Tuli tuossa reilu kuukausi sitten hankittua 200cc kiinanpommi tl-versio, jonka sain eilen ajokuntoon. Iltasella ja tänään aamusella hieman päristyäni huomasin, että joistain opituista tavoista on hankala päästä eroon;
Olen aikaisemmin ajellut vain autoilla ja mopoilla/moottoripyörillä. Nyt mönkijän sarvissa ollessa tulee helposti vaistomainen reaktio laittaa jalka/jalat maahan kun pysähtyy tai yrittää ottaa tukea kun sivukallistus kasvaa. Toinen asia on sitten kropan kallistaminen ja 'vastaohjauksen' yrittäminen vauhdin kasvaessa ja kääntyessä. Peukalokaasuunkin pitäisi totutella...
Eli hyvät ystävät ja kokeneemmat kylänmiehet, mitä pitäisi/voisi tehdä, että homma pysyisi paremmin hanskassa? (Paitsi tietenkin ajaa, ajaa ja ajaa?) Pihalla pystyy ajelemaan ympyrää (nurmikko vähän säälittää) ja kun kilpipeli on niin tiellekin voi mennä jos uskaltaa. Pääasiallinen käyttö meillä olisi olla vetokoiraharrastuksen apuvälineenä, mutta koska vaimoni ei ole ajanut mönkijää, mopoa tai moottoripyörää niin haluaisi minun neuvovan - ongelma vain on se, etten itsekään osaa!

Oikeastaan ainoa asia minkä pystyin suorilta käsin neuvomaan oli vaihteitten käsittely... (Tosin itse meinaan vaistomaisesti polkaista pakin päälle kun yritän lähteä, niin tottunut olen siihen että ykkönen on alhaalla ja loput ylhäällä...onneksi vaihdenäyttö toimii)
(muoks.. ja tämä tietysti kuuluisi tuonne ajaminen-yleiseen eikä yleiseen yleiseen... voisiko joku siirtää?)