Mitä öljyä, kuinka paljon sekä montako vaihtopistettä?
Tekis mieli vaihtaa kaikki mömmöt..
MXU 500 TL peräöljyt sekä laatikkoöljyt?
- kekkonem
- Tracks
- Mönkijä:: XP -14 T3
Re: MXU 500 TL peräöljyt sekä laatikkoöljyt?
Saitko käyttöohjekirjan mukaan? Siinä muistaakseni on mainittu kaikki määrät ja tyypit.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Joo sain, mutta lontoon kielellä
.
Ei oikein taipua...

Ei oikein taipua...
- kekkonem
- Tracks
- Mönkijä:: XP -14 T3
Mascolle soittoa. Sieltä voisi saada. Mulle ei ainakaan vastanneet sähköpostilla. Kannattanee soittaa.
Tai sitten joku Kymcolainen vois avittaa palstan kautta. Mulla ei enään ole papereita Kymcosta jäljellä.
Tai sitten joku Kymcolainen vois avittaa palstan kautta. Mulla ei enään ole papereita Kymcosta jäljellä.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Takavaihde menee öljyä 0.13L, (tyhjennysproppu 12mm avain, täyttöaukko 17mm avain, öljynkorkeuden tarkastuspultti 6mm huom.kuusiokoloavain)
Etuperä menee 0.3L, (tyhjennysproppu 21mm avain, täyttöaukko 10mm huom. kuusiokoloavain, öljyntarkistuspultti 10mm avain).Laitoin nuo avainkoot,
niin helpottaa oikean pultin etsintää.
Itse vaihtanut apteekista ostetulla isolla ruutalla ja pätkä kirkasta bensaletkua jatkoksi, menee oikea määrä ja ei suotta valu isoja määriä
tarkastusreiästä liikoja pois, pääsee vähemmällä pesulla.
Moottoriöljy määrä 3.2L kun vaihtaa suodattimen, suodatin HifloFiltro HF-147.
Suomenkielinen manuaali suosittaa takavaihde Sae80, ja eteen Sae 90.??.
Huollossa laitettu,sekä itse myös laittanut Motorex Motorline Hypoid GearOil 80W/90.
Etuperä menee 0.3L, (tyhjennysproppu 21mm avain, täyttöaukko 10mm huom. kuusiokoloavain, öljyntarkistuspultti 10mm avain).Laitoin nuo avainkoot,
niin helpottaa oikean pultin etsintää.
Itse vaihtanut apteekista ostetulla isolla ruutalla ja pätkä kirkasta bensaletkua jatkoksi, menee oikea määrä ja ei suotta valu isoja määriä
tarkastusreiästä liikoja pois, pääsee vähemmällä pesulla.
Moottoriöljy määrä 3.2L kun vaihtaa suodattimen, suodatin HifloFiltro HF-147.
Suomenkielinen manuaali suosittaa takavaihde Sae80, ja eteen Sae 90.??.
Huollossa laitettu,sekä itse myös laittanut Motorex Motorline Hypoid GearOil 80W/90.
Tuntuu olevan melko erikoisia nuo viskositeettivaatimukset näihin mönkijöihin yleensäkin, kun vaadittua öljyä ei taida kaupoissa edes olla. Tasauspyörästön ja perän öljyissä pitää olla "hypoidi"-öljyä, ellei muuten ole varmaa tietoa muista vaatimuksista, esim. lukittavan tasauspyörästön osalta. GL-4 ei yleensä ole hypoidi-öljyä. Synteettisistä öljyistä löytyy hypoidi-öljyjä, jotka ovat yhtaikaa GL-4 ja GL-5. GL-4 öljy ilman hypoidi-merkintää tuhoaa vetopyörästön nopeasti.
500 irs menee takaperään 2,3 desiä öljyä, kuulostaa ja näyttää vähältä?
Tämäkö riittää?
Itse laitan aina etuperään LS merkinnällä olevaa öljyä vaikka ei ohjeiden mukaan tarvetta.

Itse laitan aina etuperään LS merkinnällä olevaa öljyä vaikka ei ohjeiden mukaan tarvetta.
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Kyllä service manuaalin mukaan 2.3dl pitää paikkansa (takaperään IRS-mallit).