Sivu 1/2

Kysymyksiä Kymco MXU 250:sta.

Lähetetty: 19 Touko 2006 01:09
Kirjoittaja mikkokh
Sivulla http://www.masco.fi/kymco/mxu250.html on jotakin tietoa tuosta mallista, mutta paljon jää uupumaa, joten kysyn nyt kokemuksistanne...

- Mitä hienoja lisiä siinä on? Jäähdytysnesteenmittari siinä tais olla näytössä? Entä akkumittari - pitääkö itse lisätä? Löytyykö kenties pistoketta Nokialaisen kännylaturille, vai pitääkö asentaa itse? ;-) Pelottelivat vähän sähköhön kajoamisen vaikutuksesta sähköjärjestelmän takuuseen...

- Kuinka vanteet tuntuu kestävän, esimerkiksi parilla pyörällä ajoa, ja onnistuuko se edes noilla pyörillä ja paineilla? Entä tuntuuko runko kestävältä, vai pitääkö varoa kovaa menoa? Entä miten taka-akselin kestävyys ja sen jousitus? Entä etupään pyöräjärjestelmän kokonaisuuden kesto jousineen?

- Kuinka variaattori on kestänyt kovaa moottorin käyttöä? Meneekö tuslat uusiksi usein - sulavatko helposti tasaisiksi? Koneen ja sähkön toiminnassa suurempaa moittimista tai ongelmaa? Muita ongelmia?

- Jarrut näyttäis olevan asiallisesti levyjarrut edessä ja levyjarru takana ja säiliöt sarvissa... onko ollut ongelmia tuon järjestelmän kanssa? Jarrutehot pysynyt ongelmitta kunnossa eikä jarrusylinterit vuoda?

- Miten takuu on toiminut? Onko sieltä tullut ikäviä yllätyksiä?


Uuteen merkkiin olisin siirtymässä, ja ajoin muutaman kiepin koneella, mutta haluaisin tulla varmemmaksi ettei tulevaisuus tulee kalliiksi kuten vanhan kanssa...


Kiitoksia kaikille tietojani täydentävistä vastauksistanne!

Lähetetty: 19 Touko 2006 08:05
Kirjoittaja harrik
Kauhee määrä kyssäreitä :lol:
Eli hintansa väärti on,ei visiin mitään akunkesto valoo oo kaikkee tarpeellista löytyy
:D
Mulla on ollu sekalaisessa ajossa ja oikeen rynkytyksessäkin,ei murheita.
Takuuseen meni yks kaasuvaijjeri (oma moka) takuun kanssa ei ongelmaa.
Omaansa aina pitää kehua ,vieläkin hintaluokkansa paras.

Lähetetty: 19 Touko 2006 10:17
Kirjoittaja mikkokh
harrik kirjoitti:Kauhee määrä kyssäreitä :lol:
...
Juu, totta...
Mutta ainakin kiitin jo ennalta... - ;-)

Se DC-pistoke olisi ainakin tarpeen... kun Nokian akkua lataa ja sähköihin ei viitsisi kajota takuun takia. Kauanko olet käyttänyt mallia? Paljonko tullut kisoja?

Edellinen koneeni on tullut sen verran kalliiksi, jotta mun pitää ottaa uuden hankinta todella varovasti, kun en mikään Bill Cates tuloiltani ole, ja ensisijaiseksi kulkupeliksi tulisi. Siks siis nää kyssärivyöryt.

Kiitos.

Lähetetty: 19 Touko 2006 17:29
Kirjoittaja vekotin
Itselläni Kymco MXU 250 on ollut jo 4 tuntia ja voin sanoa jotta parempi on kuin Pollen Pheenix jonka annoin vaihdossa.\:D/

Lähetetty: 19 Touko 2006 18:10
Kirjoittaja mikkokh
Toivotaan että voit olla tyytyväinen mös 4kk päästä... ;-) Kai ny sentään voit, vaikka kyse olikin polariksesta, joka on käsittääkseni yksi parhaimpana pidetyistä merkeistä. - Tosi hyvän kuvan oon saanut tästäkin merkistä, vaikka ajo tuntuikin erillaiselta ja en tiedä kulkeeko kahdella renkaalla... ;-)

Mulla on kokemukset "hopeanuolestani", eli tuosta E-Tonista olleet aika huonoja taloudellisesti ja se on tehnyt varovaiseksi. - Voi olla että noita viimeisiä takajarrun paloja ei tule enää edes asennettua, vaan saan myydä jollekkin toiselle hieman liikettä edullisemmin - tai ainakin aikalailla pienemmällä viiveellä - eli taatusti alle kuukaudessa.

Lähetetty: 19 Touko 2006 23:18
Kirjoittaja harrik
No varmaan on parempi kun piiniksi 8)
MXU-250 on loistava keskitason mönkkäri,2 istuttava,luotettava,iso,näyttävä.
Vaikee näyttää huonoja puolia :lol:

Lähetetty: 20 Touko 2006 08:00
Kirjoittaja Vääpeli
Näin on.Pelkää ajelua takuuhuoltojen välillä...ainakin vielä (2700km takana).
Etupäässä on valmis haaroitus virtapistoketta varten,joten sähköjä ei tarvitse rassata sen enenpää ja etutaakkatelineessä on valmis paikkakin
pistokkeelle.Pistoke on lisävaruste.Siitä saat Nokialaiseen virrat.

Lähetetty: 20 Touko 2006 10:26
Kirjoittaja mikkokh
Vääpeli kirjoitti:Näin on.Pelkää ajelua takuuhuoltojen välillä...ainakin vielä (2700km takana).
Etupäässä on valmis haaroitus virtapistoketta varten,joten sähköjä ei tarvitse rassata sen enenpää ja etutaakkatelineessä on valmis paikkakin
pistokkeelle.Pistoke on lisävaruste.Siitä saat Nokialaiseen virrat.

Pistokkeita piisaa joka puolella, niin kertois että on suunniteltu raskaampaankin työhön ja sen vuoksi pitäis kestää mun ajotyylinikin.
Eli tuo pistoke pitää asennuttaa heti hankinnassa nokialaiselle, ja pleksinkin pistän tyylini mukaan...

Miten on perinteinen peräkoukku pienille henkilöauton perävaunuille? Sähköt sille pitäis panna. Sais hinattua sen vanhan 150cc huoltamolla lavalla... :-D

Muita ideoita?

Juttelin eileen harrik:n kanssa puhelimessa koneesta, kun jätti privan viestin. Valitettavasti hänellä oli vähän kiire, mutta muuteen mukava ja antoisa keskustelu. Hän kehui että 5600e olis liikaa hintaa joten tuossa edessä sitten lisäjuttujen hintaa jolla saatais se ylimääräinen 400e kirittyä kiinni - jos vaan kauppiaalle passaa.

Lähetetty: 20 Touko 2006 17:17
Kirjoittaja vekotin
Polariksessa oli kyllä parempi ajoasento. Ja mielestäni Phoenix on hyvimmän näköinen tieliikennemönkkä.

Lähetetty: 20 Touko 2006 18:55
Kirjoittaja Vääpeli
Laitoin vakio 50mm kuulan omaani ja peräkärryn valoillekin löytyi valmis haaroitus...Rasia kiinni vaan.

Lähetetty: 20 Touko 2006 19:06
Kirjoittaja mikkokh
vekotin kirjoitti:Polariksessa oli kyllä parempi ajoasento. Ja mielestäni Phoenix on hyvimmän näköinen tieliikennemönkkä.
Ainahan sitä voi "Pimpata"... ;-)
Mää pimppaan ainakin tuulilasin, vaikka hankaloittaakin jyrkkien mäkien nousua... E-Tonissa on toiminu hyvin ja ollut hyvä ratkaisu.

Lähetetty: 20 Touko 2006 19:08
Kirjoittaja mikkokh
Vääpeli kirjoitti:Laitoin vakio 50mm kuulan omaani ja peräkärryn valoillekin löytyi valmis haaroitus...Rasia kiinni vaan.
Millaista kuormaa oot kärryillä hinannut? Pitää lisätä listaan...

Lähetetty: 20 Touko 2006 19:35
Kirjoittaja Vääpeli
Enpä vielä mitään.Kärryn teko on vasta tämän kesän projektori :) ,
eikä tarkoitus ole alkaa urakoimaankaan sen kummemmin.
Ei tämä MXU nyt ihan puhdas työjuhta ole..mielestäni.

Sen perävaunupistokkeen kaapelivärit olis sähkökuvan mukaan

Rusk/musta x2 takavalot
Vaal.sininen oikea vilkku
Oranssi vasen vilkku
Kelt/vihreä jarruvalo
Vihreä maa

Mistäs kaikkialta löysit niitä virranulosottopaikkoja ? Kuvassa niitä
on vain yksi.

Lähetetty: 20 Touko 2006 19:57
Kirjoittaja mikkokh
Kuulojuttuja mulla vaan...

Edessä pitäis kuulemma olla yks ja takana valmius... vai kuinka se oli.
Eikö tuo oma asennus riko sähkön takuun?

Lähetetty: 20 Touko 2006 20:29
Kirjoittaja vekotin
Kyllä Kymco muuten Pollen voittaa!! Kävin tossa ajamassa n.40km vesisateessa sorateitä ja huomasin jotta täytyy huomenna hetki viettää tuolla mönkkäripilttuussa. Oli nimittäin se entinen Polle parempi ajaa soralla. Tämä nykyinen Muksu ei oikein istu lapaseen. Etupää oli turhan jäykkä ja lisäksi "veteli" aikasta paljon mikä voi kyllä johtua renkaista. Ohjaus tangolle pitäs kanssa tehdä jotain, on vähän ranteet sellaisessa vee-tyylissä. Lisäksi lensi rapa aika paljon jaloille sieltä "jalkakaukaloiden" ja moottorin välistä. Sitäkin täytyy pimpata. Ja sitten kesän aikana se TUULISUOJA! :supz: