Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Ei ala nyt kovin hyvin tämä meikäläisen ja Kymcon uusi tuttavuus. Kaasarin ylivuodot saatu korjattua ja todettu silti, ettei tuo kulje kuin maks.71km/h gepsiin. Muutenkin tuntuu tuo yli 60km/h meno kovin tukkoiselta. Sen verran mitä netistä lukenut/videoita kattonut niin pitäisi kyllä kovempaa kulkea ja kiihtyä. Kuristukset poistettu edellisen omistajan toimesta. Käynnistyy kohtuu hyvin, ei sammuile ja alakierroksilla tuntuu vetoja olevan. Bensakin tuntuu maistuvan vähän turhan paljon vaikkei vuotoja ole. Huomenissa tarkoitus lyödä vehe "palasiksi" niin mitä tuosta nyt kannaisi tarkastaa? Jarrut tuli tuossa katottua, ettei ne ainakaan laahaa.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kun kuristukset on poistettu niin olikos niihin suuttimiin koskettu ollenkaan tai laitettu sitten liiankin isot?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Kaasari käyty läpi. Kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, suuttimetkin täysin vakiot. Siitä huolimatta tulppa on aivan pikimusta eli viittaisi paksulla käyvän. Ilmansuodatin on myöskin uusi. Mitähän seuraavana tsekkaisi? Sen verran mitä asiaa selvittänyt niin nuo alkuperäiset pitäisi toimia kurien poiston jälkeenkin.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Oiskohan siltikin suuttimet porattu?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Nappasin vielä suuttimet irti ja tutkailin. Ei tuo ainakaan omaan silmään näytä, että noita olisi porailtu. Näytti vielä ekan kerran avatessakin, ettei noita oltu koskaan irrotettu. Aika herkästi noihin kuitenkin jää pientä jälkeä jos on avattu. Täytyy huomenna vielä tarkastaa venttiilivälyksetkin kun kerran tankki on irti. Sen verran tuli ihmetystä tuossa vastaan, että Arctic Cat 366 on varustettu 112 pääsuuttimella ja tämä Kymco taas 120:sellä, vaikka täysin sama kone molemmissa. Tekisi mieli kokeilla heittää tuo 112 paikalleen, mutta mutta...
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tutkin tuossa kymco mxu 400 osakuvia(vuodelta 2013), kyllä siellä oli pääsuuttimen kooksi mainittu #120

Voiskohan vika löytyä variaattorin puolelta ? Kulunut hihna, vakio hilut sisässä vaiko modattu jne jne ?? Paljon lienee laitteella ajettu ?
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Täytynee avata siis tuo variaattori seuraavaksi. Jonkunlainen vonkuminen kuuluu tuolta varin seudulta kun vedon höllää, ensimmäinen vari laite ikinä niin ei ole tietoa näistä onko normaalin kuuloista. Mitenkä tämmöisen mönkijän kuuluisi rullata? Eli kun kaasua laskee niin kuuluuko vauhdin myös pudota huomattavan nopeasti? Niin ja ajettu on 1100km ja vuosimalli 2008.
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Sen verran kaiken muun kiireen keskellä kerennyt perehtyä tuohon Kymcoon, että kiekkamittarin laitoin paikalleen ja max kierrokset paikallaan tai ajossa on vain 5500 rpm. Tuntuisi rajoitin ottavan kiinni tuossa. Olisiko cdi poksi tulossa tiensä päähän vai mikä voi laskea rajoitinta noin?
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Onko tulppa, tulpanjohto ja tulpanhattu tarkistettu / vaihdettu? Onko ilma vuodot tutkittu? Ja onko pakopuoli tutkittu ettei ole tukossa, esim. joku irronnut prikka tai sihti?

Niin ja oliko se uusi ilmansuodatin orkkis vai joku tarvike versio? Niissäkin voi olla merkittävää eroa läpäisyssä.
Pale
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Loka 2017 22:03
Mönkijä:: Access Motor Burelli Sp 300
Paikkakunta: Lahti

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Pale »

Moposkootteri ajoista tulee mieleen variaattorin prikka mikä rajoittaa kierrokset variaattorin puolelta mutta ei kai näissä sellaisia luulisi olevan. Onko kaasukahvassa rajoitinruuvia? Omassa vehkeessä myös variaattori ja tosi nopeasti vauhti hidastuu kun nostaa käden kaasulta verrattuna vaihteelliseen peliin. Kyllähän siinä jotain tuntuisi olevan pielessä kun oma 300 ottaa huippuja mittariin noin 100.
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Tulppa vaihdettu, imuvuodot tarkastettu. Tulpanjohtoa ei näytä pystyvän vaihtamaan, samaa puuta puolan kanssa :shock: . Tuota sihtiä täytyy vielä tutkailla jahka ehtii. Ei tuolla varissa mitään prikkoja näissä ole. Kaasunrajoitin ruuvi tarkastettu ja kaasu aukeaa kyllä täysin.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Millainen kaasari tässä on? Jos on alipaineella toimiva eli luisti nousee sellaisen kalvon voimalla niin kannattaa tarkistaa että kalvo on myös ehjä ja oikein paikallaan.
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Nyt heräsi epäilyt, että oisko kaasarissa kuitenkin jotain häikkää. Tuota kaasarin primeria joutuu nimittäin käyttämään joka kerta jos on edes yön yli seissyt. Eilen aurasin toista tuntia ja tänää koitin käynnistellä niin eipä lähtenyt ennen primerin pumppaamista.
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: Kymco 400 ei kulje yli 70km/h

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Jarrujen herkistelyn, käsijarrun säädön ja kaasuttimen osien perusteellisen uä pesun jälkeen sain kelattua hiekkatiellä 85km/h. Oli ilmeisesti monen tekijän summa tuo tehottomuus.
Vastaa Viestiin