Muistelin, että joskus tekniikan maailmassa oli koeajettu jotakin rinnakkainistuttavaa ja sielläkin olisi ollut maininta ettei näissä kypärän käyttö ole pakollista, en vaan onnistu löytämään kyseistä juttua.
Perustuu varmaan siihen, että kysessä on eri ajoneuvoluokka, tai niin ainakin epäilen.....Aika hassuu, kaverilla -71 FJ40 maasturi missä ei ole edes turvavöitä. Kesällä poistetaan katto, tuulilasi sekä ovet ja ovien tilalle laitetaan pelkästään köysi karmin yläreunaan.
Ei kypäräpakkoa
Mielelläni ajelisin minäkin ilman, tosin ekan kerran varmaan vois mennä selittämällä läpiKypärää minulla ei utv:ssa ole ollut mukana koskaan, eikä siitä nytkään huomautettu.
Meillä GAZ69 Vuosimalli 1958 8 paikkainen ja samat lääkkeetRoosa999 kirjoitti:Mulla on Land Sover Series 1 1056 mallinen avo 7 paikkaisena ja ei vöitä tai kypäräpakkoa, eikä edes kaatorautaaa...
Kyllä minulla henkilöiden tiedot löytyy, jos joku niitä kaipaa. Oma lähestymiseni tapahtui ensin valtakunnalisen poliisin "apuva" sivuston kautta ja vastauksen sain liikkuvan poliisin ylikonstaapelilta ihan kirjallisena ja nimellä varustettuna. Varmuudeksi asioin vielä oman alueen liikkuvan poliisin luona ja kysyin heidän kantaa asiaan, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä he jos ketkä minut pysäyttäisivät. Vastaus oli aivan sama.Olisi erinomaista, jos tuon saisi kirjallisen ja poliisin tiedottajan nimellä.
Kyllä se minustakin jotenkin turvallisemmalta ruukku päässä tuntuu, käytän monasti jopa turvavyötäIte tuli pidettyä ruukkua päässä omalla ajeltaessa, ihan vain oman turvallisuuden vuoksi.