Asiaa työntötanko koneesta, puolesta ja vastaan
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Siis 600-700 ja 800 koneet on työntankokoneita. Mutta niin on Letukan V8 lohkotkin ja ei ne kaikki laiskoja ole...
Eikä 800:n laiska ole, mutta kärsii hieman ympärillä olevan mönkijän lievästä ylipainosta ja maltillisesta viritysasteesta. Kyyyllä sen työntötankokoneenkin saa laulamaan, mutta toki nykyaikaisemilla konstruktioilla saadaan tehoa ja luotettavutta samaan aikaan.
Eikä 800:n laiska ole, mutta kärsii hieman ympärillä olevan mönkijän lievästä ylipainosta ja maltillisesta viritysasteesta. Kyyyllä sen työntötankokoneenkin saa laulamaan, mutta toki nykyaikaisemilla konstruktioilla saadaan tehoa ja luotettavutta samaan aikaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Tracks
- Viestit: 1534
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
- Mönkijä:: Ei mönsäriä
- Paikkakunta: Kivitaipale City
Eihän tässä laiskaksi olla väittämässäkään työntötankokonetta, tosin niistä ei saa yhtäpaljon tehoa irti kuin ohc-koneesta johtuen työntötankojen ja muiden osien tuomasta painosta venttiilinostinmekanismiin verrattuna ohc-koneeseen.mmc-tero kirjoitti:No kerroppas tyhmälle mikä tekee "tönäri"koneesta laiskan ?Skygo kirjoitti:Muuten eikös polaris käytä vieläkin työntötankokonetta ainakin sportsmaneissa? Tähän moottorirakenteeseen hieman perehtyneenä en ihmettele ollenkaan jos sanotaan laiskaksi...
Tätä en todellakaan ole itse keksinyt vaan ihan tosi asia joka on peräisin Näin Korjaan Autoani -kirjasarjasta.
Eihän työntötankokoneessa mitään varsinaista "vikaa" ole varsinkaan mönkijän moottorina. Kierroskoneeksi siitä ei ole.
Edit: Modet ollu vauhdissa
,joten muokataan vastaamaan otsikkoa.
Edit: Modet ollu vauhdissa

Viimeksi muokannut VIPER, 14 Helmi 2008 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skygo kirjoitti:
Tähän moottorirakenteeseen hieman perehtyneenä en ihmettele ollenkaan jos sanotaan laiskaksi...
Voi jessus sentään mitä täällä saa lukea...Skygo kirjoitti:
Eihän tässä laiskaksi olla väittämässäkään työntötankokonetta, tosin niistä ei saa yhtäpaljon tehoa irti kuin ohc-koneesta johtuen työntötankojen ja muiden osien tuomasta painosta venttiilinostinmekanismiin verrattuna ohc-koneeseen.
Tätä en todellakaan ole itse keksinyt vaan ihan tosi asia joka on peräisin Näin Korjaan Autoani -kirjasarjasta.
Nyt ollaan tosi pahasti kuutamolla.
Tähän asiaan ei voi muuta kun




- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Kyllähän Skygo on oikeilla linjoilla asian suhteen, eikä tähän kannata verrokiksi laittaa noita jenkkikaseja, sillä niistä tehot otetaan kuutiotuumilla. Idea on siinä, että tuota Pollen työntötankokonetta ei kestä kierrättää kuten yläpuolisella nokka-akselilla olevaa, ja nuot kierrokset on tehonnostossa ratkaisevassa osassa, etenkin jos ei ahdeta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...