Juu, niin se vissii on. Epäilyttää vaan hankkia kilvellinen crossi, kun on peloteltu ettei kilvet pysy kuin ensimmäiseen katsastukseen saakka, koska päästöjä ei saa kohilleen. kaverit mittasivat YFZ 450 putkesta määrät ja olivat aika huimat.
Joo, taitaa tänä vuonna ruveta tulemaan niitä ensimmäisiä katsastuksia eteen. Kaverilla on ainakin loppuvuodesta katsastus edessä jos nyt en aivan väärin muista. Jännä nähdä miten niissä käy.
Parin inssin kanssa olen jutellut mönkkäreiden leimaamisesta ja he olivat sen verran hhuli pyöreenä asiasta että sanoivat suoraan että ei heitä kiinnosta päästöt vaan toimivat jarrut ja muut halintalaitteet.
Mielenkiintoista on nähdä mikä tulee olemaan käytäntö.
Vakuutusyhtiöltä sanottiin että tieliikennemönkijä kuuluu kategoriaan maastoajoneuvo; kuten moottorikelkka. Eli erillistä vuosikatsastusta ei olisi. Vai pitääkö kelkatkin katsastaa joka vuosi?
Koheltajan toteamus on faktaa. Katsastaa pitää,
, mutta asemalla ei aina tiedetä mitä pitäisi katsastaa
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
druqz kirjoitti:Vakuutusyhtiöltä sanottiin että tieliikennemönkijä kuuluu kategoriaan maastoajoneuvo; kuten moottorikelkka. Eli erillistä vuosikatsastusta ei olisi. Vai pitääkö kelkatkin katsastaa joka vuosi?
Se miten maantimönkkäriä tulkitaan vakuutusyhtiössä ei ole merkitystä vehkeen katsastukseen,
vai vietkö autosikin vakuutusyhtiöön katsastettavaksi
Maantie mönkkärit katsastetaan niinkuin autotkin ISO PISTE.
Lueskelin tossa nettiä ja tukin siihen johtopäätökseen että mopomönkijä on L6e ja katsastetaan kuten autot.
joten miksi ostan kevyennelipyörän kun samalla vak.maksulla saa pitää isomaa mönkkäriä,
Alle 50cc luokitellaan kevyeksi nelipyöräksi, kuten esim. mopoauto, mutta sitä saa kuljettaa 15v täyttänyt mopokortin omistava ja mopovakuutus riittää. Sitä isommat mönkkärit vaatii autokortin.