Jojo kirjoitti:Talvi tulee rallit alkaa olisko kellään tietoa maxxerin huoltoväleistä? Ei löydy kirjaa kun liike oli hukannut...
Kyselin eilen merkkiliikkeestä Catin huollosta koska tuossa olisi se toinen huolto, niin vastasi että aja 2500km ja tuo sitten.
Varmaan aika sama Kymcossa kun aikalailla sama kampe kyseessä, aika pitkä tuo huoltoväli kyllä on ja viimeksi oma laite huollettu 650km kohdalla.
moro! asensin tuossa muutama viikko sitten omaan maxeriin letkulämmittimen, kun ei tahtonu pakkasilla lähtee käyntii tuo omani.
eli jos joku tarvii vinkkejä asennukseen nii minulta voi kysellä. Asensin tuommosen TT THERMO LITTLE Q 500W kiertovesipumpulla varustetun mallin, sillä kyllä saa nopeesti mönkijän ja myyjän mukaan pienet autotkin lämpimäks. Voin yrittää ottaa kuvankin mutta on nii hyvässä piilossa se että ei hyvää kuvaa saa. tämän vaan sillä aattelin kirjottaa ku itse en läytäny mallikohtasta lämmitintä maxxeriin.
Maxxer kirjoitti:Vaihdoin tohon akrapovicin putken, niin alko löytyä vääntöä ihan eri tavalla, näin pers tuntumalta tuli useenpi koni lisää reserviin,sen verran toi kiihtyvyys ja vääntö parani huippuihinhan toi ei vaikuttanut mitenkään kun on rajotettu tuohon 8 tonniin.Painoakin lähti pois ihan mukavasti kun toi alkuperänen katti painaa melkosesti verrattuna tohon akraan.Nyt on 1700km mittarissa ja olen ollut todella tyytyväinen, ainoo mikä pikkasen joskus takkuaa on toi pakki, joka ei aina meinaa mennä päälle, mutta muuten kaikki OK...
Vanha viesti mutta mistä hommasit tuon Akrapovicin putken ja minkä hintainen suunnilleen on?
Tämä oli hyvä vinkki ja kuulen mielelläni lisää hyviä vinkkejä ja kokemuksia laitteesta. Tuli nimittäin sekaannuttua käytettyyn Arctic Cat 450 XC:hen. Talvella on tarkoitus huoltaa vehje, jonka ajattelen sisältävän lähinnä öljyhuollon ja variaattorin kulutusosien tarkistuksen.
Moottorissa, keskipakokytkimessä ja vaihteistossa on yhteinen öljy, eli ajattelin mopoöljyn olevan sopivaa sinne. Motul 5100 ajattelin laittaa. Meneekö pahasti pieleen? Perissä ei ole lukkoja, eli ajattelin sinne jonkin voimansiirtoöljyn olevan sopivaa ja hyllystä löytyy Mobilube 75W90. Tuskin sekään paljon pieleen menee?
Olen tuollaiseen XC:seen pistämässä rahojani kiinni ja vielä olisi pari kysymystä johon en myyjältä saanut vastausta & nettimanuaalikaan ei asiaa avannut.
Mitenkä tuo vaihteiston hidas puoli?, minkälainen max. nopeus silläpuolella on, voiko antaa 10v muksun ajella vain tuolla hitaalla puolella?, vai onko liian hidas? ja ehkei laite ole tarkoitettu pitkaikaiseen käyttöön? hajoittaako paikat jos noin ajelee?
Toinen juttu on nuo etu-/takaperien lukot? Onko lukot molemmissa päissä? kytkeytyykö lukot päälle vain kun 4wd päällä vai onko nopeudella tekemistä asian kanssa, vai miten toimivat, onko hajua? .
Tarkkaa nopeutta hitaalla puolella en muista, mutta yli 50 kuitenkin, että pitäisi rittää 10v kaverille. Kulkuhaluja voi rajoittaa kaasuvivun juuressa olevalla rajoitin ruuvilla tarvittaessa. Takaperä on aina lukossa kuten lähes kaikissa mönkijöissä. Etuperässä ei ole lukkoa.
Hienoa. Kiitos vastauksesta.
Kuinkas lähellä tuo TGBn Target 550nen on näihin verrattuna, entä onko tuohon muita "must have" kilkkeitä olemassa, joita tarvitsee heti hankkia?
Kulkupuolta saisi varmaan olla enemmän, mutta näin 40senä ei jaksa mitään tehoputkia kuunnella...