Poliisien suhtautumisia mönkijöihin
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Poliisien suhtautumisia mönkijöihin
Joo elikkäs laitetaan tälläinen pystyyn kun ei tuolla aikaisemmassa samaan viittaavassa puhuttu muuta kuin paskaa.
Eli Lauantaina ajoin nopeusratsiaan sallittua nopeutta mutta poliisi ohjasi sivuun. no siinä muutaman minuutin yksin istuttuani(syystä että poliisi hoiti ensin minun jälkeen pysäytetyn auton asiat)
tämä komissario ku..ää tuli sanonmaan että annappa ajokortti ja rekisteriote.
no minäpä annoin ja kysyin että miksi pysäytitte vaikka ei ylinopeutta ollutkaan?
poliisi siihen " ei ollut joo ylinopeutta mutta pysäytinpä ihan muuten vaan, kun ajelet tälläisellä vehkeellä."
No koitin ukolle vähän huulta heittää nii vastauksena oli vaan että "mitä v...ua sä tolla meinaat"
no sitten palo käämi ja pienen rähinänhän sain siinä aikaseksi enkä oo ennen kuullu niin rumia sanoja leppoisan näköisestä vanhasta ukosta.
mutta joo onko vastaavia kokemuksia kellään?
Luulisin ainakin että tässä Helsingin alueella kenttäsiat osaa olla aika veemäisiä.toki muutama poikkeuskin tullut vastaan...
Eli Lauantaina ajoin nopeusratsiaan sallittua nopeutta mutta poliisi ohjasi sivuun. no siinä muutaman minuutin yksin istuttuani(syystä että poliisi hoiti ensin minun jälkeen pysäytetyn auton asiat)
tämä komissario ku..ää tuli sanonmaan että annappa ajokortti ja rekisteriote.
no minäpä annoin ja kysyin että miksi pysäytitte vaikka ei ylinopeutta ollutkaan?
poliisi siihen " ei ollut joo ylinopeutta mutta pysäytinpä ihan muuten vaan, kun ajelet tälläisellä vehkeellä."
No koitin ukolle vähän huulta heittää nii vastauksena oli vaan että "mitä v...ua sä tolla meinaat"
no sitten palo käämi ja pienen rähinänhän sain siinä aikaseksi enkä oo ennen kuullu niin rumia sanoja leppoisan näköisestä vanhasta ukosta.
mutta joo onko vastaavia kokemuksia kellään?
Luulisin ainakin että tässä Helsingin alueella kenttäsiat osaa olla aika veemäisiä.toki muutama poikkeuskin tullut vastaan...
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
höh, luulisi tuollaisen valvontapuuhan olevan leppoisaa puuhaa, mutta taisikin olla hankala päivä.
Mulle on riittänyt kortin tarkistus ja se kerrottiin olevan kilvellisyyden tarkistuksen ohella olevan pysäytyksen syy.
Oon oppinut, että tulli-, raja- tai poliisiviranomaiselle naukuminen on ajan haaskausta, siis oman ajan. Pinna viulunkieleksi, mutta ei kannata antaa sen katketa. Runsaan tuuman mittanen putki omien korvien väliin, reilu puhallus sen virkamiehen alkometripilliin ja ajo jatkuu.
Mulle on riittänyt kortin tarkistus ja se kerrottiin olevan kilvellisyyden tarkistuksen ohella olevan pysäytyksen syy.
Oon oppinut, että tulli-, raja- tai poliisiviranomaiselle naukuminen on ajan haaskausta, siis oman ajan. Pinna viulunkieleksi, mutta ei kannata antaa sen katketa. Runsaan tuuman mittanen putki omien korvien väliin, reilu puhallus sen virkamiehen alkometripilliin ja ajo jatkuu.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Työmyyrä
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris
- Viesti:
Mönkijällä liikkuessa en ole kohdannut poliisin taholta mitään negatiivista suhtautumista, päinvastoin. Paikalliset ainakin arvostavat mönkkäriaktiiveja vapepan riveissä ja harjoituksissa ja tilanteissa palaute on ollut ymmärtäväistä ja keskustelut mönkkäritouhuista ovat saaneet sen kannan, että pääasia on että järki olisi päässä eikä vaaraa ja varsinaista ilkeyttä aiheuteta muille, niin ei se kaikki tarvitse ihan niin lakikirjan mukaan mennä. Eräs tapahtuma vuosien takaa on myös pysynyt muistissa, vuosi 95 ja kq:lla 3 päällä maantiellä ilman kypäriä uima-asuissa maijaa vastaan ja nostettiin kättä jo kaukaa niin saimme myös poliiseilta terhakan kädenheilutuksen ja matka jatkui molemmilla. Ruuhkasuomessa tilanne voi olla eri mutta vanha sanonta pitänee paikkansa, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja ikävä kyllä vastaus ei kohdistu välttämättä oikeaan henkilöön vaan samaan harrastajaryhmään.
Hyvin oot oppinu, se nimittäin menee just noin, metsä vastaa niiku sinne huutaa.Roosa999 kirjoitti:Oon oppinut, että tulli-, raja- tai poliisiviranomaiselle naukuminen on ajan haaskausta, siis oman ajan.
Turhaa on kuitenkaan alkaa kaivaa verta omasta nenästä turhan takia.
Sitten, jos virkamiehen toimissa on havaittavissa jotain, pientäkin, epäasiallisuutta mennään vaikka 'verissäpäin' Valtakunnanoikeuteen saakka katsomaan mitenpäin se juttu onkaan lakiin kirjattu, prkl.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
"Ne bis in idem"
- rane
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Eipä ole kuin positiivistä suhtautumis kokemuksia poliisista,en sit tiedä että johtuuko sinisestä sinisalon ajopuvuvusta(saman näköinen kuin moottoripyöräpoliiseilla)eli kun on ollut kaikkien ajoneuvojen pysäytys ratsia,niin minulle on vedetty hanska lippaan tervehdykseksi ja ei pysäytetty.Kysyin asiasta viimesissä Vapepan etsinnöissä asiasta poliisilta niin hän sanoi että ei se siitä puvusta johdu vaan hehän ovat niin mukavia.
Edellisen kommentin kanssa olen 100% samaa mieltä eli niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan.
Edellisen kommentin kanssa olen 100% samaa mieltä eli niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Näin juuri, en oikein ymmärrä miten jollain on ongelmia suhtautua lainvalvojien työhön ja miten joillain on aina ongelmia Poliisin kanssa. Mulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia Poliisin työstä ja niilläkin kerroilla kun olen maksuseuraamuksen saanut on ne olleet aiheellisia.rane kirjoitti:.Edellisen kommentin kanssa olen 100% samaa mieltä eli niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan.
Jos asenteena on positiivisuus on hanurista poliisien kanssa niin voi käydä peilistä katsomassa syyn siihen miksi ei tule toimeen lainvalvojien kanssa.
Kylätason mönkijäkuski
- JJP
- Tracks
oikeassa olette että tietenkin saa mitä tilaa.
mutta kun olemassa on poliiseita jotka luultavasti vaan syntynyt kusipäiksi tai ei ole aina nallekarkit menny tasan jonka vuoksi heistä on tullut sellaisia.ihan samalla tavalla kuin armeijassa on kapiaisia jotka on aivan sotahulluja...ei kaikki tietenkään mutta niitäkin on tullut vastaan.
Eli vaikka omalle kohdalle ei ole sattunut kusipäistä virkavaltaa niin se ei pois sulje sitä etteikö heitä olisi olemassa.onneksi olkoon jos ei koskaan ole tullut vastaan poliisia joka hymyilemisen ja mukavan palvelun sijasta leimaa heti rikolliseksi.....
mutta kun olemassa on poliiseita jotka luultavasti vaan syntynyt kusipäiksi tai ei ole aina nallekarkit menny tasan jonka vuoksi heistä on tullut sellaisia.ihan samalla tavalla kuin armeijassa on kapiaisia jotka on aivan sotahulluja...ei kaikki tietenkään mutta niitäkin on tullut vastaan.
Eli vaikka omalle kohdalle ei ole sattunut kusipäistä virkavaltaa niin se ei pois sulje sitä etteikö heitä olisi olemassa.onneksi olkoon jos ei koskaan ole tullut vastaan poliisia joka hymyilemisen ja mukavan palvelun sijasta leimaa heti rikolliseksi.....
Kuvasteita
Kuvasteita
Kaikissa meissä asuu omanlainen persoona ja silloin jos näiden persoonien henkilökemiat ei heti natsaa niin konflikti on valmis, oli sitten kyse ammattikunnasta tai kaupassakävijöistä.
En missään nimessä väitä että kaikki Poliisit olisi olleet miellyttäviä ja hymyileviä mutta niidenkään kanssa ei ole ollut ongelmia. Pariin otteeseen on kuunneltu melkoista saarnaa mutta en jaksa ottaa siitä ressiä koska tiedän että itsekullakin on joskus huono päivä ja se joskus purkaantuu väärässä paikassa, ammattikunnasta riippumatta. Raskas ja stressaava työ pitkillä työvuoroilla ei aina ole omiaan pitämään yllä asiakaspalvelua ja ylilyöntejäkin tapahtuu.
Sotahulluja PV:n kantahenkilökuntaan kuuluvia en ole vielä tavannut vaikka työni ja harrastuksen puolesta olen paljon tekemisissä. Sielläkin on monenlaista persoonaa ja jotkut erikoistuneet johonkin osa-alueeseen ja elävät "omaa elämäänsä" tämän asian kanssa, tottumattoman korvaan jutut kuulostaa joskus aika hurjilta vaikka heille se on arkipäivää. Samalla tavalla voisi alkaa nimittelemään pakkausalan työntekijöitä pahvihulluiksi tai huippukokkia ruokahulluksi
Suvaitsevaisuutta, se auttaa monessa arkipäivän askareessa
En missään nimessä väitä että kaikki Poliisit olisi olleet miellyttäviä ja hymyileviä mutta niidenkään kanssa ei ole ollut ongelmia. Pariin otteeseen on kuunneltu melkoista saarnaa mutta en jaksa ottaa siitä ressiä koska tiedän että itsekullakin on joskus huono päivä ja se joskus purkaantuu väärässä paikassa, ammattikunnasta riippumatta. Raskas ja stressaava työ pitkillä työvuoroilla ei aina ole omiaan pitämään yllä asiakaspalvelua ja ylilyöntejäkin tapahtuu.
Sotahulluja PV:n kantahenkilökuntaan kuuluvia en ole vielä tavannut vaikka työni ja harrastuksen puolesta olen paljon tekemisissä. Sielläkin on monenlaista persoonaa ja jotkut erikoistuneet johonkin osa-alueeseen ja elävät "omaa elämäänsä" tämän asian kanssa, tottumattoman korvaan jutut kuulostaa joskus aika hurjilta vaikka heille se on arkipäivää. Samalla tavalla voisi alkaa nimittelemään pakkausalan työntekijöitä pahvihulluiksi tai huippukokkia ruokahulluksi

Suvaitsevaisuutta, se auttaa monessa arkipäivän askareessa

Kylätason mönkijäkuski
Eilen lähdettiin mönkkärillä emännän kanssa juhlimaan kaverin mökille. Meikäläinen alko juomaan olutta siinä komian auringon alla ja niin niitä tuli liian monta kumottua.
Emäntä siis ajamaan. 200m ennen koti pihaan kääntymistä pysähdyttiin risteykseen ja siitä menee sitten Poliisi mondeo ohi ja sen jälkeen tulee moottoripyöräpoliisi, joka näyttää että tien sivuun kiitos.
Emäntä vetää pienet paniikit ja siinä sitten kerrattiin mistä löytyy pakki jne. No sitten kun mönkkäri oli parkissa ja sammuksissa niin Yamahan R1:nen (luultavasti) sammuu kanssa ja poliisi tokaisee, että ajokortti ja rekisteriote. Nehän meiltä löytyi ja poliisi siinä hieman tarkisteli papereita ja tokaisi hyvät illan jatkot. Ilmoitti puhelimella Mondeolle: "Oli rekisteröity kahdelle". Luultavasti Mondeo oli siis pyytänyt pysäyttämään ja tarkistamaan vain tuon. Ei siis edes puhaltanut, vaikka minulta seisominen suorassa tuotti pieniä ongelmia
Emäntä siis ajamaan. 200m ennen koti pihaan kääntymistä pysähdyttiin risteykseen ja siitä menee sitten Poliisi mondeo ohi ja sen jälkeen tulee moottoripyöräpoliisi, joka näyttää että tien sivuun kiitos.
Emäntä vetää pienet paniikit ja siinä sitten kerrattiin mistä löytyy pakki jne. No sitten kun mönkkäri oli parkissa ja sammuksissa niin Yamahan R1:nen (luultavasti) sammuu kanssa ja poliisi tokaisee, että ajokortti ja rekisteriote. Nehän meiltä löytyi ja poliisi siinä hieman tarkisteli papereita ja tokaisi hyvät illan jatkot. Ilmoitti puhelimella Mondeolle: "Oli rekisteröity kahdelle". Luultavasti Mondeo oli siis pyytänyt pysäyttämään ja tarkistamaan vain tuon. Ei siis edes puhaltanut, vaikka minulta seisominen suorassa tuotti pieniä ongelmia

Polaris 500 H.O. TL + 3 lasten mönkkäriä
EX - Suzuki LT-R 450
EX - Suzuki LT-R 450
- JJP
- Tracks
noi pahvihullut ja ruokahullut meni taas vähä yli...
siis elää joo kapiaiset vähä siinä omassa maailmassaan ja omaa juttuaan. mutta armeija aikanani kyllä tapasin näitä "sotahulluja". eikä pidä vähätellä et "ei se tekee vaan työtään" tai "se on vaan persoona,ei pidä ottaa väkisin".
olin tekemisissä todella monien kapiaisten kanssa ja onneksi näitä kakopäitä ei niin montaa tullut vastaan. mutta liian monta kuitenkin.
kun näiden kaverien kans keskusteli niin huomas että niiden ajatusmaailma oli todella kaukana todellisuudesta.
no voi todella sanoo et elää vähä omassa maailmassa...
siis elää joo kapiaiset vähä siinä omassa maailmassaan ja omaa juttuaan. mutta armeija aikanani kyllä tapasin näitä "sotahulluja". eikä pidä vähätellä et "ei se tekee vaan työtään" tai "se on vaan persoona,ei pidä ottaa väkisin".
olin tekemisissä todella monien kapiaisten kanssa ja onneksi näitä kakopäitä ei niin montaa tullut vastaan. mutta liian monta kuitenkin.
kun näiden kaverien kans keskusteli niin huomas että niiden ajatusmaailma oli todella kaukana todellisuudesta.
Kuvasteita
Kuvasteita
Vaikka tapanani ei yleensä ole kommentoida kenenkään oikeinkirjoitusasua, se kun ei ole relevanttia tälläisilla asiafoorumeilla, on pakko todeta tuosta lainatusta löytyvän yli kymmenen sellaista virhettä, joista kouluaikanani olisi saanut sapiskaa lujasti.JJP kirjoitti:noi pahvihullut ja ruokahullut meni taas vähä yli...
Miksi sitten nyt?
Oikeinkirjoitus usein korreloi ihmisen kykyä oppia uusia asioita, tai sitä tapaa, jolla hän kommunikoi ja viestii muiden kanssa.
Kun väität olleesi tekemisissä todella monen 'kapiaisen' kanssa ja käyneesi keskusteluja heidän kanssaan, jolloin totesit heidän arvomaailmansa olevan todella kaukana todellisuudesta, epäilen kertomaasi.
Sillä, usein lainatun kaltaista tekstiä tuottaa henkilö, joka on suorittanut varusmiespalveluksensa miehistötehtävissä, eivätkä he useinkaan pääse luotaamaan kantahenkilökunnan sielunelämää syvällisten keskustelujen kautta.
Puolustusvoimien kantahenkilökuntaan, yhtä hyvin kuin poliisinkin, mahtuu persoonaa laidasta laitaan. Yleistäminen ei ole kuitenkaan tässäkään mistään kotoisin.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
"Ne bis in idem"
"Ne bis in idem"
JJP kirjoitti:noi pahvihullut ja ruokahullut meni taas vähä yli...
Itsellä kun on kokemusta tuosta varusmies ajasta ja myös sen ojan toisesta puolesta vuoden verran ns. "värvättynä" eli sopimussotilaana.
En sitten tiedä missä muukalaislegioonassa olet armeijasi käynyt, mutta ainakaan itselleni ei tullut yhtään kakopäätä vastaan.