Kymcon kaasarin prikka

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
hant
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Kesä 2008 06:14
Paikkakunta: Kiuruvesi
Viesti:

Kymcon kaasarin prikka

Viesti Kirjoittaja hant »

Luin tuossa toista topikkia, missä oli mainuttu 500 olevan joku kuristin prikka kaasarissa. On Kymco KXR 250 vastaavaa kuristinta ja jos on niin missä ja miten pois?
Kymco KXR 250
viitanen
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Helmi 2007 23:43

kymcon kaasarin prikka

Viesti Kirjoittaja viitanen »

Pitihän se kurkistaa,mikä kurkkua kaihertaa.Aika älytön juttu,kurkun sisäpuolinen valujälki aivan samaa tasoa kuin velivenäläisen mossessa kuus-seitsenkymmenluvulla(perustuu omaan arvioon).Päällepäin hienoa disainia(menikö oikein,sori),sisältä valujälki rosoinen,eikös se pitäis just sieltä olla kaikkein kiiltävintä ja vähiten pyörteitä aiheuttavaa.Ja sitten
siellä kenottaa löysästi sovitettu klöntti,ei mikään prikka vaan noin 15 mm
vahva ja huonosti,lievästi ovaaliin kurkkuun sopiva pyöreäksi sorvattu,no mikä se on.Herää vain kysymys,että mitä tapahtuu,kun löysä teräsklöntti
aikansa klotajaa alumiinikurkun sisässä(aika ohuet seinämät).Meinaan vaan kun kaverilta paloi kelkasta männät,kun kurkkuun tuli halkeamat ja kone sai liian laihaa seosta.Oli kylläkin kakstahtinen,mutta onko nelitahtisessa sama vaara? Puhukaa te ketkä tiedätte paremmin.
Onneksi "prikassa"on sormenmentävä reikä,siihen kun tökkäät sormen ja
rivakasti nyppäät pois,loppu onkin sitten lukijan vastuulla,minähän en sitten ole ketään yllyttänyt mihinkään ja sehän on myös laitontakin.
ps:MXU 500 alkuperäinen huohotinsydeemihän on ihan isosta P:seestä.vaatikaa huollossa,että vaihtavat uudenlaiseen.Ei tarvii tyhjennellä.
hant
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Kesä 2008 06:14
Paikkakunta: Kiuruvesi
Viesti:

Tere

Viesti Kirjoittaja hant »

Lähteekö se "klöntti" joka on kurkussa pois vai mitä? Jos lähtee niin lähtee minultakin! Se on niin imukaulassa niinkö ? Kiitos tiedoista. Pitänee käyttää kaasari auki ja katsoa mitä se on syönyt. Jos jälki on kuin velivenäläisellä herää ktllä kysymys, että se on tahallista tehojen tiputus, kun kuten sanoit, jälki on pääkepäin niin siistiä=)
Kymco KXR 250
Avatar
Kymco 500
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 15 Heinä 2008 11:03
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Kymco 500 »

Taitaa viitasella olla mxu 500.. Tuskin 250 tuota prikkaa on.
hant
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Kesä 2008 06:14
Paikkakunta: Kiuruvesi
Viesti:

Tere

Viesti Kirjoittaja hant »

Joo en löytänyt mitään kun just auoin Kymco KXR 250 kaasarin ja kaulan. En löytänyt mitään.. Mitäs muuta voisi tehdä??? Tehoja lisää!?
Kymco KXR 250
salesone
6WD
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Touko 2008 00:34
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tere

Viesti Kirjoittaja salesone »

hant kirjoitti:Joo en löytänyt mitään kun just auoin Kymco KXR 250 kaasarin ja kaulan. En löytänyt mitään.. Mitäs muuta voisi tehdä??? Tehoja lisää!?
Vaiha isompi, nämon tämmösiä mehulinkoja nämä kakspuolikkaat.. :lol:
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kymcon kaasarin prikka

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

viitanen kirjoitti:eikös se pitäis just sieltä olla kaikkein kiiltävintä ja vähiten pyörteitä aiheuttavaa.
Minun käsittääkseni pakopuoli pitää olla kiiltävä,ei imupuoli :?
Helpless
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Huhti 2009 20:41
Mönkijä:: Shineray stixe
Paikkakunta: Lohja

Re: kymcon kaasarin prikka

Viesti Kirjoittaja Helpless »

P3t3 kirjoitti:
viitanen kirjoitti:eikös se pitäis just sieltä olla kaikkein kiiltävintä ja vähiten pyörteitä aiheuttavaa.
Minun käsittääkseni pakopuoli pitää olla kiiltävä,ei imupuoli :?
Vähän kaks piippunen juttu tuo imupuolen kiiltävyys.
Jos se on aivan kiiltävä, niin saattaa esiintyä bensiinin pisaroitumista pinnoille, kun taas kovin rosoinen pinta haittaa virtausta.
Pienet hiontajäljet siis eivät ole pahasta, mutta täysin rosoinen pinta heikentää virtausta.
Siitä sitten kultaista keskitietä etsimään. :)
Vastaa Viestiin