Sivu 1/2

KXR 250 jarruhuolia

Lähetetty: 06 Helmi 2007 18:14
Kirjoittaja risulahti
Eli oli yksi pala kulunut takajarruista pois ja mäntä oli ottanut levyyn kiinni -> mäntä kulunut viistoon niin että sen pituudesta piti ottaa puolet pois, että saan sen suoraksi.
Masco ei myy pelkkää mäntää kxr:ään vaan koko jarrusylinterin (260 ekee). Tietääkä kukaan onko MXU:ssa samanlainen jarrusylinteri/mäntä, sillä mxu:hun kyllä löytyy nuo männät varaosina, mutta Mascossa väittävät että ne ovat erilaiset kuin kxr:ssä.
Nyt lyhyemmästä männästä aiheutuu se ongelma, että jarrut ei kerää painetta vaikka kuinka ilmaa. Silmällä en huomaa vuotoa missään.... Uutta mäntää voi olla vaikea tehdä ite, kun ne on yleensä pinnoitettuja.
Voiko takajarruletkun (käsikahvatoiminen) kytkeä samaan linjaan yhdessä jalkatoimisen kanssa. Eli toisinsanoen ottaisin etummaiset männän takajarruista pois käytöstö ja kytkisin kaikki takimmaisiin sylintereihin?? :?:

Lähetetty: 06 Helmi 2007 18:54
Kirjoittaja Cooleri
Kyl se vois toimiakin noin, tai sitten otat pois käytöstä sen käsikahvan kokonaan. Pitäisi löytää vain sopivat liittimet. Voisko männät vaihtaa keskenään kun itse ainakin harvoin tulee tuota takajarrukahvaa käytettyä.
Itselle oli yllätys että siellä on kahdet parit jarrupaloja, enpä ole tuollaiseen vielä törmännyt. Paljonko muuten on kilometrejä eli kauan noi palat kesti?

Lähetetty: 06 Helmi 2007 20:41
Kirjoittaja mönkkäRisti
Pronssitangosta on kaveri sorvannut jarrumäntiä ainakin autoon, kun ei ole raaskinut ostaa. Eikä ala helposti jumittaa käytön puutteessa.

Lähetetty: 06 Helmi 2007 21:14
Kirjoittaja risulahti
Täytyypä nyt ensin testata tota letkujen yhdistämistä. Ajattelin laittaa vaan pidemmän banjopultin ja molemmat letkut sen läpi... Ilmottelen jos toimii näin.
Kilometrejä nyt 5600 ja molemmat palat olivat aika finaalis.
Jos ei toimi näin, niin sitten kokeillaan sorvaamista. Eiköhän tuo onnistu ihan teräs tai alumiini tangosta.

Lähetetty: 06 Helmi 2007 21:17
Kirjoittaja risulahti
Mitähän mahtavat katsastuksessa tuumata, jos toisen käsijarrukahvan poistaa.... :?: :?: Saako selittää, että pelaavat nuo kaikki jarrut jokatapauksessa..... Eteen ottaa tosta ja taakse ja eteen tuolta :shock:

Lähetetty: 06 Helmi 2007 22:45
Kirjoittaja Cooleri
Käsittääkseni kaikissa mönkkäreissä ei edes ole kahta jarrukahvaa :?: Toi jalkajarru pitää kuitenkin ottaa kaikkiin pyöriin.
Olet vissiin ajellut "pätkäajoa" kun mulla on pintaa paloissa vielä reilusti jäljellä :-k

Lähetetty: 07 Helmi 2007 07:38
Kirjoittaja risulahti
Ite ajellut vain noin 1300 km. Ollut safarikäytössä ennen mulle tulemista, joten siellä on varmaan ollut noita jarruilla seisojia :D

Lähetetty: 16 Helmi 2007 08:24
Kirjoittaja risulahti
Eipä toiminut tolla putkiston muutoksella, alkoi vuotamaan yläpään kupista. Jatkamme harjoituksia... Ehkä kokeilen tilata tuon MXU:n jarrumännän, luulisin sen sopivan myös KXR:ään.

Lähetetty: 25 Helmi 2007 11:41
Kirjoittaja risulahti
No nyt sain männän sorvattua terästangosta ja hyvä tuli ku ite teki :D
Tarkemman katselun perusteella huomasin myös, että tiiviste oli lohjennut sylinteristä, joten sinne hain aivan normaalin o-renkaan ku 4-kanttista ei saa mistään. Ens viikolla asennus.....
Laitoin muuten tuosta MXU:n männän sopivuudesta meiliä Taiwaniin ja jenkkeihinkin.... Odotetaan vastauksia???? :shock:

Lähetetty: 26 Helmi 2007 09:55
Kirjoittaja duuk
risulahti kirjoitti:Ite ajellut vain noin 1300 km. Ollut safarikäytössä ennen mulle tulemista, joten siellä on varmaan ollut noita jarruilla seisojia :D
Onko toi kainuussa ollut safaripelinä? Meinaan mun on kanssa sieltä kotoisin :)

Lähetetty: 26 Helmi 2007 12:10
Kirjoittaja risulahti
En muista mistä safariyrityksestä oli kotosin, mutta Kankaanpäästä autoliikkeestä kävin tän hakees :D Tais niitä jäädä sinne silloin vielä 4 -5 kpl, joten onko tämä sinun omasi niitä samoja mahdollisesti.... :?:

Lähetetty: 26 Helmi 2007 17:51
Kirjoittaja Cooleri
Tarkemman katselun perusteella huomasin myös, että tiiviste oli lohjennut sylinteristä, joten sinne hain aivan normaalin o-renkaan ku 4-kanttista ei saa mistään.
Normaalikumimateriaalia (NBR) oleva o-rengas ei sit kestä jarrunestettä vaan turpoaa. Pitää olla EPDM - materiaalista...

Lähetetty: 26 Helmi 2007 19:07
Kirjoittaja duuk
risulahti kirjoitti:En muista mistä safariyrityksestä oli kotosin, mutta Kankaanpäästä autoliikkeestä kävin tän hakees :D Tais niitä jäädä sinne silloin vielä 4 -5 kpl, joten onko tämä sinun omasi niitä samoja mahdollisesti.... :?:
Juu sieltähän tämä.. Mun rekkarin numero on 28.. et sun on vissiin siitä läheltä kun ne oli kaikki perättäisillä numeroilla. Paljonko oli ajettu kun ostit? Mulla oli 470km Nyt on mittarissa 1100 ja ei ole vikoja tullut vastaan :D

Lähetetty: 28 Helmi 2007 10:06
Kirjoittaja risulahti
4250 oli kun ostin ja nyt noin 5700. Ei muuta vikaa ole ollut kun tuo jarruongelma.... ja sitäkään ei olis ollu ku olis muistanut tarkistaa jarrupalat ajoissa :evil: Kaikki muu ruuvaaminen on johtunut virityskaasarin laitosta tai ajovirheistä :D

Lähetetty: 28 Helmi 2007 14:44
Kirjoittaja risulahti
EPDM materiaalista olevia O-renkaita ei löydy aivan helposti..... Otin Viton O-renkaat, eivät myyjän mukaan pitäisi olla paljoa huonommat kuin EPDM.