Sivu 1/2
Helppo turbo tieliikenne-mönkkäriin!
Lähetetty: 13 Heinä 2005 13:01
Kirjoittaja digiaslak
Tuossa kun purettiin sitä minun uutta pollea palasiksi, otettiin jokunen olutkin, niin tulipas oikea kuningas-idea...
...mitäs jos tuon raitisilmansyötön letkut irrottaa pakoputkesta irti ja laittaa puhaltamaan sitä ilmaa tuonne kaasuttimen/ilmanputsarille? Siitähän se tulisi turbo-moottori kädenkäänteessä! Ei tietoa mitkä paineet, mutta ilmaa sieltä tulee ja paljon.
Ja kyllä meitä serkkupojan kanssa sitten nauratti!!! Kuten jopen sketsi-showssa: "eihän sitä tiedä toimiiko se, mutta saahan sitä kokeilla..."
Ne jotka eivät tiedä mistä härvelistä on kyse, niin tuosa ATP330e mallissa on sellainen sydeemi että se imee puhasta ilmaa variaattorista ja puhaltaa sen tuonne pakoputkeen. Ohjauksen tämä härveli ottaa kaasuttimen ja pytyn välisestä kurkusta. Tuloksena vähän puhtaampaa ilmaa pakoputkesta ulos...
t.Veli-Pekka
Lähetetty: 13 Heinä 2005 18:05
Kirjoittaja kukkumyy
Jos sen sydeemin tarkoitus onkin jäähdyttää pakoputkea sisältäpäin?
Se puhaltaa viileää ilmaa pakokaasun sekaan jotta ei pakoputki käy ihan punaisena

Lähetetty: 13 Heinä 2005 21:44
Kirjoittaja digiaslak
Juu, tarttee jättää vähemmälle tuo kaljan kittaus, tulee liian hyviä ideoita...
t.Veli-Pekka
Lähetetty: 14 Heinä 2005 17:42
Kirjoittaja blue Honda Trx
älä nyt...pienessä maistissa ne parhaat ideat syntyy..

Lähetetty: 16 Heinä 2005 09:17
Kirjoittaja methocel
Luulisin tuon sysdeemin liittyvän noihin päästö-ja saastemääräyksiin ja niiden rajojen alittamiseen.
Jos tuloilma tulee variaattorikopan sisältä saattaa siinä ilman seassa olla hienojakoista hihnan pölyä joten jos moottoriin sitä meinaa syöttää niin ainakin ilmanputsarin kautta ja sittenkin olisi syytä tarkkailla ilmanputsarin kuntoa aika usein. Pelle Pelottomat vaan asiaa kokeilemaan..

Lähetetty: 17 Heinä 2005 13:55
Kirjoittaja aar
Eikös turbon sekundääri puoli tule imusarjalle milloin joutuu paineistamaan kaasarin. Seuraan parhaillaan mielenkiintoista projektia moottoripyörän remmiahdin asennuksesta kunhan saadaan kulmavaihde valmiiksi niin kerron lisää...
Lähetetty: 17 Heinä 2005 14:39
Kirjoittaja tomizu
se ilmaa taitaa tulla liian pienellä paineella et se ei vaikuta mitään.
ja miks uus polle pitää purkaa osiks?onko se tutkimisen halu vai mikä?
Lähetetty: 17 Heinä 2005 22:49
Kirjoittaja amis
tomizu kirjoitti:se ilmaa taitaa tulla liian pienellä paineella et se ei vaikuta mitään.
ja miks uus polle pitää purkaa osiks?onko se tutkimisen halu vai mikä?
Mulle tuli kanssa mieleen toi paineen riittämättömyys, kuinkahan kovan paineen siitä saa? Ahtopaineethan vois varmaan olla luokkaa 0,5-0,7bar?
Ja tomizu: eihän mönkkäri koskaan oo liian tehokas

Lähetetty: 17 Heinä 2005 22:57
Kirjoittaja digiaslak
Noh, ehkä koko viestiin sisältyi yhtä aimo annos huumoria kuin siideriä, eli en ole moista aikonut edes kokeilla...
...mutta ajatus oli kyllä aika hauska?
t.Veli-Pekka
ps. Ja kyllä ne uudetkin pollet täytyy tutkia ja purkaa, eihän sitä muuten tiedä onko piilotettuja hepoja "pellin" alla.
Lähetetty: 17 Heinä 2005 23:47
Kirjoittaja amis
veli-pekka kirjoitti:Noh, ehkä koko viestiin sisältyi yhtä aimo annos huumoria kuin siideriä, eli en ole moista aikonut edes kokeilla...
Näin arvelinkin

Lähetetty: 19 Heinä 2005 13:49
Kirjoittaja Kurko
tämmöinen tuli vastaan. vähän pieniä muutoksia niin vois saada ihan toimivan?? ohjeetkin saa kaiketi kysymällä.
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/blower.htm
Lähetetty: 19 Heinä 2005 15:56
Kirjoittaja polarisman
http://www.swissrocketman.com/indexete2.html
Ruutuun tulee jokin rekisteröitymisjuttu, painaa vain ruksia niin pääsee eteenpäin...
Painejuttuja.... kyllä lähtee.
ei sitten liity mitenkään asiaan....
sori 
Lähetetty: 19 Heinä 2005 16:09
Kirjoittaja amis
Aika homma kun toi ahdinkin on itse tehty. Kuinka yleinen remmiahdin on ns. "pienkoneissa"? Varmaankin vaikea löytää sopivan kokoista?
Lähetetty: 19 Heinä 2005 19:43
Kirjoittaja Numppa
Eihän se tarvi välttämättä olla Roots-tyyppinen ahdin.
Tekee sen turbosta. Pakopuolen tilalle remmille sopiva pyörä.
Ja löytyy niit tehtaalaisinaki. Olisko tyyypiltää "whiple".
Vai olikohan se peräti valmistajan nimi.
Esim.pari viimestä V8 Magazineä oli juttua moisesta.
Lähetetty: 19 Heinä 2005 22:20
Kirjoittaja tomizu
AMIS
ei oo....!
