Mulla kävi huollon yhteydessä että katosi 500Mxun meno haluista10 km/h. Joku joskus kirjoitti jossasin (mitä haku ei löydä) että varissa on jossain joku säätö millä säädellään kulkua. Huollon mielestä laitteiden ei tarvitsekaan kulkea enempää joten en jaksa heidän kanssaan tapella jos asiaan löytyy säätö jolla asian voi hoitaa.
Kiitos jo etukäteen
Sami
Huoltoon jääneet km/h:t(500Mxu).
Huoltoon jääneet km/h:t(500Mxu).
MXU 500 Mönkkäreiden mese 

Re: Huoltoon jääneet km/h:t(500Mxu).
Mitä jeesuksia siä "huollossa" oikein on? ...kele, jos vehje kulkee sataa ja huollon jälkeen tultais sanomaan että 90 riittää tälle, niin vois olla että hiljasestakin miehestä löytys ääntä.
Ei muuta kun pajalle takas ja vehje kuntoon. Pikana.
Ei muuta kun pajalle takas ja vehje kuntoon. Pikana.
Millainen huolto oli kyseessä ? Jos variaattorin remmi on vaihdettu niin uusi remmi voi tiputtaa huippuja jonkun verran. Kulunut remmi pääsee nousemaan korkeammalle lautasten välissä kuin uusi. Kaasuttimen säädöilläkin voi olla vaikutusta asiaan.
Itse huomasin aikoinaan saman ilmiön huollosta tullessa, tuntui että ei kulje mihinkään niin syykin selvisi, olivat oikeaoppisesti noudattaneet huolto-ohjelmaa ja laskeneet rengaspaineet sinne 0,3bar tienoille.
Josko nuo kaikki yhdessä vaikuttaisivat sen verran että huippunopeus putoaa ?

Itse huomasin aikoinaan saman ilmiön huollosta tullessa, tuntui että ei kulje mihinkään niin syykin selvisi, olivat oikeaoppisesti noudattaneet huolto-ohjelmaa ja laskeneet rengaspaineet sinne 0,3bar tienoille.

Josko nuo kaikki yhdessä vaikuttaisivat sen verran että huippunopeus putoaa ?
Back in business
Variaattorin perussäädöillä huomattava vaikutus asiaan.. Itse en säädöstä hirveästi ymmärrä mutta se tehdään sellaisilla eripaksuisilla shimmilevyillä joilla varmistetaan että variaattori pääsee ääriasentoihinsa. Säätäminen irrotuttaa ymmärtääkseni variaattorin joten eivät välttämättä tee mielellään ilmatteeksi uudestaan.
Itselle tehtiin säätö heti alkuunsa kauppoja hierottaessa kun menohalut ei olleet kaksiset, rajoitin paukutti vastaan jossain 68km/h kohdilla.. Nyt naputtaa 99-100Km/h nopeudessa ja siinä on pysynyt viimmeiset 2200km. Joten tuntuu tuolla olevan merkitystä jonnin verran...
Nyt muutenkin kulkee mittarinopeutta 75km/h tosi mukavasti eikä huuda vielä mahdottomasti.