Janne 450R kirjoitti:Jaha olikin Mika R:n viesti vähän vanha ja ry:n sivut muuttunu ja kyse oli herrasmies säännöistä joissa kohta 4 menee näin
4. Pidä pää selvänä - promilleita 0
No hätä ja viestini on näköjään jo " off of date"
Toki on hankalaa tai kokonaisuudessaan mahdotonta seurailla noita viestien linkityksiä. Päivittävät pirulaiset asioitaan mokomat ja ajoittain useamminkin
pollekuski kirjoitti:
Eikö se ollut niin että vasta 15 vuotias saa ja jäällä kun omistaa traktorikortin
Kait se 15 vuotias voi saada muuallakin ku jäällä, eikä kait siihen traktorikorttiakaan tarvii, muistaa vaan ettei itteensä vanhempiin sekaannu, ettei tuu onkelmii
Teemuki kirjoitti:Hauskaa tästä tekee se, että 13 vuotias puhallutetaan.
Eikö se ollut niin että vasta 15 vuotias saa ja jäällä kun omistaa traktorikortin
Niinhän se taitaa olla, mutta ei poliisi mitään sanonut kun jääradan reunalla, tai siis vieressä, oli isäni "Valvomassa" touhua.
tuskin te ihan lainkirjaimen mukaan oisitte saanu crossilla ja mönkkärillä sie ajella jos vielä olitte noin nuoria.
tais sattua kohalle ei liian virkaintoinen poliisi joka antoi poikien jatkaa leikkimistään.
Alle 15v saa ajella vain suljetulla/aidatulla alueella,ei siis edes jäällä jos ei ole vaikka narulla aidattu.Ja kännissähän saa olla kunhan vaan ei ajele(no jonninmoinen ajelu sallittakoon).
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Pikkuveljen puolesta kysyn: Saako 17v, mopo, traktori ja kevytmoottoripyöräkortin omaava henkilö ajaa yli 50cc mönkijällä? Yleisellä tiellä ei varmaan, mutta merkityllä reitillä? Entä metsässä jos on maanomistajan lupa?
jjuuhhaa kirjoitti:Pikkuveljen puolesta kysyn: Saako 17v, mopo, traktori ja kevytmoottoripyöräkortin omaava henkilö ajaa yli 50cc mönkijällä? Yleisellä tiellä ei varmaan, mutta merkityllä reitillä? Entä metsässä jos on maanomistajan lupa?
Tarvitseeko muuta kuin olla yli 15v?
Kiitän!
Merkityllä reitillä pitäisi saada ajaa ainakin luulen niin
täss talvella poliisipartio pysäytti mut kotipihan lähettyvillä kun lähin ajeleen mopokömpijällä vahingossa ilman valoja pimenevään iltaan.
poliisi huus heti auton pysäytettyään et "eikö sulla valot toimi!" ja kysy kohta "onko sulla korttia"?
minä: "on mulla jonkinlainen" ja rupesin kaivaa niitä rahapussista.
poliisisetä alko samalla kyseleen että onko mopomönkijä viritetty, minä "ei oo",
poliisi "paljonkos tää kulkee", minä "öö sellasta kolmeekymppii suoralla", poliisi "aha, selvä"
olin jättänyt virrat päälle mönkijään ja mittarikin oli päällä, niin siitä poliisi katto että "onkos tää ihan uus", minä "juu on kyll" (satakuntakilsaa vasta mittarissa oli).
olin saanut tässä välissä jo kaivettua ajokortin ja rekisteriotteen esiin ja annoin ne poliisille sanoen et "tää mun kortti on kyll vähä liian hyväkin tälläseen vehkeeseen", poliisi "aha katsotaas". vähä aikaa se katseli otetta ja korttia ja sanoi "kyllähän tälläsellä kortilla kelpaa ajella" (ABeC)
antoi paperit mulle takaisin kiersi mönkijän ja toivotti turvallista matkaa sekä muistutti pistämään valot päälle jotta minut nähtäisiin liikenteessä.