KYMCO MXU 250

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
SKINNER
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Marras 2006 15:55

KYMCO MXU 250

Viesti Kirjoittaja SKINNER »

Te suuri joukko käyttäjiä, auttakaa minua.
Kertokaa kokemuksianne
- huoltoväli
- lumessa eteneminen + lumilevy nokalla
- ajettavuus tiellä/metsässä
- + ja -
- kumpi ennen Polle 330 vai mxu 250
- Kymcon hinta- laayusuhde
- saako lumilevyn ja vinssin ko. malliin.

no tulipa tyrkättyä kysymyksia...... mut nyt hän on sunnunta
ja kun kirkosta palailee on aikaa vastailla. :oops:
JOO, MUTTA EI
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

MXU250 on laatupeli pientä tieliikennemönkkäriä tarvitsevalle. Mulla on nyt vajaan kahden vuoden kokemus Kymcosta. Huoltovälit ovat mukana tulleen huoltokirjan mukaisesti kilometrijaksotuksella 100, 7000 .... km. Tämä on varmaan ihan ok, jos pääasiallinen käyttö on liikenteessä. Nurkka-ajossa kannattanee huoltaa ainakin kerran vuodessa.

Maanvara taka-akselin alla on olematon, joten meno vaikeutuu jo varsin pienessä lumimäärässä. Kymco on tiellä varsin hyvä ajaa ja jarrut ovat hyvät kesällä, mutta niillä on taipumus jäätyä toimimattomiksi talviajossa. Eteneminen maastossa on ihmeen hyvä pieneen maanvaraan nähden: taka-akselin alla oleva muovisuoja toimii kelkan tavoin kiviä ja kantoja ylitettäessä. Etujousitus on maastoajoon turhan jäykkä ja hitaan välityksen puute aiheuttaa sen, että maastossa ei tahdo voida ajaa riittävän hitaasti.

Lumilevyn Muksuun saa, mutta vinssille ei ole valmiina paikkaa. Mulla ei ole siinä lumilevyä, mutta toisessa mönkkärissäni Yamaha Grizzly 660:ssa on. Yammu ei ainakaan liiku mihinkään lumilevyn kanssa takavedolla, joten uskoisin lumitöiden vaativan Muksuus ketjut taakse ja lisäpainoja takatelineelle. Kytkin ja vetohihna taitavat olla kovilla lumitöissä hitaan välityksen puutteen takia. Jos tarkoitus on voittaa kolamies lumitöissä, suosittelen nelivetoisen hankintaa.

Helpossa maastossa kesäkelillä Kymco vetää kärryssä suuriakin taakkoja, kun tekee kuorman siten, että taka-akselille tulee sopivasti painotusta.

Kymco on hyvä valinta tieliikennekäyttöön, mutta se soveltuu vain hyvin kevyeen työkäyttöön.
- Terv. Laituri -
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

- lumessa eteneminen + lumilevy nokalla
- ajettavuus tiellä/metsässä
- + ja -
- kumpi ennen Polle 330 vai mxu 250
- Kymcon hinta- laayusuhde
- saako lumilevyn ja vinssin ko. malliin
Lumessa eteneminen yleensäkin takavedolla on lähes mahdottomuus ellei ole lumiketjuja alla.
Maantiellä toi peli menee kuin juna, ei vatkaa ja suoraan menee vaikka ohjaat vain painamalla kevyesti kaasuvivusta.
Olen ajanut myös Pollen 330 mallia ja tehoa on ihan erilailla Kymcossa kuin Pollessa. Polariksesta maksat huomattavasti enemmän ja saat vähemmän tehoa ja kömpelömmän laitteen.
Lumilevynhän saa jokaiseen mönkijään sovitettua, valmiita pakettejakin tuohon on.
Etujousitus on maastoajoon turhan jäykkä ja hitaan välityksen puute aiheuttaa sen, että maastossa ei tahdo voida ajaa riittävän hitaasti.
Tuota jousitustahan voi säätää aika reilustikin. Se on kuitenkin aina kompromissi sen suhteen ajatko maantiellä vai maastossa. Jos sen säätää hyväksi maantielle niin sitten se on liian kova maastossa ja päinvastoin.
Back in business
SKINNER
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Marras 2006 15:55

MXU 500

Viesti Kirjoittaja SKINNER »

Joo kiiti kauhesti noista vinkeistä ja kokemuksista.
Eli kyllä mun täytyy ruveta miettimään MXU 500
oatoa, koska päätarkoitus metsästysreissujen ja hurvittelun lisäksi on lumityöt talvella. kait tuo 500 jaksaa mennä onhan siinä 4 veto.
Mites ton 500 maavara onko parempi kuin 250:ssä.
Joo luen mielelläni kokemuksista 500 muksun käyttäjiltä
ja onko huoltoväli sama kuin 250:ssä. :roll:

Se on moro !!
JOO, MUTTA EI
prask
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Loka 2006 15:07
Paikkakunta: Siuro ; Polaris 800

muksu 250

Viesti Kirjoittaja prask »

Meikäläisellä muksu 250:ssä Warnin 1,5 vinssi ja saman valmistajan lumilevy erillisellä sähkönostimella.
Koittelin aluksi kolata ilman lumiketjuja, muttei siitä mitään tullut.
Ostin kunnolliset JÄÄketjut ( ne Norjalaiset,salmiakkikuviolliset )niin johán alkoi löytyyn pitoa.Kyllä tällä yhdistelmällä kolamiehen voittaa ja itseasiassa auraaminen on hauskaa.Mukava seurailla naapurien reaktioita kunnon lumimyräkän jälkeen, kun " satuimme " samaanaikaa kolauspuuhiin.
POLLE; P...le
mikkis
6WD
Viestit: 511
Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikkis »

saakos tuota etupään jousitusta säädettyy löysemmäksi ei varmaankaan
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry

EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

tottakai saa säädettyä, aivan kuten takanakin.Pyöräyttää sieltä jousilautasen alaosasta vaikka putkitongeilla...
Cross
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2007 18:19
Paikkakunta: Kuopio/Espoo

Viesti Kirjoittaja Cross »

Tietääkö kukaan jos MXU 250 saa OFFROAD mallina ja jos saa niin mikä on hinta? Katoin kymcon nettisivuilta ja sieltä ei ainakaan löytynyt semmosta. Toivottavasti löytyy :-k
- Polaris Sportsman X2 500E EFI -07 -
Cross
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2007 18:19
Paikkakunta: Kuopio/Espoo

Viesti Kirjoittaja Cross »

Laituri kirjoitti:MXU250 on laatupeli pientä tieliikennemönkkäriä tarvitsevalle. Mulla on nyt vajaan kahden vuoden kokemus Kymcosta. Huoltovälit ovat mukana tulleen huoltokirjan mukaisesti kilometrijaksotuksella 100, 7000 .... km. Tämä on varmaan ihan ok, jos pääasiallinen käyttö on liikenteessä. Nurkka-ajossa kannattanee huoltaa ainakin kerran vuodessa.

Maanvara taka-akselin alla on olematon, joten meno vaikeutuu jo varsin pienessä lumimäärässä. Kymco on tiellä varsin hyvä ajaa ja jarrut ovat hyvät kesällä, mutta niillä on taipumus jäätyä toimimattomiksi talviajossa. Eteneminen maastossa on ihmeen hyvä pieneen maanvaraan nähden: taka-akselin alla oleva muovisuoja toimii kelkan tavoin kiviä ja kantoja ylitettäessä. Etujousitus on maastoajoon turhan jäykkä ja hitaan välityksen puute aiheuttaa sen, että maastossa ei tahdo voida ajaa riittävän hitaasti.

Lumilevyn Muksuun saa, mutta vinssille ei ole valmiina paikkaa. Mulla ei ole siinä lumilevyä, mutta toisessa mönkkärissäni Yamaha Grizzly 660:ssa on. Yammu ei ainakaan liiku mihinkään lumilevyn kanssa takavedolla, joten uskoisin lumitöiden vaativan Muksuus ketjut taakse ja lisäpainoja takatelineelle. Kytkin ja vetohihna taitavat olla kovilla lumitöissä hitaan välityksen puutteen takia. Jos tarkoitus on voittaa kolamies lumitöissä, suosittelen nelivetoisen hankintaa.

Helpossa maastossa kesäkelillä Kymco vetää kärryssä suuriakin taakkoja, kun tekee kuorman siten, että taka-akselille tulee sopivasti painotusta.

Kymco on hyvä valinta tieliikennekäyttöön, mutta se soveltuu vain hyvin kevyeen työkäyttöön.
Kuinka paljon saa olla lunta että ottaa kiinni?
- Polaris Sportsman X2 500E EFI -07 -
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

En ole taka-akselin alustan maavaraa mitannut, mutta kyllä se taitaa jo 10 cm lumessa jättää jarrulevyn ja rattaan kohdille raidat lumeen. Taka-akselin alustan muovisuoja on varsin liukas, joten ei meno heti lopu, vaikka lumeen ottaisikin kiinni.
- Terv. Laituri -
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

jaksaako 250cc liikuttaa satakilosta ukkoa?
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Kyllä jaksaa, kuorman kasvu ei ihan heti tunnu. Eihän se mikään raketti ole, mutta koneen kokoon nähden yllättävänkin pirteä. Kone on 15 kW tehorajoitukselle sopivan kokoinen: ei ole tarvinnut keinotekoisesti kuristaa.
- Terv. Laituri -
Laituri
3WD
Viestit: 94
Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Laituri »

Kyllä jaksaa, kuorman kasvu ei ihan heti tunnu. Eihän se mikään raketti ole, mutta koneen kokoon nähden yllättävänkin pirteä. Kone on 15 kW tehorajoitukselle sopivan kokoinen: ei ole tarvinnut keinotekoisesti kuristaa.
- Terv. Laituri -
Cross
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2007 18:19
Paikkakunta: Kuopio/Espoo

Viesti Kirjoittaja Cross »

ok
- Polaris Sportsman X2 500E EFI -07 -
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kone on 15 kW tehorajoitukselle sopivan kokoinen: ei ole tarvinnut keinotekoisesti kuristaa.
Kymco on kuristettu kaasuttimella :
- imukaulan ja imuaukon halkaisija on 28mm ja kaasutin 22-millinen
Vastaa Viestiin