Kaasuvipu molemmille puolille

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Jippanen kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1141770.jpg Tossa on jonkin lainen piirros. Älkää haukkuko mun taitoja pystyy :D
Siinähän tuo periaate on kuvattu, pitäisi keksiä joku pienikokoinen vipu vasemmalle puolelle ettei tarviis kaikkia katkaisijoita jättää tilanpuutteen takia pois :roll:
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja JJP »

no siis toi Bmx pyörien vaijeri aika saletisti toimii. menkää kunnon polkupyörä liikkeeseen ja pyytäkää GYRO(ORYG) vaijerin yläpäätä.en tiedä onko nyt täydellinen nimi osalle mutta sillä nimellä mä sen aina olen tuntenut.

ei muistaakseni montaa montaa kymppiä maksa,niin kannattaahan sitä yrittää.
En vain mene takuuseen riittääkö vaijerin liikerata tuollaisessa Gyrossa avaamaan tarpeeksi kaasaria. :(


Toi tehojen tuplaantuminen on jtn aivan älytöntä.... :P :P
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja JJP »

Yksi vaihtoehto tietenkin on laittaa 2 kaasuvipua ihan omilla vaijereilla(kylläkin aavistuksen liian lyhyillä) ja ennen kaasaria yhdistää ne.

Tekee sellaisen potikan johon tulee nuo kaksi kiinni ja siitä lähtee sitten lyhkäinen pätkä kaasariin.
Saahan nuo vaijerit kiinnitettyä vaikka ruuvin alle.esim. poraa ruuviin keskelle reijän,työntää vaijerit siitä ja kiristää mutterin siihen kiinni. AVOT.
TUPLAKAASUVIPU VALMIS :P
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Mulla onkin yks tommonen gyro varaston hyllyllä kun otin bemaxista pois, en kyllä ite rupee toho trapperiin väsään : D
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Atv 400
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Maalis 2006 19:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Atv 400 »

Koittakaa suunnitella se kaasuvipu takatavaratelineen vasempaan reunaan.Sydeemistä vois olla apuja oikealle kallistavassa rinteessä.
Avatar
Harmaaotso
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 05 Touko 2008 18:18
Mönkijä:: -
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja Harmaaotso »

toisaalta vois olla toimiva idea, mut en tiedä että vasempaan sarveen.. johonkin takaritsille kova juttu.. tosin pitäsi siten toteuttaa ettei se vahingossa hirtä kiinni ja aiheuta vaaratilanteita ojienylityksissä tms.
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Miten olisi langaton kaasu :roll: voisi samalla työntää vaikka takaa :lol:
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

En tiedä riittäisikö sykkelin vaijerivirtelmässä liikevara, mutta esim. kahdella luistikaasarilla olevissa koneissa on tuo "mokkula", missä vaijerit haarautuvat kahdeksi. Tai vaikka kakstahtikoneiden kaasu/öljypumpunvaijeri kombinaatiossa.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Langattoman kaasuun löytyy valmiita sovelluksia venemaailmasta. Olisivat samalla kelin kestäviä.

Mutta tuon valmiin haaroituksen käyttäminen, joka 2 luistisissa jne on käytössä, pitää tutkia, sillä siellä vedetään yhdellä ja liikutetaan kahta luistia. Nyt tilanne on toisinpäin ja toimiiko se haaroitin olemassaolevalla mekaniikalla myös tyylii vedetään kahdella, mutta yksi liikkuu...

Kauppaan hakemaan mokkulaa...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Niin no. Siinä kävisi tietysti niin että toista vaijeria vedettäessä toinen löystyisi, mutta kylläpä nuo vaijerinpäät yleensä menevät suosiolla näissä mokkuloissa siihen hahloonsa kun kaasun löysäisi.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
PG
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 17 Tammi 2007 19:32
Paikkakunta: Olkiluoto

Viesti Kirjoittaja PG »

Eiköhän kelkkapuolen romuja voi kömpijöissäkin hyödyntää...
http://www.throttlesense.com/home.html
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

aikoinaan piti hontaan tehä kaasu vasemmalle kädelle väliaikaisesti kun operoivat tuon oikean käden.vaijeri teipillä kaasuvipuun kiinni ja toiseen kahvaan ja siihen vipu,oli täydellinen infa varustus :D
ja höh tietenkin se on honda
wazzaab
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Joulu 2006 10:57
Mönkijä:: can-am 650
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja wazzaab »

:shock: nyt kyllä tuntuu että joillain on liikaa aikaa ja ei tiedä miten sitä hyödyksi käyttäs niin sitä tulee pieneen mieleen vaikka tupla kaasut .

noh Japanilaisilla on konsti miten mielenrauha ei järky , tekee puutarhan ja hoitelee sitä niin ei tule ajateltua liikaa ( sen jo Ikekin aikanaan ties 8) ).
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuplakaasu = kaksi kurinpalautinta -> pitää lisätä tuotantoa :wink: :lol:

Logilta hyvä idea ja kyllä mulle tuplakaasu kelpaa maastoajossa. Jos ja kun saan joskus Maximuksen myytyä ja seuraavan pelin rakenteille niin siihen pitää soveltaa tuplakaasu, jos sen saa järkevästi rakennettua.

Toinen mikä on jo testattu on maastofillareista tutut "nousukahvat" stongan päissä. Ne jakaa mielipiteet ja joskus ne on tiellä mutta ne antaa yhden tartuntapisteen lisää kun kiikutaan kahdella renkaalla louhikossa :wink:
Kylätason mönkijäkuski
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Vanha konsti on usein paree, kun pussillinen uusia. Ottakaa riittävän pitkä vaijerinpätkä, toinen pää läpän vivustoon ja toiseen päähän puukapula. Tulee paikasta toiseen siirreltävä kaasukahva, eikä sijoitusongelmia. :wink: :lol:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin