MXU300-turhaketestiajo( +10 000km The end of story...)

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ei se kaasun lukitsin ole tiukassa sitä kaasuvipua vasten ja ei tuota ole tarkoitus käyttää kuin isoilla teillä. :wink:
Laukku maksoi 60e, luettelossa hinta oli 98e, myymälässä 60e :shock: DICE-merkkinen.
Tuossa :
http://www.dice.fi/?sivu=tuotteet&nayta ... takalaukku
Back in business
hesso
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja hesso »

Voisiko johtua öljyn merkistä tuo kulutus.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Voisi varmaan, edellisessä pelissä kuitenkin oli samaa öljyä ilman ongelmia. Huollossa käyttävät ilmeisesti Castrolin öljyjä, itse olen vaihtanut ne vain kerran tuossa 2200km kohdilla. 5000km huollossa ne vaihdettiin viimeksi. Täytyy vaihtaa ne nyt uudestaan ensi viikolla itse.

Tuolla 1800km Etelä-Suomen reissulla kului 1l öljyä, joten ei taida ihan hengissä olla tuo kone. Kyllä se vuotaakin aika railakkaasti tuota öljyä sieltä sylinterin alapään välistä vaikka tiiviste on kertaalleen vaihdettu.
Kilometrejä mittarissa nyt 6900km..
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Joo, jatkoa seuraa tähän sylinterin öljyvuoto-ongelmaan. Tuollaiselta näyttää sylinterin etuosa tällä hetkellä :

http://kuvablogi.com/nayta/1157229/
http://kuvablogi.com/nayta/1157230/

eli kyllä se ihan reippaasti näyttää vuotavan edelleen sylinterin tiivisteiden vaihdosta huolimatta.

Selvittelin huollon kanssa tuota asiaa, huollossa laittavat koneeseen
10w-40 öljyjä, itse olen käyttänyt 5w-40.
Tehdään testi.
Kävin ostamassa 2 litraa Castrol 20w-50 4t öljyä, jota mm. BMW:n pyörissä käytetään. Huomenna vaihdan nuo paksummat öljyt koneeseen ja puhdistan öljyn verkkosuodattimen sekä pesen tuon koneen. Ajan n.500-1000km ja tarkistetaan tilanne uudelleen.

Täytyy sit ihmetellä lisää kun selviää auttaako tuo.
Maahantuojan vakiovastaus oli tuohon ongelmaan "ei kenelläkään ole ollut vastaavanlaista ongelmaa" :roll:
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Joo, öljyt vaihdettu ja suodatin putsattu. Näillä mennään toistaiseksi, ei ainakaan ekan 200km aikana enään vuotanut sylinterin tiivisteen välistä vaikka oli hellekeli ja pitkä yhtenäinen ajo. Jospa se oliskin tuosta öljyn paksuudesta kiinni :-k No, odotellaan...

Taka-akselin navan mutteri oli taas päässyt pyörähtämään auki sen verran että takarengas alkoi taas vipottamaan. Täytyy varmaan seuraavan kerran laittaa lukitetta sinne :-k , nyt tyydyin jälleen vaan kiristämään sitä. Tuota vipotusta selvitellessä huomasin samalla et noita renkaita ei sit näköjään oltu tasapainotettu ollenkaan (ei yhtään painoa) kun vaihdatin rengasliikkeessä uudet Kendan Speedracerit alle. Olisi vissiin pitänyt älytä pyytää se erikseen :shock: :roll: Ihmeen hyvät ne on siihen nähden ollut ajaa. Täytyy tässä joku päivä käyttää tasapainotuskoneessa...
7100km mittarissa..
Back in business
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Itellä kans 10w-40 castrolit sisässä, ei oo ainakaa reilun tonnin matkalla hävinny yhtään öljyä. Tuo 5w-40 on aika notkeaa ainetta ja en ihmettelis jos rauhottuu tuo vuotoki nyt paksummilla litkuilla.

Miten nuo kendat tien päällä, onko melutaso minkälainen? Nuo kymcon orkkisrenkaat ujeltaa kun suihkuhävittäjä, mutta onneks ne on kohta kaljut.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kendaa ei voi kuin kehua. Nuo RoadGo renkaat kesti 28000km ja kyllä ne ainakin sen 2000 lisääkin olis kestänyt. Melu on maastorenkaisiin verrattuna mielestäni huomattavasti pienempi.
Ero RoadGo ja Speedracerin välillä on ainakin pidossa huomattava.RoadGo on enemmän pyöreämpi kuin Speedracer, ehkä tästä johtuen pito on myös parempi Speedracerilla. Asfaltilla ja hiekalla ei pito lopu speedracerilla kuin todella kovalla vauhdilla. Sadekelillä asfaltilla ei ole tullut vielä kokeiltua, siellä RoadGo mallin rengas irtosi asfaltin pinnasta mutkassa ihan kaasulla. Uskoisin että Speedracer hakkaa sielläkin RoadGo mallin pidon suhteen.
Back in business
Jasu94
6WD
Viestit: 738
Liittynyt: 03 Tammi 2008 20:47
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jasu94 »

Mites Cooleri sä oot irrottanu noi kahvatupit Mxu:sta :?:
EX: Kymco Mxu 50 -06 aj. 6100 km
larppari
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Helmi 2007 17:13
Mönkijä:: MXU
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja larppari »

paineilmalla?
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Mites Cooleri sä oot irrottanu noi kahvatupit Mxu:sta
En muista tuliko kokeiltua paineilmaa irroittamiseen, muistaakseni ne lähti ihan isoilla putkitongeilla kiertämällä. Oli ne jollain liimalla kiinni siinä tangossa....
Back in business
Jasu94
6WD
Viestit: 738
Liittynyt: 03 Tammi 2008 20:47
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jasu94 »

Ok
EX: Kymco Mxu 50 -06 aj. 6100 km
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Update.
Vaihteeksi tullut pikkasen vähemmän ajettua Kymcolla kun on piharemontti ollut levällään. Jotain kuitenkin. Mittarissa nyt 7700km.
Tuo sylinterin öljyvuoto vaivaa kuitenkin edelleen, tosin huomattavasti pienempänä kuin aikaisemmin. Öljyä kuluu/vuotaa ulos kuitenkin edelleen niin paljon että ylä ja alarajan väli hupenee n.500-600km ajolla.
Kuumalla kelillä tuntuisi olevan ainakin jotain osuutta asiaan... :-k

Sama vika kohtasi myös pakoputkea kuin mitä oli MXU250 mallissakin. Pönttö alkoi pitämään kilinää ja sehän oli jo tuttua :roll: . Eli pakoputki oli murtunut äänenvaimentimen ja putken liitoskohdasta. (Kymcossa on siis yhtenäinen putki vaimentimen kanssa.) Maahantuoja tarjosi edelliseen peliin korjaukseksi hitsausta joten sama homma tod.näk.tässä.
Otin putken irti mönkijästä ja sisällä tuntui olevan jotain irrallaan. Leikkasin mielenkiinnosta molemmat vaimentimen päät auki rälläkällä ja kappas, sieltähän löytyi katalysaattorin ? palanen irrallaan. Kattina on käytetty ilmeisesti tuollaista aaltopeltilevyä ? jota on useassa kerroksessa koko putken läpimitalta. Tästä olivat keskimmäiset levyt irronneet. Ainoastaan reunoilla oli vielä tavaraa jäljellä. Otin irronneen palasen pois ja hitsasin vaimentimen päät takaisin yhteen. Lisäksi hitsasin vaimentimen päähän 90ast. putkikulman, jotta pakokaasut suuntautuisivat alaspäin.Ideana olisi vähentää takkiin tarttuvaa pakokaasun hajua.

Renkaat on tasapainotettu ja onpas mukava kyyti nyt 8)
Samalla otin jälleen kerran irti tuon takanavan joka oli taas päässyt löystymään. Nyt laitoin sekä mutteriin että akselin spooreihin laakerilukitetta ja pulttipyssyllä kiinni. Nyt jos aukee vielä niin sit kai sitä on vaan kiristeltävä tasaisin väliajoin. :evil: Toisella puolella ei ole ollut ongelmaa.

Tuntuisi myös että kun talveksi tuli nostettua tuota neulaa niin nyt se käy kesällä hieman liian rikkaalla. Täytyy jossain vaiheessa testata laskea sitä takaisin.
Back in business
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Laitetaas noita rengaskuvia näkyville :

Kenda RoadGo takarengas 28 000km ajettuna :
http://kuvablogi.com/nayta/1253451/

Kenda RoadGo eturengas 13500km ajettuna :
http://kuvablogi.com/nayta/491251/

Kenda Speedracer eturengas 13 000km ajettuna :
http://kuvablogi.com/nayta/1253450/

Kenda Speedracer takarengas 3000km ajettuna :
http://kuvablogi.com/nayta/1253452/
Back in business
larppari
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Helmi 2007 17:13
Mönkijä:: MXU
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja larppari »

Kommentoin tähän väliin jos jotain kiinnostaa,
omasta laitteesta oli äsken kanssa vas takapyörännavan kiristysmutteri löysässä.
Rengas ei vipottanut, mutta tuntu pieni välys kun kevensi takapään. Liekkö ollut jo uudesta asti löysässä.
peteh
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Maalis 2007 21:46

Viesti Kirjoittaja peteh »

Mulla oli kanssa vasen napa löystyvää sorttia, kunnes löin vasaraa apuna käyttäen mutterin niin kireälle, että sain sokan seuraavaav hahloon mutterissa. Sen jälkeen on pysynyt kireällä. Pete
Kymco KXR 250
Vastaa Viestiin