Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
Kaura
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Tammi 2006 00:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Kaura »

Isompi se on kuin vakioakku, mutta kyl se sinne menee.
http://www.keljonkonehuolto.fi/

Täältä se tuli
Polaris atp 330e
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

Kaura kirjoitti:Isompi se on kuin vakioakku, mutta kyl se sinne menee.
Jaksaisitko merkin, mallin ja mitat vielä kertoa - on tietääkseni niin 14 Ah kuin 30 Ah akkuja aika monen muotoisia (vaikka kokonaistilavuus lieneekin suurinpiirtein sama aina ryhmän sisällä ..) ?

Arvaanko oikein, että ei mennyt kotelon pohjalle asti, vaan jäi siihen kotelon leveämpään yläosaan, ja akun koko on suurinpiirtein 160x130x140 mm ?
Kaura
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Tammi 2006 00:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Kaura »

Koon veikkasit aikas oikein.
Akun merkki on Polaris. Jonkun toisen vehkeen orkkis akku.
Polaris atp 330e
makemanty
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Kesä 2010 18:25

Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja makemanty »

Onko kyseissä mönkkärissä kuristuksia? Missä?
Saako niiden poistamisella paljonkin lisää tehoja? :D

Itellä ollu n. puoli vuotta ja hyvin on toiminut, ei mitään vikoja.
Manu 67
6WD
Viestit: 317
Liittynyt: 17 Maalis 2007 18:35
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Kotka

Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Manu 67 »

Ei ole kuristettu,kaikki tehot käytössä.
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi

Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja ARant »

Manu 67 kirjoitti:Ei ole kuristettu,kaikki tehot käytössä.
Rekisteriote puhuu 9,2 kW:sta, mikä on aika vähän 329 cm3 koneelle ..

Tuosta keskustelusta löytynee yhtä ja toista: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... it=atp330e
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja soulost »

Osta vanha catti. Iso ja ruma, mutta kulkee ja vetää ku juna. Ollaan ajeltu 500 pollen, 500kymcon, 400 linhain ja 400catin kanssa metsissä ja tiellä. Viissatkut selkeästi tehokkaampia, mutta tehosta ei oikein hyödy kuin tiellä. Metsässä noissa kaikissa piisaa tehot vallaan mainiosti. Pollessa etuna on automaattinen nelikko ja lukko, muista sitä ei löydy (catista vain maastomallista). Toki ei tähän mennessä olla vielä löydetty paikkaa, josta siitä mainittavasti olisi ollut suurta hyötyä vrt. muihin, mutta onhan se etu. Laatu pollessa ja catissa on kohdallaan, mutta ei ole pahaa sanottavaa kymcosta ja linhaistakaan. Kymcosta on mennyt ohjauksen pusla ja linhai kertaalleen sammunut metsään - vika korjaantui heiluttelemalla liitintä, mutta kyllähän se sillä hetkellä potutti.. Kuskia ja kaveria, kun reissu tökkäs siihen.

Kymco on siis jäykkäperäinen, mutta hyvin sekin tulee metsässä. Enemmälti se on kuskista kiinni ja mihin tykästyy, itse voisin ajella millä tahansa noista vehkeistä :)

edit: sen verran tuosta tehosta voi olla hyötyä, että jos rankakuorman kanssa kurvaa niin linhai voi vakiona olla tehoton. AC ja linhai vaihdettu suuttimet + linhai putkisto. Näillä tempuilla tuntuis pärjäävän.

edit2: Kohdekäyttö: AC ehdottomasti vääntävä työkone, Polle seka-ajoon ja kymco enemmälti tielle. Linhai pärjää myös seka-ajossa, mutta siron ulkonäkönsä vuoksi sopii myös tielle ja taajamiin.

Toivottavasti näistä kommenteista on apua mönkijää valitseville...

edit3: Käyttökohdetta miettiessä on hyvä ottaa huomioon myös maavara. Jäykkäperäisessä kymcossa taka-aksen keskikohdan alla on aika niukasti tilaa ja linkku on muuten vaan vakiona matala. Pienillä fikseillähän sitä saa korotettua tosin (holkit). AC ja polle on taas maavaransa puolesta loistopelejä. Linkussa ja kymcossa auttaa paljon kunnollinen pohjapanssari, jonka avulla voi liukua kivistä ja kannoista yli. Ja taas palataan siihen tilanteeseen, et meno on enemmälti kuskista kiinni..
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
kankaanlaita
4WD
Viestit: 219
Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
Paikkakunta: Lieksan perukoilla

Re: Polaris ATP 330 e onko siitä mihinkään?

Viesti Kirjoittaja kankaanlaita »

Kyllä niillä vähäisilläkin tehoilla pärjää, kun vain muistaa laitteen rajat.
http://picasaweb.google.fi/kankaanlaita/MonkijanKarry#
Ei kaikkien mönkkäreiden tarvitse jaksaa useiden kuutioden puu-/sorakuormia vetää mitä hankalimmista paikoista.
Melkeinpä se on kuskista kiinni pärjääkö ATP:llä vai ei.
Vinssin asennuksistakin joku maininitsi ne lämpöongelmat, nyt minulla ei niitä pitäisi ainakaan siitä syystä tulla.
http://picasaweb.google.fi/kankaanlaita ... siSijainti#

Tiellä ajettaessa, kuten jo jotkut muutkin ovat todenneet, pieni huippujen nosto olisi poikaa. Oma raasu kulkee 72 km/h GPS:n mukaan jos taivahan :roll: tähtimerkit ovat suotuisalla päällä.
Skype kankaanlaita

kankaanlaita(@)gmail.com

Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5

Uudenmaan Mönkijät Ry
Vastaa Viestiin