Asiaa työntötanko koneesta, puolesta ja vastaan

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Muuten eikös polaris käytä vieläkin työntötankokonetta ainakin sportsmaneissa? Tähän moottorirakenteeseen hieman perehtyneenä en ihmettele ollenkaan jos sanotaan laiskaksi...
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Skygo kirjoitti:Muuten eikös polaris käytä vieläkin työntötankokonetta ainakin sportsmaneissa? Tähän moottorirakenteeseen hieman perehtyneenä en ihmettele ollenkaan jos sanotaan laiskaksi...
No kerroppas tyhmälle mikä tekee "tönäri"koneesta laiskan ?
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Siis 600-700 ja 800 koneet on työntankokoneita. Mutta niin on Letukan V8 lohkotkin ja ei ne kaikki laiskoja ole...

Eikä 800:n laiska ole, mutta kärsii hieman ympärillä olevan mönkijän lievästä ylipainosta ja maltillisesta viritysasteesta. Kyyyllä sen työntötankokoneenkin saa laulamaan, mutta toki nykyaikaisemilla konstruktioilla saadaan tehoa ja luotettavutta samaan aikaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

mmc-tero kirjoitti:
Skygo kirjoitti:Muuten eikös polaris käytä vieläkin työntötankokonetta ainakin sportsmaneissa? Tähän moottorirakenteeseen hieman perehtyneenä en ihmettele ollenkaan jos sanotaan laiskaksi...
No kerroppas tyhmälle mikä tekee "tönäri"koneesta laiskan ?
Eihän tässä laiskaksi olla väittämässäkään työntötankokonetta, tosin niistä ei saa yhtäpaljon tehoa irti kuin ohc-koneesta johtuen työntötankojen ja muiden osien tuomasta painosta venttiilinostinmekanismiin verrattuna ohc-koneeseen.
Tätä en todellakaan ole itse keksinyt vaan ihan tosi asia joka on peräisin Näin Korjaan Autoani -kirjasarjasta.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

No olihan joskus "valittujen palojen"korjaa autoasi liitteessä miten helmat korjataan "hienosti" kanaverkolla ja pakkelilla.....
onkos CIH moottori sitten kompromissi ;-)
Ja eiköhän se tehon saaminen ole ihan tekijästä kiinni.
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Eihän työntötankokoneessa mitään varsinaista "vikaa" ole varsinkaan mönkijän moottorina. Kierroskoneeksi siitä ei ole.
Edit: Modet ollu vauhdissa :lol: ,joten muokataan vastaamaan otsikkoa.
Viimeksi muokannut VIPER, 14 Helmi 2008 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
budhead
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Tammi 2008 14:40
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja budhead »

corvetessa käytetään edelleen "tönäri" konetta, eikä niin kovin laiska ole
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

mmc-tero kirjoitti:No olihan joskus "valittujen palojen"korjaa autoasi liitteessä miten helmat korjataan "hienosti" kanaverkolla ja pakkelilla.....
onkos CIH moottori sitten kompromissi ;-)
Ja eiköhän se tehon saaminen ole ihan tekijästä kiinni.
Joo se oliki valitut palat...

CIH?
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

CIH Cam Inside Head ,esim ooppelin patarautakoneet on tollasia
Kaikkea mitä kirjoissa lukee niin ei kannata ihan varmana pitää.
ei se veekasi lehtikään kaikista autoinsinöörejä tee.
mutta se siittä ja sen kestävyydestä...
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
pm69
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Marras 2006 08:45

Viesti Kirjoittaja pm69 »

Skygo kirjoitti:
Tähän moottorirakenteeseen hieman perehtyneenä en ihmettele ollenkaan jos sanotaan laiskaksi...
Skygo kirjoitti:
Eihän tässä laiskaksi olla väittämässäkään työntötankokonetta, tosin niistä ei saa yhtäpaljon tehoa irti kuin ohc-koneesta johtuen työntötankojen ja muiden osien tuomasta painosta venttiilinostinmekanismiin verrattuna ohc-koneeseen.
Tätä en todellakaan ole itse keksinyt vaan ihan tosi asia joka on peräisin Näin Korjaan Autoani -kirjasarjasta.
Voi jessus sentään mitä täällä saa lukea...
Nyt ollaan tosi pahasti kuutamolla.
Tähän asiaan ei voi muuta kun :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllähän Skygo on oikeilla linjoilla asian suhteen, eikä tähän kannata verrokiksi laittaa noita jenkkikaseja, sillä niistä tehot otetaan kuutiotuumilla. Idea on siinä, että tuota Pollen työntötankokonetta ei kestä kierrättää kuten yläpuolisella nokka-akselilla olevaa, ja nuot kierrokset on tehonnostossa ratkaisevassa osassa, etenkin jos ei ahdeta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

NII-I!

Voin vaikka skannata sen sivun siitä kirjasta jos joku epäilee :evil:
Viimeksi muokannut Skygo, 11 Helmi 2008 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
pm69
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Marras 2006 08:45

Viesti Kirjoittaja pm69 »

No niin ,nyt taitaa taas mennä puurot ja vellit sekaisin.
Onko kysymys pollen koneen laiskuudesta vai työntötanko koneen
tehottomuudesta vrt. ohc?
Jos on kyse pollesta niin mihin verrattuna se on laiska?

Onko esimerkkejä tehoista ohv vs. ohc ?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä niihin tehoihin vaikuttaa moni muukin tekijä kuin se että onko kone tönäri vai yläpuolisella nokalla. Aika epäoleellista kinastella siitä että olisiko Polariksen kone tehokkaampi pelkästään sillä että se olisi yläpuolisella nokalla. Kokonaisuus pojat, kokonaisuus.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
msk383
6WD
Viestit: 344
Liittynyt: 07 Tammi 2007 13:20
Mönkijä:: BlackCat H2 / Scrambler 1k

Viesti Kirjoittaja msk383 »

Ei vitjat, täähän on kuin suoraan suomi24:n teinituning-keskusteluista :D.
Atv Team Pumpulipersepojat
Vastaa Viestiin