Apuja mönkijän hankintaan
Apuja mönkijän hankintaan
Terve,
Olen etsiskelemässä ensimmäistä mönkijääni mutta foorumia selaillessa ja lehtiä lueskelemalla tulee suoraan sanoen hulluksi.
Mönkijän tulisi löytyä hintaluokasta max. 6000-7000€ eli rahamielessä ei voi vaatia sitä ihan parasta.
Mönkijällä on tarkoitus pääsääntöisesti tehdä kevyitä hommia mökillä eli kuskata hiekkaa, aurata lunta, satunnaisia puunrankoja vedellä mettästä ja tietenkin lasten ajeluttamista metsässä ja ojissa...yms.
Tieliikenne pelin pitäisi olla sillä silloin tällöin on työkalut hukassa ja pitää kurvata naapuriin yleisiä teitä pitkin lainaamaan kaluja.
Eli nyt te hyvä mönkkärikansa voitte kertoa omia mielipiteitänne sekä kokemuksianne mitä mönkkärikaupoilla pitäisi ottaa huomioon ja millasta mönkkäriä mun kannattaisi kattella.
Samalla mua kiinnostaa myös tietää jos en osta ns. merkkimönkkäriä niin miten toimii varaosien saanti ja muu huolto ei niin tunnetuilla merkeillä?
Olen etsiskelemässä ensimmäistä mönkijääni mutta foorumia selaillessa ja lehtiä lueskelemalla tulee suoraan sanoen hulluksi.
Mönkijän tulisi löytyä hintaluokasta max. 6000-7000€ eli rahamielessä ei voi vaatia sitä ihan parasta.
Mönkijällä on tarkoitus pääsääntöisesti tehdä kevyitä hommia mökillä eli kuskata hiekkaa, aurata lunta, satunnaisia puunrankoja vedellä mettästä ja tietenkin lasten ajeluttamista metsässä ja ojissa...yms.
Tieliikenne pelin pitäisi olla sillä silloin tällöin on työkalut hukassa ja pitää kurvata naapuriin yleisiä teitä pitkin lainaamaan kaluja.
Eli nyt te hyvä mönkkärikansa voitte kertoa omia mielipiteitänne sekä kokemuksianne mitä mönkkärikaupoilla pitäisi ottaa huomioon ja millasta mönkkäriä mun kannattaisi kattella.
Samalla mua kiinnostaa myös tietää jos en osta ns. merkkimönkkäriä niin miten toimii varaosien saanti ja muu huolto ei niin tunnetuilla merkeillä?
-
- 6WD
- Mönkijä:: Myyty...
Re: Apuja mönkijän hankintaan
Osta merkkimönkkäri kokemuksieni pohjalta voin sanoa että helpommalla pääset.Olen omistanut Kiinalaisen,Kanadalaisen ja Japsin.Mutta asiaan esim.400 Can-Am Outlander olisi ihan riittävä sulle jos käyttötarkoitukset on nuo mitä kirjoitit,ja tarvittaessa se riittää pidemmällekkin metsään/syvemmälle veteen/kuraan ja varaosia on saatavissa "hyllyltä" kaikissa suuremmissa kaupungeissa.
Käsittääkseni Rovaniemellä on joku euroopan keskusvarasto. Mun Canalla oli ajettu 11000km/420 tuntia kun sen myin eikä ollut vikoja. Hintaluokka on jopa hiukan alle tuon sun hinnoituksen kun selailet nettimotoa.Onnea oman koneen etsimiseen.
Käsittääkseni Rovaniemellä on joku euroopan keskusvarasto. Mun Canalla oli ajettu 11000km/420 tuntia kun sen myin eikä ollut vikoja. Hintaluokka on jopa hiukan alle tuon sun hinnoituksen kun selailet nettimotoa.Onnea oman koneen etsimiseen.

EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
- Sutinen
- Tracks
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Trapperin 700 malli, itellä toiminut ihan moitetta, yamahan kone laitessa ja hyvin on laulanut. Joillakin pieniä sähköongelmia ollut, mutta takuu 2 vuotta.
Kyllä ne viat siinä ajassa selviää. Joka merkillä pollesta - kanaan ja trapperiin näkyy vikoja olevan, mutta pienet viat on sallittuja
.
Hinta on kohillaan, trapperissa ja ajettavuus hyvä ja teho lähes riittävä.... pikku parannuksilla.
Suutin ja teho putki tai takavaimentimen oma toiminen avarrus
Kyllä ne viat siinä ajassa selviää. Joka merkillä pollesta - kanaan ja trapperiin näkyy vikoja olevan, mutta pienet viat on sallittuja

Hinta on kohillaan, trapperissa ja ajettavuus hyvä ja teho lähes riittävä.... pikku parannuksilla.
Suutin ja teho putki tai takavaimentimen oma toiminen avarrus

V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

Käytetty Can-Am 400 Outlander on kova luu tuossa hintaluokassa, siinä kohtaa hinta/laatusuhde vallan mainiosti. Merkkilaitteessa on se hyvä puoli että huolto ja varaosapalvelu on maan kattava vielä vuosienkin kuluttua.
Jos pystyt yhtään nostamaan budjettia niin käytetty Suzuki 700QK on myös varteenotettava vaihtoehto.
Jos pystyt yhtään nostamaan budjettia niin käytetty Suzuki 700QK on myös varteenotettava vaihtoehto.
Kylätason mönkijäkuski
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Tästä ollut puhetta aikaisemminkin. Onko Yamahan kone vai lisenssikopio vai muuten vaan kopio?Sutinen kirjoitti:Trapperin 700 malli, itellä toiminut ihan moitetta, yamahan kone laitessa ja hyvin on laulanut. Joillakin pieniä sähköongelmia ollut, mutta takuu 2 vuotta.
Muutoin trapperista olen kuullut hyvää, kuten Sutinen kirjoittaa.
Muutoin tuohon hintalauokkaan löytyy tarjontaa varsin mukavasti ja hinnat ovat myös markkinatilanteesta johtuen hieman alamäessä.
Tuossa luotettava esimerkki muutaman vuoden ikäisestä ja erittäin etenemiskykyisestä laitteesta.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=788148
Nipulla rahaa saa kauppiaalla ihmeitä aikaan. Rohkeasti liikkeelle ja kiusaamaan kauppiaita
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- jarski61
- 4WD
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
Jälleen kerran hiukan täsmennystä Sutisen kirjoitukseen: kone on Yamaha Grizzly 660:n kopio vähän isommaksi porattuna. Myös voimansiirto ja jousitus kopioitu samasta. Onko lisenssikopio vai "muuten vaan kopio" en pysty vastaamaan.Roosa999 kirjoitti:Tästä ollut puhetta aikaisemminkin. Onko Yamahan kone vai lisenssikopio vai muuten vaan kopio?Sutinen kirjoitti:Trapperin 700 malli, itellä toiminut ihan moitetta, yamahan kone laitessa ja hyvin on laulanut.
Itsellä kokemusta comanche bull 300cc 4w tieliikennepelistä Appi osti sen uutena ja oli jatkuvasti jostain kohtaa hajalla! Kilometrejäkään ei ehtinyt kertyä kuin alle 2000. Toki pelillä poikettiin metsäpolullekin, mutta ajo oli kuitenkin aika kesyä. Kaverilla on kokemusta goes 520. Itse ajattelin viime syksynä ostaa kyseisen pelin, mutta sitäkään ei kovin lämpimästi suositeltu. Itse tykkäisin 400 canasesta. Nettimotossa niitä näkyy olevan alle 7tontulla mukavilla lisävarusteilla 

Jos vaikka enempikin innostuisit ajamaan maantiellä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin merkkikone. Mukavuus niissä eritasoa kuin kaukoidän vehkeissä. 

- Bliz
- 6WD
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Ja varsinkin se turvallisuus mikä noissa merkkipeleissä on varsinkin maantie ajossa..
"Läski" BRP outlander 800 EFi