Lähetääs sitten taas.
Vanha (16kk) MXU250 meni 17 750KM ajettuna vaihdossa liikkeeseen ja tilalle tuli MXU300.
Aikaisemmin mainittu ketjuvetoinen ja isompi versio kardaanivetoinen.
Muutama ero löytyy
Etupää:
- etupyörännavat ovat vaihtuneet paksumpaan materiaaliin
- iskunvaimentajan kiinnityspiste alatukivarressa on paksumpi
- alatukivarren ja ylätukivarren kiinnitykset ovat vaihtuneet kuulalaakeroituun malliin. MXU250:ssä oli kumipuslat.
- iskunvaimentajat on erilaiset
Takapää :
- takahaarukan kiinnitys on toteutettu laakereilla eikä muovipuslilla kuten MXU250:ssä.
- iskunvaimentaja on erilainen
- jarrut on siirretty sisemmäksi, enemmän renkaan sisään. Jarrut ovat muutenkin takana erilaiset. Mxu250:ssä oli yksi jarrusatula kaksilla eri paloilla. MXU300:ssa on kaksi erillistä jarrusatulaa. Samanlaista suojausta noissa satuloissa ei ole kuin MXU250:ssä oli. Tuleva talvi sen näyttää alkavatko jumitella suolaloskassa ajettaessa.
Näyttäisi että Kymcolla on tuotekehitystä tapahtunut


Kahvan- ja peukalonlämmittimet jäivät edelliseen peliin niin piti ostaa uudet.Tällä kertaa kytkin siten että jätin vain yhden asennon tuolle lämmittimelle. Joko päällä tai pois. Myös toisen kytkimen jätin pois eli samasta kytkimestä menee nyt sekä peukku, että kahvanlämmittimet päälle. Tuli huomattua niinkuin joku sanoikin että kun niitä oikeasti tarvitsee niin LOW-asento on ihan turha. Katkaisimeksi laitoin valollisen virtakatkaisijan.
Samalla tuli asennettua tupakansytytinliitäntä eteen.
Tuulilasi ei sitten käynytkään enään heittämällä kun tuo käsijarrun vaijeri ,mitä ei ollut MXU250:ssä, on tiellä. Mukana tulevat kiinnikkeet eivät mahtuneet enään. Piti tehdä uudet reikänauhasta niin sai oikeat muodot taivuteltua.
Renkaat otin vanhasta pelistäni, kun uuden mukana olisi tullut maastorenkaat.
Ensivaikutelma on positiivinen, tehoa tuntuisi olevan enemmän kuin edellisessä ja kulkua myös.Ihan viimeisiä ei viitsi ottaa koneesta irti vielä ennen eka huoltoa joka on 500km kohdilla. Huoltoväli on tiputettu 2500km välein tehtäväksi.
Tältä pohjalta
