Sivu 1/8

MXU300-turhaketestiajo( +10 000km The end of story...)

Lähetetty: 15 Joulu 2007 21:45
Kirjoittaja Cooleri
Jaahas.
Lähetääs sitten taas.

Vanha (16kk) MXU250 meni 17 750KM ajettuna vaihdossa liikkeeseen ja tilalle tuli MXU300.
Aikaisemmin mainittu ketjuvetoinen ja isompi versio kardaanivetoinen.
Muutama ero löytyy

Etupää:
- etupyörännavat ovat vaihtuneet paksumpaan materiaaliin
- iskunvaimentajan kiinnityspiste alatukivarressa on paksumpi
- alatukivarren ja ylätukivarren kiinnitykset ovat vaihtuneet kuulalaakeroituun malliin. MXU250:ssä oli kumipuslat.
- iskunvaimentajat on erilaiset

Takapää :
- takahaarukan kiinnitys on toteutettu laakereilla eikä muovipuslilla kuten MXU250:ssä.
- iskunvaimentaja on erilainen
- jarrut on siirretty sisemmäksi, enemmän renkaan sisään. Jarrut ovat muutenkin takana erilaiset. Mxu250:ssä oli yksi jarrusatula kaksilla eri paloilla. MXU300:ssa on kaksi erillistä jarrusatulaa. Samanlaista suojausta noissa satuloissa ei ole kuin MXU250:ssä oli. Tuleva talvi sen näyttää alkavatko jumitella suolaloskassa ajettaessa.

Näyttäisi että Kymcolla on tuotekehitystä tapahtunut :prayer: :supz:

Kahvan- ja peukalonlämmittimet jäivät edelliseen peliin niin piti ostaa uudet.Tällä kertaa kytkin siten että jätin vain yhden asennon tuolle lämmittimelle. Joko päällä tai pois. Myös toisen kytkimen jätin pois eli samasta kytkimestä menee nyt sekä peukku, että kahvanlämmittimet päälle. Tuli huomattua niinkuin joku sanoikin että kun niitä oikeasti tarvitsee niin LOW-asento on ihan turha. Katkaisimeksi laitoin valollisen virtakatkaisijan.
Samalla tuli asennettua tupakansytytinliitäntä eteen.

Tuulilasi ei sitten käynytkään enään heittämällä kun tuo käsijarrun vaijeri ,mitä ei ollut MXU250:ssä, on tiellä. Mukana tulevat kiinnikkeet eivät mahtuneet enään. Piti tehdä uudet reikänauhasta niin sai oikeat muodot taivuteltua.

Renkaat otin vanhasta pelistäni, kun uuden mukana olisi tullut maastorenkaat.
Ensivaikutelma on positiivinen, tehoa tuntuisi olevan enemmän kuin edellisessä ja kulkua myös.Ihan viimeisiä ei viitsi ottaa koneesta irti vielä ennen eka huoltoa joka on 500km kohdilla. Huoltoväli on tiputettu 2500km välein tehtäväksi.


Tältä pohjalta :arrow:

Lähetetty: 16 Joulu 2007 08:16
Kirjoittaja petri.n
Onnea ja KYLLÄ LÄHTEE! :lol: :lol:

Lähetetty: 16 Joulu 2007 17:39
Kirjoittaja ATC
Onnittelut täältäkin miehelle uudesta laitteesta. Nyt saadaan uusi kestotesti luettavaksi. :lol:

Lähetetty: 16 Joulu 2007 20:53
Kirjoittaja Hailis
Jep, onnea vaan uudesta hankinnasta!
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan jatkoa.. :D

Lähetetty: 16 Joulu 2007 21:52
Kirjoittaja Cooleri
Mää taidan tietää ainakin yhden osapuolen joka ei ole niinkään onnellinen asiasta :lol: :D

Lähetetty: 16 Joulu 2007 22:29
Kirjoittaja JaLe
Joo tosiaanki onnea vaan uudelle Kymcolle..!! =D>

Lähetetty: 18 Joulu 2007 20:14
Kirjoittaja Cooleri
kiitosta,kiitosta :prayer: :prayer:

Ekat 100km tuli täyteen.Tankilla tuli käytyä samalla ja kulutus oli
6,2l/100km sekalaisessa ajossa. Kahtoo nyt mihin suuntaan se lähtee muuttumaan siitä. Mittarinopeutena pystyy pitämään 75-80 matka-ajossa ilman että tarvitsee ajaa kaasu pohjassa. Mittarivirhettä en ole vielä testannut gps:n kanssa. Perstuntumalta muitten autojen nopeuksiin verraten ei tuntuis paljon heittoa olevan..

Tullut ajeltua noita pienempiä teitä, että kone pääsis edes vähän helpommalla alkuun.Ei poloinen tiedä millaiset kilometrimäärät sitä odottaa :lol:
250 malliin verrattuna tässä on vääntöä varsinkin alakierroksilla selkeästi enemmän. Itse ajovaihde on välitetty selkeästi pidemmäksi kuin pikkuveljessään. Ei taida jaksaa mennä tasaisella rajoittimelle asti, vaikka huippukierrosten leikkuri astuu peliin 500 kierrosta alempana kuin pikkuveljessä.Tuota pidän sinänsä hyvänä koneen kestävyyden kannalta.

Käynnistyvyyden kanssa on ollut ongelmia niinkuin jollain muullakin oli MXU:n kanssa.Tai oikeastaan ei käynnistyvyyden kanssa vaan sen kanssa että käynnistyttyään se ei pysy käynnissä.Siis kylmiltään kun lähtee. On aika tarkka tuosta ryypyn asennosta. :shock:
Sillain saa jäämään käyntiin kun ensin vähän aikaa kaasuttelee.
Seosruuvia säädetty, mutta ei vaikutusta.Tyhjäkäynti olis korvakuulolta lämpöisenä muutenkin kovalla niin jäiskö
vaihtoehdoksi sit neulan nosto :-k
Ajellaan nyt tää viikko näin, kattoo sit vaikka joululomalla tai huollossa.

Lähetetty: 18 Joulu 2007 21:24
Kirjoittaja hesso
bensan pintaa ja neulan asentoa säätämällä alkoi käymään minulla paremmin

Lähetetty: 19 Joulu 2007 13:44
Kirjoittaja Kymco mx-er 125
Sama vika tyhjäkäynnin kans kylmänä. Lämpösenä käy ihan ok. Neulaa oon nostellu ja laskenu mut ei oikeen vaikutusta tunnu olevan. Taatusti tyhmä kysymys, mutta mites tota bensan pintaa saa säädettyä? :oops:

Lähetetty: 20 Joulu 2007 10:50
Kirjoittaja Kymco mx-er 125
Lue osiosta "kymcon kaasutin" mitä Kiihdyttäjä- Kauko, neuvoo kaasuttimen säädöistä Tam.09.2007, ehkä avautuu? Shocked
Kiitti. Sielläpä olikin "kohtuullisen" kattava teksti kaasarin säätämisestä. :rolleyes: Täytyypä ainaki koittaa tuota bensapintaa nostaa jos se auttais. Ja iloista joulua kaikille "Kymcolaisille" ja miksei muillekkin. \:D/ ( tuo hymiöhän selvästi tanssii TIP TAP TIP TAP...))

Lähetetty: 20 Joulu 2007 23:00
Kirjoittaja ATC
Olisiko oikeampi lähestymistapa vaihtaa isompi pääsuutin, nimittäin usein noihin Kymcon tuotteisiin se tehdään kasauksen yhteydessä. En ole tuon 300sen ohjeita lukenut, mutta ilmeisesti siihen ei autoimaattisesti sitä tehdä. Bensapintaan kajoamista en suosittele.

Lähetetty: 21 Joulu 2007 13:30
Kirjoittaja Cooleri
En mä ole tätä topic:ia itselle omimassa, hyvä vaan jos tulee kommenttia niin ei mene yksinpuheluksi :D

Itse olisin ATC:n kanssa samalla kannalla, käsittääkseni se bensanpinnan taso ei ole tarkoitus olla säädettävissä. :shock:

Tuossa edellisessä pelissä ei ollut vastaavanlaista ongelmaa niin uskoisin et neulan nosto/suuttimien vaihto auttaa asiaan.( 250cc mallissa auttoi pelkästään neulan nosto ja seosruuvin säätö. )Sitä puoltaa sekin että nyt kun keli on taas plussan puolella niin ei ole käynnistymisen kanssa mitään ongelmaa.

Lähetetty: 21 Joulu 2007 15:24
Kirjoittaja Cooleri
Niin, jos siellä on säätö olemassa niin sitten on eri asia. Ei pysty sanomaan kun ei ole koskaan tarvinnut siihen koskea :shock:

Lähetetty: 21 Joulu 2007 15:59
Kirjoittaja ATC
PekkaLe kirjoitti:Minä taas olen erimieltä polttoainepinnankorkeudensäädöstä, jos tiedät mitä teet ja saat koneen käymään kylmänäkin niin mikäs siinä. Eikai "kohoon" turhaan ole rakennettu säätö mahdollisuutta? :wink:
Ja kerroppas missä tämä säätöruuvi sijaitsee.

Lähetetty: 21 Joulu 2007 16:06
Kirjoittaja Kymco mx-er 125
Sen verran vielä kommentoin vaikkei tämä mikään kaasarin säätöketju ollutkaan. Eli itellä siis kans kylmänä ongelmana tyhjäkäynti. Käy ensin korkealla sitten laskee ja sammuu. Lämpimänä ei ongelmaa. Neulaa olen nostanut ja laskenut ja seosruuvia säätänyt sinne ja tänne - ei vaikutusta. Isompaa suutinta vois kokeilla ku tietäis mistä oikeanlaisia kätevästi sais (?).

Itteäki rupes kiinnostaa tuo MXU300 seuraavaks laitteeks... Täytyy ensin hetken aikaa tarkkailla mitä Cooleri siitä kirjottelee. Sitä odotellessa. :)