Järkyttävä vakuutusmaksu??
Re: Järkyttävä vakuutusmaksu??
Mönkijän suhteen on sama juttu kuin matkailuauton, liikennevakuutuksen hintaerot käsittämättömän suuria yhtiöiden välillä.
Lopetin täyskaskon maksamisen! Sen verran tullut kokemusta, että tiedän etten laitetta lunastuskuntoon saa
Jos käy toisin, omaiset ilmottelee siitä tälle foorumille. Siinä on jo henkivakuutusrahat niin suuret että mitä yhdestä kömpijästä 

Eihän täyskasko ole pelkästään "lunastuskuntoa" varten. Mitähän niissä on omavastuu kun kyse mönkijästä ?Lopetin täyskaskon maksamisen! Sen verran tullut kokemusta, että tiedän etten laitetta lunastuskuntoon saa
Sehän on selvää. Pienemmät kolhut on taloudellisempaa maksaa omasta lompsasta. Harrastuksen alkuvaiheessa katsoin, että on turvallisinta olla täyskasko ja kun vielä oli uusi laite. Nyt nykyinenkin kotkotin on jo reilu vuotias ja ajokokemusta sen verran että kannatusrahaa on turha maksella.
Omavastuita en muista.

Omavastuita en muista.
rene tieliikenne 2008:pohjola liikennevakuutus 304 ja osakasko 144,kallista.
lähivakuutus liikennevakuutus 221 ja osakasko 40 taidanpa ottaa.
lähivakuutus liikennevakuutus 221 ja osakasko 40 taidanpa ottaa.
Lähivakuutuksesta 500cc kymcon vakuutukset, liikenne 200, osakasko 30 eur.
Järkyttäväksi nousee, jos ottaisi täyskaskon joka lähtöhinnaltaan pyörii 800 euron huiteissa!
Miettimään kuitenkin pistää osakasko eli palo-varkaus
Osakasko ei korvaa ilkivaltaa.
Eli jos mönkijä varastetaan ja se kuitenkin löydetään tuhottuna/rikottuna/poltettuna, osakasko ei korvaa mitään!
Osakaskosta korvataan vain (jos rikottu) virtalukko ja/tai muu ajonestolaite.
Jos mönkijä on lähtenyt Albert Nussin mukaan, parempi toivoa ettei sitä löydetä koskaan!! Silloin osakasko korvaa varkauden...

Järkyttäväksi nousee, jos ottaisi täyskaskon joka lähtöhinnaltaan pyörii 800 euron huiteissa!
Miettimään kuitenkin pistää osakasko eli palo-varkaus

Osakasko ei korvaa ilkivaltaa.
Eli jos mönkijä varastetaan ja se kuitenkin löydetään tuhottuna/rikottuna/poltettuna, osakasko ei korvaa mitään!
Osakaskosta korvataan vain (jos rikottu) virtalukko ja/tai muu ajonestolaite.
Jos mönkijä on lähtenyt Albert Nussin mukaan, parempi toivoa ettei sitä löydetä koskaan!! Silloin osakasko korvaa varkauden...

- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Mulla kyseisessä firmassa vakuutuksia ja mun 700cc ruppanan täyskasko on muistaakseni 500e korvilla.
jos en ihan perseelleen muista niin 480e?!voin tarkistaa kun jaksan.

Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Joo, sano täälläkin että kun kaikki mahdolliset alennukset käyttää niin hinta on n. 540 euroa. Mutta lähtöhinta on sen 800..JJP kirjoitti:Mulla kyseisessä firmassa vakuutuksia ja mun 700cc ruppanan täyskasko on muistaakseni 500e korvilla.jos en ihan perseelleen muista niin 480e?!voin tarkistaa kun jaksan.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Loncin Tyscon Street 250cc
Noniin tänään tuli vaihettua sitten vakuutus yhtiötä... Pohjolassa oli pelkkä liikenne vakuutus 299 ja lähivakuutuksella oli 170.
Otin sitten myös kaskon samaan niin yhteensä maksaa 210€ kun pohjolassa pelkkä liikennenvakuutus 299 -.-
Hieman hintaeroja?
Otin sitten myös kaskon samaan niin yhteensä maksaa 210€ kun pohjolassa pelkkä liikennenvakuutus 299 -.-
Hieman hintaeroja?

-
- Noppeli
- Mönkijä:: Can am Outlander XT 6x6
Traktorimönkkäri Polaris 850 Liikennevakuutus 48,- € ja Täyskasko 90,- € Pohjolasta.
Fennia oli noin 155,- € kalliimpi.

Fennia oli noin 155,- € kalliimpi.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: TGB target 325
Taisin tehdä sitte pienen virheen ku en menny heti koittaan kiertää kaikkia paikkoja läpi.. tosin hommasin vakuutuksen vasta eilen pienessä "kiimassa
", koska sain mönkijän toissapäivänä ja piti päästä ajamaan.. eli olin ajatuksessa että saisin "siirrettyä" liikennevakuutukseni autosta tieliikennemönkijääni samaisessa vakuutusyhtiössäni, mutta kuten If:illä sitten sanottiin niin tieliikennemönkijöihin ei tule bonuksia.......... ja summa on se mikä se on.. siis liikennevakuutukseen.. sain toki hieman sitten alennusta osakaskosta eli (palo, varkaus, ja jotain..) vakuutukseen ja hinta jäi vielä vähän norkoilemaan takaraivoon kun se oli jotain 350-400€ yhteensä vuodes.. en vaan jaksanu ajatella asiaa enempää ku kuuli jo takaraivos että PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
mutta ainahan sitä voi vaihtaa vakuutusyhtiötä jos halvemmalla saa ja ainahan se kannattaa käydä kysymäs.. niin se oli se liikennevakuutus jotain reilu 300€ ja osakasko jotain 50€.. "tarkennukseksi". ja nyt katkes ajatus ku piti pakittaa laittaan tommosia hienoja " " merkkejä tohon edelliseen.. prkl oli jotain tärkeääki..kai..
NIIIIN ku juttelin siinä sit noista liikennevakuutus bonuksista sen todella mukavan palvelijanaisen kanssa niin tuli puheeksi tosiaan se että minkäköhän takia näissä TIELIIKENNEmönkijöissä ei ole sitä bonusjärjestelmää ollenkaan niin tämä henkilö myöntyi sanomaan että onhan se tavallaan väärin kun se on lähes kaikissa muissa liikennekäytössä olevissa ajoneuvoissa.. (vaikkakin korkeat hinnat saattaa johtua myös näistä tilastoista jotka eivät näytä kovin hyviltä mönkijöillä) (en toki hirveästi ihmettele.. eilisen ajeluni jälkeen.. vaikka olikin ihan tervettä pelkoa mukana
) ja että kun tieliikennemönkijöitä on kuitenkin vieläkin suhteellisen vähän olemassa..
Eli tämä asiahan vaatii muutosta!! Eihän meitä saa syrjiä..?

NIIIIN ku juttelin siinä sit noista liikennevakuutus bonuksista sen todella mukavan palvelijanaisen kanssa niin tuli puheeksi tosiaan se että minkäköhän takia näissä TIELIIKENNEmönkijöissä ei ole sitä bonusjärjestelmää ollenkaan niin tämä henkilö myöntyi sanomaan että onhan se tavallaan väärin kun se on lähes kaikissa muissa liikennekäytössä olevissa ajoneuvoissa.. (vaikkakin korkeat hinnat saattaa johtua myös näistä tilastoista jotka eivät näytä kovin hyviltä mönkijöillä) (en toki hirveästi ihmettele.. eilisen ajeluni jälkeen.. vaikka olikin ihan tervettä pelkoa mukana

Eli tämä asiahan vaatii muutosta!! Eihän meitä saa syrjiä..?
- Puuhis83
- Tracks
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Mites, onkos porukka vakuuttanut maastomönkijöitä? Itte just maksoin laskun ja samalla mietin et aika turha tuo vakuutus mulle on... Mitäs hyötyä on maastopelin vakuuttamisesta? Muuta kuin että vakuutusta aika usein vaaditaan ajotapahtumissa yms.?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- 6WD
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
On mulla molemmissa mönkijöissä vakuutukset ja tuossa TGBssä lisäksi osakasko. Eipä se niin paljoo oo, ja onhan aina olemassa se riski, että kolhasetkin autoa / muuta ajoneuvoa sillä, kuten itselle kävi, onneks olin just vakuuttanu mönkijäniPuuhis83 kirjoitti:Mites, onkos porukka vakuuttanut maastomönkijöitä? Itte just maksoin laskun ja samalla mietin et aika turha tuo vakuutus mulle on... Mitäs hyötyä on maastopelin vakuuttamisesta? Muuta kuin että vakuutusta aika usein vaaditaan ajotapahtumissa yms.?

Tgb 425 Blade 4x4
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
toki,liikennevakuutushan on pakollinen vaikkei ajotapahtumissa kävisikään.Puuhis83 kirjoitti:Mites, onkos porukka vakuuttanut maastomönkijöitä?
http://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaa ... ttely.aspx
- Puuhis83
- Tracks
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Menee ohi aiheen mut niin taitaa olla handsfree laite kans pakollinen autoillessa, mut moniko sitä käytää kun tarttis?kingi kirjoitti:toki,liikennevakuutushan on pakollinen vaikkei ajotapahtumissa kävisikään.Puuhis83 kirjoitti:Mites, onkos porukka vakuuttanut maastomönkijöitä?
http://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaa ... ttely.aspx

Eihän tuo "pakollinen" vakuutus korvaa mitään? Siis itse laitetta ainakaan...
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..