Talvikäyttö
- Ju-za
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 E 4X4 -06
irtonainen on perä miullakin. Takapotku alla...
nastoja aatellu, mutt eipä taida autonnastat paljoo jarrutella.
noista rukkasista --> ostin motomestasta sellaset "tumput". Tulee tankoon kii
hihnoilla. Sairaan hyvät! -26 ja pelkät "nappulahanskat"... ei kylmäny sormet.
Peittää ranteet + ½ käsivartta. Suosittelen, vielä hinnanki suhteen (19 egee)
noista rukkasista --> ostin motomestasta sellaset "tumput". Tulee tankoon kii
hihnoilla. Sairaan hyvät! -26 ja pelkät "nappulahanskat"... ei kylmäny sormet.
Peittää ranteet + ½ käsivartta. Suosittelen, vielä hinnanki suhteen (19 egee)
-
- 6WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Minulla on neliveto ja nastat (ei mitenkään kauhean tiheässä edes), ja hyvin on pysynyt hanskassa - ainakin tällaisella rauhallisella vanhan miehen ajotyylillä. Omasta puolestani ainakin suosittelen nastoja lämpimästi.Ju-za kirjoitti:irtonainen on perä miullakin. Takapotku alla...
- Ju-za
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 E 4X4 -06
ihanko henkilö-auton nastoja laitoit/laitatit?
Täälläpäin maksaa 20snt/nasta, kun kyselin. Onko HUOMATTAVA ero nastoilla ja ilman nastoja pidossa?
Agri-Market kauppaa "irtonastoja", mitkä kierretään kuvioon esim. räikällä...
...niistä setä-Poliisi tykkäs, ettei saa ajaa yl.tiellä.
Ois pito varmaan hyvä. Ulkonema kuitenkin n.4mm. Auton nastahan on vaan n.2mm...
...eikä kuulemma laki salli kuorma-auton nastaakaan
Kerrohan kokemuksista ja nastamäärästä/rengas tarkemmin...
Täälläpäin maksaa 20snt/nasta, kun kyselin. Onko HUOMATTAVA ero nastoilla ja ilman nastoja pidossa?
Agri-Market kauppaa "irtonastoja", mitkä kierretään kuvioon esim. räikällä...
...niistä setä-Poliisi tykkäs, ettei saa ajaa yl.tiellä.
Ois pito varmaan hyvä. Ulkonema kuitenkin n.4mm. Auton nastahan on vaan n.2mm...
...eikä kuulemma laki salli kuorma-auton nastaakaan
Kerrohan kokemuksista ja nastamäärästä/rengas tarkemmin...
-
- 6WD
Ihan henkilöauton nastoja nuo laittoivat - kappalemäärää en muista, enkä pääse laskemaan, ennenkuin värkki palaa huollosta (meni vähän ohjauselektroniikka solmuun ..). Hintaa tuli ihan tarpeeksi, kun on kokonaan uusi rengaskerta vanteineen päivineen.Ju-za kirjoitti:ihanko henkilö-auton nastoja laitoit/laitatit?
Erosta on paha sanoa mitään, kun en ole molemmilla ihan samanlaisella kelillä ajanut - enkä itse asiassa vielä lainkaan sellaisella pääkallokelillä, jonka varalle nastat hankin.
Kun nyt allekirjoittaneella kariutui tuo ajopäivä Iinatissa. Päätin kokeilla pakkasajoa työmatkalla maanantaiaamuna. Olenhan tuota tietenkin harrastanut aikanaan monta kipua sitten. Kello pirahti 6:05. Kömmin tarkistelemaan mittaria, lukema -27. Meinasihan siinä papalla loppua puuro kattilasta, yhtäkkiä ei ollutkaan kiire mihinkään. Noh, aamupesun jälkeen rohkeasti pihalle reiskoissa ja kalsareissa, kahvikupponen kädessä, oli näämmä ajokamppeet tallissa. Katselin siinä pihalla aamun kirkastumista, edellispäivän purukumista saadun nikotiiniannoksen purkautuessa suolistosta voimakkaasti ja äänekkäästi suoraan vasempaan reiteen.(nuot pukamat vaivaavat hieman)Siinä itsekseni hekotellessa ja varovasti tarkistellessa, oliko eilisessä pullassa rusinoita, kuulin oravan harmistuneen säksätyksen viereisestä männystä, oli ilmeisesti ollut tulossa aamupalalle lintulaudalle. Jerkku lähti ilmeisesti ruokahalun menettäneenä painelemaan takaisin metsään, eikä auttanut, vaikka huutelin perään, niettä soorii. Lievän punan noustessa niskaan painelin talliin vetelemään kamppeita niskaan. Aikani äheltäessä oli viimein kypärän vuoro, yhtäkkiä tuli kiire aukaisemaan virman ovia, ennenkuin hikinokareet valahtaa persvakoon. Kömpijä käyntiin, portti auki ja paanalle. Hemmetti, kyytihän oli suorastaan lämmintä. Ainoastaan visiirin tuuletusjärjestelmä sai vintillä olevia sahanpuruja hieman viilentymään, liekö jossain kohtaa elämää sinne lirahtanut kosteutta. Puruistahan tuo kosteus tunnetusti lähtee huonosti jos ollenkaan. Kaupunkia lähestyessäni näin pysäkillä kolme naisimmeistä, oli siinä heillä sen verran säälivät katseet, notta kävi mielessä äspee, noiltahan voisi äijä jopa sitä. Olen meinaan ikäni ollut äspeen varassa. Liekö ukko aikanaan minua kännissä tehdessään unohtanut muutaman palikan. Tässä kohtaa juolahti mieleen takavuosien tapahtuma. Olin nuorempana reppuhommissa ja työkaverina oli muuan etunimikaima. Hän oli supliikkimies naisten kanssa, toisin kuin minä onneton. Minä jäin useimmiten ilman naista, kun jäpikälle niitä riitti aina ravintolaillan päätteeksi. Sitten taas kerran komusin kämpille yksikseen, kaima tuli jonkun ajan päästä viehättävän naisen kanssa. Lueskelin siinä omassa komerossani Jerry Cottonia, kun kaveri hipsii siihen ja sanoo, niettä menehän sinäkin, ei se huomaa eroa, on huone pimeänä. Siinä asiaa hieman pohdittuani, rohkaisin mieleni ja menin rähmälleni naisen viereen, nainen siinä kyselemään, onko se Seppo, siihen minä, notta on on. Vieläkin lämmin kiitos tuolle ihanaiselle. En sattuneesta syystä ole asiasta juuri jutellut, mutta tapahtumasta on jo niin kauan, että tulkoon sekin nyt paljastetuksi. Näitä asioita pohdiskellessa, pieni hymynkare suupielissä olinkin sitten kaupungissa ja valmiina pirteänä aloittamaan röit. Tämmöinen tarina tällä kertaa.
Se on kuskista kiinni että spinnaako... Mukavampi ajella takavetoisella. Itse ajanut ihan hyvin satastakin eikä probleemiablue Honda Trx kirjoitti:siitä on muistaakseni juttua noissa rally,linhai,jne. keskusteluissa.itse en aja takavedolla yhtään talvella..menee spinnaukseksi heti.

EI OO HÄPEE OLLA NOPEE!!!
Without ATV...
Without ATV...
-
- 6WD
Viime viikonloppuna tuli ajeltua jokseenkin samanlaisessa kelissä ensin nastattomilla renkailla, ja sitten nastoitetuilla. Kohtuullisen vakaasti tuo kulki ilman nastojakin, kun en mitään älyttömyyksiä kokeillut, ja oli neliveto (Pollen AWD) päällä, mutta kyllä siinä mutkissa tunsi, että pyörä liikkuu alustaan nähden muutenkin kuin rullaamaalla .. Sitten nastoitetuilla kulku oli selvästi vakaamman oloista, vaikka edelleenkin tunsi, ettei tämä ihan kesäkeliä vastaa