Tieliikennenelivedolla yli 80 km/h?
Tieliikennenelivedolla yli 80 km/h?
Tuon Linhain kulkuhalut on nyt nähty ja vaatimattomiksi todettu (67 km/h gps:n mukaan). Seuraavaa laitetta vaihtaessa kriteerinä olisi että tiellä pitäisi päästä muun liikenteen mukana eli 80 km/h todellista saisi kulkea. Kuitenkaan käyttö ei todellakaan pelkkää maantiellä ajelua ole joten neliveto pitäisi olla ja korkea maavara on arvossaan.
Itsellä kun ei kokemusta noista muista ole niin kysymys kuuluukin: Minkä kokoinen mönkkäri pitää olla jotta nuo edellä mainitut kriteerit täyttyvät? Joko 400-kuutioisella pysyy muun liikenteen mukana vai pitääkö hommata 500:nen vai jopa isompi?
Itsellä kun ei kokemusta noista muista ole niin kysymys kuuluukin: Minkä kokoinen mönkkäri pitää olla jotta nuo edellä mainitut kriteerit täyttyvät? Joko 400-kuutioisella pysyy muun liikenteen mukana vai pitääkö hommata 500:nen vai jopa isompi?
Linhai 300 4x4 -06
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Haulla löytyy useampikin topicci, jossa näistä huippunopeuksista on keskusteltu. Ainakin Canan 400 nelikolla pääsee toivomaasi vauhtia (vaatii tosin yhden ruuvin pientä ruuvailua, kut TL-peleissä on tuo kilowattirajoitus).
Tässä linkki yhten keskusteluun:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=4329
Tässä linkki yhten keskusteluun:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=4329
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Kyl 400 cattikin kulkee yli 80. (n.87km/h tasaisella).
Can amista (400) en tiedä, mut varmaan on paljon tehokkaampi joka suhteessa kuin catti.
Mikäli ajelet paljon maastossa missä tarvitaan 4x4 vetoa, ei ainakaan catti pysty tarjoamaan tätä tieliikenne mallina. Ainoastaan kolmivetoisena, kuten varmaan can am myös ja canan keulan pituudesta oli jossain kans negatiivista mainintaa. Mutta canan woima on woimaa.
Polaris on kuiten tieliikenne mallinakin aito 4x4.
Can amista (400) en tiedä, mut varmaan on paljon tehokkaampi joka suhteessa kuin catti.
Mikäli ajelet paljon maastossa missä tarvitaan 4x4 vetoa, ei ainakaan catti pysty tarjoamaan tätä tieliikenne mallina. Ainoastaan kolmivetoisena, kuten varmaan can am myös ja canan keulan pituudesta oli jossain kans negatiivista mainintaa. Mutta canan woima on woimaa.
Polaris on kuiten tieliikenne mallinakin aito 4x4.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Tarkoitan nelivedolla: kaikki renkaat vetävät kokoajan, eikä odota että toinen etunen pyörähtää jonku matkaa ennenkuin kytkeytyy päälle.Koheltaja kirjoitti:Kuten Can-Am koska siinä on viscolukko joka kytkeytyessään tekee laitteesta nelivetoisenlamer kirjoitti:Polaris on kuiten tieliikenne mallinakin aito 4x4.
oliko 500 renessä jotain puutteita ku pois vaihoit sen?
Päällepäin ne on erinäköiset, olen tutkinut asiaa ja miettinyt mettämallin etuperää. Toisaalta mietin miksi laittaa rahaa 400 cattiin (rakenteluun) kun siihen käytettävät rahat sopisi välirahaksi isompaan ja tehokkaampaan nelivetoon.Skygo kirjoitti:Onko sitä muuten selvittänyt kukaan että onko tl-cateissa eilainen etuperä verrattuna maastomalliin, eli ei mitään lukkoja ollenkaan, vai onko lukko olemassa mutta ilman kytkentälaitetta?
Kuulema 06 mallia sai 100%, mut 07 mallissa se muuttui.Janne 450R kirjoitti:2006 olin ostattelemassa Catin 400cc tieliikenne mallia ja siinä oli 100% kytkettävä etuperänlukko, eli kahta mallia siitä myynnissä.
Niinpä. Yhtään tieliikennemallin nelivetoa en ole vielä ajanut joka kulkisi 80km/h todellista nopeutta 15kw voimalla ja vakiorengastuksella.Haulla löytyy useampikin topicci, jossa näistä huippunopeuksista on keskusteltu. Ainakin Canan 400 nelikolla pääsee toivomaasi vauhtia (vaatii tosin yhden ruuvin pientä ruuvailua, kut TL-peleissä on tuo kilowattirajoitus).
Back in business