Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Olen ostamassa jossain vaiheessa mönkijää ja olen ihan pihalla nuista merkeistä kun niitä on varmaa 100 (: ja haluaisin vähä saada tietoa mitkä kuuluu eliittiin, keskikastiin ja älä mene lähellekkään. (mieluiten ehdottakaa merkkejä, mutta kertokaa toki jos jossain eliitin malleissa on susia tai keskikastin.)
Eli olenko oikeassa jos nämä kuuluvat eliittiin:
Can Am
Honda
Polaris
Suzuki
Yamaha
Kawasaki
Arctic cat
Keskikasti:
Linhai
Kymco
TGB
Dinli
Älä mene lähellekkään:
comanche
Tosiaan..kertokaa toki vähän mikä merkki menis mihinki kastiin..(tää lista on vain mun osto päätökseen auttava, tällä ei ole tarkoitus mollata mitään merkkejä.)
Kiitos jo etukäteen!
Eli olenko oikeassa jos nämä kuuluvat eliittiin:
Can Am
Honda
Polaris
Suzuki
Yamaha
Kawasaki
Arctic cat
Keskikasti:
Linhai
Kymco
TGB
Dinli
Älä mene lähellekkään:
comanche
Tosiaan..kertokaa toki vähän mikä merkki menis mihinki kastiin..(tää lista on vain mun osto päätökseen auttava, tällä ei ole tarkoitus mollata mitään merkkejä.)
Kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Makoz, 06 Elo 2009 21:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- tryyk1
- 6WD
- Viestit: 282
- Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
- Mönkijä:: Canamilla mennään
- Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Eliitti on ainaski oikeassa järjestyksessä. 

Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Joulu 2007 22:59
- Paikkakunta: Tampere
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Aakkosjärjestykseen laittamista voi perustellusti pitää oikeana järjestyksenä.
Polaris Sportsman 500 EFI DL -07
Audi A4 Sport quattro 2.0TFSI
Audi A4 Sport quattro 2.0TFSI
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
näitä kysymyksiä ei pitäisi tänne laittaa...kohta on kymmenen sivua tappelua eri merkkien välillä.
kyllähän se minun mielestä menee niin että jokainen itse miettii mitä mönkijältä haluaa ja lukasee foorumeilta juttuja erillaisista vaihtoehdoista. sitten kun turhat on pudotettu pois niin jäljellä pitäisi olla yksi merkki ja malli. 


Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Mä halusin tuoda asian esille koska olen uusi näissä ympyröissä, eikä mulla ole mitään hajua noista merkeistä mitkä on keskikastia tai huonompia. Mun mielestä asian kun tuo näin yksinkertaisesti esille niin se auttaa noita muitakin uusia tulokkaita tekemään valintoja.
Tällä keskustelulla ei ole tarkoitus provosoida mitään merkki taistelua (vaikka se voi vähän niin tehdäkkin
)
Tosiaan työkaveri meni ostaa comanchen ja hän on päässyt 1500km mittarilukemaan ja myös 1500h huolto lukemaan (: ja hän kertoi kun oli hakemassa sitä niin myyjä oli tuonu sen eteen sen mönkkärin ja yritti käynistää sitä no eihä se käynnistynykkää ja totes vaan että viiää pois ja haetaa uus.. toinen sitte vasta käynistyi
Sillä on tällä hetkellä jokin käynistys ongelma siinä, hän on koko ikänsä räpläilly noita vempeleitä mutta tuo on ensimmäinen missä sillä ei ole yhtää mitää hajua mistä voisi johtua (huollollakin rupee olee ideat vähissä).
Varmaan on myös noita jolla comanche on toiminut hyvin mutta onko se enemmänkin sitte poikkeus?
Tällä keskustelulla ei ole tarkoitus provosoida mitään merkki taistelua (vaikka se voi vähän niin tehdäkkin

Tosiaan työkaveri meni ostaa comanchen ja hän on päässyt 1500km mittarilukemaan ja myös 1500h huolto lukemaan (: ja hän kertoi kun oli hakemassa sitä niin myyjä oli tuonu sen eteen sen mönkkärin ja yritti käynistää sitä no eihä se käynnistynykkää ja totes vaan että viiää pois ja haetaa uus.. toinen sitte vasta käynistyi

Sillä on tällä hetkellä jokin käynistys ongelma siinä, hän on koko ikänsä räpläilly noita vempeleitä mutta tuo on ensimmäinen missä sillä ei ole yhtää mitää hajua mistä voisi johtua (huollollakin rupee olee ideat vähissä).
Varmaan on myös noita jolla comanche on toiminut hyvin mutta onko se enemmänkin sitte poikkeus?

- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
No jos nyt varovasti sanon, että ainkin osa Kiinassa valmistetuista mönkijöistä kuuluu tähän keskikastiin, ja osa tähän huonompaan.
Eli varmasti osa näistä kiinalaisista on aivan hyviä ja tälleen. Mutta laadun valvonta, ja ehkä joisain tapauksissa laatu on hieman kehnompaa, kuin näissä pitkälle kehitellyissä valtamerkeissä. Eli mahdollisuus saada huono yksilö on paljon suurempi. Mutta jos löytyy taitoja niin kyllähän sitä voi aina vähän fiksata.
Nuo kärkimerkit on aika hyvin. Ehkä voisin ehdottaa keskikastiin Linhaita,Kymcoa,TGB,Dinliä ja tällästa.
Tuohon kärkijoukkoon Arctic Cat kuuluis mun mielestä. Ja sitte Kawasaki ekaan tai tokaan.
Eli varmasti osa näistä kiinalaisista on aivan hyviä ja tälleen. Mutta laadun valvonta, ja ehkä joisain tapauksissa laatu on hieman kehnompaa, kuin näissä pitkälle kehitellyissä valtamerkeissä. Eli mahdollisuus saada huono yksilö on paljon suurempi. Mutta jos löytyy taitoja niin kyllähän sitä voi aina vähän fiksata.
Nuo kärkimerkit on aika hyvin. Ehkä voisin ehdottaa keskikastiin Linhaita,Kymcoa,TGB,Dinliä ja tällästa.
Tuohon kärkijoukkoon Arctic Cat kuuluis mun mielestä. Ja sitte Kawasaki ekaan tai tokaan.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Ketju voitaisiin muuten siirtää vaikka yleisen keskustelun puolelle, koska minun ymmärtääkseni tämä ei koske vain tieliikenne mönkijöitä.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Kumi on onnetonta kiinalaisten jäljiltä. Taikka ainakin mun omien kokemuksien mukaan. Sekään ei varsinaisesti ole ongelma, kunhan sen tietää. Bensaletkut muuttuu putkiksi (muutamassa kuukaudessa), renkaat eivät pidä märällä, erilaiset kumiosat halkeilevat ja murenevat ajan myötä. Halpojahan nuo "viat" ovat korjailla. Auto-Glym:in vinyylin- ja kuminhoitoaine tuntuisi pidentävän kiinalaisen kumin käyttöikää jonkin verran. Renkaisiin sitä ei tietenkään pidä laittaa.
Varsinaisesti sen tarra mönkijän kyljessä ei takaa laatua. Vaatii jonkinasteista perehtymistä asiaan, että erottaa merkkien joukosta tavaramerkillä ratsastavat tuotteet: mm. Helkama ja Solifer, jotka ovat suurella todennäköisyydellä kiinalaisia, vaikka ehkä ostajalle tahdotaan jotain muuta uskotella. Siksi on varmasti vaikeaa asetella merkkejä johonkin järjestykseen, koska päälle ei näe minkä maalaisia osia mönkijään on valittu.
Varsinaisesti sen tarra mönkijän kyljessä ei takaa laatua. Vaatii jonkinasteista perehtymistä asiaan, että erottaa merkkien joukosta tavaramerkillä ratsastavat tuotteet: mm. Helkama ja Solifer, jotka ovat suurella todennäköisyydellä kiinalaisia, vaikka ehkä ostajalle tahdotaan jotain muuta uskotella. Siksi on varmasti vaikeaa asetella merkkejä johonkin järjestykseen, koska päälle ei näe minkä maalaisia osia mönkijään on valittu.
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Olen pahoillani, mutta virheistä opin..?!All-Terrain Vehicle kirjoitti:Ketju voitaisiin muuten siirtää vaikka yleisen keskustelun puolelle, koska minun ymmärtääkseni tämä ei koske vain tieliikenne mönkijöitä.

Olisihan tuo kiva tietää mitkä on sitten näitä kiinalaisia.. ei jaksa alkaa noita kaikkia tutkimaan, mutta kerro muutama edes kun/jos tiedät (:Emil kirjoitti:Kumi on onnetonta kiinalaisten jäljiltä. Taikka ainakin mun omien kokemuksien mukaan. Sekään ei varsinaisesti ole ongelma, kunhan sen tietää. Bensaletkut muuttuu putkiksi (muutamassa kuukaudessa), renkaat eivät pidä märällä, erilaiset kumiosat halkeilevat ja murenevat ajan myötä. Halpojahan nuo "viat" ovat korjailla. Auto-Glym:in vinyylin- ja kuminhoitoaine tuntuisi pidentävän kiinalaisen kumin käyttöikää jonkin verran. Renkaisiin sitä ei tietenkään pidä laittaa.
Varsinaisesti sen tarra mönkijän kyljessä ei takaa laatua. Vaatii jonkinasteista perehtymistä asiaan, että erottaa merkkien joukosta tavaramerkillä ratsastavat tuotteet: mm. Helkama ja Solifer, jotka ovat suurella todennäköisyydellä kiinalaisia, vaikka ehkä ostajalle tahdotaan jotain muuta uskotella. Siksi on varmasti vaikeaa asetella merkkejä johonkin järjestykseen, koska päälle ei näe minkä maalaisia osia mönkijään on valittu.
Kiitos vinkeistä, lisään ne tuohon alkuperäiseen viestiin jotenkin jos osaan, katsotaan (:All-Terrain Vehicle kirjoitti:Nuo kärkimerkit on aika hyvin. Ehkä voisin ehdottaa keskikastiin Linhaita,Kymcoa,TGB,Dinliä ja tällästa.
Tuohon kärkijoukkoon Arctic Cat kuuluis mun mielestä. Ja sitte Kawasaki ekaan tai tokaan.
Jakakaas tietoa/kokemusta, Kazuma vip jaguar 500 ovh:4990 ja joku 1000-1300 lisää et saa tieliikenteeseen, eli miltäs toi vaikuttais?!

Kiitos
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Juu eipä mitään, lähinnä tarkoitin, että modet vois siirtää, jos siltä näyttää. Ja virheistähän sitä juuri oppiiMakoz kirjoitti:All-Terrain Vehicle kirjoitti:
Ketju voitaisiin muuten siirtää vaikka yleisen keskustelun puolelle, koska minun ymmärtääkseni tämä ei koske vain tieliikenne mönkijöitä.
Olen pahoillani, mutta virheistä opin..?!

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Makoz kirjoitti: Jakakaas tietoa/kokemusta, Kazuma vip jaguar 500 ovh:4990 ja joku 1000-1300 lisää et saa tieliikenteeseen, eli miltäs toi vaikuttais?
Jos keskikastissa on Kymcon MXU 400 ja 500 mallit, en todellakaan nostaisi ainakaan samalle viivalle tuota mitä kysyt.
Itse pysyisin erossa kaikista manner-kiinan tuotoksista.
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
mutta silti se mönkijä laitetaan omien ehtojen mukaan niin kuin aiemmin sanoin. halvimmat kiinalaiset eivät ole valmiiksi hyviä mönkjöitä, mutta jos osaa ja haluaa laitella niin niistäkin saa ajettavia pelejä todella halvalla. esimerkiksi itselle hommasin tieliikenteeseen tuon comanchen enkä ole päivääkään katunut. metsässä sitten möyritään tuolla kanalla, koska minun käyttöön se on paras vaihtoehto.
nykyään mönkijä tarjonta on niin monipuolista, että jokaiselle löytyy sopiva vaihtoehto.
viestin aloittaja voisi vähän tarkemmin kertoa mihin käyttöön mönkijä tulee niin osataan ehdottaa hyviä vaihtoehtoja.

viestin aloittaja voisi vähän tarkemmin kertoa mihin käyttöön mönkijä tulee niin osataan ehdottaa hyviä vaihtoehtoja.
Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Noh.. ihan työmatkoihin, huviajeluun (mieluiten 2hlö) ja jonkun verra mettään. ajattelin et se sais olla takavetonen (kun pitäs olla parempi tieliikentees/järkevämpi?). mutta siin olis sähkölukko(eli saa kytkettyä kun menee maastoon 4wd?!). mutta onko se silloin ihka oikea 4wd, että joka pyörä vetää yhtä paljon eikä vaa 80% vetoa takana ja edes 20% tyyliin.. hintaa sais olla ihan max 6000e (sisältää kilvet), jos ei mitää uutta hyvää saa tuohon hintaa niin ei ole vanhemmatkaan pois suljettu, eli jos tiädätte jotai hyvii pelei olevan myynnis nii kertokaa toki.^badi kirjoitti:viestin aloittaja voisi vähän tarkemmin kertoa mihin käyttöön mönkijä tulee niin osataan ehdottaa hyviä vaihtoehtoja.
Se kazuma oli nyt semmoinen "ihastus", jonka näin tyylii ekana joka oli sopivan hintanen ja sisäls kaiken maailman lisä roinaa.
itse ajattelin myös tgb 425, kun kuulemma pitäs olla tiellä kova menee. mutta tais olla vähä liian kallis.
p.s. noh laitetaan toi kazuma linkki niin voitte viel ihastella

Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Kyllä se hinta aika usein kertoo sen kiinalaisuuden. Mulla itselläni on pahasti selvittely vielä kesken. Kiinalaiset merkit tunnistan jo aika hyvin, mutta merkkilaitteet, joissa käytetään kiinalaisia osia, on vielä haaste. Ja jonkin valtamerkkilaitteen halvemmat mallit voivat olla kiinasta, mutta kalliimmat jostain muualta, mutta kukaan ei silti varmaksi tiedä mistä. Kiinalaiset ole toistaiseksi hyljännyt siksi, että vaikka hinta on halpa, on rahasumma silti suuri. Enkä luota jälkimarkkinoinnin jatkuvuuteen, vielä.Makoz kirjoitti: Olisihan tuo kiva tietää mitkä on sitten näitä kiinalaisia.. ei jaksa alkaa noita kaikkia tutkimaan, mutta kerro muutama edes kun/jos tiedät (:
Kazuma on kiinasta. Noita varusteita ja ominaisuuksia ei muuten voisi tuohon hintaan myydä.
Olisi oikeastaan helpompi listata merkkejä, jotka eivät ole kiinasta, koska kiinalaisia merkkejä tulee ja menee sitä tahtia.
Taiwanissa valmistettuja halutaan yleensä pitää jotenkin parempina kuin kiinalaisia. Omia kokemuksia ei ole, mutta silti hiukan epäilyttää. Helposti ne taiwanilaisenkin osat saattaisivat tulla sieltä mantereen puolelta kiinaa.
Tutustu kiinalaiseen Linhai-merkkiin. 400 kuutioisen saa tieliikennemallina houkuttelevaan hintaan. Merkistä omistaa osan Yamaha. Onko Yamaha pistänyt taitoja peliin, vai ottanut halpoja osia Yamaha merkkiseen laitteeseen, paha sanoa.

Re: Eliitti,keskikasti ja kierräkaukaa mönkijät
Juu, kiitos vinkistä pitää tutustua..Emil kirjoitti:Makoz kirjoitti:Tutustu kiinalaiseen Linhai-merkkiin. 400 kuutioisen saa tieliikennemallina houkuttelevaan hintaan. Merkistä omistaa osan Yamaha. Onko Yamaha pistänyt taitoja peliin, vai ottanut halpoja osia Yamaha merkkiseen laitteeseen, paha sanoa.
Mites tämmönen? http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 5?rowId=55
Onko tuosta 300:sesta mihkää? jos on niin toi olis varmaan ihan järkevä peli?
miltäs hinta vaikuttaa? paljos tommonen kulkee? onko vääntöä tarpeeks? jne
