Kymco MXU400 Sytytystulpan ikä

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Aico
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2010 06:19

Kymco MXU400 Sytytystulpan ikä

Viesti Kirjoittaja Aico »

Kymco MXU400 tuntuu "kuluttavan" sytytystulppia. Kone viisi vuotta vanha ajotunteja vajaat sata vuodessa.
Tänään vaihdoin viitennen tulpan. Toimii täysin moitteettomasti kunnes moottori pyshtyy.
Uusi tulppa ja taas kaikki OK. Mitähän mahtaa tapahtua sytytystulpalle yhtäkkiä?
Onko tämä tulpan vaihto väli rormaalia tälle koneelle?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Kymco MXU400 Sytytystulpan ikä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Saattaa käydä hieman rikkaalla, onko tietoa kaasarista onko sinne vaihdettu isompaa suutinta tms ?
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Kymco MXU400 Sytytystulpan ikä

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vaihda toinen tulppa jossa on eri lämpöarvo. Liian iso suutin?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Stigi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Kesä 2012 12:59
Mönkijä:: Kymco MXU 400 IRS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kymco MXU400 Sytytystulpan ikä

Viesti Kirjoittaja Stigi »

Voihan video! Edellisen lumiauraussession aikana sammui muksu aina, kun kaasun päästi irti. Pysyi käynnissä, jos antoi vähän kaasua. Nyt ei käynnisty ollenkaan. Oon aina huollattanut "valtuutetulla huoltajalla", kun en ole itse niin kiinnostunut laitteiden sielunelämästä, mutta minkälainen homma tulpan vaihtaminen on näin ensikertalaiselle? Kyllä mä sen tulpan tunnistan, kun näen, mutta en haluaisi purkaaa puolta laitetta turhaan eli lyhyitä purkuohjeita otetaan mielellään vastaan. :D

Unohdetaanpa tuo edellinen. Lähtikin käyntiin, kun annoin auton sisätilanlämppärin puhaltaa tunnin. Ehkäpä vain bensaletku oli jäässä tai jotakin. Purkuohjeita otan toki edelleen mielelläni vastaan.
Stigi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Kesä 2012 12:59
Mönkijä:: Kymco MXU 400 IRS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kymco MXU400 Sytytystulpan ikä

Viesti Kirjoittaja Stigi »

Stigi kirjoitti:Voihan video! Edellisen lumiauraussession aikana sammui muksu aina, kun kaasun päästi irti. Pysyi käynnissä, jos antoi vähän kaasua. Nyt ei käynnisty ollenkaan. Oon aina huollattanut "valtuutetulla huoltajalla", kun en ole itse niin kiinnostunut laitteiden sielunelämästä, mutta minkälainen homma tulpan vaihtaminen on näin ensikertalaiselle? Kyllä mä sen tulpan tunnistan, kun näen, mutta en haluaisi purkaaa puolta laitetta turhaan eli lyhyitä purkuohjeita otetaan mielellään vastaan. :D

Unohdetaanpa tuo edellinen. Lähtikin käyntiin, kun annoin auton sisätilanlämppärin puhaltaa tunnin. Ehkäpä vain bensaletku oli jäässä tai jotakin. Purkuohjeita otan toki edelleen mielelläni vastaan.
Jep. Eli kerran sain käyntiin, ajelin lunta normaalisti ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Sen jälkeen ei ole enää lähtenyt käyntiin ollenkaan. Pyörittää vain starttia.
Vastaa Viestiin