Hurja huhu!
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Se ensimmäinen muutos ainakin koski päästöjä, 1.1.2009 tuloo kireemmät päästö arvot, tietysti myös mittaukset ja ne taas koskevat 1/09 jälkeen rekisteröityjä vehkeitä. Käytänössä 12/08 jälkeen rekisteröidyt.
Näillä nykyisillä on omansa.
"Metsä"- eli maasto laitteille tulisi "vakuutus kilpi" eli saman kokoinen kuin moottorikelkassa ja mopoissa.
Syy:
Helpompi todeta onko vakuutukset kunnossa ja missä vakuutusyhtiössä.
Lisäksi rungonnumeroa sekä moottorin numeroa on aika vaikea todeta liikkeestä , kilpi kun on siitä saa helpommin tietoja.
Valvontakin helpottuu, siinä syytä ja selvennys miksi muutoksia halutaa.
Näillä nykyisillä on omansa.
"Metsä"- eli maasto laitteille tulisi "vakuutus kilpi" eli saman kokoinen kuin moottorikelkassa ja mopoissa.
Syy:
Helpompi todeta onko vakuutukset kunnossa ja missä vakuutusyhtiössä.
Lisäksi rungonnumeroa sekä moottorin numeroa on aika vaikea todeta liikkeestä , kilpi kun on siitä saa helpommin tietoja.
Valvontakin helpottuu, siinä syytä ja selvennys miksi muutoksia halutaa.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Eiköhän homma mene niin, että enää ei saa jälkikilvitettyä koneita, eli kilpi- ja maastokoneet ovat tyypityksiltään eri vehkeitä. Tämä ainakin yhden kauppiaan kertomana...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Eli käytännössä asiaan ei tule muutoksia nykyisestä? Eihän tähänkään asti ole maastovärkkejä saanut kilvitettyä, poislukien Can-Amit jotka on kaikki EC versioita tehtaalta tullessaan ja tyyppihyväksynnän mukaisia laitteita.Roosa999 kirjoitti:Eiköhän homma mene niin, että enää ei saa jälkikilvitettyä koneita, eli kilpi- ja maastokoneet ovat tyypityksiltään eri vehkeitä. Tämä ainakin yhden kauppiaan kertomana...
Kylätason mönkijäkuski
- JaMaHi
- 6WD
- Viestit: 711
- Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
- Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
- Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
- Viesti:
Hohh-hoijaaa... Ei kilpeä ---> Ei huolia 

Liikaa on sopivasti!!!
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Niinkuin tossa avauksessa sanoinkin että tämä on vain HUHU, jota oltaisiin viemässä läpi. Joo kyl se hyvityshinta TODELLAKIN vauhditti minun päätöstäni. Niin, ja olen vaihtamassa kilpipeliä kilvettömäänjänkhä kirjoitti:nooh nämä on näitä hevosmiesten tietotoimiston uutisia.....
Olisiko ollut nyt niin että myyjä halusi nopeuttaa sun osto päätöstä tällä "hurjalla lähestulkoon varmalla" huhulla.

Ei huhun alkuperää tosin maininnut vaikka kyselin, mutta omat epäilykseni on missä näitä asioita on ehkä käsitelty. Mutta kun varmuutta ei itselläni tuosta hommasta ole, niin odotellaan ja katsellaan.
Edelleen, toivottavasti vain huhu. Mutta jos ei ensi vuonna, niin seuraavana jo jotain tapahtuu.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kaikki Can-Amit ei ole EC-versioita tehtaalta tullessaan vaan myös International maastomalleja on saatavana.. ainakin jatkosssa.
L7E -ajoneuvoluokkaan on tulossa pieniä muutoksia, jotka siis elävät jatkuvasti muutenki, mutta toistaiseksi vain pakokaasupäästöihin liittyviin säädöksiin tullaan tekemään tarkennuksia.
Nämä nyt ainakin toistaiseksi A-katsastuksen teknisestä palvelusta kuitattuna. AKE-on ulkoistanut teknisen palvelun Katsastusasemille ja tämä on katsastusasemien velvollisuus järjestää ja. A-katsastus vastaa haasteeseen oheisesti:
Tekninen neuvontapuhelin:
0600-1-7050 (2,50 € /min + pvm/mpvm, arkisin 8-16)
Myös traktoreista on ollut juttua ja ne menevät uuden Suomen Säädöskokoelman asetuksella 273-274/2006, jossa esimerkiksi määritellään traktorin vaatimukset.
Kyseinen kokoelma on luettavissa oheisessa linkissä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2006/20060047.pdf
Muutamia otteita luettiin neuvonnan kanssa ja alle 500 Kg omapanon omaavilla T-kortilla ajettavilla traktoreilla ei tarvitse olla turvaohjaamoa ja laite voi olla 4-pyöräerillisripustettu. Nopeus tulee olla teknisesti rajoitettu 40km/h ja sen tulee täyttää traktorille asetetut vaatimukset valaistuksen, päästöjen jne suhteen.
jatketaan....
L7E -ajoneuvoluokkaan on tulossa pieniä muutoksia, jotka siis elävät jatkuvasti muutenki, mutta toistaiseksi vain pakokaasupäästöihin liittyviin säädöksiin tullaan tekemään tarkennuksia.
Nämä nyt ainakin toistaiseksi A-katsastuksen teknisestä palvelusta kuitattuna. AKE-on ulkoistanut teknisen palvelun Katsastusasemille ja tämä on katsastusasemien velvollisuus järjestää ja. A-katsastus vastaa haasteeseen oheisesti:
Tekninen neuvontapuhelin:
0600-1-7050 (2,50 € /min + pvm/mpvm, arkisin 8-16)
Myös traktoreista on ollut juttua ja ne menevät uuden Suomen Säädöskokoelman asetuksella 273-274/2006, jossa esimerkiksi määritellään traktorin vaatimukset.
Kyseinen kokoelma on luettavissa oheisessa linkissä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2006/20060047.pdf
Muutamia otteita luettiin neuvonnan kanssa ja alle 500 Kg omapanon omaavilla T-kortilla ajettavilla traktoreilla ei tarvitse olla turvaohjaamoa ja laite voi olla 4-pyöräerillisripustettu. Nopeus tulee olla teknisesti rajoitettu 40km/h ja sen tulee täyttää traktorille asetetut vaatimukset valaistuksen, päästöjen jne suhteen.
jatketaan....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
En minäkään kilpipelien kieltoon usko. Se mitä voi / tapahtuu, on että päästönormeja kiristetään, jolloin normeja täyttämättömiä malleja ei enää hyväksyttä tieliikenteeseen rekisteröitäviksi. Ennemmin tai myöhemmin sama kiristys päästönormeissa tullee koskemaan myös maastomalleja, eli käy kuten perämoottoreiden kanssa. Vanhat 2T koneet menivät myyntikieltoon.
Muuten näin kilvettömän vehkeen kanssa tuo traktorijuttu on ihan kiinnostava, sillä siinä ei puhuta tehon rajoituksesta. Ainoastaan nopeuden rajoituksesta.
Muuten näin kilvettömän vehkeen kanssa tuo traktorijuttu on ihan kiinnostava, sillä siinä ei puhuta tehon rajoituksesta. Ainoastaan nopeuden rajoituksesta.

... Grizzly 700 FI ...
Jos moderoinnista on valittamista tai muuta sanottavaa niin tuonne http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 7&start=45
Poistin asiaan kuulumattomat viestit 19.6 T:Jänkhä
Poistin asiaan kuulumattomat viestit 19.6 T:Jänkhä
Re:
Tilanne taitaa olla niin että ensi vuonna varsinaisten Can-Am International maastomallienKoheltaja kirjoitti:Oikeassa olet, onhan siellä muitakin malleja kuin Outti ja Renee, sattu unohtumaanRoosa999 kirjoitti:Kaikki Can-Amit ei ole EC-versioita tehtaalta tullessaan vaan myös International maastomalleja on saatavana.. ainakin jatkosssa...
( joita ei voi rekisteröidä tieliikenteeseen) määrä vähenee ja tilalle tulee enemmänkin EC-optiot. Eli valtaosa myydyistä kömpijöistä on siis teknisesti tieliikenteeseen hyväksyttyjä malleja. Jonka voi rekisteröidä tieliikenteeseen heti kaupasta haettua tai sitten myöhemmin kun budjetti antaa periksi.. Tämä parantaa mönkijän jälleenmyyntiarvoa, käytettävyyttä, turvallisuutta, ja ennenkaikkea luulen myös antavan kuluttajalle edullisemman hinnan loppujen lopuksi....
Suomeksi... Canoja tulee jatkossakin tieliikenteeseen...