Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Jaksaisitko merkin, mallin ja mitat vielä kertoa - on tietääkseni niin 14 Ah kuin 30 Ah akkuja aika monen muotoisia (vaikka kokonaistilavuus lieneekin suurinpiirtein sama aina ryhmän sisällä ..) ?Kaura kirjoitti:Isompi se on kuin vakioakku, mutta kyl se sinne menee.
Arvaanko oikein, että ei mennyt kotelon pohjalle asti, vaan jäi siihen kotelon leveämpään yläosaan, ja akun koko on suurinpiirtein 160x130x140 mm ?
Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?
Onko kyseissä mönkkärissä kuristuksia? Missä?
Saako niiden poistamisella paljonkin lisää tehoja?
Itellä ollu n. puoli vuotta ja hyvin on toiminut, ei mitään vikoja.
Saako niiden poistamisella paljonkin lisää tehoja?

Itellä ollu n. puoli vuotta ja hyvin on toiminut, ei mitään vikoja.
Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?
Ei ole kuristettu,kaikki tehot käytössä.
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?
Rekisteriote puhuu 9,2 kW:sta, mikä on aika vähän 329 cm3 koneelle ..Manu 67 kirjoitti:Ei ole kuristettu,kaikki tehot käytössä.
Tuosta keskustelusta löytynee yhtä ja toista: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... it=atp330e
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?
Osta vanha catti. Iso ja ruma, mutta kulkee ja vetää ku juna. Ollaan ajeltu 500 pollen, 500kymcon, 400 linhain ja 400catin kanssa metsissä ja tiellä. Viissatkut selkeästi tehokkaampia, mutta tehosta ei oikein hyödy kuin tiellä. Metsässä noissa kaikissa piisaa tehot vallaan mainiosti. Pollessa etuna on automaattinen nelikko ja lukko, muista sitä ei löydy (catista vain maastomallista). Toki ei tähän mennessä olla vielä löydetty paikkaa, josta siitä mainittavasti olisi ollut suurta hyötyä vrt. muihin, mutta onhan se etu. Laatu pollessa ja catissa on kohdallaan, mutta ei ole pahaa sanottavaa kymcosta ja linhaistakaan. Kymcosta on mennyt ohjauksen pusla ja linhai kertaalleen sammunut metsään - vika korjaantui heiluttelemalla liitintä, mutta kyllähän se sillä hetkellä potutti.. Kuskia ja kaveria, kun reissu tökkäs siihen.
Kymco on siis jäykkäperäinen, mutta hyvin sekin tulee metsässä. Enemmälti se on kuskista kiinni ja mihin tykästyy, itse voisin ajella millä tahansa noista vehkeistä
edit: sen verran tuosta tehosta voi olla hyötyä, että jos rankakuorman kanssa kurvaa niin linhai voi vakiona olla tehoton. AC ja linhai vaihdettu suuttimet + linhai putkisto. Näillä tempuilla tuntuis pärjäävän.
edit2: Kohdekäyttö: AC ehdottomasti vääntävä työkone, Polle seka-ajoon ja kymco enemmälti tielle. Linhai pärjää myös seka-ajossa, mutta siron ulkonäkönsä vuoksi sopii myös tielle ja taajamiin.
Toivottavasti näistä kommenteista on apua mönkijää valitseville...
edit3: Käyttökohdetta miettiessä on hyvä ottaa huomioon myös maavara. Jäykkäperäisessä kymcossa taka-aksen keskikohdan alla on aika niukasti tilaa ja linkku on muuten vaan vakiona matala. Pienillä fikseillähän sitä saa korotettua tosin (holkit). AC ja polle on taas maavaransa puolesta loistopelejä. Linkussa ja kymcossa auttaa paljon kunnollinen pohjapanssari, jonka avulla voi liukua kivistä ja kannoista yli. Ja taas palataan siihen tilanteeseen, et meno on enemmälti kuskista kiinni..
Kymco on siis jäykkäperäinen, mutta hyvin sekin tulee metsässä. Enemmälti se on kuskista kiinni ja mihin tykästyy, itse voisin ajella millä tahansa noista vehkeistä

edit: sen verran tuosta tehosta voi olla hyötyä, että jos rankakuorman kanssa kurvaa niin linhai voi vakiona olla tehoton. AC ja linhai vaihdettu suuttimet + linhai putkisto. Näillä tempuilla tuntuis pärjäävän.
edit2: Kohdekäyttö: AC ehdottomasti vääntävä työkone, Polle seka-ajoon ja kymco enemmälti tielle. Linhai pärjää myös seka-ajossa, mutta siron ulkonäkönsä vuoksi sopii myös tielle ja taajamiin.
Toivottavasti näistä kommenteista on apua mönkijää valitseville...
edit3: Käyttökohdetta miettiessä on hyvä ottaa huomioon myös maavara. Jäykkäperäisessä kymcossa taka-aksen keskikohdan alla on aika niukasti tilaa ja linkku on muuten vaan vakiona matala. Pienillä fikseillähän sitä saa korotettua tosin (holkit). AC ja polle on taas maavaransa puolesta loistopelejä. Linkussa ja kymcossa auttaa paljon kunnollinen pohjapanssari, jonka avulla voi liukua kivistä ja kannoista yli. Ja taas palataan siihen tilanteeseen, et meno on enemmälti kuskista kiinni..
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
-
- 4WD
- Viestit: 219
- Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
- Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
- Paikkakunta: Lieksan perukoilla
Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?
Kyllä niillä vähäisilläkin tehoilla pärjää, kun vain muistaa laitteen rajat.
http://picasaweb.google.fi/kankaanlaita/MonkijanKarry#
Ei kaikkien mönkkäreiden tarvitse jaksaa useiden kuutioden puu-/sorakuormia vetää mitä hankalimmista paikoista.
Melkeinpä se on kuskista kiinni pärjääkö ATP:llä vai ei.
Vinssin asennuksistakin joku maininitsi ne lämpöongelmat, nyt minulla ei niitä pitäisi ainakaan siitä syystä tulla.
http://picasaweb.google.fi/kankaanlaita ... siSijainti#
Tiellä ajettaessa, kuten jo jotkut muutkin ovat todenneet, pieni huippujen nosto olisi poikaa. Oma raasu kulkee 72 km/h GPS:n mukaan jos taivahan
tähtimerkit ovat suotuisalla päällä.
http://picasaweb.google.fi/kankaanlaita/MonkijanKarry#
Ei kaikkien mönkkäreiden tarvitse jaksaa useiden kuutioden puu-/sorakuormia vetää mitä hankalimmista paikoista.
Melkeinpä se on kuskista kiinni pärjääkö ATP:llä vai ei.
Vinssin asennuksistakin joku maininitsi ne lämpöongelmat, nyt minulla ei niitä pitäisi ainakaan siitä syystä tulla.
http://picasaweb.google.fi/kankaanlaita ... siSijainti#
Tiellä ajettaessa, kuten jo jotkut muutkin ovat todenneet, pieni huippujen nosto olisi poikaa. Oma raasu kulkee 72 km/h GPS:n mukaan jos taivahan

Skype kankaanlaita
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry