Sivu 1/2
KYMCO MXU 250
Lähetetty: 19 Marras 2006 08:49
Kirjoittaja SKINNER
Te suuri joukko käyttäjiä, auttakaa minua.
Kertokaa kokemuksianne
- huoltoväli
- lumessa eteneminen + lumilevy nokalla
- ajettavuus tiellä/metsässä
- + ja -
- kumpi ennen Polle 330 vai mxu 250
- Kymcon hinta- laayusuhde
- saako lumilevyn ja vinssin ko. malliin.
no tulipa tyrkättyä kysymyksia...... mut nyt hän on sunnunta
ja kun kirkosta palailee on aikaa vastailla.

Lähetetty: 19 Marras 2006 11:08
Kirjoittaja Laituri
MXU250 on laatupeli pientä tieliikennemönkkäriä tarvitsevalle. Mulla on nyt vajaan kahden vuoden kokemus Kymcosta. Huoltovälit ovat mukana tulleen huoltokirjan mukaisesti kilometrijaksotuksella 100, 7000 .... km. Tämä on varmaan ihan ok, jos pääasiallinen käyttö on liikenteessä. Nurkka-ajossa kannattanee huoltaa ainakin kerran vuodessa.
Maanvara taka-akselin alla on olematon, joten meno vaikeutuu jo varsin pienessä lumimäärässä. Kymco on tiellä varsin hyvä ajaa ja jarrut ovat hyvät kesällä, mutta niillä on taipumus jäätyä toimimattomiksi talviajossa. Eteneminen maastossa on ihmeen hyvä pieneen maanvaraan nähden: taka-akselin alla oleva muovisuoja toimii kelkan tavoin kiviä ja kantoja ylitettäessä. Etujousitus on maastoajoon turhan jäykkä ja hitaan välityksen puute aiheuttaa sen, että maastossa ei tahdo voida ajaa riittävän hitaasti.
Lumilevyn Muksuun saa, mutta vinssille ei ole valmiina paikkaa. Mulla ei ole siinä lumilevyä, mutta toisessa mönkkärissäni Yamaha Grizzly 660:ssa on. Yammu ei ainakaan liiku mihinkään lumilevyn kanssa takavedolla, joten uskoisin lumitöiden vaativan Muksuus ketjut taakse ja lisäpainoja takatelineelle. Kytkin ja vetohihna taitavat olla kovilla lumitöissä hitaan välityksen puutteen takia. Jos tarkoitus on voittaa kolamies lumitöissä, suosittelen nelivetoisen hankintaa.
Helpossa maastossa kesäkelillä Kymco vetää kärryssä suuriakin taakkoja, kun tekee kuorman siten, että taka-akselille tulee sopivasti painotusta.
Kymco on hyvä valinta tieliikennekäyttöön, mutta se soveltuu vain hyvin kevyeen työkäyttöön.
Lähetetty: 19 Marras 2006 12:47
Kirjoittaja Cooleri
- lumessa eteneminen + lumilevy nokalla
- ajettavuus tiellä/metsässä
- + ja -
- kumpi ennen Polle 330 vai mxu 250
- Kymcon hinta- laayusuhde
- saako lumilevyn ja vinssin ko. malliin
Lumessa eteneminen yleensäkin takavedolla on lähes mahdottomuus ellei ole lumiketjuja alla.
Maantiellä toi peli menee kuin juna, ei vatkaa ja suoraan menee vaikka ohjaat vain painamalla kevyesti kaasuvivusta.
Olen ajanut myös Pollen 330 mallia ja tehoa on ihan erilailla Kymcossa kuin Pollessa. Polariksesta maksat huomattavasti enemmän ja saat vähemmän tehoa ja kömpelömmän laitteen.
Lumilevynhän saa jokaiseen mönkijään sovitettua, valmiita pakettejakin tuohon on.
Etujousitus on maastoajoon turhan jäykkä ja hitaan välityksen puute aiheuttaa sen, että maastossa ei tahdo voida ajaa riittävän hitaasti.
Tuota jousitustahan voi säätää aika reilustikin. Se on kuitenkin aina kompromissi sen suhteen ajatko maantiellä vai maastossa. Jos sen säätää hyväksi maantielle niin sitten se on liian kova maastossa ja päinvastoin.
MXU 500
Lähetetty: 19 Marras 2006 15:22
Kirjoittaja SKINNER
Joo kiiti kauhesti noista vinkeistä ja kokemuksista.
Eli kyllä mun täytyy ruveta miettimään MXU 500
oatoa, koska päätarkoitus metsästysreissujen ja hurvittelun lisäksi on lumityöt talvella. kait tuo 500 jaksaa mennä onhan siinä 4 veto.
Mites ton 500 maavara onko parempi kuin 250:ssä.
Joo luen mielelläni kokemuksista 500 muksun käyttäjiltä
ja onko huoltoväli sama kuin 250:ssä.
Se on moro !!
muksu 250
Lähetetty: 21 Marras 2006 12:41
Kirjoittaja prask
Meikäläisellä muksu 250:ssä Warnin 1,5 vinssi ja saman valmistajan lumilevy erillisellä sähkönostimella.
Koittelin aluksi kolata ilman lumiketjuja, muttei siitä mitään tullut.
Ostin kunnolliset JÄÄketjut ( ne Norjalaiset,salmiakkikuviolliset )niin johán alkoi löytyyn pitoa.Kyllä tällä yhdistelmällä kolamiehen voittaa ja itseasiassa auraaminen on hauskaa.Mukava seurailla naapurien reaktioita kunnon lumimyräkän jälkeen, kun " satuimme " samaanaikaa kolauspuuhiin.
Lähetetty: 01 Huhti 2007 22:44
Kirjoittaja mikkis
saakos tuota etupään jousitusta säädettyy löysemmäksi ei varmaankaan
Lähetetty: 01 Huhti 2007 22:55
Kirjoittaja Cooleri
tottakai saa säädettyä, aivan kuten takanakin.Pyöräyttää sieltä jousilautasen alaosasta vaikka putkitongeilla...
Lähetetty: 13 Huhti 2007 12:22
Kirjoittaja Cross
Tietääkö kukaan jos MXU 250 saa OFFROAD mallina ja jos saa niin mikä on hinta? Katoin kymcon nettisivuilta ja sieltä ei ainakaan löytynyt semmosta. Toivottavasti löytyy

Lähetetty: 13 Huhti 2007 12:28
Kirjoittaja Cross
Laituri kirjoitti:MXU250 on laatupeli pientä tieliikennemönkkäriä tarvitsevalle. Mulla on nyt vajaan kahden vuoden kokemus Kymcosta. Huoltovälit ovat mukana tulleen huoltokirjan mukaisesti kilometrijaksotuksella 100, 7000 .... km. Tämä on varmaan ihan ok, jos pääasiallinen käyttö on liikenteessä. Nurkka-ajossa kannattanee huoltaa ainakin kerran vuodessa.
Maanvara taka-akselin alla on olematon, joten meno vaikeutuu jo varsin pienessä lumimäärässä. Kymco on tiellä varsin hyvä ajaa ja jarrut ovat hyvät kesällä, mutta niillä on taipumus jäätyä toimimattomiksi talviajossa. Eteneminen maastossa on ihmeen hyvä pieneen maanvaraan nähden: taka-akselin alla oleva muovisuoja toimii kelkan tavoin kiviä ja kantoja ylitettäessä. Etujousitus on maastoajoon turhan jäykkä ja hitaan välityksen puute aiheuttaa sen, että maastossa ei tahdo voida ajaa riittävän hitaasti.
Lumilevyn Muksuun saa, mutta vinssille ei ole valmiina paikkaa. Mulla ei ole siinä lumilevyä, mutta toisessa mönkkärissäni Yamaha Grizzly 660:ssa on. Yammu ei ainakaan liiku mihinkään lumilevyn kanssa takavedolla, joten uskoisin lumitöiden vaativan Muksuus ketjut taakse ja lisäpainoja takatelineelle. Kytkin ja vetohihna taitavat olla kovilla lumitöissä hitaan välityksen puutteen takia. Jos tarkoitus on voittaa kolamies lumitöissä, suosittelen nelivetoisen hankintaa.
Helpossa maastossa kesäkelillä Kymco vetää kärryssä suuriakin taakkoja, kun tekee kuorman siten, että taka-akselille tulee sopivasti painotusta.
Kymco on hyvä valinta tieliikennekäyttöön, mutta se soveltuu vain hyvin kevyeen työkäyttöön.
Kuinka paljon saa olla lunta että ottaa kiinni?
Lähetetty: 13 Huhti 2007 12:46
Kirjoittaja Laituri
En ole taka-akselin alustan maavaraa mitannut, mutta kyllä se taitaa jo 10 cm lumessa jättää jarrulevyn ja rattaan kohdille raidat lumeen. Taka-akselin alustan muovisuoja on varsin liukas, joten ei meno heti lopu, vaikka lumeen ottaisikin kiinni.
Lähetetty: 13 Huhti 2007 13:49
Kirjoittaja jalu78
jaksaako 250cc liikuttaa satakilosta ukkoa?
Lähetetty: 13 Huhti 2007 13:57
Kirjoittaja Laituri
Kyllä jaksaa, kuorman kasvu ei ihan heti tunnu. Eihän se mikään raketti ole, mutta koneen kokoon nähden yllättävänkin pirteä. Kone on 15 kW tehorajoitukselle sopivan kokoinen: ei ole tarvinnut keinotekoisesti kuristaa.
Lähetetty: 13 Huhti 2007 13:58
Kirjoittaja Laituri
Kyllä jaksaa, kuorman kasvu ei ihan heti tunnu. Eihän se mikään raketti ole, mutta koneen kokoon nähden yllättävänkin pirteä. Kone on 15 kW tehorajoitukselle sopivan kokoinen: ei ole tarvinnut keinotekoisesti kuristaa.
Lähetetty: 13 Huhti 2007 16:04
Kirjoittaja Cross
ok
Lähetetty: 14 Huhti 2007 22:28
Kirjoittaja Cooleri
Kone on 15 kW tehorajoitukselle sopivan kokoinen: ei ole tarvinnut keinotekoisesti kuristaa.
Kymco on kuristettu kaasuttimella :
- imukaulan ja imuaukon halkaisija on 28mm ja kaasutin 22-millinen