Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Loka 2009 22:00
- Mönkijä:: Suzuki 700
- Paikkakunta: Mansesteri
Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Kävin eilen pari mielenkiintoista keskustelua mönkijäkauppiaan (vast) kanssa.
Tapaus A:
prr, prr
"Jaska" (ei siis esim "valtuutettu Suzuki-huolto, puhelimessa yliasentaja Reinikainen")
"Tossavainen huomenta, paljonko teillä maksaisi ensihuolto KQ:diin"
"Siinä 150"
"Jaaha, entä siinä tapauksessa jos venttiiliä joudutaan säätämään, paljonko hintaa tulee lisää?
"Siinä joutuu purkaan niin paljon, että paha sanoo"
"Kai nyt suuntaa antava hinta voidaan antaa"
"Alle 100 tuntia"
"Kiitos, kuulemiin"
Tapaus B:
prr, prr
"Enimi, Snimi"
"Tossavainen huomenta, paljonko teillä maksaisi ensihuolto KQ:diin?
"Perushuolto on noin 100 euroa"
" Jaaha, entä siinä tapauksessa että venttiiliä joudutaan säätämään?"
"Se pitäis tunnissa tehdä, enkä tosin oo ketään nähny joka sen tunnissa tekis mutta ei siitä voi velottaa kuin sen yhden tunnin työn eli 55 euroa ja sitten sen palan hinnan joka on 18 euroa"
"Hienoa, varaisin sitten ajan ensi tiistaiksi"
"Sopii"
"Kiitos, kuulemiin"
Tapaus C:
prr, prr
"Firman nimi" (kuten ohjelmapäivystyksessä, ei henkilön nimeä)
"Tossavainen huomenta, ostin teiltä sen vinssin, enkä löydä laatikosta kauko-ohjainta"
"Sitten pitää valokuvata saapunut lähetys ja lähettää tänne"
"???, jaaha no niin kai sitten pitää tehdä"
....
....
"ai että tämä, jossa on 15cm:n johto onkin kauko-ohjain eikä ohjaustankoon asennettava käyttökytkin?"
"juu ei, kauko-ohjaimet ovat aina langattomia"
"verkkosivuillanne kyllä sanotaan, että vakiovarusteisiin kuuluu langallinen kauko-ohjain joka on paikallaan silloin kun on turvallisempaa mennä kauemmaksi ja antaa bt:n hoitaa homma"
"Mitenkäs minä pääsen kauemmaksi kun ohjaustankoon pitää kuitenkin ylettää"
"No, niin, no, hyvä kysymys mutta siellä verkkosivuilla se on maahantuojan tekstiä, en minä ole muuttanut siitä mitään,
eikä sen kirjoittaja ole oikein tiennyt mistä on kyse"
"Vai niin, enpä nyt taida kiukuta tämän enempää, mutta fixatkaa nyt ihmeessä se teksti kuntoon, etteivät muut kaltaiseni aloittelijat ymmärrä asiaa samalla tavalla väärin"
"Viesti on poistettu"
"Hyvää loppuvuotta"
"Samoin"
Tapaus A:
prr, prr
"Jaska" (ei siis esim "valtuutettu Suzuki-huolto, puhelimessa yliasentaja Reinikainen")
"Tossavainen huomenta, paljonko teillä maksaisi ensihuolto KQ:diin"
"Siinä 150"
"Jaaha, entä siinä tapauksessa jos venttiiliä joudutaan säätämään, paljonko hintaa tulee lisää?
"Siinä joutuu purkaan niin paljon, että paha sanoo"
"Kai nyt suuntaa antava hinta voidaan antaa"
"Alle 100 tuntia"
"Kiitos, kuulemiin"
Tapaus B:
prr, prr
"Enimi, Snimi"
"Tossavainen huomenta, paljonko teillä maksaisi ensihuolto KQ:diin?
"Perushuolto on noin 100 euroa"
" Jaaha, entä siinä tapauksessa että venttiiliä joudutaan säätämään?"
"Se pitäis tunnissa tehdä, enkä tosin oo ketään nähny joka sen tunnissa tekis mutta ei siitä voi velottaa kuin sen yhden tunnin työn eli 55 euroa ja sitten sen palan hinnan joka on 18 euroa"
"Hienoa, varaisin sitten ajan ensi tiistaiksi"
"Sopii"
"Kiitos, kuulemiin"
Tapaus C:
prr, prr
"Firman nimi" (kuten ohjelmapäivystyksessä, ei henkilön nimeä)
"Tossavainen huomenta, ostin teiltä sen vinssin, enkä löydä laatikosta kauko-ohjainta"
"Sitten pitää valokuvata saapunut lähetys ja lähettää tänne"
"???, jaaha no niin kai sitten pitää tehdä"
....
....
"ai että tämä, jossa on 15cm:n johto onkin kauko-ohjain eikä ohjaustankoon asennettava käyttökytkin?"
"juu ei, kauko-ohjaimet ovat aina langattomia"
"verkkosivuillanne kyllä sanotaan, että vakiovarusteisiin kuuluu langallinen kauko-ohjain joka on paikallaan silloin kun on turvallisempaa mennä kauemmaksi ja antaa bt:n hoitaa homma"
"Mitenkäs minä pääsen kauemmaksi kun ohjaustankoon pitää kuitenkin ylettää"
"No, niin, no, hyvä kysymys mutta siellä verkkosivuilla se on maahantuojan tekstiä, en minä ole muuttanut siitä mitään,
eikä sen kirjoittaja ole oikein tiennyt mistä on kyse"
"Vai niin, enpä nyt taida kiukuta tämän enempää, mutta fixatkaa nyt ihmeessä se teksti kuntoon, etteivät muut kaltaiseni aloittelijat ymmärrä asiaa samalla tavalla väärin"
"Viesti on poistettu"
"Hyvää loppuvuotta"
"Samoin"
Kuralätäköt on tarkoitettu vaippaikäisille.
-
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 01 Marras 2009 12:13
- Mönkijä:: Can Am Outlander max 650 T3
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
"Siinä joutuu purkaan niin paljon, että paha sanoo"
"Kai nyt suuntaa antava hinta voidaan antaa"
"Alle 100 tuntia"
"Kiitos, kuulemiin"
tuo oli jo kaiken huippu, ei kyllä tarvii miettiä edes tollasta paikkaa, ei siellä vissiin haluta tehdä töitä tai ei vaan osata
"Kai nyt suuntaa antava hinta voidaan antaa"
"Alle 100 tuntia"
"Kiitos, kuulemiin"
tuo oli jo kaiken huippu, ei kyllä tarvii miettiä edes tollasta paikkaa, ei siellä vissiin haluta tehdä töitä tai ei vaan osata

Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Tuo on hyvä esimerkki siitä että tapaus B-halusi toimia asiakkaspalvelualttiisti ja sai keikan. Toi säätöpalojen hinta varmaan tarkoitti kaikkia neljää eikä vain yhtä?
Tapaus C taas on valitettavaa, koska kauppiaiden on usein luotettava maahantuojien teksteihin, jos tuotteesta ei ole omakohtaista kokemusta. Toki noita tekstejä joutuu useinkin korjaamaan kun virheitä havaitaan.
Tapaus C taas on valitettavaa, koska kauppiaiden on usein luotettava maahantuojien teksteihin, jos tuotteesta ei ole omakohtaista kokemusta. Toki noita tekstejä joutuu useinkin korjaamaan kun virheitä havaitaan.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
tuntuu hieman oudolta ettei kauppias itse tutustu myymäänsä tuotteeseen vaan luottaa siihen mitä joku toinen on siitä sanonut.
Luulisi teettävän myyjälle turhaa työtä, jos ihmiset purkavat kauppoja virheellisen tuoteselosteen takia. joutuvat palauttamaan asiakkaalle rahat ja maksamaan palautuksesta koituvat postimaksut, menettäen samalla myymästään tuotteesta saamat voittonsa.
korjatkaa jos olen väärässsä.
Luulisi teettävän myyjälle turhaa työtä, jos ihmiset purkavat kauppoja virheellisen tuoteselosteen takia. joutuvat palauttamaan asiakkaalle rahat ja maksamaan palautuksesta koituvat postimaksut, menettäen samalla myymästään tuotteesta saamat voittonsa.
korjatkaa jos olen väärässsä.
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Varmasti tutustuu, jos se on käsillä (ainakin itse näin toimin). Se riippuu kovasti toimintatavoista. Meilläkin esimerkiksi on valikoimissa kaikki 30000 yhden maahantuojan artikkelia ja luonnollisestikaan kaikki eivät ole omassa varastossa. Ja näitä maahantuojiakin on useampia. Kun vielä asiakaspalvelun lisäämiseksi ja toimitusten nopeutumiseksi tuotteet toimitetaan osin suoraan maahantuojalta, niin kauppias ei välttämättä edes saa käsiinsä tuotetta kun kyseessä on verkkokaupan myynti postitse. Jos tuote tilataan noutoon tai se on jo valmiiksi varastotavaraa, niin silloin tietysti kauppiaskin saa tavaran ensin käsiinsä ja pitäisi tietää mitä myy.sLan kirjoitti:tuntuu hieman oudolta ettei kauppias itse tutustu myymäänsä tuotteeseen vaan luottaa siihen mitä joku toinen on siitä sanonut.
Luulisi teettävän myyjälle turhaa työtä, jos ihmiset purkavat kauppoja virheellisen tuoteselosteen takia. joutuvat palauttamaan asiakkaalle rahat ja maksamaan palautuksesta koituvat postimaksut, menettäen samalla myymästään tuotteesta saamat voittonsa.
korjatkaa jos olen väärässsä.
Toinen toimintatapa olisi toki tilata tuote maahantuojalta kauppiaalle ja lähettää se eteenpäin asiakkaalle kun tarkastus on tehty. Tässä vaan tulee tuotteen hintaan yhdet toimituskulut lisää ja vähintään yksi päivä lisää toimituskuluihin.
Itse olen ainakin huomannut että kuluttaja on loppujen lopuksi tyytyväisempi kun saa tuotteen hieman halvemmalla ja seuraavana päivänä, kuin että joutuisi välillisesti maksamaan noi ylimääräiset toimituskulut sekä odottamaan tuotetta päivän enemmän.
Kertokaa ihmeessä jos olen väärässä tuossa kohtaa. Itse toki haluan asiakaspalvelun mahdollisimman hyväksi ja siksi palaute on aina tervetullutta.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Komppaan edellistä.
Teknisesti monipuolisiin tuotteisiin tulee tutustua itse ja jos maahantuojan kuvauksessa oleva tuote ei vastaa kuvausta, on kauppiaan kitisemättä joko hyvitettävä hinnassa, vaihdettava tuote, lähetettävä puuttuva komponentti tai peruttava kauppa.
Teknisesti monipuolisiin tuotteisiin tulee tutustua itse ja jos maahantuojan kuvauksessa oleva tuote ei vastaa kuvausta, on kauppiaan kitisemättä joko hyvitettävä hinnassa, vaihdettava tuote, lähetettävä puuttuva komponentti tai peruttava kauppa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Tottakai, myyjähän on aina vastuussa myymästään kuluttajalle päin, eikä se pitäisi olla mikään ongelma. Se on sitten taas kauppiaan ja maahantuojan oma tarina, jos heidän välillään tuosta tehdään jotain hyvitystä kauppiaan suuntaan.Roosa999 kirjoitti:Komppaan edellistä.
Teknisesti monipuolisiin tuotteisiin tulee tutustua itse ja jos maahantuojan kuvauksessa oleva tuote ei vastaa kuvausta, on kauppiaan kitisemättä joko hyvitettävä hinnassa, vaihdettava tuote, lähetettävä puuttuva komponentti tai peruttava kauppa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Kun itte ostelin tota omaa Warn:iani, niin myyjälle oli yllätys, että toisessa vinssipaketissa oli johdollinen kaukosäädin, kun toisessa ei ollut. Otin tietysti sen, missä säädin oli, hinta kun oli sama. Siitä päättelin, että kukaan ei taida varmaksi tietää, että onko paketissa säädin vai ei, ennenkuin avaa paketin.
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Näinhän se on että noista paketeista myös joskus puuttuu osia jo tehtaalta lähtiessä. Yleensä noiden isompien pakettien mukana tulee se sisältöluettelo, joka kannattaa katsoa että kaikki osat ovat mukana. Jos ei ole, niin ilmoitusta vaan myyjälle.Emil kirjoitti:Kun itte ostelin tota omaa Warn:iani, niin myyjälle oli yllätys, että toisessa vinssipaketissa oli johdollinen kaukosäädin, kun toisessa ei ollut. Otin tietysti sen, missä säädin oli, hinta kun oli sama. Siitä päättelin, että kukaan ei taida varmaksi tietää, että onko paketissa säädin vai ei, ennenkuin avaa paketin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Loka 2009 22:00
- Mönkijä:: Suzuki 700
- Paikkakunta: Mansesteri
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Vinssi on nyt palautettu ja rahatkin saatu lukuunottamatta palautusrahtia, jonka maksamisesta jatkamme kädenvääntöä.
Parhaat kiitokset sheriffille, joka antoi ytimekkäästi ymmärtää mitä myyjän tulee tehdä siinä tapauksessa, että tuote ei vastaa kuvausta. Hetken jo näet ajattelin, että antaa olla. Sitten luin Roosan kommentin ja tulin toisiin aatoksiin.
Todellakaan myyjä ei hoitanut palautusta "kitisemättä" (lainaus Roosan viestistä) vaan palautuksen saaminen vaati ison annoksen sinnikkyyttä ja kärsivällisyyttä. Kun emme päässeet yksimielisyyteen siitä onko 15 sentin johdolla varustettu käyttökytkin käyttökytkin vai kauko-ohjain (Come-Upilla malleihin 3000 ja 4000 tarjotaan 3 metrin ja 5 metrin johdollista kauko-ohjainta) olisi tietysti voinut kuvitella, että ehkä fiksu myyjä olisi tarjoutunut purkamaan kaupan 14 vrk:n yleisen etäkaupan palautusoikeuden nojalla. Kun näin ei käynyt minä onneton jouduin vaivaamaan kuluttaja-asiamiestä jolta tiedon sain (lukija hoksaa etten kovin usein ole verkkokauppaa käyttänyt). Kun kerran palautuksesta asianmukaisesti kerrotaan firman verkkosivuilla niin miksei sitä samaa infoa voi antaa sähköpostikeskustelussa kun kinataan siitä oliko tuoten kuvauksen mukainen?
Hauska yksityiskohta liittyi palauttamiseen. Päätin palauttaa tuotteen riskittömästi henkilökohtaisesti (jota myyjä muuten ankarasti vastusti/ kovin ihmetteli). Kun löin vinssin tiskiin, myyjä totesi lakonisesti tarkastavansa laitteen seuraavana (luit oikein) päivänä. No, tarkastus saatiin käyntiin kun kerroin ilmoittaneeni etukäteen tulostani ja odottavani käteissuoritusta.
PS. Jos haluatte välttää vastaanottavanne sähköpostia, jossa myyjä yhdellätoista perättäisellä kysymysmerkillä koettaa pomottaa ja saada ostajaa ymmärtämään miten kaupat siinä firmassa hoidetaan, kannattaa välttää US-tuontia. Verkkosivuihin tämä kauppias ei kyllä panosta kovinkaan paljoa. Lukuisia tuotteita mainostetaan alennettuun hintaan. Ainoa vain, että alennusmyynti päättyi jo maaliskuussa. Joten lukekaa varauksella.
Parhaat kiitokset sheriffille, joka antoi ytimekkäästi ymmärtää mitä myyjän tulee tehdä siinä tapauksessa, että tuote ei vastaa kuvausta. Hetken jo näet ajattelin, että antaa olla. Sitten luin Roosan kommentin ja tulin toisiin aatoksiin.
Todellakaan myyjä ei hoitanut palautusta "kitisemättä" (lainaus Roosan viestistä) vaan palautuksen saaminen vaati ison annoksen sinnikkyyttä ja kärsivällisyyttä. Kun emme päässeet yksimielisyyteen siitä onko 15 sentin johdolla varustettu käyttökytkin käyttökytkin vai kauko-ohjain (Come-Upilla malleihin 3000 ja 4000 tarjotaan 3 metrin ja 5 metrin johdollista kauko-ohjainta) olisi tietysti voinut kuvitella, että ehkä fiksu myyjä olisi tarjoutunut purkamaan kaupan 14 vrk:n yleisen etäkaupan palautusoikeuden nojalla. Kun näin ei käynyt minä onneton jouduin vaivaamaan kuluttaja-asiamiestä jolta tiedon sain (lukija hoksaa etten kovin usein ole verkkokauppaa käyttänyt). Kun kerran palautuksesta asianmukaisesti kerrotaan firman verkkosivuilla niin miksei sitä samaa infoa voi antaa sähköpostikeskustelussa kun kinataan siitä oliko tuoten kuvauksen mukainen?
Hauska yksityiskohta liittyi palauttamiseen. Päätin palauttaa tuotteen riskittömästi henkilökohtaisesti (jota myyjä muuten ankarasti vastusti/ kovin ihmetteli). Kun löin vinssin tiskiin, myyjä totesi lakonisesti tarkastavansa laitteen seuraavana (luit oikein) päivänä. No, tarkastus saatiin käyntiin kun kerroin ilmoittaneeni etukäteen tulostani ja odottavani käteissuoritusta.
PS. Jos haluatte välttää vastaanottavanne sähköpostia, jossa myyjä yhdellätoista perättäisellä kysymysmerkillä koettaa pomottaa ja saada ostajaa ymmärtämään miten kaupat siinä firmassa hoidetaan, kannattaa välttää US-tuontia. Verkkosivuihin tämä kauppias ei kyllä panosta kovinkaan paljoa. Lukuisia tuotteita mainostetaan alennettuun hintaan. Ainoa vain, että alennusmyynti päättyi jo maaliskuussa. Joten lukekaa varauksella.
Kuralätäköt on tarkoitettu vaippaikäisille.
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Hei 'harmaasuolattu' kinkku?, avauksesi ja esitystapasi on silmiähivelevää, pidän raflaavasta ja puolihyökkäävästä tyylistäsi esittää asia forumilla.
Pidä tyylisi, anna palaa ja ennen kaikkea, ole oma itsesi ja usko Joulun jälkeiseenkin elämään.
Ai niin, se B- vaihtoehto kuullosti kaikkein asiakasystävällisimmältä, ota se.
Pidä tyylisi, anna palaa ja ennen kaikkea, ole oma itsesi ja usko Joulun jälkeiseenkin elämään.

Ai niin, se B- vaihtoehto kuullosti kaikkein asiakasystävällisimmältä, ota se.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Löysitkö jo sen huoltopaikan?Jos et niin voin jotain kokemuksia jakaa tarvittaessa.

-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Loka 2009 22:00
- Mönkijä:: Suzuki 700
- Paikkakunta: Mansesteri
Re: Palvelua huipulta ja laaksosta ABC
Kiitos kysymästä, Silvan Jämsänkoskella hoiti huollon asianmukaisesti. Voin suositella.
Mutta vinkit muista hyvistä huoltopaikoista otetaan kiitollisena vastaan.
Mutta vinkit muista hyvistä huoltopaikoista otetaan kiitollisena vastaan.
Kuralätäköt on tarkoitettu vaippaikäisille.