Sivu 1/3

Polaris Scrambler 500 4x4 TL kokemuksia yms.

Lähetetty: 15 Syys 2007 10:07
Kirjoittaja buyer
moi!tuli tänään ostettua tollanen TL versio! itsellä vaakakupissa paino erityisesti enduro/tl käyttöön 4x4 ns.crossi henkinen laitos, joka on tarvittaessa napin painalluksella takaveto,kahdelle rekisteröity,mukavan kookas..jne.++ alustasta löytyy mukavasti joustoa. ja viimeinen kuume tuli katsellessa youTube videoita :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=MHfiVDhSyaE

http://www.youtube.com/watch?v=dfr2fuPqCvI

Scrambler 500 features:

* Powerful Polaris 500 high-output, 4-valve, 4-stroke, liquid-cooled.
* Long-travel rear suspension (26.7 cm)
* Front suspension travel (20.8 cm)
* On-Demand all-wheel drive w/ on/off switch
* Automatic transmission
* Single-lever braking system

Engine

* Engine Type 4-stroke
* Displacement 499 cc
* Carburetion Mikuni 40mm CV
* Cooling Liquid
* Starting Electric w/ recoil backup

Drivetrain

* Final Drive Concentric Chain (Rear), Shaft (Front)
* Transmission F/N/R
* Drive System Automatic PVT
* EBS (Engine Braking System) Accessory

Suspension

* Front Suspension MacPherson strut w/ 8.2/20.8 in/cm travel
* Rear Suspension Progressive-rate swing arm w/ 10.5/26.7 in/cm travel

Brakes

* Front/Rear Brakes Single Lever Hydraulic disc w/ hydraulic rear foot brake

Tires

* Front Tires 23 x 7 - 10
* Rear Tires 22 x 11 - 10

Dimensions/Capacities

* Wheelbase 48/121.9 in/cm
* Turning Radius (inside tire) 83/210.8 in/cm
* Dry Weight 571/259.5 lbs/kg
* Length/Width/Height 75/46/47, 190.5/116.8/119.4 in/cm
* Seat Height 34/86.4 in/cm
* Fuel Capacity 3.5/13.2 U.S. gallons/L
* Hitch Accessory
* Ground Clearance 5.5/14 in/cm

Instrumentation/Features

* Gauge Type Instrument Panel
* Speedometer/Odometer Accessory
* Tripmeter Accessory
* Hourmeter Accessory
* High-Beam Indicator Standard
* Gear Indicator N/R Light
* Fuel Gauge Mechanical
* Warning Lights Hi Temp
* DC Outlet Accessory

,olisi kiva saada tähän topikkiin kattavaa tietoa laitetta käyttäneiltä!,niin TL käytöstä kuin crossi käytöstä..kun itse osto aikeissa tuli kaikki keskustelut koluttua läpi ja tuntu ko.laitteesta löytyvän tosi vähän tietoa!,Joten reilusti ja rohkeasti tähän niin mutuja/kysymyksiä/kokemuksia!

ps.jos jollain löytyy esim.testejä(oliko joskus 4x4 lehti?)laitteesta, niin kyllä kiinnostaa!


EX: KYMCO 250 KXR,YAMAHA RAPTOR 350R-W 8)

Lähetetty: 15 Syys 2007 10:14
Kirjoittaja vaughan
Mistä ostit ja mihin asettui hinta?

Lähetetty: 15 Syys 2007 10:35
Kirjoittaja buyer
polaris jälleenmyyjältä, tossa uusia:

http://www.polaris.fi/monkijat.php

käytettyjen hinnat tapaus/varustelu kohtaisia :wink:

Lähetetty: 15 Syys 2007 10:46
Kirjoittaja Paha80
Scrambleri on hyvä ja luotettava peli ja ainut nelikko minkä itse ostaisin! itellä ei scrambleriä oo koskaan ollu mutta olen kyllä kokeillut ja parilla tutulla tollanen murskaaja on tai on ollut. Mahtava peli kaikin puolin ja kulkeekin kivasti! ja taitaa olla ainut nelari joka on enemmän crossi mallinen, ja muistelisin että puskurissa olevat valot hajoo helposti maastossa ajettaessa ja se korjaantuu kun niitä siirtää pikkusen puskurin sisälle. maastossa ainakin tuntis menevän kymcoo paremmin :lol: paitsi kun tulee se kohta missä kymcon kapeus voittaa 8)

Nimensä mukaan Murskaaja! :D

Lähetetty: 17 Syys 2007 20:32
Kirjoittaja mpon
ittellä ollut puolisen vuotta tuo tieliikenne rämpylä, ainoa mitä tietysti kaipaisi, niin kulkupuolta saisi olla enempi, mutta variaattoripeliksi kyllä ihan kivasti vaihtaa paikkaa..

Juuri v.loppuna tuli kipattua polle selälteen sorakasan reunalla leikkiessä.
ainakin viikko saikkua kun tuo sääri otti aikalailla kipeää, ihme kyllä ei poikki/murtunut kuitenkaan...

omassa vehkeessä vaihdettu vaimennin, k&n suodatin ja dydo jet kitti.
kireempi nokkakin löytyis hyllystä, mutta en ole vielä vaivautunut sitä siihen ruuvaamaan. variaattorin/kytkimen viritys sarja kauheasti kyllä kiinnostaisi, kun vähän kuulis vaan joltain kokemuksia moisesta....

Lähetetty: 13 Loka 2007 20:36
Kirjoittaja buyer
jep!laite tuntuu hyvältä valinnalta!
tuli jo vähän tutustuttua tekniikkaankin, kun katos tuo tyhjäkäynti..syyksi paljastuikin virheellinen kaasuvaijerin säätö! -->pollesta löytyy kaasu liipasimen kotelosta ns.tappokatkaisin!,eli siltä varalta jos kaasuvaijeri hirttää kiinni,kuljettajan nostettua sormi liipasimelta kytkeytyy tappokatkaisin päälle, sytytys virta katkeaa! eli ihan hyvä systeemi, varsinkin nyt kun tietää homman :wink:

tuli samalla vähän paivitettyä laitteen ulkonäköä mm. orig.karjapuskurin poistolla, ja asenneltua etu-vilkut katteen alle,peilit tankoon ja eteen Acerbis - Cyclope maski E-hyväksytyillä valoilla! http://www.motoshop.fr/accessoire-moto/ ... ope-02.jpg

ja tankoon Polisportin kahva suojat.

,seuraavaksi olisi vuorossa kahva/peukalo lämppäreiden asennus!

,oletteko muuten vaihtaneet talveksi isompia suuttimia?itsellä laite vakiokunnossa ja kaasarin sisällä näytti majailevan 155/40 suuttimet, edellisistä kömpiöissä(ainakin kymco) säädetty vakiona niin lämpimiin olosuhteisiin,että ovat kaivanneet talveksi isompia suuttimia.. polle ei ainakaan viellä tuntunut käyvän yhtään laihalla,vaikka nyt jo muutama pakkaspäivä takana!

Lähetetty: 13 Loka 2007 23:42
Kirjoittaja mpon
laitas vähän kuvia modauksistasi..

Lähetetty: 30 Loka 2007 20:52
Kirjoittaja buyer
jep laittelen kuvia kunhan vaan kerkeis..

tuo kytkin kitti kyllä kiinnostas myös kovasti.. tossa yhden valmistajan testijuttu

http://www.atvconnection.com/Features/P ... clutch.cfm

Lähetetty: 30 Loka 2007 21:37
Kirjoittaja MR Charger
Kyllähän se laitteen luonnetta muuttaa jonkin verran terävämmäksi, lähtökierrokset nousee ylemmäksi, jopa sen verran verran, että peruuttaa ei voi ilman oliko se overdrive nappia. Itellä oli aikoinaan juuri tuollaisella kitillä.

Lähetetty: 30 Loka 2007 23:13
Kirjoittaja buyer
löytyykö kitin toimittajia miten suomesta?

tossa surffailessa löyty useampikin toimittaja jenkkilästä..tulisikohan paljon lisäkustannuksia,jos tilaisi suoraan sieltä?

http://www.hotseatperformance.com/psp/s ... &CATID=248

http://www.hpd-inc.com/500model.htm

Lähetetty: 31 Loka 2007 14:42
Kirjoittaja mpon
Tuolta itse tilasin sen kytkin-kitin..

http://www.atv-lifestyle.com/Kategoria/Scrambler/

Lähetetty: 01 Marras 2007 21:04
Kirjoittaja buyer
kiitos linkistä! ,joko olet päässyt ajamaan HSP:n kittiä?,kokemuksia kaivataan.. lähinnä että tilaisiko juuri tuon vai jonkun ns.miedomman ,esim.HPD:n kitin,kun tulee ajeltua myös vähän kadulla, myyjän mukaan 800:sta tuli melkoinen "räppäilylaitos" HSP:n kytkimellä , :wink:
,mutta ,mutta toisaalta tän:
http://www.atvconnection.com/Features/P ... clutch.cfm linkin teksti perusteella juuri HSP olisi kiinnostava valinta..

Lähetetty: 02 Marras 2007 00:11
Kirjoittaja mpon
buyer kirjoitti:kiitos linkistä! ,joko olet päässyt ajamaan HSP:n kittiä?,kokemuksia kaivataan.. lähinnä että tilaisiko juuri tuon vai jonkun ns.miedomman ,esim.HPD:n kitin,kun tulee ajeltua myös vähän kadulla, myyjän mukaan 800:sta tuli melkoinen "räppäilylaitos" HSP:n kytkimellä , :wink:
,mutta ,mutta toisaalta tän:
http://www.atvconnection.com/Features/P ... clutch.cfm linkin teksti perusteella juuri HSP olisi kiinnostava valinta..

Ihan kauheasti en ole sitä päässyt maastossa kokeilemaan, kiitos katkenneen taka-akselin. tänään vihdoin sain uuden akselin ja vielä paikallekkin kerkesin ruuvaamaan. Jos sitten viikonloppuna kerkeisi jo ajaankin muutaman viikon tauon jälkeen.

Mutta kyllä se kitti kuitenkin jotain vaikutti, eli lähtökierrokset nousi jne. ainakin keulan ylös saantihelpottui orkkis hiluihin verrattuna.
Toki voiman puutehan se on mikä vastaan tulee, kun tuohon kuminauhavetoon sitä aina hupenee...

Lähetetty: 06 Marras 2007 16:21
Kirjoittaja buyer
ok!kiitos vastauksista, tuli tilattua myös itselle tuo HSP:n setti!
,sitä odotelessa tuli asennettua nuo kahva/peukalolämmppärit kiinni ja samalla tuli rakennettua vähän lisävalaistusta keulalle..valoa tuomaan H.I.D xenonit,umpioiksi siriuksen NS-71 kaukovalo umpiot..nyt näkee ajella pimeässäkin :wink:

Lähetetty: 09 Marras 2007 15:41
Kirjoittaja Vestis
On toisena laitteena scrambler ollut vuoden verran. Näköä muuteltu jonkun verran, eli lamput käännetty telineessään alapuolelle, pienet lisäpitkät, tehoputki, suutinta vaihdellu ja takapäätä vähän levitetty vakautta parantamaan.

Ihan soiva peli kaikin puolin, ainoa mikä pisti sylettämään on tuo ketjujen kesto.... On tullu rämmittyä mettän keskeltä umpihangessa poies kun kesken matkan katkennu ja aina isommissa hypyissä, riippumatta miten on kiristetty niin pamahtaa poikki.. Äskeinen on testattu ja todistettu kolme kertaa samankokoluokan hypyssä.