
Tieliikennemönkijän katsastus
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 25 Elo 2004 22:17
- Paikkakunta: Turku
Tieliikenne mönkkärin katsastus
Kukaan ei siis ole tähän mennessä käynyt katsastamassa mönkkäriään?
Minun pitäisi huhtikuun loppuun mennessä käydä katsastamassa, tiedustelin asiaa ja sanottiin että maksaa 37 eur + kaasut. Kysyin mitä sille tehdään. Sanoivat " että eivät ymmärrä miksi niitä katsastetaan, kun mp:tä ei katsasteta. Katsotaan valot, vilkut, ja rungonnumero. Päästöt mitataan soveltuvin osin, ei siis niin kauhen tarkasti".
Mielestäni tämä on silkkaa rahastusta ja ajanhukkaa.
Minun pitäisi huhtikuun loppuun mennessä käydä katsastamassa, tiedustelin asiaa ja sanottiin että maksaa 37 eur + kaasut. Kysyin mitä sille tehdään. Sanoivat " että eivät ymmärrä miksi niitä katsastetaan, kun mp:tä ei katsasteta. Katsotaan valot, vilkut, ja rungonnumero. Päästöt mitataan soveltuvin osin, ei siis niin kauhen tarkasti".
Mielestäni tämä on silkkaa rahastusta ja ajanhukkaa.
Tomppa
tuota asiaa on imeskelty ja pornottu oraalisesti ja rektaalisesti topicissa laillinen tieliikennemönkijä?tieliikennekäyttö pääotsan alla.
siellä on myös asiasisältö mukana, mutta verhottu paikkapaikoin provosoinnin ja paskanpuhumisen savuverhoon lähinnä allekirjoittaneen taholta. tervemenoa vaan sinne, jos uskallat. se ei ole kaunista katsoottavaa....eikä aina liialla älyllä pilattua. tarkennuksia voin laittaa jos ja jos.
siellä on myös asiasisältö mukana, mutta verhottu paikkapaikoin provosoinnin ja paskanpuhumisen savuverhoon lähinnä allekirjoittaneen taholta. tervemenoa vaan sinne, jos uskallat. se ei ole kaunista katsoottavaa....eikä aina liialla älyllä pilattua. tarkennuksia voin laittaa jos ja jos.

Itellä olisi 400 Bomba katsastettava maaliskuun 25. päivään mennessä.. Muuten on ihan kuosissaan jos eivät vain renkaisiin puutu kun ei noissa ITP 589:ssä ole mitään E-merkintää. Mutta kokeillaan ja jos ei kerralla onnistu, niin vaihtaapahan sitten alle nuo orkkis renkaat niin niilläpä se sitten pitäs kelvata.
Toi E-merkintä on joissakin kohdin mielestäni aivan naurettava vaade. Noin niinkuin yleisestiottaen. Jos siinä ja tuossa hilavitkuttimessa ei ole sitä perkeleen ympyröityä E-kirjainta, niin ei kelpaa leimalle. Tokihan se on tärkeää, että esimerkiksi juurikin nuo heijastimet ovat sellaiset että ne heijastavat valoa varmasti virallisesti hyväksytyllä tavalla.Barossa kirjoitti:...puuttui 2kpl E-hyväksyttyjä kissansilmiä...
Hauskin tapaus (joka liittyy näihin) oli kun katsastelin aikoinaan -84-mallista Porschea jossa oli Konin kynäjousitolpat joka kulmassa ja ukko alko kysymään sitä TÜV-läpyskää niistä. Joutusin vain sanomaan että nää on uutena tehtaalla tähän autoon laitettu, mites, eihän se kai mitään lappua vaadi kun autokin on näin vanha. Eipä kelvannut selitys, ja siitä kiljuttihin kilpaa siellä hallissa, kunnes älysin sanoa, että soittaa Possun maahantuojalle ja varmistaa asian jos se kerran niin vaikeaa on uskoa, että tuollaisia alustakomponentteja on autoissa alunperinkin kiinni. Tuon puhelinsoiton jälkeen kun setä sai haluamansa tiedon, niin silläkin vasta välähti, että autohan ON -84:nen, eli siinä nyt saa sitten olla kiinni melkein mitä vaan... Kävimme hörppimässä pullakaffet inssin kustannuksella, ja olen katsastanut useita erikoisempia possuja saman herran kanssa sen jälkeen hyvässä yhteisymmärryksessä. Ja melkein joka kerta on mennyt kerrasta leima läpi.
Voi kun L7e:n katsastuskin olis noin helppoo joskus...

l Kipu on vain tunne l
Eka katsastus
No niin tänään on ensimmäinen katsastus tehty (BRB 650 Quest) ja tässä vähän huomioita:
Ensinnäkin kutsua katsastukseen ei tullut, joten jouduin tilaamaan katsastus ajan. Drive In ei käynyt koska Bombba on otettu liikenteeseen tammikussa 2004 ja olin auttamatta myöhässä. Maksusta toimiston väki joutui keskustelemaan, mutta lopulta oikea hinta löytyi?
Itse katsastus oli melko kevyt. Ensimmäiseksi etsittiin koneen ja rungon numeroa, mutta ainakin moottorin numero jäi löytymättä (vaikka ohjekirjakin oli mukana). Seuraavaksi mietittiin voiko jarrut testata dynamometrissä, mutta eihän se käy, koska ei ollut pois kytkettävää nelivetoa joten siirryttiin suosiolla tarkastelemaan valoja. Niissä ei ollut huomautettavaa. Samalla laitettiin pilli putkeen päästöjen mittausta varten. Arvot alittivat nipin napin sallitut ylärajat (kone käy aika rikkaalla). Nivelien pikainen tarkastus, lähinnä ohjaus eikä nissäkään vielä ollut löysää joten seraavaksi siirryttiin ulos, jossa pienen ajo-opetuksen saattelemana katsastaja kävi koeajo lenkillä. Jarrutkin tuli testattua kommentein "kyllä tää ainakin pysähtyy". Leima papereihin ja tervertuloa uudelleen........hetkinen nyt katsastaja ei ollut aivan varma milloin seuraava katsastus olisi. Itse tarjosin seuraavaa katsastusta kahden vuoden päähän, mikäli sovelletaan autojen katsastusta?
Mitä jäi tekemättä? No, renkaita ei edes vilkaistu eikä tehoista puhuttu mitään! Tosin bombassa on rajoittimet paikoillaan ja sen kyllä huomaa pers tuntumalta, että kaikkia hevosia ei ole päästetty vapaiksi. Lisälaitteista ei ollut mitään puhetta, vinssi keulalla, kaksi vetokoukkua, työvälinerunko jotka kaikki nostavat painoa........
Onnea vaan muillekin katsastukseen menijöille. Eiköhän katsastus tiukkene kunhan oppia ja kokemusta tulee lisää......
Ensinnäkin kutsua katsastukseen ei tullut, joten jouduin tilaamaan katsastus ajan. Drive In ei käynyt koska Bombba on otettu liikenteeseen tammikussa 2004 ja olin auttamatta myöhässä. Maksusta toimiston väki joutui keskustelemaan, mutta lopulta oikea hinta löytyi?
Itse katsastus oli melko kevyt. Ensimmäiseksi etsittiin koneen ja rungon numeroa, mutta ainakin moottorin numero jäi löytymättä (vaikka ohjekirjakin oli mukana). Seuraavaksi mietittiin voiko jarrut testata dynamometrissä, mutta eihän se käy, koska ei ollut pois kytkettävää nelivetoa joten siirryttiin suosiolla tarkastelemaan valoja. Niissä ei ollut huomautettavaa. Samalla laitettiin pilli putkeen päästöjen mittausta varten. Arvot alittivat nipin napin sallitut ylärajat (kone käy aika rikkaalla). Nivelien pikainen tarkastus, lähinnä ohjaus eikä nissäkään vielä ollut löysää joten seraavaksi siirryttiin ulos, jossa pienen ajo-opetuksen saattelemana katsastaja kävi koeajo lenkillä. Jarrutkin tuli testattua kommentein "kyllä tää ainakin pysähtyy". Leima papereihin ja tervertuloa uudelleen........hetkinen nyt katsastaja ei ollut aivan varma milloin seuraava katsastus olisi. Itse tarjosin seuraavaa katsastusta kahden vuoden päähän, mikäli sovelletaan autojen katsastusta?
Mitä jäi tekemättä? No, renkaita ei edes vilkaistu eikä tehoista puhuttu mitään! Tosin bombassa on rajoittimet paikoillaan ja sen kyllä huomaa pers tuntumalta, että kaikkia hevosia ei ole päästetty vapaiksi. Lisälaitteista ei ollut mitään puhetta, vinssi keulalla, kaksi vetokoukkua, työvälinerunko jotka kaikki nostavat painoa........
Onnea vaan muillekin katsastukseen menijöille. Eiköhän katsastus tiukkene kunhan oppia ja kokemusta tulee lisää......
Kyllä jytisee!!