Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

Yhden viikonlopun ajelin 330:llä( V-P: entinen, joten rajoittimista en tiedä :wink: ) ja hyvin meni...
Huippuja ois saanu olla vähän enemmän, kiihtyvyys oli ihan ok....
Hyvä ajaa..... paitsi jäykkä perä.... Siinä yhdyn ATC:n mielipiteeseen, et erillisjousitus pitää olla.
Ajoäänet Pollessa ihan ok! Ainakin jos vertaa 400:een Bombardieriin. Ei ulise turhia.
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
juhku
2WD

Viesti Kirjoittaja juhku »

Jokatapauksessa 4x4 pitää olla ja toi polle ATP 330 ei enää oo ku pari tonnii Linhai 4x4 kalliimpi. En tarvii kuitenkaa sellasta tykkii missä kädet venyy ku kaasua antaa. vaan reipas kulku kelpaa. Kai ne viat takuu aikana korjaantuu...
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Ku noin kuukausi sitten kun ostin oman S.p 400:n, niin toinen vaihtoehto oli Atp 330 e.
Myyjän kans hetken juteltuani tehtiin kaupat tuosta 400:ta, kun ei suostunut myymään mulle 330 e:tä, vaikka olisi ollut kalliimpi laite ja näin ollen myyjälle parempi kaupattava.
330:stä luetteli muutamia huonoja puolia: kallis, tehoton, paljon vikoja suhteessa muihin. (voi tosin hyviäkin yksilöitä löytyä)
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

juhku kirjoitti:Jokatapauksessa 4x4 pitää olla ja toi polle ATP 330 ei enää oo ku pari tonnii Linhai 4x4 kalliimpi. En tarvii kuitenkaa sellasta tykkii missä kädet venyy ku kaasua antaa. vaan reipas kulku kelpaa. Kai ne viat takuu aikana korjaantuu...
Viat,jos niitä ilmenee hoidetaan kyllä maahantuojan toimesta kuntoon asiallisesti.On ison merkin etuja. Kun ajeltiin jänkäajot niin V-P kyllä näytti mihin tuo ATP kykenee.Itse kun sitä kokeilin huomasin kyllä kelpo laitteeksi jonka huippunopeus tieliikenne laitteena olisi saanut olla hiemen suurempi.Muita puutteita ei hitaassa maastovoittoisessa ajossa suuremmin huomannut.Varustelu on Pollessa omaa luokkaansa ja työkäyttöön painokin antaa oman lisänsä pidon muodossa.Vapaa-aika ajeluun painottuvassa käytössä sitten esimerkiksi Oulander 400 on mukavuutensa ja voimansa puolesta parempi vaihtoehto. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
juhku
2WD

Nyt vasta huomasin, että Jyväskylässähän on messut vkl. Sinnehän mun pitää lähteä tutkimaan valikoimaa ja hieromaan kauppoja. :D
Kaura
Noppeli

Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kaura »

Dodiin...

Kesästä asti olen omistanut tuommoisen 330E.n ja hieman kokemuksia tässä.

Kaasuvivun rajoitin poistui käytöstä toisena omistus päivänä, kulkua toi hieman lisää ja nyt kone kiertää n.7100rpm.

Metsässä en ole onnistunut jättämään pahasti kiinni ojiin ,kivii tms esteisiin.

Vinssi asennus levyineen löytyi Myyjäliikkestä hyllytavarana samoin kuin puskulevy työrunkoineen (cyclecountry).

Suurin taaka mitä olen siirtänyt laitteella oli 1300kg painava vedettävä henkilö nostin, tosin vain talon taakse, upottavassa hiekassa.

Ainoa vika mikä on tullut vastaa oli kun ryyppy vaijeri katkesi kesken ryypyn ;) ei pitäisi antaa koneelle ryyppyä jos ei ole itsekään saanu..

Öljyvuotoja ei ole ollut.

Lunta laite jaksaa työntää erittäin hyvin ja rengass kuviointi on pitävä lumessa.

Tiellä erittäin hyvä ajaa tosin takajarrut tuppaa lukittumaan ennen etupyöriä niin se välillä aiheutta vähän happitilanteita. Jarru vivusto on muutenkin erittäin heppoisan oloinen.

Kulkuahan oli tosiaan se n70kmh
Polaris atp 330e
OH3GNY
4WD

Viesti Kirjoittaja OH3GNY »

Onneksi olkoon hankinnasta.
Toivottavasti ATP:si kestää paremmin kuin oma vanha ATP:eeni.

Tuo vinssi homma mietityttää vieläkin... :?:
Brandtin mukaan ei ATPseen löydy vinssin sovitelevyä,eikä kuulemma saa edes asentaa..Haittaa kuulemma moottorin jäähdytystä,tiedä sitten häntä.

Silti jotkin myyjäliikkeet sanoo että löytyy sovitelevyjä ATPseen ja toiset sanoo että ei saa..heh.
WARNin nettisivuilta kun lukee niin kyllähän siihen ATPseen saa vinssin,mutta jostain kumman syystä Brandt ei tuo maahan niitä tjm.

Tuo ryyppyvaijerin katkeaminen on onneksi pikkujuttu.
Sitten kun jos alkaa öljyjen kanssa oleen ongelmia,tulee harmia.
juhku
2WD

Kiitos tiedoista.. Etsintä jatkuu.. :wink:
Kaura
Noppeli

vinssi

Vinssi löytyikin Cyclecountryn merkillä....
Polaris atp 330e
OH3GNY
4WD

Viesti Kirjoittaja OH3GNY »

Joo..
Niin on tehtykkin että laitetaan Cyclen sovitelevy ja siihen kiinni Warnin vinssi. :D
Poppamies
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

joo'o, itsellänihän seisoo tuossa pihalla Polaris ATP330. Kyllähän tuo vinssin sovitelevy vaikuttaa jäähdytykseen. Kun on jonkun aikaa ajanut maantiellä noin 60 km/h alkaa näytössä vilkkua HOT check engine. Mutta ATPssäni on sähkövikoja (saattaa johtua myös niistä). Jostain syystä siinä ei mene virrat päälle, joten se on nykäistävä käyntiin. Öljyvuotoja en ole vielä havainnut ja olen sen omistanut jo noin ½ vuotta. Maastossa se on mukava ajaa ja ryömintävaihteen ja vinssin avulla se menee vaikka puuhun jos käsketään.
Atp 330e
Barossa
Tracks

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Poppamies kirjoitti:joo'o, itsellänihän seisoo tuossa pihalla Polaris ATP330. Kyllähän tuo vinssin sovitelevy vaikuttaa jäähdytykseen. Kun on jonkun aikaa ajanut maantiellä noin 60 km/h alkaa näytössä vilkkua ÄLÄ KLIKKAA check engine. Mutta ATPssäni on sähkövikoja (saattaa johtua myös niistä). Jostain syystä siinä ei mene virrat päälle, joten se on nykäistävä käyntiin. Öljyvuotoja en ole vielä havainnut ja olen sen omistanut jo noin ½ vuotta. Maastossa se on mukava ajaa ja ryömintävaihteen ja vinssin avulla se menee vaikka puuhun jos käsketään.
Kaverin ATP väitti kans käyvänsä liian kuumana ja muutakin mystistä oli vehkeen sähköissä..
Akku ei ottanu virtaa vastaan ja uudella akulla oireet hävis.
Alkuperäinen akku tuntuu sippaavan herkästi, noissa pikkupolleissa ainakin. :twisted:
ARant
6WD
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700

Viesti Kirjoittaja ARant »

Barossa kirjoitti:Kaverin ATP väitti kans käyvänsä liian kuumana ja muutakin mystistä oli vehkeen sähköissä..
Akku ei ottanu virtaa vastaan ja uudella akulla oireet hävis.
Alkuperäinen akku tuntuu sippaavan herkästi, noissa pikkupolleissa ainakin. :twisted:
Kovasti tuttuja perversioita nuo molemmat - siis alhaisen akkujännitteen indikaatio on näytön teksti 'H O T Check engine', ja alkuperäinen akku vainajoitui ainakin minulla n. 1,5 vuodessa. Yksi mahdollisesti mielessä pidettävä asia - nimenomaan E-mallissa - on akun varauksen ylläpito - E-mallissahan on reilusti tehokkaammat valot kuin metsämallissa, jonka sähkönkulutuksen mukaan laturi lienee mitoitettu. Minä olen ainakin ottanut (uuden akun hankkimisen jälkeen ..) tavakseni ladata akkua CTEK:in 'älylaturilla' aina silloin tällöin.

Nykyinen akku on muuten Bilteman geeliakku, joka on ainakin 10 kuukautta pelannut moitteetta. Mistähän muut akunvaihtoon pakotetut ovat ATP 330E:hen uuden akun löytäneet, ja miten on pärjännyt ?
Kaura
Noppeli

Minä vaihdatin akun huollon yhteydessä, kun oli kanssa niitä virta onkelmia. Nyt on 30 amppeeri tummin akku vakio paikalla ja ainakin toistaiseksi toimii.
Polaris atp 330e
ARant
6WD
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700

Viesti Kirjoittaja ARant »

Kaura kirjoitti:Minä vaihdatin akun huollon yhteydessä, kun oli kanssa niitä virta onkelmia. Nyt on 30 amppeeri tummin akku vakio paikalla ja ainakin toistaiseksi toimii.
Tarkoittanee 30 Ah akkua - miten tuo sopi 14 Ah akulle (134x90x165mm) tarkoitettuun koloon ? Ja mistä hankittu (painetaan hampaankoloon vastaisen varalle) ?
Vastaa Viestiin