MXU 500 Tieliikennemalli

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
JuntTi
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 07 Kesä 2007 22:01
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Ainaki takavetosessa on oltava vetävillä pyörillä karkeammat renkaat että johonki pääsee tien ulkopuolella.
Onko kukaan kokeillu että laittaa eteen asfalttikumet ja takana nappulat, lähteekö melua yhtä paljon?
Kymco MXU250-07
Paha80
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 21 Heinä 2005 17:22
Mönkijä:: ---
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Paha80 »

Sama meteli lähtee takan nappulat ja edes katu.
Because I'm so clever, But clever ain't wise
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja kate »

laitoin auton kitkakumit niin johan rengasmelut hävis.
tapsa61
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 24 Joulu 2006 06:20
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

MXU 500

Viesti Kirjoittaja tapsa61 »

PekkaLe kirjoitti:Mites 500muksut on toimineet? Onko ilmennyt mitään uusiamurheita?
Olis vaihto mielessä....
Tieliikenne MXU 500 ja 3000 km mittarissa, ei ainakaan vielä ole ollut mitään murheita.
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja kate »

PekkaLe kirjoitti:Mites 500muksut on toimineet? Onko ilmennyt mitään uusiamurheita?
Olis vaihto mielessä....
eipä mullakaan suurempia ongelmia sitten viimetalven huohottimen jäätymisen jälkeen,jos ei huollon kohelluksia lasketa.mittarissa 7000km ja ikää 1v4kk.
Hez
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Touko 2007 11:20
Paikkakunta: Kajjjaani

Viesti Kirjoittaja Hez »

Uus 500sen omistaja ilmottautuu, vaihtu tänään 300nen tuohon vähän järeämpään. Varustetta tulossa reilusti. En malta odottaa että pääsee puikkoihin nopeastihetikaikkimullenyt... :D

Hez
~Ratsastus on ruoan kanssa leikkimistä~
~MXU500~
http://www.youtube.com/watch?v=dSLO0T-Kvug
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 16:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Taitaa kulkupuoli olla ainakin heikompaa kuin 300:essa. :?
Back in business
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja kate »

Cooleri kirjoitti:Taitaa kulkupuoli olla ainakin heikompaa kuin 300:essa. :?
jos kulkee sielä mihin mönkkärit on tarkotettu niin tuskin se paljon heikonpaa on.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 16:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

jos kulkee sielä mihin mönkkärit on tarkotettu niin tuskin se paljon heikonpaa on.
Näin on nappulat :lol: :lol:
--kateellisten panettelua---- :roll:
Back in business
mönkkäRisti
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 01 Tammi 2007 11:53

Viesti Kirjoittaja mönkkäRisti »

Hajosi! Siis mxu500. Pojat kaatoi mutkassa "katolleen", eikä kestänyt.
Muovisilppua ja vääntyneitä osia. Mascon pojat korjasi alle kahdessa viikossa ennalleen. Kiitos Mascolle ripästä työstä.
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja kate »

millasilla kilometrimäärillä on tullu varihihna tiensä päähän vai onko kellekään vie tarvinnu normaali kulumisen takia vaihtaa.mulla on 7500km huolto edessä eikä sitä kuulemma huollon mukaan siinä edes tarkisteta.mittaus tehtiin 5000km huollossa ja vaihdetaan vasta sitten kun mitat ei ole enään normien sisällä.tuntuu kummalta kun kingquadin hihnan vaihtoväli on 2000km niin miten kymcossa voi kestää niin pitkään vaikka varisysteemi onkin vähän erilainen.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 16:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Olisko Kinquad:issa otettu varman päälle tuo vaihtoväli?Vai kuluuko se tosiaan jo 2000km kohdilla? :shock:
Ainakin noissa pienemmissä Kymcoissa alkaa 10 000km kohdilla olla variaattorin lautasissakin jo urautumista havaittavissa.

Onpas muuten kohtuukallis hihna : 189e tuolla Saksassakin. :shock:
Mitä mahtaa maksaa Suomessa?
Back in business
DirtyMo
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Elo 2008 17:12
Paikkakunta: Vaasa

Re: MXU 500 Tieliikennemalli

Viesti Kirjoittaja DirtyMo »

Päivää taloon. Yhteiselämää MXU 500:n kanssa on nyt jo kaksi päivää. Peli on -07 ja vähän reilu 4000 ajettu. Ensimmäinen ilta tuli aurattua lähes puhdasta pihaa..

Seuraavana päivänä ajattelin käydä tankilla ja vastoinkäymiset alkoivat. Kone hyytyi ajosta. Noin 10 sec jälkeen lähti startista käyntiin. Ei meinannut antaa koskea kaasuun ollenkaan. Psykologinen mönkijän heilutus puolelta toiselle ja taas mentiin Kotia kohti. Saman tempun teki kolme kertaa. Aina noin 500m ajon jälkeen.

Muistin täältä lukeneeni, ettei kannata luottaa bensamittarin palkkeihin. Niitä oli esillä kaksi. Olin kaatanut aamulla puoli vuotta vanhat ruohonleikkurin bensat (98e) tankkiin. Tankissa oli muutamia litroja bensaa. Ehkä vanhaa ja uutta 50/50 sekoituksella.

Otin ja vaihdoin bensansuodattimen. Samalla huomasin, että Res asennossa uuteen bensansuodattimeen norui bensaa. Käänsin hanan On asentoon ja suodatin hulahti täyteen. Hieman näkyi samalla tulevan roskaa jonkin verran suodattimeen. Tuosta tuli ajatus että olisikohan aika tyhjentää tankki putsausta varten.

Cooleri oli kirjoittanut tänne joskus tuosta tankin korkin modauksesta korvausilman saamiseksi. Korkin letku oli täynnä kuivunutta mutaa. Korkin reikä ei hengittänyt. Putsailin ja poistin korkin venttiilin kumin.

Innoissani lähdin matkaan ja taas pettyneenä nilkutin mönkijällä kotiin. Alkaa naapurin rouva katsomaan kun lähden rehvakkaasti pihasta ja noin 5min myöhemmin tulen kakovalla mönkijällä takaisin. Tervehtimättä ajan suoraan talliin kiroilemaan.

Mönkkä starttaa aina hienosti kun lähdin uusille tankkaus yrityksille. Myös kotipihassa ei ole ongelmia tehdessäni lumitöitä. Eli muutaman metrin edestakaisessa ajossa.

Hain 5 litraa uutta 98:a ja testilenkille. Nyt ei mitään ongelmia ja kaikki toimii. Naapurin rouvallekin voi tervehtiä takaisin kotiin tultaessa, eikä tarvi luikkia talliin.

Eli diagnoosi oli joko bensa vähissä ja Res asennossa hanan päässä putki tukossa. Toinen vaihtoehto on että kone oli vain kranttu tuolle puoli vuotta vanhalle bensalle. Tiedä häntä jotenkin tuntuu erikoiselle että olisi ollut niin herkkä vanhalle aineelle.

Nyt pitää vielä tarkistaa onko tuo imukurkun kuristus paikallaan. Jotenkin olisin odottanut että hieman nopeammin kiihtyisi...

Kiitokset tänne foorumilaisille avusta jota ette edes tienneet antaneenne. Täältä sitä tuli etsittyä mahdollisia vikoja.
DirtyMo
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Elo 2008 17:12
Paikkakunta: Vaasa

Re: MXU 500 Tieliikennemalli

Viesti Kirjoittaja DirtyMo »

Sen verran vielä palaan tähän prikka-asiaan. Onko tarvetta pääsuuttimen vaihtoon prikan poiston jälkeen?

Kapineesta heräsi nuo nukkuvat kilowatit. Kaikki toimii hienosti.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 16:35

Re: MXU 500 Tieliikennemalli

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

ainakin 400:essa piti muuttaa suuttimen kokoa kun kuristus on pois. Osta useampaa eri kokoa ja kokeile ensin suurimmalla ja siitä lähde tiputtamaan alaspäin pykälä kerrallaan niin sen kyllä huomaa missä vaiheessa toimii parhaiten.
Back in business
Vastaa Viestiin