Lapsen kuljetus mönkijällä

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
nakupää
6WD

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Piitulle: Anteeksi kommenttini. (vaikka yritin kyllä käyttää passiivimuotoa kohdentamati kehenkään)

Ja kiitos omastasi. (Se oli kannustava ja mukavan henkilökohtainen, siitä sai hyvän allekirjoituksen)

Silti pidän sitä kuskinedus paikkaa huonona.
Tepy
6WD
Mönkijä:: Polleheppa

Viesti Kirjoittaja Tepy »

Piitu kirjoitti:.. Alunperin idea vaan taisi olla että "Kuinka kuljetat lasta mönkijällä" ...
Tällä linjalla kun jatketaan niin siitä saavat vinkkejä/mielipiteitä miten ja missä ne kaikki, jotka haluavat kuljettaa. Itse en syliin pikkuista ottaisi, kuin nyt ehkä juuri ja juuri "piha-aluella". Sitten kun pääsee itse taakse, niin voi siirtyä metsätielle. Sitten kun jo jaksaa pitää itse kiinni, niin tiellä ja maastopoluilla. Eli asteittain, pikku hiljaa - niin sitä oppiin itsekukin.
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.

Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
trx78
4WD
Mönkijä:: Polars XP850

Viesti Kirjoittaja trx78 »

Mielipiteitä on niin monia. Harmi kun näin mielenkiintoinen aihe on saanut tällaisen negatiivisen leiman.

Itse en kyllä näe lasten kuskaamisessa mitään pahaa. Oma 4v loppi matkustaa aina etupuolella, on ajettu pihassa, pelloilla, metsäpoluilla yms.. Ei se paikkaa katso, pääasia on että ajetaan rauhallisesti ja turvallisesti. Kyllä jokainen tietää koska mennään rajan yli, jolloin meno alkaa olla liian vaarallista.

En pidä tätä harrastusta vaarallisena, kun vain pitää järjen mukana. Pahimmat kolhut meidän tenavat on saanut neljän seinän sisällä. Meno muistuttaa välillä apinatarhaa :D
* * Polaris XP 850 * *
Kömpiäinen
2WD
Mönkijä:: TGB Avenger 500 R

kyllä voi

Viesti Kirjoittaja Kömpiäinen »

Olen pitkästä aikaa täällä. Vaalityö vie aikaani, mutta sanoisin pian 4v. täyttävän tyttäreni nauttivan mönkkärikyydistä todella paljon.
Peli on TGB Blade, orkkis jättiloota takatarakalla, runkoon menevistä kiinnitysputkista turvavyö lantiolla. Eihän sen vyön tarkoitus ole kolaria kestää, vaan pitää lapsi kyydissä ajon aikana. Tosin lootan syvennys auttaa huimasti. Siis keskellä lootan etureunaa matkustajan syvennys....

Hyvää syksyn jatkoa , ja pörinää kaikille.

:)
ex-TGB325 - työmatkajuhtien aatelia(ko?)/500:ko parempi?
...varmasti.
Pietu71
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Tää keskustelu alko menee vähän sivuraiteille jonka läheisyydessä vaanii lievästi sana lapsenkasvatus :lol: .
Me kaikki olemme siinä parhaita ja ketään ei tosiaankaan parane pätkääkään siinä neuvoa tai edes vihjettä antaa :wink: .
Siitä varmaankin nää offtopic jutut.

Mutta oikeen vinkkinä siis kuljetukseen niin kaikkihan varmaan tietää noi kovat takaboksit,niissä on vallan mainiot kyynärnojat jotka toimii hienosti sivutukena,ei ne pienokaisia pitele mutta sitten pikkasen vanhemmalle.
hondamän
Noppeli
Mönkijä:: Honda TRX350

Re: Lapsen kuljetus mönkijällä

Viesti Kirjoittaja hondamän »

2v poika matkustaa mulla etupuolella ja pidän itse tiukasti pojasta kiinni, mönkiminen on hauskaa puuhaa (pihatiellä ja polulla ajaminen). välillä mennään lujaa.. yhtäkymppiä ja korkeintaan kahta :D. välillä poika painaa ite kaasua ja käyttää vinssiä.
vinssimestari
6WD

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

sama homma meilläkin noiden vauhtien kans, olen köyttänyt pojan vielä vyöllä itseeni niin on helpompi hallittavuus kun molemmat kädet tangossa.
pojan kaasuttelu-innostukseen ja välillä ohjailuun olen hommannut veli kohelluksen kurinpalauttimen joka on vielä ruuvattu, et kuritn päällä "kaasu"
pohjassa vauhti on noin 15km/h. kierrokset on sillälailla et isolla puolella ei lähde etes liikkeelle
Mr D
2WD

Viesti Kirjoittaja Mr D »

Laitetaan vielä linkki kuvaan joka kertoo enemmän :?: kuin 1000 sanaa :wink: Meillä ainakin toiminut tosi hyvin, mutta kyllähän tuollakin systeemillä järki pitää olla mukana.

http://kuvablogi.com/nayta/1623239/
Pietu71
Tracks

Mr D kirjoitti:Laitetaan vielä linkki kuvaan joka kertoo enemmän :?: kuin 1000 sanaa :wink: Meillä ainakin toiminut tosi hyvin, mutta kyllähän tuollakin systeemillä järki pitää olla mukana.

Voe ristus,akka repii mua koneen vierestä pois etten kirjota mitään äkkipikaista.
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Pietu71 kirjoitti:
Mr D kirjoitti:Laitetaan vielä linkki kuvaan joka kertoo enemmän :?: kuin 1000 sanaa :wink: Meillä ainakin toiminut tosi hyvin, mutta kyllähän tuollakin systeemillä järki pitää olla mukana.

Voe ristus,akka repii mua koneen vierestä pois etten kirjota mitään äkkipikaista.
Miksi poiketa tutuista tavoistaan?
l Kipu on vain tunne l
Mr D
2WD

Viesti Kirjoittaja Mr D »

Kirjoita ihmeessä, kun en oikein ymmärrä??? Penkki kuormaliinalla kiinni tarakassa, kuuluu autoon turvavöillä, lapsi kiinni penkin omilla 4-piste vöillä penkissä. Jos katsot noita aikaisempia viestejäni niin tiedät mihin tuota käytän. Ei tulisi mieleenikän lähteä tielle tuolla ei myöskään mihinkään mönkijällä jos lapsi(pieni) on irti. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin meillä aikaisemmin sattunut läheltäpititilanne lapsi minun etupuolella ja sitä riskiä en ota missään tapauksessa uudestaan.
Pietu71
Tracks

sillonn luulis jo tajuavan että 2 vuotiaan paikka ei ole mönkkärin kyydissä.(meinaan sitä läheltä piti hommaa).
Tähän touhuun pitäis määrätä sama kun mopolla kyydityksessä oli aikanaan 30 vuotta sitten eli se 10v raja.Riippumatta onko mettä vai liikennemalli.Tää 10v raja on melkosta muistelua mutta näin olettasin että aikanaan oli että aikuinen sai kyyditä ton ikästä lasta mopon kyydissä.(vaikka sitten pappa tunalla joo) :mrgreen: Voipi olla myös näitä keskisen suomen maalaispitäjä rajoja,muuta idea ois sopiva kyllä.
Barossa
Tracks

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Mr D kirjoitti:...kyllähän tuollakin systeemillä järki pitää olla mukana.
Pitää, juu.
Entäs jos jotain ennalta arvaamatonta tapahtuu, kaasu hirttää, tai vaikka saat ite jonkun sairaskohtauksen ja painat kaasun pohjaan...vetäset ojaan ja nokan kautta ympäri. Mitä pikku taaperosta jää jäljelle?
Jos tuolla tavalla kiinnittää lapsen mönkkäriin, niin ainakin kattava turvakaari on enemmän kuin tarpeen.
Pietu71
Tracks

no omalta kohdaltani taisin ymmärtää miksen tajua mudassa möyrintää.sylilasten kuljetusta jne,ne johtuu lyhyestä kokemuklsesta mönkijän ratissa.tunnettu tosiseikkahan on että kokemus madaltaa kynnystä kaikenlaiseen toimintaan,jopa vähemmän järkeväänkin.ne jotka on jo vuosia ajellu niin nehän tekee semmosia temppuja mönkijällä mistä mää vasta unelmoin märissä päiväunissa :biggrin: .luettakoon tämäkin touhu siihen kokemuksen piikkiin mun puolestani.en viitti enää väitellä.toiset kuskaa valjaissa ja toiset kaukalossa.
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Joo, ja jotkut muut tietää senkin paljon paremmin, mikä meidän lapsille sopii ja mikä ei. ;)
l Kipu on vain tunne l
Vastaa Viestiin