Tieliikennenelivedolla yli 80 km/h?

Keskustelua tieliikennekäytössä olevista mönkijöistä.
mol
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Huhti 2007 06:47
Paikkakunta: Pälkäne

Tieliikennenelivedolla yli 80 km/h?

Viesti Kirjoittaja mol »

Tuon Linhain kulkuhalut on nyt nähty ja vaatimattomiksi todettu (67 km/h gps:n mukaan). Seuraavaa laitetta vaihtaessa kriteerinä olisi että tiellä pitäisi päästä muun liikenteen mukana eli 80 km/h todellista saisi kulkea. Kuitenkaan käyttö ei todellakaan pelkkää maantiellä ajelua ole joten neliveto pitäisi olla ja korkea maavara on arvossaan.

Itsellä kun ei kokemusta noista muista ole niin kysymys kuuluukin: Minkä kokoinen mönkkäri pitää olla jotta nuo edellä mainitut kriteerit täyttyvät? Joko 400-kuutioisella pysyy muun liikenteen mukana vai pitääkö hommata 500:nen vai jopa isompi?
Linhai 300 4x4 -06
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Katsoppa allekirjoitukseni, täysverinen todella suorituskykyinen tieliikenneneliveto, niin maastossa kuin tielläkin.

Ja kulkee!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
mol
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Huhti 2007 06:47
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Ok, katsottu on. Tuon perusteella siis voinen kuvitella että 400-kuutioisella jo pääsee sen vaatimani 80 km/h, vai?

Ihan juuri tällä hetkellä en tarjoukseen tartu koska osto on vasta suunnitteluvaiheessa.
Linhai 300 4x4 -06
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Can-amin 400 taitaapi olla ainut millä ylletään 80 ja yli nopeuksiin. Rotax Power <3
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Haulla löytyy useampikin topicci, jossa näistä huippunopeuksista on keskusteltu. Ainakin Canan 400 nelikolla pääsee toivomaasi vauhtia (vaatii tosin yhden ruuvin pientä ruuvailua, kut TL-peleissä on tuo kilowattirajoitus).

Tässä linkki yhten keskusteluun:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=4329
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
lamer
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 18 Huhti 2007 12:36
Mönkijä:: can am
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja lamer »

Kyl 400 cattikin kulkee yli 80. (n.87km/h tasaisella).

Can amista (400) en tiedä, mut varmaan on paljon tehokkaampi joka suhteessa kuin catti.

Mikäli ajelet paljon maastossa missä tarvitaan 4x4 vetoa, ei ainakaan catti pysty tarjoamaan tätä tieliikenne mallina. Ainoastaan kolmivetoisena, kuten varmaan can am myös ja canan keulan pituudesta oli jossain kans negatiivista mainintaa. Mutta canan woima on woimaa.

Polaris on kuiten tieliikenne mallinakin aito 4x4.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

lamer kirjoitti:Polaris on kuiten tieliikenne mallinakin aito 4x4.
Kuten Can-Am koska siinä on viscolukko joka kytkeytyessään tekee laitteesta nelivetoisen :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Onko sitä muuten selvittänyt kukaan että onko tl-cateissa eilainen etuperä verrattuna maastomalliin, eli ei mitään lukkoja ollenkaan, vai onko lukko olemassa mutta ilman kytkentälaitetta?
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

TL malleissa lukossa on heebelit sisällä, mutta vaijerit ja pari muuta nippeliä siitä puuttuvat.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

2006 olin ostattelemassa Catin 400cc tieliikenne mallia ja siinä oli 100% kytkettävä etuperänlukko, eli kahta mallia siitä myynnissä.
lamer
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 18 Huhti 2007 12:36
Mönkijä:: can am
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja lamer »

Koheltaja kirjoitti:
lamer kirjoitti:Polaris on kuiten tieliikenne mallinakin aito 4x4.
Kuten Can-Am koska siinä on viscolukko joka kytkeytyessään tekee laitteesta nelivetoisen :wink:
Tarkoitan nelivedolla: kaikki renkaat vetävät kokoajan, eikä odota että toinen etunen pyörähtää jonku matkaa ennenkuin kytkeytyy päälle.

oliko 500 renessä jotain puutteita ku pois vaihoit sen?


Skygo kirjoitti:Onko sitä muuten selvittänyt kukaan että onko tl-cateissa eilainen etuperä verrattuna maastomalliin, eli ei mitään lukkoja ollenkaan, vai onko lukko olemassa mutta ilman kytkentälaitetta?
Päällepäin ne on erinäköiset, olen tutkinut asiaa ja miettinyt mettämallin etuperää. Toisaalta mietin miksi laittaa rahaa 400 cattiin (rakenteluun) kun siihen käytettävät rahat sopisi välirahaksi isompaan ja tehokkaampaan nelivetoon.

Janne 450R kirjoitti:2006 olin ostattelemassa Catin 400cc tieliikenne mallia ja siinä oli 100% kytkettävä etuperänlukko, eli kahta mallia siitä myynnissä.
Kuulema 06 mallia sai 100%, mut 07 mallissa se muuttui.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos tuolleen aletaan pilkuja viilaamaan, niin eihän pollessakaan neljä pyörää vedä koko ajan, neliveto kytkeytyy päälle tarvittaessa, kuten canassakin. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Haulla löytyy useampikin topicci, jossa näistä huippunopeuksista on keskusteltu. Ainakin Canan 400 nelikolla pääsee toivomaasi vauhtia (vaatii tosin yhden ruuvin pientä ruuvailua, kut TL-peleissä on tuo kilowattirajoitus).
Niinpä. Yhtään tieliikennemallin nelivetoa en ole vielä ajanut joka kulkisi 80km/h todellista nopeutta 15kw voimalla ja vakiorengastuksella.
Back in business
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

lamer kirjoitti:oliko 500 renessä jotain puutteita ku pois vaihoit sen?
Vaikee sanoo 500 Reneen puutteista kun ei mulla ole koskaan Reneetä ollut... :wink:
Kylätason mönkijäkuski
lamer
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 18 Huhti 2007 12:36
Mönkijä:: can am
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja lamer »

Koheltaja kirjoitti:
Vaikee sanoo 500 Reneen puutteista kun ei mulla ole koskaan Reneetä ollut... :wink:
no prkl ... kukahan se sit o, ja mahtaa sillä olla vieläkin sama peli.

Tosta 4x4 jutusta en jaksa alkaan tinkaamaan ja viilaamaan, ymmärrätte varmaan pointin...3x4 tai 3,5x4 ei oo 4x4.
Vastaa Viestiin