No ompas se sitte huono kypärä. Mistä löysit tiedon e-hyväksynnästä ym. ?uunari kirjoitti:Nuo eivät vaan ole tieliikennekäyttöön hyväksyttyjä, eli ei E-hyväksyntää ja on niin ufon näkösii, että jokainen poliisi alkaa heti epäileen laillisuutta ja siitähän sitten seuraa kypärättä ajosta sakot. Mettässä tietty saa käyttää.
Kisoissakaan ei kelpaa.
Kypärä talvikäyttöön
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Ihan vaan päättelin myynti ilmoituksista.
Joku jolla tollanen on voi tietty korjata, jos olen väärässä. Mitkään SAE hyväksynnät ei täällä päde. Kokemusta on.
Ei se varmaan huono kypärä ole. Tämä hyväksyntä systeemi vaan on sellanen kuin se on ja jenkkejä ei aina kiinnosta satsata E-hyväksynnän saamiseen vaikka sen saisikin.
U
Poistin yhden typon
Joku jolla tollanen on voi tietty korjata, jos olen väärässä. Mitkään SAE hyväksynnät ei täällä päde. Kokemusta on.
Ei se varmaan huono kypärä ole. Tämä hyväksyntä systeemi vaan on sellanen kuin se on ja jenkkejä ei aina kiinnosta satsata E-hyväksynnän saamiseen vaikka sen saisikin.
U
Poistin yhden typon
Kysytty tänään BRP-finland ja kypärällä ei ole E-hyväksyntää, joten se siitä tieliikennekäytöstä...nipapn kirjoitti:No ompas se sitte huono kypärä. Mistä löysit tiedon e-hyväksynnästä ym. ?uunari kirjoitti:Nuo eivät vaan ole tieliikennekäyttöön hyväksyttyjä, eli ei E-hyväksyntää ja on niin ufon näkösii, että jokainen poliisi alkaa heti epäileen laillisuutta ja siitähän sitten seuraa kypärättä ajosta sakot. Mettässä tietty saa käyttää.
Kisoissakaan ei kelpaa.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Tulipa muuten mieleen, että ei koko elämäni aikana ole vielä koskaan tarkistettu kypärästäni mitään hyväksyntämerkkejä, paitsi kilpailujen katsastuksessa ja vakuutan, että on kilometrejä taivallettu kesät talvet, moinen potta päässä useampia, 70 luvun alusta. Oli semmoinenkin aika, että semmoisen merkin sai kauppiaalta, kun vain pyysi ja liimasi sen sitten vanhaan kypärään kiinni. Olen kuitenkin käyttänyt aina Arain tai Shoein kypäriä jotka, ovat laadukkaita ja varmaan suojakin on ollut parhaasta päästä. Mielestäni on tuo BRP kypärä erinomainen myös katukäyttöön, vaikka sieltä se merkki puuttuisikin, täyttäähän se kuitenkin Ameritiikan tiukemmat määräykset. Kangasniemellä on minunkin päässäni tommoinen, olen sen niin hyväksi Poken päässä havainnut ja mikä on sen parempaa turvallisuutta, kun se, että näet eteesi kirkkaan linssin läpi. 

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Tarkastuksista
No multa on kerran tarkastettu.
Kyselkääpäs muuten ameerikkan pyörillä ajavilta tarkastellaanko heiltä usein.
No tämä kyseessäoleva on kyllä niin silmiinpistävä,että kyllä se poliisejakin kiinnostaa.
No jokainen tekee niin kuin itse haluaa.
Btw. Mulla on Aserbiksen hiilikuitu grossikyrärä ja Scotin talvilasit. Hyvin niillä pärjää. En tosin viitti ajella kovin kylmillä keleillä.
jr
Kyselkääpäs muuten ameerikkan pyörillä ajavilta tarkastellaanko heiltä usein.
No tämä kyseessäoleva on kyllä niin silmiinpistävä,että kyllä se poliisejakin kiinnostaa.
No jokainen tekee niin kuin itse haluaa.
Btw. Mulla on Aserbiksen hiilikuitu grossikyrärä ja Scotin talvilasit. Hyvin niillä pärjää. En tosin viitti ajella kovin kylmillä keleillä.
jr
-
- 4WD
- Mönkijä:: Cana 400 -11
selvähän se on että ei se virkavalta viitsi alakaa pompottelemaan ihmisiä ja tarkasteleen kypäriä jos ne on tyyliin shoei, arai tms. kypärän näköisiä joita näkee jatkuvasti ja jotka ovatkin lähes aina hyväksyttyjä. Mutta laitappa joku emalipotta tai kattila päähän niin johan herää mielenkiinto, ja aiheestakin..
-
- 6WD
- Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry
Jep! Viides talvi menossa HJC + sähkövisiiri ja hyvin on toiminu kelkkaillessa sekä mönkiessä. Parasta tuossa on se ettei tarvii mitään kuonokoppia laittaa, pelkkä kypärähuppu riittää.vinssimestari kirjoitti:HJC:llä on umpikypärä jossa on visiirissä sähkölämmitys,mulla toimi hyvin kyseinen kypärä kelkkakäytössä,ei ollut lasit huurussa, täytyy vaan olla virran ulosotto
Josko jotain kiinnostaa, niin itse päädyin Lazer Revolution kypärään tupla-visiirillä ja hengitysmaskilla. Toimi hyvin viikonlopun pakkasissa, eikä huurtunut. Kypärä on sama kuin Ski-Doo Modular, ainoa ero on väri ja e-hyväksyntä.
Emäntä hankki HJC CYMAXin tupla visiirillä ja siihen saa tarvittaessa myös sähkövisiirin. Toimi myös huurtumatta viikonloppuna.
Emäntä hankki HJC CYMAXin tupla visiirillä ja siihen saa tarvittaessa myös sähkövisiirin. Toimi myös huurtumatta viikonloppuna.
- rulez
- Tracks
- Viesti:
Nyt kiinnostus heräsi tähän kypärähommaan kun vanha edellinen tahtoo ruveta huurtumaan tähänmalliin --->http://img264.imageshack.us/my.php?image=kyprzb4.jpg
No eipä tokiisa kuva ole mun kypärästä mutta tästä bombantierin kalliimasta versiosta kuiteskin.
miten on qaku lazer revolution toiminut huuruuntuuko/jäätyykö mitenhelposti ?
ja jos joku tietää hintaa tuommoselle lazer revolutionille tai bpr modularille ja mistä kyypärän saisi halvimmalla auttaisi asiaa mukavasti ? ja tämä norsunkärsähän kypärässä täytyisi olla mukana.
tuo kuvassaoleva kypärä olisi tietty tuota modularia parempi versio mutta hinta rupeaa olemaan jo minun tavoittamattomissa siksi ajattelinkin tyytyä tähän halvempaan??? versioon jos joku ei ehdota parempaakaan kyseiseen hintaluokkaan joka on vielä arvailujen varassa(veikkaisin 200-330e kärsänkanssa olenko väärässä pahasti?)

No eipä tokiisa kuva ole mun kypärästä mutta tästä bombantierin kalliimasta versiosta kuiteskin.
ja jos joku tietää hintaa tuommoselle lazer revolutionille tai bpr modularille ja mistä kyypärän saisi halvimmalla auttaisi asiaa mukavasti ? ja tämä norsunkärsähän kypärässä täytyisi olla mukana.
tuo kuvassaoleva kypärä olisi tietty tuota modularia parempi versio mutta hinta rupeaa olemaan jo minun tavoittamattomissa siksi ajattelinkin tyytyä tähän halvempaan??? versioon jos joku ei ehdota parempaakaan kyseiseen hintaluokkaan joka on vielä arvailujen varassa(veikkaisin 200-330e kärsänkanssa olenko väärässä pahasti?)
rulez kirjoitti:Nyt kiinnostus heräsi tähän kypärähommaan kun vanha edellinen tahtoo ruveta huurtumaan tähänmalliin --->http://img264.imageshack.us/my.php?image=kyprzb4.jpg![]()

Revolution on palvellut hyvin viime talvesta lähtien. Jos jaksaa käyttää maskia kypärän sisällä, ei huurru tuplavisiiri, ei ainakaan minun käytössä. Ainut miinus omalta kohdalta on, että kun käyttää sitä hengitysilmaohjaintarulez kirjoitti:.

Olen ajatellut seuraavaksi kypäräksi tuota BS2v:tä, joka kuvassa oli, mutta en ole vielä saanut hankituksi tietoa, onko siinä jo e-hyväksyntä.
Ositn lazerin saksasta, verkkokaupasta ja maskin sitten suomesta.
BVS2 ei taida olla kuin DOT hyväksytty mutta siitä huolimatta yllättävän moni käyttää sitä liikenteessä. Väitän että se suojaa mahdollisessa tilanteessa paremmin kuin 50-100€ maksavat E-hyväksytyt kypärät.
Mulla on TourX:ssä Pinlock kalvo kiinni ja siinä se toimii kohtuullisesti, ongelma on siinä että kypärän visiiri on niin pirun kaareva että kalvoa on vaika asettaa niin että joka paikkaan jää kalvon ja visiirin väliin ilmatasku. Nyt on yksi kohta mihin se kerää huurua ja toinen kohta on suoraan näkökentässä, muualta se ei huurru vaikka mitä tekisi.
Saatan vielä koekilla Fogcityn kalvoa ja jos se toimii niin se saa jäädä kiinni, jos ei niin sitten aletaan virittelemään sinne lämpövastuskalvoa.
Arai TourX ei kyllä talvikäyttöön ole oikea valinta. Koska se on tehty krossikyärän pohjalta niin ilmanvaihto on sitä luokkaa että kypärän sisällä käy melkoinen viima vaikka kaikki räppänät on kiinni, varsinkin lärvi alkaa palelemaan.
Mulla on TourX:ssä Pinlock kalvo kiinni ja siinä se toimii kohtuullisesti, ongelma on siinä että kypärän visiiri on niin pirun kaareva että kalvoa on vaika asettaa niin että joka paikkaan jää kalvon ja visiirin väliin ilmatasku. Nyt on yksi kohta mihin se kerää huurua ja toinen kohta on suoraan näkökentässä, muualta se ei huurru vaikka mitä tekisi.
Saatan vielä koekilla Fogcityn kalvoa ja jos se toimii niin se saa jäädä kiinni, jos ei niin sitten aletaan virittelemään sinne lämpövastuskalvoa.
Arai TourX ei kyllä talvikäyttöön ole oikea valinta. Koska se on tehty krossikyärän pohjalta niin ilmanvaihto on sitä luokkaa että kypärän sisällä käy melkoinen viima vaikka kaikki räppänät on kiinni, varsinkin lärvi alkaa palelemaan.
Kylätason mönkijäkuski