Sivu 1/2
Hommattu KXR
Lähetetty: 13 Helmi 2007 19:10
Kirjoittaja duuk
Tuli tossa viikonloppuna haettua käytetty 250 KXR yli 200km on jo tullu ajeltua.

Pitoa ei oikeen löydy kun on katurenkaat alla, mutta meneepä luisteessa ainakin

Tuli vaan sellanen mieleen, että onko kukaan vaihtanu/siirtänyt niitä jäätäviä etuvilkkuja johonkin hieman istuvampaan paikkaan? Mä sovitin omassa ne etuvilkut siihen syylärin suojamuovin kylkeen kiinni, ei siitäkään nyt ihan passeli tullu, mut täytyy jotain parempaa kehitellä. Takatarakan heivasin pois ja takavilkut käänsin ikäänkuin "sisään päin" niin että nyt ne vilkkuu siinä takavalon päällä. Ja ne jäätävät KYMCO tarrat nyppissin takin kyljistä hevon huttuun.. reilu 80 ottaa huippuja, sille tarvii tossa tehdä jotain, ja eturenkaat tasapainottaa luultavimmin kun hieman täristää. Tietääkö kukaan mistä tulee öljyä sinne ilmanputsari koteloon? Huomasin vaan kun avasin kannen että öljyä siel pohjalla on.. joku putki sinne näyttää tulevan mutta mistä/ miksi?! En oo kyllä huomannu että se mihinkään vaikuttaisi, mutta ihmetyttää kuitenkin..
Lähetetty: 13 Helmi 2007 19:18
Kirjoittaja Cooleri
Onneksi olkoon loistavasta pelistä! Paljon oli KXR:n mittarissa ajettuna kun ostit sen?
Se on käsittääkseni moottorin huohotinletku joka työntää öljyä, puhaltaisko se sit samalla lämmintä ilmaa?Ei kannata ainakaan tukkia sitä...
Lähetetty: 13 Helmi 2007 20:24
Kirjoittaja duuk
Cooleri kirjoitti:Onneksi olkoon loistavasta pelistä! Paljon oli KXR:n mittarissa ajettuna kun ostit sen?
Se on käsittääkseni moottorin huohotinletku joka työntää öljyä, puhaltaisko se sit samalla lämmintä ilmaa?Ei kannata ainakaan tukkia sitä...
470 km oli ajettu kun ostin. Enpä oo koittanu käynnissä, pöhiseekö sieltä letkusta jotain, täytyypä tarkkailla. Mieli teki kyllä 300 smc:tä mutta ei budjetti riittäny, mutta ihan kelpo peliltä tuoki tuntuu.

Ei sillä nyt ihan tien tukkona tarvitse olla
Noiden vakuutuksien kanssa meinas hermo mennä, mutta yhtiön vaihdolla siitäkin asista selvisi

Lähetetty: 24 Helmi 2007 20:06
Kirjoittaja duuk
500km ajettu, eikä muuta tehty kun ketjuja rasvailtu.. Käsisuojat tuli hommattua, ne pitäis asentaa ku kerkii. Jos ei sovi ni tarvii sitten laittaa esim. tänne ne myyntiin! Tänään meinasin ekaa kertaa kipata sen ympäri kun jäällää yht. äkkiä löytyikin pitoa

No enemmän tehoa niin eipä löydy pitoakaan

Lähetetty: 25 Helmi 2007 11:24
Kirjoittaja Cooleri
millaiset käsisuojat löysit?Kannattaa tarkistaa että takahaarukan rasvanipasta on laitettu rasvaa, menee muutoin noi puslat äkkiä paskaksi.Uutena siellä ei ilmeisesti ole rasvaa, eikä kaikissa paikoissa ole älytty laittaa sitä sinne.
Lähetetty: 25 Helmi 2007 19:27
Kirjoittaja duuk
Cooleri kirjoitti:millaiset käsisuojat löysit?Kannattaa tarkistaa että takahaarukan rasvanipasta on laitettu rasvaa, menee muutoin noi puslat äkkiä paskaksi.Uutena siellä ei ilmeisesti ole rasvaa, eikä kaikissa paikoissa ole älytty laittaa sitä sinne.
Joo täytyy kattoo se rasvaus hommeli tossa ensi viikolla, kun ajattelin uudet öljyt lyödä koneeseen niin menee siinä samalla. Millasia öljyjä ihmiset on käyttäny? Oisko jotkut synteettiset 5w-50 ihan jees?!
Kahvasuojat tuli laitettua, oli muuten helppo homma mut etujarrukahvaa piti hieman lyhentää että mahtu pelittämään. Hommaa helpotti vielä sellanen että KXR:ssä on kierteet tangon päässä ni eipä tarvinnu lyödä sitä kiinnitys hommelia tangon sisään
www.lamos.fi sieltä nuo hankkisin. Ovat ihan tukevan tuntuiset ne on vielä siitä keskikohdasta vahvistettu että kestää hieman kovempiakin kolhuja

Lähetetty: 26 Helmi 2007 17:58
Kirjoittaja Cooleri
Oisko jotkut synteettiset 5w-50 ihan jees?!
Tuota laitoin itselleni...Kannattaa samalla vaihtaa ne voimansiirron öljytkin. Ei ole paha kustannus kun öljyä tais mennä n.2dl sinne.

Lähetetty: 26 Helmi 2007 19:06
Kirjoittaja duuk
Cooleri kirjoitti:Oisko jotkut synteettiset 5w-50 ihan jees?!
Tuota laitoin itselleni...Kannattaa samalla vaihtaa ne voimansiirron öljytkin. Ei ole paha kustannus kun öljyä tais mennä n.2dl sinne.

Mitäs öljyä sinne pitää laittaa? Tarvinnee ne kaikki sitten vaihtaa kun vaihtamaan kerran aletaan

Tänään taas tuli 130km ajettua. Toimii kuin kello!

Lähetetty: 27 Helmi 2007 19:54
Kirjoittaja Cooleri
Itse laitoin normaalia vaihteistoöljyä, jossa luokitus SAE90. Omakohtainen vinkki jos nyt vaihtaisin noi vaihteistoöljyt niin laittaisin desimitan alle, jotta selviää paljonko sieltä tulee öljyä ulos. Tietää sit laittaa saman verran takaisin. Siinä kun ei ole mitään proppua, mistä voisi tarkistaa oikean öljymäärän

Ohjekirja sanoo kokonaisöljymääräksi 4dl, ja vaihtaessa 3dl. On sitten melkoisen jäykkää tavaraa tulemaan pihalle sieltä reiästä.
Lähetetty: 07 Maalis 2007 12:30
Kirjoittaja duuk
Cooleri kirjoitti:Itse laitoin normaalia vaihteistoöljyä, jossa luokitus SAE90. Omakohtainen vinkki jos nyt vaihtaisin noi vaihteistoöljyt niin laittaisin desimitan alle, jotta selviää paljonko sieltä tulee öljyä ulos. Tietää sit laittaa saman verran takaisin. Siinä kun ei ole mitään proppua, mistä voisi tarkistaa oikean öljymäärän

Ohjekirja sanoo kokonaisöljymääräksi 4dl, ja vaihtaessa 3dl. On sitten melkoisen jäykkää tavaraa tulemaan pihalle sieltä reiästä.
Taitaa mennä ensi viikkoon nuo huoltohommelit sen verran on pomo keksinyt noita töitä

Mutta asiaan. Kuinkas usein noista vehkeistä on venttiilejä säädelty? Pitää varmaan nekin tuossa tarkistuttaa?! Nyt mittarissa 1230km tai jotain sellasta.. Minivilkut tuli tossa haettua sekä eteen että taakse, tarvinnee ne tuossa ens viikolla lyödä kiinni ni tuleepa ulkonäköönkin "pientä" parannusta

Lähetetty: 07 Maalis 2007 20:12
Kirjoittaja Cooleri
Venttiilien säätö kuin myös muut huollot :
1000,7000,13000 jne..
Lähetetty: 12 Maalis 2007 21:10
Kirjoittaja duuk
Nyt on koneessa ja vaihteistossa uudet liemet sisällä. Tasan 3dl tuli voimansiirrosta öljyä. En tiedä mitä siellä oli mutta aika moista litkua se oli. Nyt laitoin jotain super hyper vaihteistoöljyä sinne. Takajarrupalat tuli myös vaihdettua, ne ylemmät palat jotka liikkuvat jarrukahvaa painettaessa olivat aivan loppu.. ne alemmat jotka toimivat polkimesta olivat kuin uudet. No vaihdoin ne kaikki sitten uusiin ja ilmasin jarrut samalla. Pikkasen parani tuo jarruteho takapäässä. Uudet ketjut varmaan seuraavaks tarvii hommata, ja joku kuvaki ottaa, kun tuli ne minivilkut asennettua. Ulkonäkö koheni huomattavasti

Lähetetty: 12 Maalis 2007 22:27
Kirjoittaja Cooleri
Uudet ketjut varmaan seuraavaks tarvii hommata
Et kai ajoketjua meinaa uusia?Tuolla kilometrilukemalla?

Lähetetty: 12 Maalis 2007 22:54
Kirjoittaja duuk
Niin mä vähän meinasin.. Ei ne ketjut meinaan mitkään uudet enään ole. Mutta ei se nyt ihan tämän hetken asioita ole. Ajattelin myös koittaa miten vaikuttaa isompi eturatas, nyt siellä näytti olevan 14-piikkinen. Kiihtyvyys on hyvä 70km/h asti sitten kestää hieman että kelaa 80km/h sen enempää ei sitten menekkään tökkää kuin seinään, eli ihan kuin loppuis välitykset kesken, koska ei alamäkeenkään mene kuin tuon 80km/h
Lähetetty: 13 Maalis 2007 10:24
Kirjoittaja 4wheels
Taitaa ottaa rajottaja vastaan.Koitin kans eilen paljonko saanu talven aikana lissää vauhtia hommattua.Viime kesänä gps:llä mitattiin 76km/h

ja nyttemmin 94km/h

kylä kelpaa.