Polaris Scrambler 500 4x4 TL kokemuksia yms.

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
buyer
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Joulu 2004 00:10
Paikkakunta: 2007 TL Renegade 800

Polaris Scrambler 500 4x4 TL kokemuksia yms.

Viesti Kirjoittaja buyer »

moi!tuli tänään ostettua tollanen TL versio! itsellä vaakakupissa paino erityisesti enduro/tl käyttöön 4x4 ns.crossi henkinen laitos, joka on tarvittaessa napin painalluksella takaveto,kahdelle rekisteröity,mukavan kookas..jne.++ alustasta löytyy mukavasti joustoa. ja viimeinen kuume tuli katsellessa youTube videoita :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=MHfiVDhSyaE

http://www.youtube.com/watch?v=dfr2fuPqCvI

Scrambler 500 features:

* Powerful Polaris 500 high-output, 4-valve, 4-stroke, liquid-cooled.
* Long-travel rear suspension (26.7 cm)
* Front suspension travel (20.8 cm)
* On-Demand all-wheel drive w/ on/off switch
* Automatic transmission
* Single-lever braking system

Engine

* Engine Type 4-stroke
* Displacement 499 cc
* Carburetion Mikuni 40mm CV
* Cooling Liquid
* Starting Electric w/ recoil backup

Drivetrain

* Final Drive Concentric Chain (Rear), Shaft (Front)
* Transmission F/N/R
* Drive System Automatic PVT
* EBS (Engine Braking System) Accessory

Suspension

* Front Suspension MacPherson strut w/ 8.2/20.8 in/cm travel
* Rear Suspension Progressive-rate swing arm w/ 10.5/26.7 in/cm travel

Brakes

* Front/Rear Brakes Single Lever Hydraulic disc w/ hydraulic rear foot brake

Tires

* Front Tires 23 x 7 - 10
* Rear Tires 22 x 11 - 10

Dimensions/Capacities

* Wheelbase 48/121.9 in/cm
* Turning Radius (inside tire) 83/210.8 in/cm
* Dry Weight 571/259.5 lbs/kg
* Length/Width/Height 75/46/47, 190.5/116.8/119.4 in/cm
* Seat Height 34/86.4 in/cm
* Fuel Capacity 3.5/13.2 U.S. gallons/L
* Hitch Accessory
* Ground Clearance 5.5/14 in/cm

Instrumentation/Features

* Gauge Type Instrument Panel
* Speedometer/Odometer Accessory
* Tripmeter Accessory
* Hourmeter Accessory
* High-Beam Indicator Standard
* Gear Indicator N/R Light
* Fuel Gauge Mechanical
* Warning Lights Hi Temp
* DC Outlet Accessory

,olisi kiva saada tähän topikkiin kattavaa tietoa laitetta käyttäneiltä!,niin TL käytöstä kuin crossi käytöstä..kun itse osto aikeissa tuli kaikki keskustelut koluttua läpi ja tuntu ko.laitteesta löytyvän tosi vähän tietoa!,Joten reilusti ja rohkeasti tähän niin mutuja/kysymyksiä/kokemuksia!

ps.jos jollain löytyy esim.testejä(oliko joskus 4x4 lehti?)laitteesta, niin kyllä kiinnostaa!


EX: KYMCO 250 KXR,YAMAHA RAPTOR 350R-W 8)
Viimeksi muokannut buyer, 15 Syys 2007 09:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Mistä ostit ja mihin asettui hinta?
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
buyer
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Joulu 2004 00:10
Paikkakunta: 2007 TL Renegade 800

Viesti Kirjoittaja buyer »

polaris jälleenmyyjältä, tossa uusia:

http://www.polaris.fi/monkijat.php

käytettyjen hinnat tapaus/varustelu kohtaisia :wink:
Paha80
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 21 Heinä 2005 17:22
Mönkijä:: ---
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Paha80 »

Scrambleri on hyvä ja luotettava peli ja ainut nelikko minkä itse ostaisin! itellä ei scrambleriä oo koskaan ollu mutta olen kyllä kokeillut ja parilla tutulla tollanen murskaaja on tai on ollut. Mahtava peli kaikin puolin ja kulkeekin kivasti! ja taitaa olla ainut nelari joka on enemmän crossi mallinen, ja muistelisin että puskurissa olevat valot hajoo helposti maastossa ajettaessa ja se korjaantuu kun niitä siirtää pikkusen puskurin sisälle. maastossa ainakin tuntis menevän kymcoo paremmin :lol: paitsi kun tulee se kohta missä kymcon kapeus voittaa 8)

Nimensä mukaan Murskaaja! :D
Because I'm so clever, But clever ain't wise
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 22:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Viesti Kirjoittaja mpon »

ittellä ollut puolisen vuotta tuo tieliikenne rämpylä, ainoa mitä tietysti kaipaisi, niin kulkupuolta saisi olla enempi, mutta variaattoripeliksi kyllä ihan kivasti vaihtaa paikkaa..

Juuri v.loppuna tuli kipattua polle selälteen sorakasan reunalla leikkiessä.
ainakin viikko saikkua kun tuo sääri otti aikalailla kipeää, ihme kyllä ei poikki/murtunut kuitenkaan...

omassa vehkeessä vaihdettu vaimennin, k&n suodatin ja dydo jet kitti.
kireempi nokkakin löytyis hyllystä, mutta en ole vielä vaivautunut sitä siihen ruuvaamaan. variaattorin/kytkimen viritys sarja kauheasti kyllä kiinnostaisi, kun vähän kuulis vaan joltain kokemuksia moisesta....
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
buyer
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Joulu 2004 00:10
Paikkakunta: 2007 TL Renegade 800

Viesti Kirjoittaja buyer »

jep!laite tuntuu hyvältä valinnalta!
tuli jo vähän tutustuttua tekniikkaankin, kun katos tuo tyhjäkäynti..syyksi paljastuikin virheellinen kaasuvaijerin säätö! -->pollesta löytyy kaasu liipasimen kotelosta ns.tappokatkaisin!,eli siltä varalta jos kaasuvaijeri hirttää kiinni,kuljettajan nostettua sormi liipasimelta kytkeytyy tappokatkaisin päälle, sytytys virta katkeaa! eli ihan hyvä systeemi, varsinkin nyt kun tietää homman :wink:

tuli samalla vähän paivitettyä laitteen ulkonäköä mm. orig.karjapuskurin poistolla, ja asenneltua etu-vilkut katteen alle,peilit tankoon ja eteen Acerbis - Cyclope maski E-hyväksytyillä valoilla! http://www.motoshop.fr/accessoire-moto/ ... ope-02.jpg

ja tankoon Polisportin kahva suojat.

,seuraavaksi olisi vuorossa kahva/peukalo lämppäreiden asennus!

,oletteko muuten vaihtaneet talveksi isompia suuttimia?itsellä laite vakiokunnossa ja kaasarin sisällä näytti majailevan 155/40 suuttimet, edellisistä kömpiöissä(ainakin kymco) säädetty vakiona niin lämpimiin olosuhteisiin,että ovat kaivanneet talveksi isompia suuttimia.. polle ei ainakaan viellä tuntunut käyvän yhtään laihalla,vaikka nyt jo muutama pakkaspäivä takana!
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 22:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Viesti Kirjoittaja mpon »

laitas vähän kuvia modauksistasi..
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
buyer
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Joulu 2004 00:10
Paikkakunta: 2007 TL Renegade 800

Viesti Kirjoittaja buyer »

jep laittelen kuvia kunhan vaan kerkeis..

tuo kytkin kitti kyllä kiinnostas myös kovasti.. tossa yhden valmistajan testijuttu

http://www.atvconnection.com/Features/P ... clutch.cfm
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Kyllähän se laitteen luonnetta muuttaa jonkin verran terävämmäksi, lähtökierrokset nousee ylemmäksi, jopa sen verran verran, että peruuttaa ei voi ilman oliko se overdrive nappia. Itellä oli aikoinaan juuri tuollaisella kitillä.
buyer
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Joulu 2004 00:10
Paikkakunta: 2007 TL Renegade 800

Viesti Kirjoittaja buyer »

löytyykö kitin toimittajia miten suomesta?

tossa surffailessa löyty useampikin toimittaja jenkkilästä..tulisikohan paljon lisäkustannuksia,jos tilaisi suoraan sieltä?

http://www.hotseatperformance.com/psp/s ... &CATID=248

http://www.hpd-inc.com/500model.htm
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 22:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Viesti Kirjoittaja mpon »

Tuolta itse tilasin sen kytkin-kitin..

http://www.atv-lifestyle.com/Kategoria/Scrambler/
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
buyer
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Joulu 2004 00:10
Paikkakunta: 2007 TL Renegade 800

Viesti Kirjoittaja buyer »

kiitos linkistä! ,joko olet päässyt ajamaan HSP:n kittiä?,kokemuksia kaivataan.. lähinnä että tilaisiko juuri tuon vai jonkun ns.miedomman ,esim.HPD:n kitin,kun tulee ajeltua myös vähän kadulla, myyjän mukaan 800:sta tuli melkoinen "räppäilylaitos" HSP:n kytkimellä , :wink:
,mutta ,mutta toisaalta tän:
http://www.atvconnection.com/Features/P ... clutch.cfm linkin teksti perusteella juuri HSP olisi kiinnostava valinta..
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 22:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Viesti Kirjoittaja mpon »

buyer kirjoitti:kiitos linkistä! ,joko olet päässyt ajamaan HSP:n kittiä?,kokemuksia kaivataan.. lähinnä että tilaisiko juuri tuon vai jonkun ns.miedomman ,esim.HPD:n kitin,kun tulee ajeltua myös vähän kadulla, myyjän mukaan 800:sta tuli melkoinen "räppäilylaitos" HSP:n kytkimellä , :wink:
,mutta ,mutta toisaalta tän:
http://www.atvconnection.com/Features/P ... clutch.cfm linkin teksti perusteella juuri HSP olisi kiinnostava valinta..

Ihan kauheasti en ole sitä päässyt maastossa kokeilemaan, kiitos katkenneen taka-akselin. tänään vihdoin sain uuden akselin ja vielä paikallekkin kerkesin ruuvaamaan. Jos sitten viikonloppuna kerkeisi jo ajaankin muutaman viikon tauon jälkeen.

Mutta kyllä se kitti kuitenkin jotain vaikutti, eli lähtökierrokset nousi jne. ainakin keulan ylös saantihelpottui orkkis hiluihin verrattuna.
Toki voiman puutehan se on mikä vastaan tulee, kun tuohon kuminauhavetoon sitä aina hupenee...
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
buyer
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Joulu 2004 00:10
Paikkakunta: 2007 TL Renegade 800

Viesti Kirjoittaja buyer »

ok!kiitos vastauksista, tuli tilattua myös itselle tuo HSP:n setti!
,sitä odotelessa tuli asennettua nuo kahva/peukalolämmppärit kiinni ja samalla tuli rakennettua vähän lisävalaistusta keulalle..valoa tuomaan H.I.D xenonit,umpioiksi siriuksen NS-71 kaukovalo umpiot..nyt näkee ajella pimeässäkin :wink:
Vestis
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 03 Marras 2007 07:17
Paikkakunta: Sipoo, Renegade X800R

Viesti Kirjoittaja Vestis »

On toisena laitteena scrambler ollut vuoden verran. Näköä muuteltu jonkun verran, eli lamput käännetty telineessään alapuolelle, pienet lisäpitkät, tehoputki, suutinta vaihdellu ja takapäätä vähän levitetty vakautta parantamaan.

Ihan soiva peli kaikin puolin, ainoa mikä pisti sylettämään on tuo ketjujen kesto.... On tullu rämmittyä mettän keskeltä umpihangessa poies kun kesken matkan katkennu ja aina isommissa hypyissä, riippumatta miten on kiristetty niin pamahtaa poikki.. Äskeinen on testattu ja todistettu kolme kertaa samankokoluokan hypyssä.
Vastaa Viestiin