pinlockin asennus

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
petepoika
4WD
Mönkijä:: 650 Cross TL

pinlockin asennus

Viesti Kirjoittaja petepoika »

pitää kyllä sanoa että turhaan tuskailin huurusella kypärällä, sain siis pukilta uuden umpipotan, oikein hieno ja hyvä, mutta.. se siis huurtui oikein reilulla kädellä, ja tässä pari viikkoa ajellut visiiri raollaan naama jäässä.. stormilta ja bikeworldista sanottiin ettei kypärään saa mitään muuta huurteenpoisto systeemiä kun liimattava kalvo, on kuulemma liian halpa kypärä.. grex r1.. no onneksi kysyin vielä allrightilta, sieltä ihan perus kirkas pinlock, ja potasta visiiri irti, sovittelu merkkaus ja kaksi 5mm reikää, ja thats it. jos oisin tiennyt miten helppo asia on, en olisi edes keneltäkään kysynyt neuvoa, vaan hakenut suoraan pinlockin paketin, tämäkin oli tarkoitettu arain kypärille missä on pinlock valmius.. pientä myyntikikkaa, kahdesta reiästä olikin vaan kysymys, ei liity itse kypärään mitenkään, pelkästään visiiriin. en tiedä onko tämä ihan fiksua myöntää olevansa näin tyhmä etten sitä tiennyt, mutta nyt tiedän.. niin ja ei huurru kyllä millään paitsi tietty reunoilta mikä ei kyllä näkökenttää haittaa.. suosittelen!!! :D :D
..Miksi rikkinäinen pitäisi mukamas korjata..

Bashan 650i Cross TL '09
jötkis
4WD
Mönkijä:: Raktori-Polle

Re: pinlockin asennus

Viesti Kirjoittaja jötkis »

Pinlockin olen itsekin todennut parhaaksi "huurteenpoistoksi", niin kesäisin pyörällä, kuin talvisin mönkijälläkin. Ei todellakaan huurru millään, mutta kovemmassa pakkasessa jäätyy. :D
Ovlov
4WD
Mönkijä:: Outlander 650 -08 XT TL

Viesti Kirjoittaja Ovlov »

Tuota Pinlockia kannattaa sitten seurata, että ei pääse löytymään ja siten heilu alkuperäistä visiiriä vasten. Muuten käy äkkiä siten, että on kaksi harmaata pleksiä joka kelillä.
petepoika
4WD

siis tarkoititko mun itse tekemää, vai yleensä?

Bashan 650i Cross TL '09
Grey
6WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3

Viesti Kirjoittaja Grey »

MItäs maksoi tuo pinlock-satsi Allrightilla? Käy vissiin visiiriin kuin visiiriin?
Ovlov
4WD
Mönkijä:: Outlander 650 -08 XT TL

Viesti Kirjoittaja Ovlov »

Yleensä ottaen. Itellä on Nolan X-lite X1002, jossa oli tuo tuplavisiiri vakiona. Myyjä silloin sanoi, että muista kiristellä ja kyllä sen huomaa, että välillä näin täytyy tehdä. Joskus se on jopa huomattavan väljä. Kyllä sen huomaa, kun sitä koitta heilutella, että liikkuuko se siihen alkuperäiseen visiiriin nähden.
petepoika
4WD

siis sopii jos laittaa sopimaan, eihän mun kypärään edes pysty laittamaan pinlockia, vain niihin missä on valmius.. no joo, siis sopi ainakin heittämällä mun pottaa, eikä tarvinnut muuta kun 5mm poran ja tussin merkkaukseen. se minkä ostin olisko ollu tarkoitettu arain tai shoein kypäriin pelkästään.. no niin, ja maksoi 28 euroo, ja sain viel egen alennuksia.

Bashan 650i Cross TL '09
jagmig
3WD
Mönkijä:: Polaris 500 EFI Traktori

Viesti Kirjoittaja jagmig »

Asiaa sivuten... mulla on ongelmana lähinnä se, että visiiri alhaalla kypärän sisällä olevat silmälasit vetävät hetkessä huuruun kylmällä ilmalla. Oletteko keksineet ongelmaan mitään muuta ratkaisua kuin pitää päässä piilolinssejä tai ajaa visiiri auki?

Auttaako pinlock myös varsinaisen visiirin sisällä olevien silmälasien pysymistä kirkkaina, onko kokemuksia?
jagmig
3WD
Mönkijä:: Polaris 500 EFI Traktori

Viesti Kirjoittaja jagmig »

Ja huomasin, että tästä silmälasiasiasta oli toisaalla jo pitkä keskustelu:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 40&t=23024 :)
petepoika
4WD

niin ja ajokokemuksesta, ei ole kertaakaan oston jälkeen kypärä, tai siis visiiri edes yrittänyt huurtua.. -2 - -15 asteen pakkasissa ajellut, ja tänään koitin ajaa +20 asteen hallista ulos -10 asteeseen, mut ei perhana siltikään huurtunut, höyryä meni visiirin pinnalla hetken mutta ei huurua.. et kyllä toimii hienosti 8) 8)

Bashan 650i Cross TL '09
Vastaa Viestiin