MXU 500 Tieliikennemalli
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 01 Tammi 2007 11:53
-
- 6WD
- Viestit: 341
- Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
- Mönkijä:: Outlander 500 max xt
- Paikkakunta: kangasala
millasilla kilometrimäärillä on tullu varihihna tiensä päähän vai onko kellekään vie tarvinnu normaali kulumisen takia vaihtaa.mulla on 7500km huolto edessä eikä sitä kuulemma huollon mukaan siinä edes tarkisteta.mittaus tehtiin 5000km huollossa ja vaihdetaan vasta sitten kun mitat ei ole enään normien sisällä.tuntuu kummalta kun kingquadin hihnan vaihtoväli on 2000km niin miten kymcossa voi kestää niin pitkään vaikka varisysteemi onkin vähän erilainen.
Olisko Kinquad:issa otettu varman päälle tuo vaihtoväli?Vai kuluuko se tosiaan jo 2000km kohdilla?
Ainakin noissa pienemmissä Kymcoissa alkaa 10 000km kohdilla olla variaattorin lautasissakin jo urautumista havaittavissa.
Onpas muuten kohtuukallis hihna : 189e tuolla Saksassakin.
Mitä mahtaa maksaa Suomessa?

Ainakin noissa pienemmissä Kymcoissa alkaa 10 000km kohdilla olla variaattorin lautasissakin jo urautumista havaittavissa.
Onpas muuten kohtuukallis hihna : 189e tuolla Saksassakin.

Mitä mahtaa maksaa Suomessa?
Back in business
Re: MXU 500 Tieliikennemalli
Päivää taloon. Yhteiselämää MXU 500:n kanssa on nyt jo kaksi päivää. Peli on -07 ja vähän reilu 4000 ajettu. Ensimmäinen ilta tuli aurattua lähes puhdasta pihaa..
Seuraavana päivänä ajattelin käydä tankilla ja vastoinkäymiset alkoivat. Kone hyytyi ajosta. Noin 10 sec jälkeen lähti startista käyntiin. Ei meinannut antaa koskea kaasuun ollenkaan. Psykologinen mönkijän heilutus puolelta toiselle ja taas mentiin Kotia kohti. Saman tempun teki kolme kertaa. Aina noin 500m ajon jälkeen.
Muistin täältä lukeneeni, ettei kannata luottaa bensamittarin palkkeihin. Niitä oli esillä kaksi. Olin kaatanut aamulla puoli vuotta vanhat ruohonleikkurin bensat (98e) tankkiin. Tankissa oli muutamia litroja bensaa. Ehkä vanhaa ja uutta 50/50 sekoituksella.
Otin ja vaihdoin bensansuodattimen. Samalla huomasin, että Res asennossa uuteen bensansuodattimeen norui bensaa. Käänsin hanan On asentoon ja suodatin hulahti täyteen. Hieman näkyi samalla tulevan roskaa jonkin verran suodattimeen. Tuosta tuli ajatus että olisikohan aika tyhjentää tankki putsausta varten.
Cooleri oli kirjoittanut tänne joskus tuosta tankin korkin modauksesta korvausilman saamiseksi. Korkin letku oli täynnä kuivunutta mutaa. Korkin reikä ei hengittänyt. Putsailin ja poistin korkin venttiilin kumin.
Innoissani lähdin matkaan ja taas pettyneenä nilkutin mönkijällä kotiin. Alkaa naapurin rouva katsomaan kun lähden rehvakkaasti pihasta ja noin 5min myöhemmin tulen kakovalla mönkijällä takaisin. Tervehtimättä ajan suoraan talliin kiroilemaan.
Mönkkä starttaa aina hienosti kun lähdin uusille tankkaus yrityksille. Myös kotipihassa ei ole ongelmia tehdessäni lumitöitä. Eli muutaman metrin edestakaisessa ajossa.
Hain 5 litraa uutta 98:a ja testilenkille. Nyt ei mitään ongelmia ja kaikki toimii. Naapurin rouvallekin voi tervehtiä takaisin kotiin tultaessa, eikä tarvi luikkia talliin.
Eli diagnoosi oli joko bensa vähissä ja Res asennossa hanan päässä putki tukossa. Toinen vaihtoehto on että kone oli vain kranttu tuolle puoli vuotta vanhalle bensalle. Tiedä häntä jotenkin tuntuu erikoiselle että olisi ollut niin herkkä vanhalle aineelle.
Nyt pitää vielä tarkistaa onko tuo imukurkun kuristus paikallaan. Jotenkin olisin odottanut että hieman nopeammin kiihtyisi...
Kiitokset tänne foorumilaisille avusta jota ette edes tienneet antaneenne. Täältä sitä tuli etsittyä mahdollisia vikoja.
Seuraavana päivänä ajattelin käydä tankilla ja vastoinkäymiset alkoivat. Kone hyytyi ajosta. Noin 10 sec jälkeen lähti startista käyntiin. Ei meinannut antaa koskea kaasuun ollenkaan. Psykologinen mönkijän heilutus puolelta toiselle ja taas mentiin Kotia kohti. Saman tempun teki kolme kertaa. Aina noin 500m ajon jälkeen.
Muistin täältä lukeneeni, ettei kannata luottaa bensamittarin palkkeihin. Niitä oli esillä kaksi. Olin kaatanut aamulla puoli vuotta vanhat ruohonleikkurin bensat (98e) tankkiin. Tankissa oli muutamia litroja bensaa. Ehkä vanhaa ja uutta 50/50 sekoituksella.
Otin ja vaihdoin bensansuodattimen. Samalla huomasin, että Res asennossa uuteen bensansuodattimeen norui bensaa. Käänsin hanan On asentoon ja suodatin hulahti täyteen. Hieman näkyi samalla tulevan roskaa jonkin verran suodattimeen. Tuosta tuli ajatus että olisikohan aika tyhjentää tankki putsausta varten.
Cooleri oli kirjoittanut tänne joskus tuosta tankin korkin modauksesta korvausilman saamiseksi. Korkin letku oli täynnä kuivunutta mutaa. Korkin reikä ei hengittänyt. Putsailin ja poistin korkin venttiilin kumin.
Innoissani lähdin matkaan ja taas pettyneenä nilkutin mönkijällä kotiin. Alkaa naapurin rouva katsomaan kun lähden rehvakkaasti pihasta ja noin 5min myöhemmin tulen kakovalla mönkijällä takaisin. Tervehtimättä ajan suoraan talliin kiroilemaan.
Mönkkä starttaa aina hienosti kun lähdin uusille tankkaus yrityksille. Myös kotipihassa ei ole ongelmia tehdessäni lumitöitä. Eli muutaman metrin edestakaisessa ajossa.
Hain 5 litraa uutta 98:a ja testilenkille. Nyt ei mitään ongelmia ja kaikki toimii. Naapurin rouvallekin voi tervehtiä takaisin kotiin tultaessa, eikä tarvi luikkia talliin.
Eli diagnoosi oli joko bensa vähissä ja Res asennossa hanan päässä putki tukossa. Toinen vaihtoehto on että kone oli vain kranttu tuolle puoli vuotta vanhalle bensalle. Tiedä häntä jotenkin tuntuu erikoiselle että olisi ollut niin herkkä vanhalle aineelle.
Nyt pitää vielä tarkistaa onko tuo imukurkun kuristus paikallaan. Jotenkin olisin odottanut että hieman nopeammin kiihtyisi...
Kiitokset tänne foorumilaisille avusta jota ette edes tienneet antaneenne. Täältä sitä tuli etsittyä mahdollisia vikoja.
Re: MXU 500 Tieliikennemalli
Sen verran vielä palaan tähän prikka-asiaan. Onko tarvetta pääsuuttimen vaihtoon prikan poiston jälkeen?
Kapineesta heräsi nuo nukkuvat kilowatit. Kaikki toimii hienosti.
Kapineesta heräsi nuo nukkuvat kilowatit. Kaikki toimii hienosti.
Re: MXU 500 Tieliikennemalli
ainakin 400:essa piti muuttaa suuttimen kokoa kun kuristus on pois. Osta useampaa eri kokoa ja kokeile ensin suurimmalla ja siitä lähde tiputtamaan alaspäin pykälä kerrallaan niin sen kyllä huomaa missä vaiheessa toimii parhaiten.
Back in business