MXU 450i irs

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Avatar
ahuman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Touko 2011 12:05
Mönkijä:: Kymco MXU 450i

MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja ahuman »

Aloitetaas nyt sitten tällekin mallille oma topicci kun ei kyseisestä kulkineesta näytä juurikaan juttua löytyvän.

Laitehan pohjautuu (lähes?) samalle rungolle kuin vanhempi mxu 400 mutta on varustettu isommalla/tehokkaammalla koneella.
vakiovarustukseen kuuluu aluvanteet, vetokoukku ja vinssi.

N. 500 km olen nyt tuollaisella ajellut ja hyvin on laite toiminut. Vielä ei ole löytynyt paikkaa mistä ei olisi kiivennyt, tosin näin aloittelevalla mönkäristillä rajat tulee vastaan omassa uskalluksessa / osaamisessa aika helposti. Jospa se rohkeus ja taito siitä pikkuhiljaa karttuu.

Ainoat sanomiset tulee ajotuntilaskurin sekoilusta ja pienestä nykimisetä kylmällä koneella. Nykimistä ei kestä kuin n. minuutin ajan ajoon lähdöstä eikä se ole kovin voimakasta joten enpä ole sen antanut häiritä. Ajotuntilaskurin ongelman lupasivat eka huollossa selvittää ja tarvittaessa vaihtaa mittarin uuteen kun tunteja on kertynyt jo n. 1200...

Vähän haluttaisi vaihtaa isommat pyörät alle (alkuperäiset 24'') mutta pyörän pesä on aika ahdas. Jos jollain olisi kokemuksia, mahtuuko esim. 26'' renkaat paikalleen ja onko tuollaisesta kahden tuuman lisäyksestä käytännön hyötyä?

Kaikki muutkin kokemukset ja mielipiteet ko. laitteesta kiinnostavat!
Viimeksi muokannut ahuman, 28 Heinä 2012 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

ahuman kirjoitti:Vähän haluttaisi vaihtaa isommat pyörät alle (alkuperäiset 24'') mutta pyörän pesä on aika ahdas. Jos jollain olisi kokemuksia, mahtuuko esim. 26'' renkaat paikalleen ja onko tuollaisesta kahden tuuman lisäyksestä käytännön hyötyä?
Se pyörän koon kasvattaminen tietty riippuu mönkiikö pelkästään metsässä vai onko kilpipeli? Mutta mutta tiellä jos ajelee isommilla renkailla on vaikutusta tietty välityksiin,kulkee hiukan kovempaa pienemmillä kierroksilla,itse kasvatin omassani kokoa 2tuumaa ja se oli kyl liikaa 400cc koneelle.
JOsko muutenkin kovin laiska niin 27.lla ei minkään,sitte vaihdoin 26.set ja ero oli huomattava kiihtyvyyttä oli ihan kivasti ja kulkujakin kuitenkin enemmän kun alkup. renkailla,eli jos ajat tiellä pistä tuuman suuremmat ja jos metsässä pelkästään niin sit niin isot kun mahtuu pyörimään.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Maxxer
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 21 Helmi 2011 15:13

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja Maxxer »

Noi tuntimittarin kovat lukemat ihmetytti itseänikin, kun ostettiin kaverin kanssa 450 maxxerit,mutta eipä ne siinä vaiheessa paljoo kiinnostanut. Huolto lupas kanssa asiaa selvittää, mutta onpa jäänyt sekin asia selvittämättä!! Sitten tossa joku kerta muutin noi tunnit minuuteiksi ja vertasin ajettuihin kilometreihin,niin ne osuu kyllä aikalailla kohdilleen.Eli itse olen tullut siihen tulokseen että toi ei olekaan tuntimittari vaan minuutti mittari !!! Tiedän jo useamman kymcon, jossa on ihmetelty noita huimia "tunti" lukemia,enkä usko että toi mittari voi kaikissa olla viallinen..Niin ja tämä ei ole faktaa vaan mutua !!!!
Avatar
ahuman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Touko 2011 12:05
Mönkijä:: Kymco MXU 450i

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja ahuman »

Pistetäänpäs vähän päivitystä tähän.

Laitoin 2 tuumaa isommat (26'') kumit Kymcoon. Mahtuivat juuri ja juuri, pikkuisen piti kuumailmapuhaltimen avulla muotoilla lokasuojan etureunaa takapyörillä.
Ihan OK päivitys oli se, kulkuja tuli mukavasti lisää, todellinen max. nopeus gps:llä tarkistettuna on nyt n. 92 km/h. Tehot on siinä rajoilla, ei jaksa enää rajoittimeen mennä kuin loivaan alamäkeen. Maavara parani yllättävän paljon, helpottaa kummasti maastoajelua.

Toinen juttu oli tuo tuntilaskuri. Käytin mönkkärin huollossa ja totesivat vikaa olevan. Varattiin sitten uusi aika mittarin vaihdolle.
Vein siis laitteen uudestaan huoltoon myöhemmin mutta eipäs vaihdettukaan mittaria. Mascolta oli tullut tieto että mittarin vaihto ei korjaa tilannetta vaan uusikin sekoilee samalla tavalla. Tuo siis laskee käyttötunteja AINA jos neliveto on kytkettynä tai vaihde jossain muussa kuin N-asennossa. Tämä siis riippumatta siitä onko mönkijä käynnissä tai edes virta-avain paikoillaan.
Huollosta luvattiin ilmoitella kun asiaan löyty ratkaisu. Eipähän tuo ajoa haittaa mutta jälleenmyyntiarvoon voi vaikuttaakin kun nyt käyttötunteja on jo kuutisen tuhatta :lol:
JoK
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 20 Huhti 2007 14:51

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja JoK »

Jokos on mittari ongelma ratkennut. Omassa maxerissa sama tilanne. Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan jossain ulkomaan palstalla.
op111
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Marras 2012 12:58

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja op111 »

Moro vaan kaikille! Tulipahan ostettua tuommoinen kymcon mönkkäri. Ajattelin vähän herätellä tätä mxu 450i ketjua, kun tekstiä ei näytä paljoa täällä olevan :) Ostin kymcon maastomallina eli käyttö tulee olemaan hupiajelua maastossa sekä satunnaista työ/ hyötykäyttöä.

Pari kertaa olen ehtinyt käydä möyrimässä tuolla maastossa ja pahempia vikoja ei ole ainakaan vielä ilmennyt. Ensimmäisenä huomasin pyörän napojen muovisten suojusten heikon kiinnityksen. Nehän lähtee vetämällä irti, mitä hyötyä tuommosista on kun jäävät ensimmäiseen ojaan. Vetelin sitten kaikki suojukset irti ja pitää kehitellä niihin paremmat systeemit.

Toisella kerralla hoksasin, että mönkkäriä ei kannata uittaa penkkiä myöten vedessä, jos ei ole laittanut jatkoputkea variaattorin ilmaputkelle. Vedethän se tietysti hörppäsi variin. Onneksi tyhjennys proppu oli ihan kätevästi käytettävissä ja tyhjennyksen jälkeen homma jatku entiseen tapaan. Tähänkin pitää jotain härpäkettä kehitellä, mutta mitään törkeitä snorkkeli viritelmiä en aijo laittaa :lol:

Mutta kyllä tuosta laitteesta hyvääkin löyty, nimittäin jousitus ja vaihteisto pelaa erinomaisesti. Vaihtaminen sujuu kevyesti ilman minkäänlaisia sivuääniä tai rusahduksia. Hitaalla puolella saa ryömitettyä erittäin hitaasti ja nytkähtämisiä ei tunnu. Saas nähä miten toimii sitten kun on iso rankakuorma perässä.

Pieniä modauksiakin piti jo tehdä. Rakentelin alumiinista etutukivarsien alle pohjapanssarit ja asensin taaksi työvalon sekä tarvikelaatikon. Pohjapanssarit täytyy tehdä vielä astinlautojen ja takatukivarsien alle. Alkuperäinen pohjapanssari on aika heppoisen oloinen, mutta kesti ihmeen hyvin vaikka viime reissulla tuli kynsitettyä kantojen yli, niin että rutina kuului panssarista. Eli sillä mennään sen aikaa kun kestää.

Mites muilla mxu 450i omistajilla on vehkeet pelannu?
soherrys
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Syys 2012 19:12

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja soherrys »

Täällä kans yks omistaja. Ostin syksyllä ja ajoa tullut vaatimattomat 300km. Veroja en maksanut vehkeestä joten peli on kilvetön. Rajoittimen poistin penkin alta joten mittarin saa 90km/h paikkeille suht nopeasti. Tuntimittari näyttää mulla myös ihan omiaan. Ihan hyvä peli huvi/työ käyttöön. ohjaustanko tuntuu jotenkin heppoiselta ja katteet heikot..Muuten mukavapeli.
Vinssikin on tullut testattua useasti ja toimii hyvin.Lumilevy pitäisi hommailla vielä.
op111
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Marras 2012 12:58

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja op111 »

Heps! siinähän se talvi alkaa olla mennyt ja kymco on vielä toiminnassa. Kaikkee on kyllä sattunu ja tapahtunu :D Kilometrejä on tullut vasta vajaa 500km, mutta käyttötunteja senkin edestä. Työkäyttöä ja hidasta möyrimistä pääasiassa.

Joo tosiaan minäkin otin heti alkuun sen rajoittimen pois sieltä, en kokeillut metriäkään rajoitin päällä, niin ei osaa sanoo minkälainen ero siinä on. Jotain 96km/h oon saanu mittariin kelattua.

Tuunauksia tullut sen verran, että variaattorin ilmaputken nostin ylemmäs penkin alle, viemäriputkesta tuli halvalla ja työvälinerungon rakentelin puskulevylle. Alkuperäinen pohjapanssari on vieläkin ehyt, jota ihmettelen suuresti! Se näyttää kestävän mitä vaan. Peräkoukkuun tein pikakiinnityksen, että sen voi irroittaa nopeasti. Tahtoo jäädä sen takia helposti metsässä kiinni, kun tulee liian paljon takarenkaitten yli se koukku. Eli nyt se on takalaatikossa, jos ei käytössä.

Sitten niitä pikkuruisia vikoja, mitä tässä talven aikana on tapahtunut. Alkuperäinen vinssin vaijeri meni poikki, oli ilmeisesti nirhautunut johonkin. Mutta laitoin sitten vinssinarun vinssiin, niin johan alko kestämään. Alkuperäinen tulppa kärähti ensimmäisillä kovilla pakkasilla. Laitoin iridium tulpan, niin ei ole ollut ongelmia sen jälkeen. Kaikki katteet on enemmän tai vähemmän rikki, ehkä suurin syy niissä on että melko monet kaadot tullut talven aikana :D Pahin oli reippaan 70 vauhdista katon kautta ympäri. Mitään muuta ei siinäkään mennyt rikki, mitä nyt etukatteen oikea kulma hävisi suurinpiirtein kokonaan. Onneks jesari on saman väristä. Pitää katella jos kesällä ostelis uusia muoveja vähän.

Moottori on pelannut hyvin ja tuntuu, että vetoja on tullut enemmän, mitä enemmän käyttötunteja tulee alle. Alkaa paikat hioutumaan pikku hiljaa.
Jousitus pelaa hyvin vieläkin ja vaihteisto pelaa yhtä hyvin, kuin uutenakin. Etulukkoa on kaivannut muutaman kerran, kun mönkkäri on keikkunut jossain kulmittain kahella tai kolmella rattaalla. Muuten melko hyvin pääsee tuolla lukottomalla keulalla.

Eli erittäin positiivinen mielikuva kymcosta tälleen puolen vuoden käytön jälkeen.

Palailen taas asiaan, kun muistan!
op111
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Marras 2012 12:58

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja op111 »

Vasemman puolen raidetanko paukku poikki prkl!Uutta tilalle ja homma jatkuu..
Pyle
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Maalis 2018 09:09

Re: MXU 450i irs

Viesti Kirjoittaja Pyle »

Moi,

tuli hankittua tällainen kymco ja kiinnostaisi kuinka tämä kierrosten rajoitin ohitetaan? Selkeät ohjeet jos saisi..
Vastaa Viestiin