Alku tarinaa, ostin uuden -19 trattori trapperin, kun myyjä möi silmin sinisin sen ja pankokärryn vielä kylkeen, tai siis perään!
2 paikkainen 60km/h kulkeva peli! Vedä mitä vaan, ei poliisit tiedä näistä mitään, 800kg ja enemmän vetää!!!
No okei, yli 750 jarruttoman kärryn massa vaatii omansa!??
Mut hinataan 200kg yhdistelmä kärryssä kuutio halkoja, heitto motti? 300-350kg??
Et vedä laillisesti, vaikka trapperin maahantuonti mainoksessa sitä sanotaan, et vedä sitä polariksellakaan, vetomassat 60km/h traktori mönkijöissä on noin +-200kg laillisesti! Ellei ole abs jarruja, niistä en tiedä! Tää on 99,9 faktaa, mitä viikon aikana ottanut selvää!
Mut sit kyssäri, huomenna sekin selviää??
Kävin kysyy mahdollista 400 can am outlanderia tieliikenne käyttöön rekisteröity, paljonko saa vetää! Missään mitään tietoa, ainut mikä löytyi, maahantuojan käyttöohje, 14kg kuulalle painoo, 500max!? Saanko tuolla tiedolla kg määrät papereihin katsastus konttorilta??
Ja vakuutuksista, keltakilpinen traktorimönkijä 60km/h trapper 500efi if täys kasko 250€ 102 noin liikennevakuutus
400 can am, valkokilpinen 80km/h noin samat, if! Et se siitä halvat vakuutukset traktorimönkijöihin! Tieliikenne oli itseasiassa 101€ osakasko 49€ ja täyskasko 150-160€
Kerron huomenna kuin kävi vetomassojen, mut vinkkinä, älkää ostako 60km/h traktori mönkijää, jos vedätte pullapussia painavampia asioita tieliikenteessä! Sakot tulee kertoimella, ei ole sama onko sulla 100kg vai 300kg ylimääräistä! Intuitio, parisataa ylimääräistä, tonni tonni puolitoista eeroo!
Ja kyl ne poliisitkin jossain vaiheessa älyy ruveta näitä ratsaa!
Korjatkaa, oikokaa jos oon lepikossa, mut nää tiedot saanut ja jumalauta oon käyttänyt viikossa ihan liikaa aikaa tähän!
Edit: traficomi ei löytänyt tietoa can amin veto massata, käski mennä rekisteröivään katsastus asemalle, minä menin, ei löydä tietoa, maahantuojan mustaavalkoisella lupasi siis sen sinne kirjoittaa! Ostan sen kamppeen jos näillä mennään!

Siis 400cc 2006 outlander kyseessä!