Metsäkäyttö mxu 500
Juupa juu. Viime syksynä ja jo edellisenä tuli hinailtua Muksulla hirviä mettästä. Osa pulkalla osa ilman ja hienosti tuli. Oletettavasti tulee puutkin pois jos kuski hoitaa asiansa.
Olen sitä mieltä että, sama kun autoissa on kuskilla hitsin iso merkitys siitä mikä tulee pois mettästä ja mikä ei.
Kaikki neliveto värkit huolimatta veto tyypistä suddaavat jäällä joten apua on hyvistä renkaista tai jostain muusta ennemmän kuin etulukon tyypistä. Aivan sama onko visco , jatkuva, vai joku muu tai ei ollenkaan.
Mettässä reittivalinta on kuitenkin a ja o. Noissa hardcore upotus tehtävissä missä ajetaan metrin muta söössössä auttaa kaiketi oikeesti enemmän yläkerta kuin mikään tekninen jutska. Toiki monella koneella on kivat etujutut mutta onko muu laite tuon etujutun vaatimalla tasolla vaiko ei.
Laatu noin niinkuin kaupunkilaisjärjellä on noissa Taiwanin laitteissa Taiwanin tasolla vai jenkki tasolla joka alkaa olla huonompi kuin Kiinanssa noin yleisesti vai ollaanko Japanin tasolla. . No lehmipoikien tasosta ollaan päästy jo paljon paremmaksi mutta Nipponin tasolle saattaa olla vielä matkaa vai onko ? No ei ole.Oikeesti pihassa seisoo Nipponin juttuja joihin verrata ,runsaasti ja samalla tasolla ollaan. Teräs teollisuuden huipputuotteissa on Taiwan ajanut ohi jo kaikkien muiden kuin Japanin poikien ja niistä ei ohi pääsekkään, korkeintaan samalla mitalla mennään.
Nämä ovat vain omia mielipiteitäni, kaikki saavat olla mitä mieltä tahansa, ja kenen aivopesemiä tahansa,totuus on mitä on.
Taiwan tuottaa suurimman osan metalli teollisuuden tarkkuus tuotteista ympäri maailman. 90 % huipputeräs tuotteista kuten veitsien teristä tulee juuri nyt tuolta. Anteeksi, Roselli ei ole massatuote maailmalla:)
Sami
p.s Vastaan omista mielipiteistä, toiki jos olet vakaasti muuta mieltä sekin on sallittua demokratiassa.
Olen sitä mieltä että, sama kun autoissa on kuskilla hitsin iso merkitys siitä mikä tulee pois mettästä ja mikä ei.
Kaikki neliveto värkit huolimatta veto tyypistä suddaavat jäällä joten apua on hyvistä renkaista tai jostain muusta ennemmän kuin etulukon tyypistä. Aivan sama onko visco , jatkuva, vai joku muu tai ei ollenkaan.
Mettässä reittivalinta on kuitenkin a ja o. Noissa hardcore upotus tehtävissä missä ajetaan metrin muta söössössä auttaa kaiketi oikeesti enemmän yläkerta kuin mikään tekninen jutska. Toiki monella koneella on kivat etujutut mutta onko muu laite tuon etujutun vaatimalla tasolla vaiko ei.
Laatu noin niinkuin kaupunkilaisjärjellä on noissa Taiwanin laitteissa Taiwanin tasolla vai jenkki tasolla joka alkaa olla huonompi kuin Kiinanssa noin yleisesti vai ollaanko Japanin tasolla. . No lehmipoikien tasosta ollaan päästy jo paljon paremmaksi mutta Nipponin tasolle saattaa olla vielä matkaa vai onko ? No ei ole.Oikeesti pihassa seisoo Nipponin juttuja joihin verrata ,runsaasti ja samalla tasolla ollaan. Teräs teollisuuden huipputuotteissa on Taiwan ajanut ohi jo kaikkien muiden kuin Japanin poikien ja niistä ei ohi pääsekkään, korkeintaan samalla mitalla mennään.
Nämä ovat vain omia mielipiteitäni, kaikki saavat olla mitä mieltä tahansa, ja kenen aivopesemiä tahansa,totuus on mitä on.
Taiwan tuottaa suurimman osan metalli teollisuuden tarkkuus tuotteista ympäri maailman. 90 % huipputeräs tuotteista kuten veitsien teristä tulee juuri nyt tuolta. Anteeksi, Roselli ei ole massatuote maailmalla:)
Sami
p.s Vastaan omista mielipiteistä, toiki jos olet vakaasti muuta mieltä sekin on sallittua demokratiassa.
MXU 500 Mönkkäreiden mese 

Tuolla perusteella että tehtaita on myös Kiinassa, moni muukin merkki olisi kiinalaista laatua. Kaikilla suurimmilla autonvalmistajillakin on omat tehtaansa Kiinassa. Onko ne silloin "kiinalaista laatua"?Eikös Kymco mönkijät ole aivan samaa Kiinan laatua ja onhan Kiinassa niiden tehtaatkin?
"Kymcolla on tehtaita myös Indonesian Jakartassa, Shanghaissa Kiinassa ja Chengdussa Kiinassa."
Kannattaahan siellä tehtaat olla kun suurimmat markkinatkin ovat avautumassa sinne.
Mönkijöistä puheen ollen Kymco pesee laadussa kyllä kaikki nämä ns.kinukkimerkit. (Comanche, Linhai, Rally, CF-moto ym.pienemmät merkit)
Monella ns. huippumerkilläkin olisi opittavaa esim. Kymcon sähköjen toteutuksesta. 25 000km kokemuksella kahdesta Kymcon mönkijästä ei niissä ole ollut yhtään todellista sähkövikaa. Noita muita merkkiosioita kun lukee niin sähköviat ei ole niissä mitenkään harvinaisia.
Kymcossa kiinalaisista poiketen kumiosat eivät hapristu vuodessa, metalli on oikeaa metallia eikä räkärautaa, mönkijä menee suoraan jo uutenakin, renkaat tms. eivät ravista, sähköt ei ole mitään abikoliitinvirityksiä, moottori on polttoainetaloudellinen, kulkua löytyy riittävästi, varaosia saa kohtuuajassa jne.
Back in business
En minäkään, kyllä tuolla 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa tehtiin kaikkein kestävimmät autot. Nykyään autoissa on niin paljon turhaa ja perkuleen kallista elektroniikkaa että normipalkoilla ei pysty ylläpitämään uutta autoa jos takuu ei ole voimassa enään...No uusien autojen laatua en ainakaan kehu.
Ei sellaista olekaan, toisissa vehkeissä niitä on vain enemmän kuin toisissa.Ja hieno homma jos on "viaton" laite löytynyt.
Back in business
- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
500 H.O. polle on riittänyt "kevyissä metsätöissä", raskaammat tehdään 4x4 massey ferguson:lla. Kun kyseessä on vielä TL-malli, niin voi möyriä muutenkin. En kantaa muihin merkkeihin "metsäkäytössä" kun ei ole henk.koht. kokemusta.
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Vaativia metsätöistä en osaa kommentoita, mutta jotakin pientä omakohtaista kokemusta voin kertoa. Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni näistä yleisistä etuperän lukko, yms. jutuista. Sillä ajettiin 3-pyöräisellä hondallakin henkilauton peräkärrillinen halkoja mettässä ilman lukkoja yms. Tottakai ei minnekkään suolle tarvinnut mennä (reittivalinta, tai jotain). Pitää aina muistaa se, jos ei halua jäädä kiinni kärri persiessä, niin käy ajelemassa reitin etukäteen ja kiertää pahimmat paikat suosiolla. Tällä hetkellä itsellä on menossa 5.s mönkijä ja mielestäni kymco on ihan ok hinta/laatu suhteeltaan yleismönkijäksi. Mulla on kuitenkin ollut 3 ns. "länsi" mönkijää, enkä ole ollenkaan vakuuttunut niiden paremmuudesta metsässä verrattuna Kymco MXU 500:sen etenemiseen. Eli samoilla viivoilla mennään...