Tieliikennemönkijän katsastus
katsastus
Raumalla A-katsastus 58 € ajamalla kokeili jarruja,kehui hyviksi,valot ja
rungonnomero oli kunnossa,pakokaasumittaus omasta mielestäni turhaa,mutta kehui että kyllä ne arvot kelpaa (pieni keskustelu virkaveljen kanssa).Ylisuuria renkaita ei kommentoinut,eikä lisävaloja.
rungonnomero oli kunnossa,pakokaasumittaus omasta mielestäni turhaa,mutta kehui että kyllä ne arvot kelpaa (pieni keskustelu virkaveljen kanssa).Ylisuuria renkaita ei kommentoinut,eikä lisävaloja.
ATP330E
Tänään kävin katsastamassa oman mönkijän (loncin 250)
60€ kaustisella! Jarruja vähän moitti, lisävaloja katteli, sanoin ettei oo kytketty(olin ottanut sulakkeen pois) päästöarvot ok! Elikkä läpi meni, seuraava katsastus 2010
60€ kaustisella! Jarruja vähän moitti, lisävaloja katteli, sanoin ettei oo kytketty(olin ottanut sulakkeen pois) päästöarvot ok! Elikkä läpi meni, seuraava katsastus 2010

Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
katastusta derbi dxr250
Nyt käyty näyttämässä uusiks, läpi ok.
Aika herkästi muuttuu noi kaasut, puoli kierrosta kiinnipäin ja hc putos reilusta tuhannesta alle 400..
Koko turhaa touhua toi mönkkärin katastus on, ottaavat vain rahat pois.
Aika herkästi muuttuu noi kaasut, puoli kierrosta kiinnipäin ja hc putos reilusta tuhannesta alle 400..
Koko turhaa touhua toi mönkkärin katastus on, ottaavat vain rahat pois.
Suhtautunevat kuten autonkin muutoksiin koska omaa mönkkä säädöstöä ei vielä ole (Jos ei ole madalluksen E-tyyppi hyväksyntä lappua, käytännössä muutos katsastettu madallukselle) niin heikkoa voi olla läpimeno.Jahweli kirjoitti:Olis ensimmäinen katsastus edessä ja mieltä askarruttaa, miten
suhtautuvat madalluksiin ja levityspaloihin? eli ovatko "laillisia"?
Eli madalluksien suhteen menee läpi tai ei, riippuen katsastusmiehen asiantuntemuksesta.
Levityspalat ovat taas totaalisen laittomat.
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Kannetaanpa omakin korsi yhteiseen 'kokemuskekoon':
Kohta Jussin jälkeen, torstaina 26. kesäkuuta, ajelin Puukkoisten kautta Jämsään näyttämään Pollea sikäläiselle A-Katsastukselle. Aluksi kassalla ihmeteltiin, miten tietokoneelle saadaan kerrottua, mistä hommasta on kyse. 72 euron laskun tuo kuitenkin - valitettavasti - osasi sylkäistä ..
Aluksi tarkistettiin, että esittelyssä todella on rekisteriotteessa mainittu yksilö, ja katseltiin alustaa muutenkin. Tässä vaiheessa olisi varmaan tullut huomautusta öljy- ja bensavuodoista, kolhuista ja vääntymistä väärissä paikoissa, jne. jos aihetta olisi ollut.
Sitten mies ajoi koneen halliin, totesi, ettei raideleveys riitä montun päälle, ja ajoi sivuitse pakokaasumittarin kohdalle. Anturi ei kuulemma ollut ihan sopivin mahdollinen, mutta saatiin sieltä jonkinlaiset lukemat.
Sitten katsottiin valojen suuntausta. Vähän alas kuulemma katsoi vasen umpio, mutta kun ei moinen vastaantulijaa häikäise, niin ok.
Lopuksi hallin toiselta puolelta ulos, ja sorakentälle katsomaan, että jarrutettaessa kaikki tassut haraa vastaan. Kun soraan tuli tarpeeksi jälkiä, tulostettiin uusi tekninen osa, joka on voimassa syyskuuhun 2010
.
Kohta Jussin jälkeen, torstaina 26. kesäkuuta, ajelin Puukkoisten kautta Jämsään näyttämään Pollea sikäläiselle A-Katsastukselle. Aluksi kassalla ihmeteltiin, miten tietokoneelle saadaan kerrottua, mistä hommasta on kyse. 72 euron laskun tuo kuitenkin - valitettavasti - osasi sylkäistä ..
Aluksi tarkistettiin, että esittelyssä todella on rekisteriotteessa mainittu yksilö, ja katseltiin alustaa muutenkin. Tässä vaiheessa olisi varmaan tullut huomautusta öljy- ja bensavuodoista, kolhuista ja vääntymistä väärissä paikoissa, jne. jos aihetta olisi ollut.
Sitten mies ajoi koneen halliin, totesi, ettei raideleveys riitä montun päälle, ja ajoi sivuitse pakokaasumittarin kohdalle. Anturi ei kuulemma ollut ihan sopivin mahdollinen, mutta saatiin sieltä jonkinlaiset lukemat.
Sitten katsottiin valojen suuntausta. Vähän alas kuulemma katsoi vasen umpio, mutta kun ei moinen vastaantulijaa häikäise, niin ok.
Lopuksi hallin toiselta puolelta ulos, ja sorakentälle katsomaan, että jarrutettaessa kaikki tassut haraa vastaan. Kun soraan tuli tarpeeksi jälkiä, tulostettiin uusi tekninen osa, joka on voimassa syyskuuhun 2010

Tuli käytettyä Linhai 260 2x4 eilen katsastuksessa, 58 euroa oli kustannus Lappeenrannan K1-katsastajilla. Hyvin pintapuolista tuntui olevan, katsastaja lähinnä opetteli ajamaan laitteella ja tsekkasi että valot ym. pelaa. Vähän ravisteli renkaita ja mittasi päästöt, oli kuulemma hyvin pienet
En ainakaan huomannut että runkonumeroita, renkaita tms. olisi syynätty lainkaan.

- mikalu
- 3WD
- Viestit: 114
- Liittynyt: 14 Maalis 2006 10:38
- Mönkijä:: Honda TRX 450ER
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitä katsastuksessa mukana?
Mitä papereita teillä on ollut katsastuksessa mukana?
Onko kukaan käynyt rekisteröimässä (hakenut kilvet) itse laitetta ja jos on niin mitä kaikkea laitteeseen olet muuttanut. Tietysti vilkut, valot yms asiat mutta onko jotain muuta?
Onko kukaan käynyt rekisteröimässä (hakenut kilvet) itse laitetta ja jos on niin mitä kaikkea laitteeseen olet muuttanut. Tietysti vilkut, valot yms asiat mutta onko jotain muuta?
Honda TRX 450 ER 2009
Honda TRX 450 ER 2007
CanAm DS 450X MX 2009 tieliikenne (old)
CanAm DS 450X MX 2012 (old)
KTM SX 505 ja KTM XC/SX 530 (old)
KTM 990 Super Duke (old)
KTM XC 525 (TL) 2010 (old)
KTM XC 450 2008 (old)
Honda TRX 450 ER 2007
CanAm DS 450X MX 2009 tieliikenne (old)
CanAm DS 450X MX 2012 (old)
KTM SX 505 ja KTM XC/SX 530 (old)
KTM 990 Super Duke (old)
KTM XC 525 (TL) 2010 (old)
KTM XC 450 2008 (old)
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä katsastuksessa mukana?
Nuot varusteet on tieliikkennepeleissä vakiona, eikä maastomallin rekisteröiminen ole mahdollista.mikalu kirjoitti:Mitä papereita teillä on ollut katsastuksessa mukana?
Onko kukaan käynyt rekisteröimässä (hakenut kilvet) itse laitetta ja jos on niin mitä kaikkea laitteeseen olet muuttanut. Tietysti vilkut, valot yms asiat mutta onko jotain muuta?
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Terve,
Eka katsastus takana. Laitteena Kymco KXR.
Virkailija oli ystävällinen, mutta katsastus miehestä ei voi sanoa samaa.
Homma meni näin:
Virkailija sanoi kysyvänsä katsastus mieheltä katsastaako laitteen, koska
sillä ei kuulemma kokemusta mönkkäreistä.
Hän sanoi, että pakkohan se on katsastaa.
Koeajoa ei tehty, koska katsastusmies ei kuulemma tollasten
härveleiden päälle nouse.
Mittasi päästöt ja valitti kun ei mittapää mahdu kunnolla putkeen.
Valojen suutausta yritti katsoa, mutta laite ei noussut riittävän ylös ja
taas alkoi valitus.
Seuraavaksi valitettiin kun ei mahdu jarrutesteriin.
Tarkisti villkujen ja valojen toiminnan ja runkonumeron.
Sit ilmoitti, että ei hän tiiä mitä näistä pitää kattoa ja antoi
otteen käteen että läpi meni.
Koko homma kesti noin 10min ja 58€ meksoi.
Jos joku on turhaa rahastusta, niin toi mönkkärin katsastus
t: Ville
Eka katsastus takana. Laitteena Kymco KXR.
Virkailija oli ystävällinen, mutta katsastus miehestä ei voi sanoa samaa.
Homma meni näin:
Virkailija sanoi kysyvänsä katsastus mieheltä katsastaako laitteen, koska
sillä ei kuulemma kokemusta mönkkäreistä.
Hän sanoi, että pakkohan se on katsastaa.
Koeajoa ei tehty, koska katsastusmies ei kuulemma tollasten
härveleiden päälle nouse.
Mittasi päästöt ja valitti kun ei mittapää mahdu kunnolla putkeen.
Valojen suutausta yritti katsoa, mutta laite ei noussut riittävän ylös ja
taas alkoi valitus.
Seuraavaksi valitettiin kun ei mahdu jarrutesteriin.
Tarkisti villkujen ja valojen toiminnan ja runkonumeron.
Sit ilmoitti, että ei hän tiiä mitä näistä pitää kattoa ja antoi
otteen käteen että läpi meni.
Koko homma kesti noin 10min ja 58€ meksoi.
Jos joku on turhaa rahastusta, niin toi mönkkärin katsastus

t: Ville
Eilen käytin Raision A-Katsastusksessa. 10 min ja 63€. Päästöt katsottiin ja oli kohillaan. Madallukset ja levitykset otin tilaisuutta varten pois, vaikka katsastusmies oli samaa mieltä, että levityspalat pitäisi saada laillisiksi. Kovasti pyörivät laitteen ympärillä eikä sanottavaa löytynyt(paitsi rikkinäinen parkkivalo). Meinas vaan että kovasti on ärhäkämpi kuin muut siellä käyneet mönkkärit:) Muuten ei tehoista puhuttu..... Hyvä niin. 

-Raptor 660 ´05 TL- (Myynnissä!)
Re: Vuosikatsastus?
Tänään käytin "kissan" ekassa katsastuksessa. Eipä ollut kummoinen tapahtuma, kun ajoin halliin ja pysäytin katsastajan viereen tuumas kaveri että näyttää jarrut toimivan kun pysähty. Tuumas että ajahan tolle toiselle puolen niin katotaan päästöt ja valot. Eikun letku putkeen ja odottelua, kunnes kaveri löysi laitteestaan oikean valikon. Sitten välillä hieman kierroksia koneeseen, löysi kait sopivia arvoja kun ei valittanut. Kun otti letkua pois putkesta putos lattialla savuava "klöntti" , meinas että ompas paljon nokea, kunnes huomasi testerin kumiletkun pään palaneen muodottomaksi. Käy aikas kuumana catin pönttö. Sitten etsivät porukalla runkonumeron ja löytyhän se runkoputkesta takaa oikealta .Valot ja vilkut kokeiltiin mut ei mitään muuta, ei niveliä, ei pyöriä, eikä ajanut metriäkään. Ei noussut edes koneen päälle. Elikkä mönkkärin katsastus on pelkää "RAHASTAMISTA"
ps. seuraava katsastus kahden vuoden päästä

ps. seuraava katsastus kahden vuoden päästä
Uudenmaan Mönkijät Ry
- Reverend_Keenan
- 2WD
- Viestit: 50
- Liittynyt: 04 Elo 2006 23:30
- Paikkakunta: Lahti Yamaha Raptor 350R-W
Re: Vuosikatsastus?
noista päästöistä, kun pitää vakioputken ja vakio suutimet niin katsastusmies sanoi että eihän täältä tuu juuri mitään ulos.
" Noilla vehkeillä ajajat on kyllä ihan oma ihmisrotunsa " -Tuntematon motoristi-
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 17 Maalis 2008 14:49
- Mönkijä:: Bomba Traxter 500 TL
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Re: Tieliikennemönkijän katsastus
Moro!
No niin, linkun eka katsastus takana ja kassalla sai katsoa laskua silmät pyöreinä
. 80 egua maksoi lysti ja tämä pudasjärvellä(lapin lisää?). No ensin ootella pakkasessa että pääsee katsastukseen. Ukko tulee ja sanoo että jaa pitääkö se mönkijäkin katsastaa johon minä että eikö sitä sen takia täällä olla. Ensin tyyppikilven tarkastus ja sitten heittämään koelenkki. No pientä opastusta miten lähtee liikkeelle ja sitten mennään. Jarruja testasi ja takajarrut ei ottanu tarpeeksi tehokkaasti. Etujarrut oli kunnossa. Sitten sisälle ja ihmettelemään mistä löytyis runkonumero. Noin 20 min. meni sen ettimiseen ja piti käydä koneelta katsoon tietoja että mistä löytyis. Sitten valot tarkistettiin ja eipä pelannu ku parkit
. Vilkut toimi. No vikalistaa olinkin hakemassa
. Renkaitten kokojen tarkistus ja pakokaasumittaus loppuun ja pientä mutinaa ku ei sovi putken sisään tikku. Eli n.tunti meni reissulla ja hylätty tuli ajovalojen ja takajarrujen vuoksi eli ei paha. Ens viikolla käydä vaan näyttämässä kunhan ovat kunnossa. Mutta oli kyllä aika kallista, no elämä on.
No niin, linkun eka katsastus takana ja kassalla sai katsoa laskua silmät pyöreinä


