](./images/smilies/eusa_wall.gif)
mxu 400 kulutus
mxu 400 kulutus
Nyt kyl tuntus et oon ostanu isolohko kasin,kun noi kulutuslukemat on 18 litran luokkaa satkulla
Pitäsköhän laittaa vaihtoon samantien,kun on pihas sellasiikin vehkeitä,mis on katto ja peltiäkin pirusti,eikä nekää noin paljo ime lirppaa.Onkos kellää muil samoi kokemuksii kulutuksista?????
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- Tracks
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Re: mxu 400 kulutus
Joo,mun V8 söi kaupungissa 30 ja maantiellä 24. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- kekkonem
- Tracks
- Mönkijä:: XP -14 T3
Vie muxu päivähoitoon pajalle. Ei ihan sais tollasia viedä vaikka peukun asento olis millainen tahansa. Sen verran tarkennusta että onko kulutus kaupunki/ maantie ajossa? Mulla vei 500 muxu 6-7 l / 100 km seka-ajossa maantiellä ja kaupungissa.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Vein pajalle.Huomenna ilmeisesti "hoidettu takuuna"kuntoonkekkonem kirjoitti:Vie muxu päivähoitoon pajalle. Ei ihan sais tollasia viedä vaikka peukun asento olis millainen tahansa. Sen verran tarkennusta että onko kulutus kaupunki/ maantie ajossa? Mulla vei 500 muxu 6-7 l / 100 km seka-ajossa maantiellä ja kaupungissa.

- kekkonem
- Tracks
Kyllähän metsään toki pääsee. Sieltä pois tuleminen on toinen juttu...
Vinssii kuumana kun koittaa päästä takaspäin...
Vinssii kuumana kun koittaa päästä takaspäin...
Paljoko sanoivat pajalla et talvikelillä normaali kulutus Mxu 400:lla ?
Eipä noi mitää litrakulutusta sanonu,mut palstoil on ollu jotai 12-14 litraa.Kymcoman kirjoitti:Paljoko sanoivat pajalla et talvikelillä normaali kulutus Mxu 400:lla ?
- kekkonem
- Tracks
Hirveitä lukemia! Melkoinen ajotyyli pitää olla, että ton saa menemään. Tosin mulla ei nelisatkua ollut, mutta mun vanhan viissatkun kulutus olis pitänyt olla suhteessä luokkaa 15-18 l / 100 km ja se vei todellisuudessa talvella / kesällä, kaupungissa / maantiellä sen 5-7 l / 100 km. Olen vahvasti sitä mieltä, että toi kulutus on liikaa ja rajusti.Rokki kirjoitti:Eipä noi mitää litrakulutusta sanonu,mut palstoil on ollu jotai 12-14 litraa.Kymcoman kirjoitti:Paljoko sanoivat pajalla et talvikelillä normaali kulutus Mxu 400:lla ?
Tulipa mieleen, että onko kurit paikoillaan? Mulla oli ilmeisesti vapaammin tuhiseva versio, kun kulkikin melkein satasen ihan suuremmin yrittämättä, en tiedä olisko ollut jotain vaikutusta asiaan.
Yksi kesäreissu on jäänyt mieleen, kun kävin työmaakäynnillä Lohjalta Tammisaareen ja takaisin. Matkaa tuli noin 100 km ja bensaa meni reilusti alle 10 l. Siinä kumminkin mentiin kokoajan maantietä ja peukalo suorana. Välillä piti hitaampien autojen kohdalla hiukan hidastaa, jotta kerkisivät antamaan tietä

Kuristin otettu pois kaasarin ja pytyn välistä,ja suutin vaihettu 120:ksi.Pakari alkuperänen,joten tukkosuutta on olemassa.Kiekkarajotin puskee päälle myös mielestäni turhan ajoissa,kun ei kule ku 70 mittarin mukaan.Tosin renkaat on hieman ylikokoo.Vanha 250 Lonckini vei 3l satkul vaik ois ajanu kahva auki koko ajan.Taidan siirtyy takas siihen,tai hommata ruiskupelin tai jonkun vastaavan kovalootasen pelin.Ei menis voimaa hukkaan niin paljon.kekkonem kirjoitti:Hirveitä lukemia! Melkoinen ajotyyli pitää olla, että ton saa menemään. Tosin mulla ei nelisatkua ollut, mutta mun vanhan viissatkun kulutus olis pitänyt olla suhteessä luokkaa 15-18 l / 100 km ja se vei todellisuudessa talvella / kesällä, kaupungissa / maantiellä sen 5-7 l / 100 km. Olen vahvasti sitä mieltä, että toi kulutus on liikaa ja rajusti.Rokki kirjoitti:Eipä noi mitää litrakulutusta sanonu,mut palstoil on ollu jotai 12-14 litraa.Kymcoman kirjoitti:Paljoko sanoivat pajalla et talvikelillä normaali kulutus Mxu 400:lla ?
Tulipa mieleen, että onko kurit paikoillaan? Mulla oli ilmeisesti vapaammin tuhiseva versio, kun kulkikin melkein satasen ihan suuremmin yrittämättä, en tiedä olisko ollut jotain vaikutusta asiaan.
Yksi kesäreissu on jäänyt mieleen, kun kävin työmaakäynnillä Lohjalta Tammisaareen ja takaisin. Matkaa tuli noin 100 km ja bensaa meni reilusti alle 10 l. Siinä kumminkin mentiin kokoajan maantietä ja peukalo suorana. Välillä piti hitaampien autojen kohdalla hiukan hidastaa, jotta kerkisivät antamaan tietä
Oletko varma että se on kierrostenrajoitin joka ottaa kiinni 70km/h nopeudessa ?Ettei ole suutin liian iso ja ns. tukehtuu ?Mä en ainakaan pystynyt erottamaan kumpi rajoittaa menoa (rajoitin vai tukehtuminen )ennenkuin alkoi tiputtamaan suuttimen kokoa porras kerrallaan alaspäin niin kauan kuin huomasi siitä olevan hyötyä. Liian isolla suuttimella saa kyllä kulutusta lisättyä reilusti. Alkuperäinen ilmansuodatinkotelokin tod.näk. rajoittaa ilmansaantia mutta en alkaisi vaihtamaan sitä muuhun kuin vaahtomuoviseen versioon.
Mites rengaspaineet ? Onko maasto- vai katurenkaat käytössä ?Nuo kaikki yhteensä pielessä niin helposti menee ainakin muutama litra sataselle enemmän.
Mites rengaspaineet ? Onko maasto- vai katurenkaat käytössä ?Nuo kaikki yhteensä pielessä niin helposti menee ainakin muutama litra sataselle enemmän.

Back in business
Kyllä toi alkaa röpöttää ku paikallaa kaasuttelee.Suutin on varmaa liian iso(120)ja kuristin on poistettu.Renkaat tyyliin mud.Eihän tolla kestä persus ajella,ku pitäs liikkuu 20l kannu takabaxis,et uskaltas tiettömille teille.Cooleri kirjoitti:Oletko varma että se on kierrostenrajoitin joka ottaa kiinni 70km/h nopeudessa ?Ettei ole suutin liian iso ja ns. tukehtuu ?Mä en ainakaan pystynyt erottamaan kumpi rajoittaa menoa (rajoitin vai tukehtuminen )ennenkuin alkoi tiputtamaan suuttimen kokoa porras kerrallaan alaspäin niin kauan kuin huomasi siitä olevan hyötyä. Liian isolla suuttimella saa kyllä kulutusta lisättyä reilusti. Alkuperäinen ilmansuodatinkotelokin tod.näk. rajoittaa ilmansaantia mutta en alkaisi vaihtamaan sitä muuhun kuin vaahtomuoviseen versioon.
Kävin kyselemässä paikalliselta kauppiaalta tarjousta 400 mxu:sta ja tuli puhetta kulutuksesta, myyjä totesi että mikään alle 500cc mönkijä kuluta tieliikenteessä yli 10l 100km:lle, korkeitaan jotkut
kiinalaiset paskat. Sanoin että esimerkiksi tämä 330 atp polle imasee 12l sataselle ja missään omistamassani kiinalaisessa en ole saanut edes 7l kulumaan saalle kilometrille. Kerroin myös mxu 400 kuluttavan jollakin jopa 18l sataselle. Sanoi että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitetaan, kaupat vielä mietinnässä vaikka innostus ko peliin laskenut vahvasti. 

-
- 3WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 650 XT -10 TL
Oma 400 MXU kulutti sen n.10l/100km kun ajoin kahva pohjassa koko matkan. 500 MXU näyttäisi kuluttavan noin 10-12l/100km kohden.2x4Mönkii kirjoitti:Kävin kyselemässä paikalliselta kauppiaalta tarjousta 400 mxu:sta ja tuli puhetta kulutuksesta, myyjä totesi että mikään alle 500cc mönkijä kuluta tieliikenteessä yli 10l 100km:lle, korkeitaan jotkutkiinalaiset paskat. Sanoin että esimerkiksi tämä 330 atp polle imasee 12l sataselle ja missään omistamassani kiinalaisessa en ole saanut edes 7l kulumaan saalle kilometrille. Kerroin myös mxu 400 kuluttavan jollakin jopa 18l sataselle. Sanoi että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitetaan, kaupat vielä mietinnässä vaikka innostus ko peliin laskenut vahvasti.
Järvenpään MSA centerissä vielä multa kysyivät kun vein huoltoon, jotta paljonko kuluttaa. Eivät taida myyjät paljoa tietää

Olen ajanut 500 MXU.lla nyt n. 2500km, ja valtaosin kakspäällä. Kyllä kulutus on jäänyt aina alle tuon 10l/100km.Amdi kirjoitti: Oma 400 MXU kulutti sen n.10l/100km kun ajoin kahva pohjassa koko matkan. 500 MXU näyttäisi kuluttavan noin 10-12l/100km kohden.
Järvenpään MSA centerissä vielä multa kysyivät kun vein huoltoon, jotta paljonko kuluttaa. Eivät taida myyjät paljoa tietää
Kyytiläisen kanssa "isoja teitä" pitkin (käytännässä kokoajan liki rajoittajaa vasten) on kulutus ollut n. 9.5l seuduilla.
Nyt viimeksi sorateitä ja syheröä asfalttitietä, matkavauhti sellaista 60 - 70km/h, lenkin pituus vajaat 150km... gasoa paloi 7.5l/100km!!
...ja kakspäällä.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 650 XT -10 TL
Itse tankkasin ennenku lähdin saukkolasta ajamaan mäntsälään kohti ja mäntsälässä tankkasin uudestaan niin löpöä meni jotakuinkin 11l ja tuo väli on on kaasupohjassa ajamista vähän päälle 100km.Barossa kirjoitti:Olen ajanut 500 MXU.lla nyt n. 2500km, ja valtaosin kakspäällä. Kyllä kulutus on jäänyt aina alle tuon 10l/100km.Amdi kirjoitti: Oma 400 MXU kulutti sen n.10l/100km kun ajoin kahva pohjassa koko matkan. 500 MXU näyttäisi kuluttavan noin 10-12l/100km kohden.
Kyytiläisen kanssa "isoja teitä" pitkin (käytännässä kokoajan liki rajoittajaa vasten) on kulutus ollut n. 9.5l seuduilla.
Nyt viimeksi sorateitä ja syheröä asfalttitietä, matkavauhti sellaista 60 - 70km/h, lenkin pituus vajaat 150km... gasoa paloi 7.5l/100km!!
...ja kakspäällä.
En sitte tiedä, että kuluttaako vähemmän mitä enempi kone saa kilometrejä.