Toihan selventää jo huomattavastiImarsu kirjoitti:Moi
mielestäni tuolla materiaalissa on aika mukavasti kerrottu miten tämä viranomaisten mielestä menee
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... aktori.pdf

Toihan selventää jo huomattavastiImarsu kirjoitti:Moi
mielestäni tuolla materiaalissa on aika mukavasti kerrottu miten tämä viranomaisten mielestä menee
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... aktori.pdf
Tuossa sanotaan että "perävaunua ei tarvitse rekisteröidä", mutta kysymys kuuluukin että saako se olla rekisteröity? Taakse pitää tietenkin kiinnittää hitaan ajoneuvon kilpi.kingi kirjoitti:http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... aktori.pdf
Tuolta jotakin tietoa asiasta
Lähestyin asiasta poliisia facebookissa. Ensin lähetin poliisin virtuaaliryhmän poliisin nimeltä Marko "Fobba" Fors ja hän viestitteli että lähestyä asiaa koskien Jussi Pohjoista (facebookissa Jussi Poliisi, koko nimi katsottu täältä: http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... endocument)lsv kirjoitti:Minkälaista kärryä saa vetää traktorimönkijällä?
Saako olla rekisteröity ts. saako traktorimönkijällä vetää normaalia henkilöauton peräkärryä?
Miqu kirjoitti:Ihan hirveesti ei voi tavaraa kärryyn pistään et pysyy massat sallituissa?
No ei - varsinkin lavamönkijät aika usein ottaa kiloja enemmän lavalle kuin kärryyn. Kärryn idea on pikemminkin se, että sinne kuormataan metrejä ja kuutioita - eli sellaista kamaa, joka ei paina paljoa, mutta ulottuvuuksia on sen verran, ettei mahdu tavaratelineelle tai lavalle (kumpi nyt mönkijässä sattuu olemaan ..).Miqu kirjoitti:Ihan hirveesti ei voi tavaraa kärryyn pistään et pysyy massat sallituissa?
Onkos e-hyväksytyt renkaat?Ile82 kirjoitti:Katsastusinsiltä kysyin mönkiän kärrystä ja hänen antamien ohjeiden mukaan toimin. Taakse tulee laittaa valot sekä kolmion muotoiset punaiset heijästimet. Sivulle riittää ruskeankeltaiset heijästimet eteen riittää valkeat heijastimet jos ei kärryn leveys ylitä mönkiän leveyttä jos ylittää pitää olla eteenpäin näyttävät valkoiset valot (kuten autojen kärryissä). Kaikki valot ja vilkut pitää luonnollisesti olla E hyväksyttyjä. Tieliikennemönkiällä saa vetää puolta mönkiän omasta massasta jos ei ole rekisteriotteessa erikseen mainintaa asiasta. Minun kärriä ei ole jousitettu joten sitä ei saa vetää 60km/h kovempaa. Jos olisi jousitettu saisi vetää 80km/h. Tuota yhdistelmää nyt on tullut vedettyä 200 Bashanin perässä liikenteessä eikä ole sanomista tullut keltään. Omasta mielestäni mönkiän kärrejä koskee aika pitkälle samat lakipykälät kuin hinattavaalaitetta koska kyseessä on rekisteröimätön laite. Koitan saada huomenna otettua kuvia yhdistelmästä. Onhan se suht villin näköinen tuolla tien päällä mutta silti laillinen.
repyragu kirjoitti:Onkos e-hyväksytyt renkaat?Ile82 kirjoitti:Katsastusinsiltä kysyin mönkiän kärrystä ja hänen antamien ohjeiden mukaan toimin. Taakse tulee laittaa valot sekä kolmion muotoiset punaiset heijästimet. Sivulle riittää ruskeankeltaiset heijästimet eteen riittää valkeat heijastimet jos ei kärryn leveys ylitä mönkiän leveyttä jos ylittää pitää olla eteenpäin näyttävät valkoiset valot (kuten autojen kärryissä). Kaikki valot ja vilkut pitää luonnollisesti olla E hyväksyttyjä. Tieliikennemönkiällä saa vetää puolta mönkiän omasta massasta jos ei ole rekisteriotteessa erikseen mainintaa asiasta. Minun kärriä ei ole jousitettu joten sitä ei saa vetää 60km/h kovempaa. Jos olisi jousitettu saisi vetää 80km/h. Tuota yhdistelmää nyt on tullut vedettyä 200 Bashanin perässä liikenteessä eikä ole sanomista tullut keltään. Omasta mielestäni mönkiän kärrejä koskee aika pitkälle samat lakipykälät kuin hinattavaalaitetta koska kyseessä on rekisteröimätön laite. Koitan saada huomenna otettua kuvia yhdistelmästä. Onhan se suht villin näköinen tuolla tien päällä mutta silti laillinen.