Mistä (halvimmalla) uusi startti MXU 250:seen?
Mistä (halvimmalla) uusi startti MXU 250:seen?
Mistäköhän löytyisi sopuhinnalla startti MXU:hun?
On ihan sökönä,käämit irti...
Maahantuojalla ovh.317e. On vähän turhan kallis.
Starttimoottori on sama kaikissa Kymcon mönkijöissä(?).
On ihan sökönä,käämit irti...
Maahantuojalla ovh.317e. On vähän turhan kallis.
Starttimoottori on sama kaikissa Kymcon mönkijöissä(?).
No, maahantuoja käyttänyt numero kakkosta (2) kertoimena tässä tapauksessa. Halvemmalla saat sen tuolta :
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 62_739_746
31210 - Anlasser 169,29EUR
Toki tuohon tulee postikuluja n.40e, mutta toimitus on kotiovelle asti. Etukäteismaksulla ainoastaan ulkomaille. Etukäteismaksusta saa myös 5% alennuksen. Itse olen useasti tilannut tuolta ja homma toimii! Samalla kannattaa ottaa tietysti jotain muutakin, toimituskulut on aina samat kun paketin koko pysyy kohtuullisena.
Jos saksan kieli ei taivu niin englantia voi ymmärtää paremmin :
http://babelfish.altavista.com/
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 62_739_746
31210 - Anlasser 169,29EUR

Toki tuohon tulee postikuluja n.40e, mutta toimitus on kotiovelle asti. Etukäteismaksulla ainoastaan ulkomaille. Etukäteismaksusta saa myös 5% alennuksen. Itse olen useasti tilannut tuolta ja homma toimii! Samalla kannattaa ottaa tietysti jotain muutakin, toimituskulut on aina samat kun paketin koko pysyy kohtuullisena.

Jos saksan kieli ei taivu niin englantia voi ymmärtää paremmin :
http://babelfish.altavista.com/
Back in business
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Hajosi mullakin startti MXU-250:stä. Startti pyörii tyhjää: ei hammaskosketusta. En ole vielä ehtinyt tutkia, onko korjattavissa. Startti on jo kerran vaihdettu takuuseen. Silloin toimi muuten, mutta piti pahaa ääntä. Nyt ei ole enää takuu voimassa. MXU:n taipumus potkia takaisin kylmäkäynnistyksessä taitaa tehdä startille pahaa.
- Terv. Laituri -
Toi tilaus menee käytännössä niin et kun siirtää rahat ulkomaanmaksuna Saksaan siihen menee 2-3 arkipv.Kun ovat Saksassa rekisteröineet maksun, he tilaavat itselleen osat, 1-2pv.Sitten paketti lähtee Suomeen, riippuen paikkakunnasta toimitus vie 2-5pv. Mutta max. 2viikkoa on mulla mennyt tuohon.
Taitaa olla niin, että kun laitteiden hinnat on painettu alas niin varaosakauppa on se joka tuottaa tuloksen.mutta noilla hinnoilla ei vaan voi enää suosia kotimaista.
Back in business
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Tutkin MXU:n starttivikaa. Otin startin irti ja totesin, että starttimoottori onkin jatkuvassa hammaskosketuksessa ja hammaskytkentä startatessa on jossain moottorin oikeanpuoleisen posken sisällä. Vika vaatii siis vähän enemmän purkamista, sitä en ole vielä ehtinyt tehdä.
Onko kokemuksia millainen juttu on edessä?
Onko kokemuksia millainen juttu on edessä?
- Terv. Laituri -
tota noin, meinaatko että solenoidi on jämäyttänyt startin ns. päälleasentoon?
Tuolta vois löytyä apua, tarkempia kuvia,testausohjeita jne.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=11935
Se on englanninkielinen, eikä mulle ainakaan tullut virusta sen mukana.
Tuolta vois löytyä apua, tarkempia kuvia,testausohjeita jne.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=11935
Se on englanninkielinen, eikä mulle ainakaan tullut virusta sen mukana.
Back in business
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Ei vaan tarkoitan sitä, että startin kuuluukin olla jatkuvassa hammaskosketuksessa seuraavana olevaan välipyörästöön. Startatessa aikaansaatava hammaskosketus syntyy jossain oikeanpuoleisen moottorikopan sisällä. Tätä kosketusta ei nyt synny ja startti pyörii tyhjää. Coolerin "konepommin" kuvista olin näkevinäni mekanismin vauhtipyörä/magneetto tms. limpun alla. Taitaa olla työläs ottaa esille?
- Terv. Laituri -
tarkoitat ilmeisesti tätä kuvaa :
http://kuvablogi.com/nayta/455895/
Olisko tuolla ihan vasemmassa kulmassa puolittain piilossa se startin käyttämä hammaspyörä?
Tuon kopan irrotus ei ole iso homma, mutta jos noita hammaspyöriä pitää alkaa irroittelemaan niin taitaa olla iso homma.Ei passaa ainakaan ajoitusta sotkee
Tuossa räjäytyskuva startin osista :
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 62_739_746
Mitenkähän toi nyt sitten pitäisi toimia
Siinä on ainakin joku starttimoottorin vapaapyörä (28120) roottorin ja hammaspyörän välissä
edit
Eikun joo,siinä on erillinen kytkin tuolle startille.Tuolla laittamassani linkissä oli selostettu tuo purkuhomma kuvien kanssa.Ei pitäisi olla vaikea, ulosvetäjää tarviit ja pultit on takuulla tiukassa
http://kuvablogi.com/nayta/455895/
Olisko tuolla ihan vasemmassa kulmassa puolittain piilossa se startin käyttämä hammaspyörä?
Tuon kopan irrotus ei ole iso homma, mutta jos noita hammaspyöriä pitää alkaa irroittelemaan niin taitaa olla iso homma.Ei passaa ainakaan ajoitusta sotkee

Tuossa räjäytyskuva startin osista :
http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 62_739_746
Mitenkähän toi nyt sitten pitäisi toimia

Siinä on ainakin joku starttimoottorin vapaapyörä (28120) roottorin ja hammaspyörän välissä

edit
Eikun joo,siinä on erillinen kytkin tuolle startille.Tuolla laittamassani linkissä oli selostettu tuo purkuhomma kuvien kanssa.Ei pitäisi olla vaikea, ulosvetäjää tarviit ja pultit on takuulla tiukassa

Back in business
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Otin tänään starttimekanismin auki: vikadiagnoosi oli oikea. Vauhtipyörän takana oleva kytkin on tiensä päässä. Kytkimen rakenne on saman kaltainen kuin viljaelevaattorin yläpään akselilla oleva kytkin, joka päästää akselin pyörimään vain toiseen suuntaan. Kehällä olevat kiilapalat ovat kovin kuluneet ja niistä irronneet metallilastut ovat jumittaneet palat liikkumattomaksi, jolloin kytkin ei pitänyt ja toisaalta laahasi sen verran, että starttimoottori pyrki pyörimään mukana kun esim. kiskoi konetta käymään narusta. Kytkin alkoi toimia puhdistuksen jälkeen, mutta purkaminen on sen verran työläs, että ei viitsi kokeilla vanhoilla osilla, jos vaan uusia saa kohtuuajassa.
Purkaminen oli helpompi juttu kuin luulin ennakolta. Purettavaa oli aika paljon, mutta kaikki lähti varsin hyvin auki. Vauhtipyörä oli kartiossaan tosi lujassa. Isolla Kukko-ulosvetäjälläkin sain vetää tosi kireälle ennenkuin pamahti irti. Ja nyt osia metsästämään!
Tuolla on korjausmanuaali laadukkaana tiedostona:
http://pdftown.com/PDF-Kymco-MXU-250-Se ... anual.html
Purkaminen oli helpompi juttu kuin luulin ennakolta. Purettavaa oli aika paljon, mutta kaikki lähti varsin hyvin auki. Vauhtipyörä oli kartiossaan tosi lujassa. Isolla Kukko-ulosvetäjälläkin sain vetää tosi kireälle ennenkuin pamahti irti. Ja nyt osia metsästämään!
Tuolla on korjausmanuaali laadukkaana tiedostona:
http://pdftown.com/PDF-Kymco-MXU-250-Se ... anual.html
- Terv. Laituri -
Hyvä homma että selvisi
Ihan mielenkiinnosta, millainen kilometrimäärä on mittarissa, onko ollut paljon starttailua, onko pitkiä aikoja seissyt käyttämättömänä?
Taidat saada nopeiten osan kun tilaat tuolta Saksasta,maahantuojan kautta saattaa kestää
Paljonkohan mahtaa olla hintaeroa?

Ihan mielenkiinnosta, millainen kilometrimäärä on mittarissa, onko ollut paljon starttailua, onko pitkiä aikoja seissyt käyttämättömänä?
Taidat saada nopeiten osan kun tilaat tuolta Saksasta,maahantuojan kautta saattaa kestää

Paljonkohan mahtaa olla hintaeroa?

Back in business
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Sain eilen vihdoin MXU:n starttimekanismin kuntoon, startin vapaakytkin on vaihdettu. Varaosien hankinta oli varsin vaiherikas tapahtumaketju, josta kirjoitan pääkohdat kunhan ehdin.
On muuten kyseessä vika, joka kannattaa korjata heti oireiden ilmaantuessa: startin vapaakytkimen osat murenevat moottoriöljyn joukkoon moottorissa, jossa ei ole öljyä suodattamassa kuin imusiivilä!
On muuten kyseessä vika, joka kannattaa korjata heti oireiden ilmaantuessa: startin vapaakytkimen osat murenevat moottoriöljyn joukkoon moottorissa, jossa ei ole öljyä suodattamassa kuin imusiivilä!
- Terv. Laituri -
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Muistin vasta katsoa matkamittarin lukeman eilisellä koeajolla. Mittarissa on n. 4600 km. Ajo on ullut pääosin hyvin lyhyttä ajoa kolmen vuoden aikana. Starttauksia on siis ollut paljon ja huono käynnistyvyys kylmänä on tietenkin rasittanut starttimekanismia normaalia enemmän.
Nyt "joutokäyntisuutinta" kairattiin 0,03 mm isommaksi ja laitoin neulan ylimpään asentoon. Pääsuuttimeen ei kajottu. Kone käynnistyy nyt kylmänä paljon paremmin ja käy joskus jopa joutokäyntiäkin kylmänä. Tuntuu osakaasulla olevan hieman entistä pirteämpikin.
Vuosikatsastusaika on mennyt osien odottelun aikana pitkäksi, joten täytyy sekin käydä hoitamassa.
Nyt "joutokäyntisuutinta" kairattiin 0,03 mm isommaksi ja laitoin neulan ylimpään asentoon. Pääsuuttimeen ei kajottu. Kone käynnistyy nyt kylmänä paljon paremmin ja käy joskus jopa joutokäyntiäkin kylmänä. Tuntuu osakaasulla olevan hieman entistä pirteämpikin.
Vuosikatsastusaika on mennyt osien odottelun aikana pitkäksi, joten täytyy sekin käydä hoitamassa.
- Terv. Laituri -