Kestotesti : Kymco MXU250 (17750km..Nyt riitti. )

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Tais tuo pistorasia olla Bilteman 12v tarvikkeissa, olis siellä varmaan noita vastakappaleitakin. Odotas...tuossa : 43228 ja 43226

Maahantuojalta tuli vastaus tuohon remmin katkeamiseen :
Menee takuuseen, laittavat uuden remmin ja stefat tulemaan 8) :prayer: :supz:
Täydet pisteet maahantuojalle!Hyvin hoidettu.
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Noh niin. 15000km on mittarissa täynnä. :prayer:
15 000km tarkastuksessa löytyi taka-akselin laakereista jälleen alkavaa väljyyttä. Nykyinen taka-akseli ja laakerit olleet siis käytössä 5000km. Ei ole vielä hirveästi klappia, mutta siten että ajaessa vapisee pikkasen.Ja käsin kokeilemalla tuntuu pieni välys.

Kävin huollossa ja kysyivät hyvän kysymyksen :
Auttaakohan se laakerin vaihto mitään jos akseli on kulunut ? :idea:
Siitähän ei viimeksikään ollut apua kun itse akseli oli kulunut väljäksi.
Joo-o. Tarkistetaan asia :

Ei kun talliin ja toimeen.
Ihan ensimmäiseksi ennenkuin muuta tekee niin kannattaa kokeilla saako taka-akselin mutterit auki. HUOM! Vasemmankätinen kierre!
Ensimmäistä kertaa avattaessa ovat todella tiukassa. Kaikki putkipihtiviritykset saa kyllä unohtaa, ei varmasti aukea! Tarvitaan 1 tai mielellään 2kpl 50mm kiintoavaimia, jotka saa edullisesti esim Biltemasta : 11750
(14,90kpl)
http://kuvablogi.com/nayta/665635/

Sama koskee tuota pyörännavan mutteria, on todella tiukassa kun pulttipyssylläkään ei lähde auki. Eli kumisuoja irti, sokka irti ja mutteri auki niin lähtee koko napa irti :

http://kuvablogi.com/nayta/665636/

Seuraavaksi jarrusatula irti kahdella pultilla takapuolelta :
http://kuvablogi.com/nayta/665638/

Sen jälkeen jarrulevy irtoaa ihan vetämällä. Alta paljastuu sokka, joka pitää keskiöpakettia paikoillaan :
http://kuvablogi.com/nayta/665637/

Toiselta puolelta akselia tarvitsee irroittaa ainoastaan takaratas irti, joka on neljällä pultilla :
http://kuvablogi.com/nayta/665639/


Sen jälkeen koko paketti tulee nätisti pois paikoiltaan ihan vetämällä :
http://kuvablogi.com/nayta/665644/

Akseli irtoaa keskiöstään vetämällä ja totuus paljastuu :
http://kuvablogi.com/nayta/665645/

Akseli on taas kulunut väljäksi tuosta laakereiden kohdalta eli laakerin sisäkehä on päässyt pyörimään akselilla vaikka tällä kertaa oli laitettu lukitteen kanssa :? Vielä ei ole kulunut niin paljon kuin viimeksi, mutta ei tuo välys ainakaan pienene kun kilometrejä kertyy lisää.
Back in business
JuntTi
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 07 Kesä 2007 23:01
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Saahan tuon akselin sorviin kiinni. Ei muuta kuin täytehitsaus sorvaus. Vai meneekö takuuseen?
Kannattaa kysyä joltain metallipajalta akselin materiaalista, että voiko hitsata ja sorvata...pysyykö suorana??
Kymco MXU250-07
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

En keksi mitään syytä miksei menisi takuuseen, ensi vuoden elokuussa loppuu takuu tämän pelin osalta, tätä menoa ehtii tuon taka-akselin vaihdattaa vielä 2-3 kertaa. :? :roll:

Juu, pystyisi tuon varmaan täytehitsaamaan ja sorvauttamaan mut en taida kun takuuta on vielä jäljellä. Eri asia sit kun menee omaan piikkiin. Uusi akseli taisi olla Saksassa 190e, täytöllä voisi päästä halvemmalla.
peteh
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Maalis 2007 21:46

Viesti Kirjoittaja peteh »

Oliko Cooleri se oikeanpuoleinen niistä kahdesta 50mm mutterista vedetty tiukkaan jarrulevyn napaa vasten, jolloin napa painuu tikasti laakerin sisäkehää vasten ja edesauttaa laakerin pyyörimistä?

pete
Kymco KXR 250
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juu, kireellä oli mutteri kuten viimeksikin. Itse asiassa se on toi toinen pää mikä väljistyy, eli ketjurattaan puoleinen. Siinä jarrulevyn puoleisessa laakeroinnissa ei ole juuri nimeksikään väljää. :shock:
peteh
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Maalis 2007 21:46

Viesti Kirjoittaja peteh »

Toisin sanoen vetävä puoli löystyy. Tuntuu kyllä oudolta, että se kymmenen millin lisäys laakeriväliin sillä ver. 6 taka-akselilla (175mm) voisi kovin paljon lisätä kestävyyttä.

Onko nykyiset laakerit Kymcon tavaraa?

pete
Kymco KXR 250
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kai se ainakin teoriassa auttaa tuohon kestävyyteen jos pidennetään sitä laakereiden välimatkaa, enpä tiedä :roll: Joku koneinssihän sen varmaan nopsaan laskisi :wink:

Ihan orggis laakerit tuossa on. Taisi olla KOYO-merkkiset jos oikein muistan :-k

Auttaiskohan tuohon jos akselin ja laakerin välinen sovite olisi tiukempi? Nyt se on jo uutena sellainen että laakeri menee kevyesti käsin painamalla paikoilleen akselille. Tuossa on varmaan haettu helppoa asennettavuutta siihen itse keskiöön. :-s
Saisko sitä enään niin helposti paikoilleen jos sovite olisi tiukempi?
Back in business
peteh
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Maalis 2007 21:46

Viesti Kirjoittaja peteh »

Oliko sinne laakerin ja akselin väliin päässyt likaa "hiomatahnaksi"? Tuossa uudessa versiossahan molempiin päihin tulee o-renkaat tiivisteeksi estämään veden ja lian pääsy laakereihin asti.

pete
Kymco KXR 250
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

- ei siellä mun mielestä ollut pas..aa välissä, jotain kellertävää siellä oli, olisko ruostevettä :-k
Mutta kuten sanottu niin laakerit kyllä kestää vaan se akseli ei. :(

Siellä kyllä on nyttenkin o-renkaat molemmissa päissä upotettuna siihen jarrulevyn pitimeen ja takarattaan pidikkeeseen.
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Juup, mittarissa nyt 15400km.
Moottoriöljyt tuli vaihdettua ja suodatin putsattua. Ei noi hirveästi ollut mustuneet, mutta ei toi öljynvaihto niin paljoa kustanna etteikö sitä kannata vähän tiheämmin vaihtaa. N.1,5l sinne meni öljyä.

Tuon kaasuttimen neulan korkeuden vaikutusta tuli testailtua, kun vaikutti että käy rikkaalla. Käytännössä ilmeni siten että kulkee kylmällä (+5c) kelillä paremmin kuin lämpöisellä (+15c) ja ryyppyä jos vetää päälle niin hyytyy.
Alkutilanteessa neula oli nostettu korkeimmilleen eli sokka oli alimmassa. Pudotin neulaa alaspäin puoleenväliin ja pari päivää testiajoa. Tuollain se toimisi ajossa paremmin lämpöisellä kuin kylmällä :roll: Käyntiinlähtemisen kanssa tuli ongelmia, täytyi aamulla houkutella käymään ja vähän kaasutella ettei sammunut. Ei auttanut vaikka sääti seoksen kohdilleen.
Eli ei hyvä, tulipa testattua sekin. Ei muuta kuin sokka takaisin alimpaan ja taas mennään. 8)

Ai juu, tuota tuulilasin ostoa ei kyllä ole tarvinnut katua. Tänäänkin vettä tuli kuin sieltä kuuluisasta esteristä, mutta ei haitannu yhtään vaikka rekat heitti likavesisuihkun päälle vastaantullessa, se kun pysähtyy tuohon tuulilasiin. \:D/
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Päivitetääs tätäkin.
Huomenna mittarissa 16000km. Kohta neljä viikkoa odoteltu maahantuojan päätöstä tuosta taka-akselin väljyyshommasta. Mitään ei ole kuulunut siitä vaikka huoltoliikkeestä on kyselty perään.
Mietityttää vain, osan hinta tuolta Saksasta itselle ostettuna
158e ALV22%, tuskin maksaa maahantuojalle kuin n.100e ALV 0% hinnalla. Sitä sitten pohditaan 4 viikkoa :prayer: :axe:

No,kukin tyylillään...ei tuo nyt ajoa estä, jonkunverran väpättää ajossa. Mutkissa varsinkin huomaa tuon väljyyden.
Odotellaan...
Viimeksi muokannut Cooleri, 04 Marras 2007 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

No niin :evil:
Nyt se sitten alkoi. Nimittäin takuuosista kiisteleminen.
Maahantuoja oli päättänyt että taka-akseli ei mene takuuseen enään. Huoltoliikkeeseen ei annettu perusteluja vaan piti kysyä ne erikseen sähköpostilla.

Perusteluina oli että ei mene takuuseen koska :
- osa on vaihdettu jo kertaalleen tähän mönkijään
- "tietoomme ei ole tullut että kenelläkään muulla olisi ollut samanlaista ongelmaa"

Hyvät perustelut, kun takuuta olisi jäljellä vielä 10kk ja mittarissa tällä hetkellä 16400km....

Eli Kymcon mainostama 2 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta ei näillä näkymin pidäkään paikkansa.
Back in business
JaLe
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 19 Syys 2007 18:38
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja JaLe »

No jep jep kyllä ne aina kaikkea keksii ettei tarvisi takuuseen osia vaihtaa... :twisted:

Ei muutakuin kovaa painostusta vaan että mitäs puhetta toi 2 vuoden takuu ilman kilometri rajaa tarkoittaa.. :axe:
No piru nottei... KYMCO MXU250
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Noinhan se menee! Takuuseen vaihdetulla osalla ei ole kuin varaosatakuu, joka ainakin autoissa on muistaakseni puoli vuotta. Ja välttämättä ei ole edes varaosatakuuta, jos et ole maksanut senttiäkään osasta.
Kyseenalaista tuossa hommassa akselin suhteen on se, että alkuperäistä virhettä tuotteessa ei ole korjattu oikeasti, vaan on laitettu samanlainen osa joka aikaisemminkin osoittautui virheelliseksi.
Tuosta pleksistä, oletko kokeillut säätää asennuskulmaa? Saattaisi auttaa tuohon pyörteilyyn ja suhinoihin kypärän seutuvilla, jos käännät vähän eteenpäin. No oot varmaan kokeillu jo :shock: tuli vaan mieleen, ku lueskelin tätä topickia taaksepäin.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Vastaa Viestiin