Juu, asia onkin eri jos menet kauppaan ja ostat sanotaan vaikka uuden laturin käytettyyn autoosi. Silloin takuu on tuo 6kk laturin osalta.Tai ainakin viimeksi oli kun autoon laturin ostin.noinhan se menee! Takuuseen vaihdetulla osalla ei ole kuin varaosatakuu, joka ainakin autoissa on muistaakseni puoli vuotta. Ja välttämättä ei ole edes varaosatakuuta, jos et ole maksanut senttiäkään osasta
Kun taas jos koko laitteelle on annettu 2 vuoden takuu ja jokin osa menee rikki niin ei se lopeta takuuta sen vaihdetun osan kohdalta jos koko laitteessa on takuu vielä voimassa.
Mutta ei sillä osalla myöskään ole uutta kahden vuoden takuuta, vaan vaihdetunkin osan takuu loppuu kun koko laitteen takuu loppuu.
Näin olen itse tuon ymmärtänyt ja näin se pelaa autopuolellakin.
Ei itse asiassa ole tullut säädeltyä tuota sen kummemmin. Siinä se jököttää mihin asensin sen ekaa kertaa. Kaikkeen näköjään tottuu, ei siihen ilman pyörteilyyn kiinnitä enään mitään huomiotaTuosta pleksistä, oletko kokeillut säätää asennuskulmaa? Saattaisi auttaa tuohon pyörteilyyn ja suhinoihin kypärän seutuvilla, jos käännät vähän eteenpäin. No oot varmaan kokeillu jo tuli vaan mieleen, ku lueskelin tätä topickia taaksepäin.

Silloin sen eron huomasi kun kävi koeajamassa toista mönkijää missä ei ollut pleksiä, vähän aikaa kesti ennenkuin tajus et miten tuntuu niin erilaiselta ajaa