Siinähän tuo periaate on kuvattu, pitäisi keksiä joku pienikokoinen vipu vasemmalle puolelle ettei tarviis kaikkia katkaisijoita jättää tilanpuutteen takia pois
no siis toi Bmx pyörien vaijeri aika saletisti toimii. menkää kunnon polkupyörä liikkeeseen ja pyytäkää GYRO(ORYG) vaijerin yläpäätä.en tiedä onko nyt täydellinen nimi osalle mutta sillä nimellä mä sen aina olen tuntenut.
ei muistaakseni montaa montaa kymppiä maksa,niin kannattaahan sitä yrittää.
En vain mene takuuseen riittääkö vaijerin liikerata tuollaisessa Gyrossa avaamaan tarpeeksi kaasaria.
Toi tehojen tuplaantuminen on jtn aivan älytöntä....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne.. Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Yksi vaihtoehto tietenkin on laittaa 2 kaasuvipua ihan omilla vaijereilla(kylläkin aavistuksen liian lyhyillä) ja ennen kaasaria yhdistää ne.
Tekee sellaisen potikan johon tulee nuo kaksi kiinni ja siitä lähtee sitten lyhkäinen pätkä kaasariin.
Saahan nuo vaijerit kiinnitettyä vaikka ruuvin alle.esim. poraa ruuviin keskelle reijän,työntää vaijerit siitä ja kiristää mutterin siihen kiinni. AVOT.
TUPLAKAASUVIPU VALMIS
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne.. Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
toisaalta vois olla toimiva idea, mut en tiedä että vasempaan sarveen.. johonkin takaritsille kova juttu.. tosin pitäsi siten toteuttaa ettei se vahingossa hirtä kiinni ja aiheuta vaaratilanteita ojienylityksissä tms.
En tiedä riittäisikö sykkelin vaijerivirtelmässä liikevara, mutta esim. kahdella luistikaasarilla olevissa koneissa on tuo "mokkula", missä vaijerit haarautuvat kahdeksi. Tai vaikka kakstahtikoneiden kaasu/öljypumpunvaijeri kombinaatiossa.
Langattoman kaasuun löytyy valmiita sovelluksia venemaailmasta. Olisivat samalla kelin kestäviä.
Mutta tuon valmiin haaroituksen käyttäminen, joka 2 luistisissa jne on käytössä, pitää tutkia, sillä siellä vedetään yhdellä ja liikutetaan kahta luistia. Nyt tilanne on toisinpäin ja toimiiko se haaroitin olemassaolevalla mekaniikalla myös tyylii vedetään kahdella, mutta yksi liikkuu...
Kauppaan hakemaan mokkulaa...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Niin no. Siinä kävisi tietysti niin että toista vaijeria vedettäessä toinen löystyisi, mutta kylläpä nuo vaijerinpäät yleensä menevät suosiolla näissä mokkuloissa siihen hahloonsa kun kaasun löysäisi.
aikoinaan piti hontaan tehä kaasu vasemmalle kädelle väliaikaisesti kun operoivat tuon oikean käden.vaijeri teipillä kaasuvipuun kiinni ja toiseen kahvaan ja siihen vipu,oli täydellinen infa varustus
nyt kyllä tuntuu että joillain on liikaa aikaa ja ei tiedä miten sitä hyödyksi käyttäs niin sitä tulee pieneen mieleen vaikka tupla kaasut .
noh Japanilaisilla on konsti miten mielenrauha ei järky , tekee puutarhan ja hoitelee sitä niin ei tule ajateltua liikaa ( sen jo Ikekin aikanaan ties ).
Tuplakaasu = kaksi kurinpalautinta -> pitää lisätä tuotantoa
Logilta hyvä idea ja kyllä mulle tuplakaasu kelpaa maastoajossa. Jos ja kun saan joskus Maximuksen myytyä ja seuraavan pelin rakenteille niin siihen pitää soveltaa tuplakaasu, jos sen saa järkevästi rakennettua.
Toinen mikä on jo testattu on maastofillareista tutut "nousukahvat" stongan päissä. Ne jakaa mielipiteet ja joskus ne on tiellä mutta ne antaa yhden tartuntapisteen lisää kun kiikutaan kahdella renkaalla louhikossa
Vanha konsti on usein paree, kun pussillinen uusia. Ottakaa riittävän pitkä vaijerinpätkä, toinen pää läpän vivustoon ja toiseen päähän puukapula. Tulee paikasta toiseen siirreltävä kaasukahva, eikä sijoitusongelmia.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.