ISOJEN kulutus?
ISOJEN kulutus?
Mitäs muut "raskaassa-sarjassa" painijat kuluttaa sekalaisessa mönkimisessä. Esim. 700 ja 800polle, 700suikka jne?
haulla vähän yritin etsiskellä, muttei suoraan löytyny.
Tota bruuttaa saa olla kokoajan tankkaamassa vaikka tankki on yli 20l.
Mittarissa vasta 130mailia, mutta oon tankannu ainanki 3 kertaa. Ihan tyhjäksi en ole koskaan ajanut, mutta ottaa 20-30l sadalla.
haulla vähän yritin etsiskellä, muttei suoraan löytyny.
Tota bruuttaa saa olla kokoajan tankkaamassa vaikka tankki on yli 20l.
Mittarissa vasta 130mailia, mutta oon tankannu ainanki 3 kertaa. Ihan tyhjäksi en ole koskaan ajanut, mutta ottaa 20-30l sadalla.
Kaikki pitäs ite tehä!
-
- 2WD
Aika paljo se mun mielestä vie. Mun -02 700 kaasari polle vie semmoset 15l/100km ja se on mun mielestä ihan kohtuu kulutus, tosin nuo ruutat varmaan vie palio vähempi esim. Jaskan sukisi vie palio vähempi mitä mun polle. Ny se pirulainen meni laittaan siihen vielä jonku perhanan pöver kömmänterin ja sillä pitäs kulutus vähentyä vielä.
Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
Voi teitä isolohkojen omistajia
Tehän joudutte tankkaamaan jopa pari kolme kertaa päivässä kokopäivän ajolla! Ajelkaa hei pintakaasulla!
niin ajelette yhtä pitkään kun minäkin, tankillisella koko päivän! Ai niin, minulla tankin koko on 8 litraa ja teillä on yli kaksi kertaa enemmän. Teidän tankilla siis ajelee rauhallisesti kaksi päivää 
No joo, sorry offtopick.

No joo, sorry offtopick.

-
- 6WD
hah hah joo, vaanko en oo sitä power commanderia oikeen kerenny testata ja sen vaikutusta kulutukseen.Jorkkonen kirjoitti:Aika paljo se mun mielestä vie. Mun -02 700 kaasari polle vie semmoset 15l/100km ja se on mun mielestä ihan kohtuu kulutus, tosin nuo ruutat varmaan vie palio vähempi esim. Jaskan sukisi vie palio vähempi mitä mun polle. Ny se pirulainen meni laittaan siihen vielä jonku perhanan pöver kömmänterin ja sillä pitäs kulutus vähentyä vielä.
Mutta KQ vie sen n.11L/100km kesäkelillä, iliman pc:ta
En tiedä näenkö mä unta vai kahminko mä lunta, on mahtava meininki meneillään.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Noiden isolohkojen kulutukseen vaikuttaa olosuhteet ja ajotyyli niin paljon,että mitään yhtä lukemaa on todella vaikea antaa. Kuitenkin sievällä kaasunkäytöllä niillä pääsee aivan inhimillisiin lukemiin.Tosin taas runsas tehojen käyttö nostaa kulutuksen pilviin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
-
- 2WD
- Mönkijä:: Articcat 650 Twin
Isohkon iso kulutus
Olen myöskin hieman seuraillut oman AC 650 twinin kulutusta nimenomaan työajossa, ja se on ollut huikeat yli 35 l /100km.Maasto on ollut jyrkkäpiirteistä ja tukkikärry perässä täynnä puuta.Neliveto päällä ja hitaammalla puolella.
Normaali ajossa kulutus putoaa 15 l pintaan, mikä on jo suht. kohtuullinen.Ajotavalla on varsin suuri merkitys kulutukseen, mikä on aivan luonnollista olipa kysymyksessä mikä tahansa moottoriajoneuvo.
Kertokaapa muutkin AC 650:n omistajat kulutuksista.
Normaali ajossa kulutus putoaa 15 l pintaan, mikä on jo suht. kohtuullinen.Ajotavalla on varsin suuri merkitys kulutukseen, mikä on aivan luonnollista olipa kysymyksessä mikä tahansa moottoriajoneuvo.
Kertokaapa muutkin AC 650:n omistajat kulutuksista.
Articcatisti
ISOJEN kulutus?
400:lla kodiakilla ajelin yli 150km tankilla - siinähän ei mahottomasti jerkkua ookkaan. Vaihoin sen juuri 660 grizzlyyn - mahoton peli etenemään se ainaki kodiakkiin verrattuna on, mutta mahtaako kuka tietää onko luvassa suurempia bensalaskuja?
grizzly 660 is the best
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Polle SM 500 H.O. vie 27" Bearclaweilla maantiellä 9l/100 km kun piti matkavauhtia siinä 70 km/h paikkeilla.
Latikka pohjassa menee 15 litraa sadalla ja
hiipimällä menee sen 5 litraa sadalla, mutta hiipien ei vaan jaksa
tuntikulutus maastoajossa noin 3 litraa/h
Latikka pohjassa menee 15 litraa sadalla ja
hiipimällä menee sen 5 litraa sadalla, mutta hiipien ei vaan jaksa

tuntikulutus maastoajossa noin 3 litraa/h
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
Testattuja kulutus tuloksia:
Ajettu pätkä oli 48 km (suota, metsäpätkää, monttusta taivalta jne...) joten kerron sen kahdella ja alla on siten 96 km tulokset.
Polaris SM 500 H.O -05 tl-malli_______________18,48 L
Polaris SM 700 -05_________________________16,20 L
Polaris SM 700 EFI -04______________________17,10 L
Bombardier Outlander 800 XT -06____________14,80 L
Yamaha Grizzly 660 -05 ja -04____Keskiarvo___15,26 L
Ajettu pätkä oli 48 km (suota, metsäpätkää, monttusta taivalta jne...) joten kerron sen kahdella ja alla on siten 96 km tulokset.
Polaris SM 500 H.O -05 tl-malli_______________18,48 L
Polaris SM 700 -05_________________________16,20 L
Polaris SM 700 EFI -04______________________17,10 L
Bombardier Outlander 800 XT -06____________14,80 L
Yamaha Grizzly 660 -05 ja -04____Keskiarvo___15,26 L
Viimeksi muokannut kukkumyy, 19 Joulu 2005 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Lisätään tuohn kukun ilmoittamaan kulutusjutuun, että itse ajoin Bomballa osan matkaa pikkupuolella ja maastossa oli lunta noin 15cm.Laitteet suttasi jonkin verran, vaikka olikin vuorokauden vanha ajoura. Mielestäni kulutuslukematkin ovat skaalan puolivälin yläpuolella, olosuhteista johtuen.
¤VETERAANIT¤