Kestotesti : Kymco MXU250 (17750km..Nyt riitti. )

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

noinhan se menee! Takuuseen vaihdetulla osalla ei ole kuin varaosatakuu, joka ainakin autoissa on muistaakseni puoli vuotta. Ja välttämättä ei ole edes varaosatakuuta, jos et ole maksanut senttiäkään osasta
Juu, asia onkin eri jos menet kauppaan ja ostat sanotaan vaikka uuden laturin käytettyyn autoosi. Silloin takuu on tuo 6kk laturin osalta.Tai ainakin viimeksi oli kun autoon laturin ostin.

Kun taas jos koko laitteelle on annettu 2 vuoden takuu ja jokin osa menee rikki niin ei se lopeta takuuta sen vaihdetun osan kohdalta jos koko laitteessa on takuu vielä voimassa.
Mutta ei sillä osalla myöskään ole uutta kahden vuoden takuuta, vaan vaihdetunkin osan takuu loppuu kun koko laitteen takuu loppuu.
Näin olen itse tuon ymmärtänyt ja näin se pelaa autopuolellakin.

Tuosta pleksistä, oletko kokeillut säätää asennuskulmaa? Saattaisi auttaa tuohon pyörteilyyn ja suhinoihin kypärän seutuvilla, jos käännät vähän eteenpäin. No oot varmaan kokeillu jo tuli vaan mieleen, ku lueskelin tätä topickia taaksepäin.
Ei itse asiassa ole tullut säädeltyä tuota sen kummemmin. Siinä se jököttää mihin asensin sen ekaa kertaa. Kaikkeen näköjään tottuu, ei siihen ilman pyörteilyyn kiinnitä enään mitään huomiota :D
Silloin sen eron huomasi kun kävi koeajamassa toista mönkijää missä ei ollut pleksiä, vähän aikaa kesti ennenkuin tajus et miten tuntuu niin erilaiselta ajaa :shock:
Back in business
Cooleri
Tracks

Joopajoo.. Maahantuoja on näyttänyt osaamisensa miten palvellaan Kymcon ostaneita asiakkaita kun alkaa tulemaan hankaluuksia eteen.
Käytännössä tämä ilmenee siten että yhteenkään asialliseen sähköpostikyselyyn koskien takuun toimivuutta ei saa vastausta.
On lähetetty useammalle kuin yhdelle henkilölle joten siitä ei ole kyse etteikö viesti ole mennyt perille. Kiistellään nyt sitten alle 100e osasta ! :axe:

Huomenna lähtee uusi takuuanomus koskien valoumpioita ja vilkkuja, selvä valmistusvirhe noissa on kun ei ole minkäänlaista tiivistettä lasin ja umpion pohjan välillä. Vettä/hiekkaa/kosteutta on päässyt sisälle. Olisin voinut unohtaa tuon kun mönkijä vaihtuu kuitenkin viimeistään ensi kesänä. Ollaan sitten veemäisiä täälläkin päässä. :twisted:
Cooleri
Tracks

Nojoo,yritin soittaakin tuonne ja jätin soittopyyntöä mutta ei mitään. Takuuasioista normaalisti vastaava henkilö ei saa ottaa kantaa asiaan vaan isommat pomot päättävät. Huoltoliikkeeseen annettiin sama vastaus koskien noita valoumpioita. Takuukäsittelijä ei saa antaa ratkaisua siihenkään.Ja muita ei saa kiinni/eivät vastaa soittopyyntöihin.
Aika ovelaa... :D :shock: :? käyhän se tietysti noinkin...

Kuluttaja-asiamiehellekin soitin ja hän vahvisti näkemykseni että tuollaiset perustelut mitä annettiin taka-akselista kun ei korvata eivät ole päteviä takuun eväämiseen. Ihmetteli summaa mistä kiistellään ja kehotti viemään asian kuluttajariitalautakuntaan jos ei muuten pääse sopuun asiasta. :toimonster:
Back in business
Cooleri
Tracks

Noniin,mulle riitti tämän pelin osalta. Kuluttaja-asiamies oli sitä mieltä että pitäisi korjauttaa omaan piikkiin, ottaa kustannukset ylös ja viedä asia kuluttajanriitalautakuntaan. Sitä kautta mahdollisesti saisi kustannukset pois 1v-1,5v päästä :D :lol:
NOT.
Koska joka tapauksessa laite olisi vaihtunut viimeistään keväällä niin en ala tappelemaan noista osista.Eli mönkijä vaihtu nyt.
Luovutin mönkijän 16kk vanhana ja 17 750km ajettuna eteenpäin. Saavat sitten maahantuoja ja liike kiistellä keskenään kuka korvaa ja mitä. Tai sitten uusi käyttäjä maksaa sen omasta pussistaan. :roll:

Joka sen ostaa kannattaa tingata noita :
- taka-akseli (ajettu n.8000)
- ketjut ja rattaat (ajettun.8000km)
- variaattorin rullat (ajettu n.8000km)
- iskunvaimentajat oli aika lopussa, huomasi siitä kun nostaa takatarakasta ylöspäin niin kolahtaa kun itse vaimennin ei jarruta ylöspäin liikettä ollenkaan kuten uutena. Edessä saattaa olla sama homma.
- umpioissa on kosteutta/vettä.

Ei tuossa muuta varsinaista vikaa taka-aselia lukuunottamatta ollut.Nuo iskunvaimentajat ja ketjut+rattaat+rullat kun ovat kulutustavaraa. Uusi ostaja saa myöskin uudet renkaat ja vanteet. Annoin uudesta mönkijästäni ne kun en maastorenkailla tee mitään.
Itse olin muuten vehkeeseen erinomaisen tyytyväinen, tuohon hintaluokkaan ja ajettuihin kilometreihin nähden ei varmasti löydy parempaa. :prayer: :supz:

Ehkä siitä tyytyväisyydestäni kertoo eniten se että uusi mönkijä on :

KYMCO MXU300 :D :prayer: :supz: :supz: O:)

Näin se homma etenee...
Back in business
Vastaa Viestiin