Kärkkäisen takuu

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Re: Kärkkäisen takuu

Viesti Kirjoittaja JJP »

Rolle1 kirjoitti:Toivottavasti Kärkkäiseltä otettaisiin kantaa tapahtuneeseen tällä foorumilla. Saisi varmasti pelastettua paljon nyt mahdollisesti menettämiään asiakkaitaan takaisin.
Miehellä on selitykset ja p...eenreikä mutta kumpikaan ei minua kiinnosta.
Ei lisättävää.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
dealer
6WD
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Viesti Kirjoittaja dealer »

Erään huollon "toimivuus" on meillä testattu mopon osalta, pojalle ostettiin uusi Derbi v. 2009 ja takuuajan huollot + pari takuukorjausta käytettiin merkkihuollossa...

Lyhyesti huolloista:

- Huoltoaikaa ei meinattu antaa. Sanottiin että pojan pitää tulla mopon kanssa odottamaan, tehdään jos keretään sitten, jos ei niin toisena päivänä.
Pojalla matkaa huoltoon 50 km ja koulusta otettava vapaata että ehtii käyttämään mopoa siellä.
Aika saatiin kun sanoin tarpeeksi selvästi mitä ajattelin kyseisellä hetkellä.

- Varmistettu em. huollon sisältö ja sovittu hinta. Keskusteltu erikseen siitä että ensihuoltoon sisältyy myös jäähdytinnesteiden vaihto.
Huollon jälkeen kuitissa ei mainintaa nesteistä, puhelinsoitolla selviää ettei nesteitä ole vaihdettu ja asentaja pitää minua typeryksenä kun kritisoin asiasta.
Kuulemma nesteitä ei todellakaan tarvitse vaihtaa koska "nehän ovat uudet".
Ääni kellossa ei muutu vaikka ihmettelen miksi etukäteen sovittu huoltotoimenpide on jätetty tekemättä.
Totean että itse huollan ja korjaan autoja työkseni ja tapana on tehdä listan mukaiset toimenpiteet, eritoten kun asiakas niistä maksaa sovitusti.
Ei tietoakaan pahoittelusta vaikka työt jätetty tekemättä.

- Takuukorjaukseen aikaa varatessa kerrottu että mittariston merkkivalot eivät toimi. Huoltoon mennessä nopeusmittari lakkasi toimimasta josta poika kertoi heti paikan päällä.
Jälkikäteen kun soitin kysyäkseni miksei mittari toimi korjausten jälkeenkään ei huoltomies ollut koskaan kuullutkaan ettei se toimisi.

- Seuraavaa huoltoaikaa varatessa tiskillä laitettu nimilaput mittarinpyörittimeen jotta se varmasti löytyy ja saadaan mittari kuntoon.
Huollossa selvisi että pyöritin on myyty jollekulle toiselle. Mittari edelleen siis mykkä eikä myöskään tutkittu onko vika juuri pyörittimessä.

- Seuraavaan huoltoon tutkittu itse että mittaristo on jumissa nopeus- ja matkamittarin osalta, vaijeri poikki ja pyöritin toimii mutta silminnähden kärsinyt vaijeriviasta.
Tilattu tiskillä kyseiset osat takuukorjausta varten ja sovittu että varataan huoltoaika kun osat saapuvat.

- Osien tultua varattu aika määräaikaishuoltton ja mittarin korjaukseen n. viikon päähän.
Edellispäivänä soitettu ja kuultu että osat ilmeisesti myyty jollekulle muulle tai palautettu johonkin. Saman puhelun aikana osat löytyneet kuitenkin jostain.

- Em. huollon aikana soitan pojalle ja hän toteaa että mopo alkaa olla valmis.
Keskustelussa selviää että mittaristo, vaijeri ja pyöritin vaihdettu kuten pitääkin.
Kysyn pojalta paljonko huolto maksoi; "Ei mitään". Sanon että annappa luuri vielä asentajalle...
Asentaja ihmettelee että "mikä huolto" kun kysyn oliko huollossa mitään erikoista.

Jokainen voi itse miettiä millainen luottamus huoltoon syntyy :roll:
sLan
4WD

Viesti Kirjoittaja sLan »

kuulostaa pikkasen mun kokemukselta Giant motorista.
palvelu halvatun tylyä aj vaikeasti saatavissa. sitten, kun eivät jaksaneet korjailla takuuvikoja, rupesivat juoksutaa maahantuojalla.
ostaessani ekaa mönkijää sovittiin, että saan laitetta hakiessa tarjouksessa olevan kypärän vielä ale hintaan.
no hakupäivänä vastaus oli " ei me mitään sellasta oo sovittu ". oli vielä kaveri todistamassa.
sitten ihmeteltiin kun ei oo kilpiä. meinasivat vielä siinäkin pistää mut käymään konttorille laattoja hakee.
siinä pidin puoleni enkä menny, joten niitä kilpiä ootettiin tunti.

ihmetyttää kun en oo mikään hirveen provosoiva ongelma tilanteissa. oon itekkin korjaamolla töissä ja tiedän mitä on kun hommat rupee kusee.
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
Pedari
6WD
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Aika lailla on negatiivista palautetta Kärkkäisen toiminnasta mönkijöiden osalta...itselläni on VAIN positiivista sanottavaa Kärkkäisen takuukorjauksista.

Ostin pojalleni tuollaisen kiinan ihmeen 70 kuutioisella koneella ja olen ollut hinta/laatu suhteeseen (360€) erittäin tyytyväinen. Tosin mönkijässä on ollut joitakin pikkuvikoja jotka ovat olleet pelkästään sähköön liittyviä, mutta kuitenkin takuu on kattanut erittäin hyvin nuo kaikki korjaukset/varaosat. Koneella oli 6 kk takuu, mutta edelleen antavat takuuseen jos jotain menee rikki vaikka mönkijä on jo reilusti yli vuoden vanha, viimeisin oli ajovalorele ja uusi ajovalopolttimo ja vaikka mönkijä on jo yli vuoden vanha, nekin menivät takuuseen.

Takuun pelaaminen voi tietysti riippua aika paljon ihmisestä ja paikkakunnasta, ainakaan Lahden Kärkkäisellä eivät "herrat" nipota mitään, vaan uutta takuu-osaa tulee kun vain pyytää.
dealer
6WD

Takuun pelaaminen voi tietysti riippua aika paljon ihmisestä ja paikkakunnasta,
Totta, ja minun kokemukset ovat vain Ylivieskan Kärkkäiseltä.
Jartsa_5
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Jartsa_5 »

Rahoja eivät maksa takaisin...kaasuttimeen ei saa erikseen ryypyn akselia vaan jouduin ostamaan koko kaasarin ja lisäksi cdi boxi on nyt sökö...pätkii vuoroin pakoputkesta ja kaasarista...pakoputki hehkuu tulipunaisena...ja mikä parasta jouduin nekin ostamaan KÄRKKÄISELTÄ :evil:
Kuluttajavirastoon olen jo ollut yhteydessä s.postitse,saas nähdä mitä ne sanoo :?
Rolle1
6WD
Mönkijä:: Sp 800 Efi vm. 2011

Viesti Kirjoittaja Rolle1 »

JJP kirjoitti:
Rolle1 kirjoitti:Toivottavasti Kärkkäiseltä otettaisiin kantaa tapahtuneeseen tällä foorumilla. Saisi varmasti pelastettua paljon nyt mahdollisesti menettämiään asiakkaitaan takaisin.
Ei lisättävää.
Tälläiset kommentit on parasta sanoa suoraan, jos on miestä kasvokkain, eikä kätkeytyä nimimerkin taakse ja sieltä "soittaa herjaavasti suutaan."

JJP:N kommentista ymmärsin "että siellä älähti missä kalikka kolahti."

Ei myöskään lisättävää
...yöksi kotiin vaikka aamu jo valkenee...
Jartsa_5
Noppeli

Nyt tuli postia kuluttajaoikeusneuvojalta.Takuu on päättynyt vekottimesta aivan kuin Kärkkäiseltä sanoivat mutta syy siihen on että olen ostanut sen yksityiseltä...eli takuu loppuu jos alkuperäinen ostaja myy vaikka olisi päivän vanha(tiedoksi kaikille) mutta Kärkkäinen on velvollinen hyvittämään tuosta aiheutuneita kuluja kuten tuon huollon hinta + uusi kaasutin.

lainattua tekstiä"Maahantuojan antama takuu päättyy yleensä, kun laite myydään yksityiseltä toiselle yksityiselle. Mutta vaikka takuu onkin päättynyt, vastaa korjaamo tekemästään virheestä normaalisti Kuluttajansuojalain virhesäännösten nojalla."
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Rolle1 kirjoitti:
JJP kirjoitti:
Ei lisättävää.
Tälläiset kommentit on parasta sanoa suoraan, jos on miestä kasvokkain, eikä kätkeytyä nimimerkin taakse ja sieltä "soittaa herjaavasti suutaan."

JJP:N kommentista ymmärsin "että siellä älähti missä kalikka kolahti."

Ei myöskään lisättävää
Eipäs rolle kiihdytä. :mrgreen:
Mä meinasin vaan että turhaa kai kärkkäisen tollaista on selitellä.Tai en ainakaan keksi miten he nyt voisivat puollustautua kun kerta on toimineet väärin niin on toimineet väärin.(näin siis minun mielestäni)

Lausahdus olis siis tarkoitettu Kärkkäisen porukalle. :lol:
Kuvasteita
Pedari
6WD
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Jartsa_5 kirjoitti: lainattua tekstiä "Maahantuojan antama takuu päättyy yleensä, kun laite myydään yksityiseltä toiselle yksityiselle."
Onko todella noin? Mites jos myyjä onkin firma joka on ostanut laitteen ensin maahantuojalta itselleen ja sitten myöhemmin takuuaikana myykin sen eteenpäin yksityiselle ostajalle? Onko tilanne erilainen kuin yksityinen vs. yksityinen? Minulla on nimittäin tilanne jossa ostin uudenkarhean mönkijäni ensimmäiseltä omistajalta joka on firma (eikä liity mönkijöiden toimialaan) ja silti minulle vakuutettiin että takuu jatkuu normaalisti, ihan maahantuojan taholtakin.
Jartsa_5
Noppeli

Pedari kirjoitti:
Jartsa_5 kirjoitti: lainattua tekstiä "Maahantuojan antama takuu päättyy yleensä, kun laite myydään yksityiseltä toiselle yksityiselle."
Onko todella noin? Mites jos myyjä onkin firma joka on ostanut laitteen ensin maahantuojalta itselleen ja sitten myöhemmin takuuaikana myykin sen eteenpäin yksityiselle ostajalle? Onko tilanne erilainen kuin yksityinen vs. yksityinen? Minulla on nimittäin tilanne jossa ostin uudenkarhean mönkijäni ensimmäiseltä omistajalta joka on firma (eikä liity mönkijöiden toimialaan) ja silti minulle vakuutettiin että takuu jatkuu normaalisti, ihan maahantuojan taholtakin.
hyvä kysymys.Kysäisen kun juttelen tuon kuluttajaneuvojan kanssa.
dealer
6WD

...eli takuu loppuu jos alkuperäinen ostaja myy vaikka olisi päivän vanha(tiedoksi kaikille)
Höpö höpö. Kuluttajaneuvoja väitti näin ?
Jartsa_5
Noppeli

dealer kirjoitti:
...eli takuu loppuu jos alkuperäinen ostaja myy vaikka olisi päivän vanha(tiedoksi kaikille)
Höpö höpö. Kuluttajaneuvoja väitti näin ?
Näin tuo mun s:postiin laittoi.Aika mielenkiintoinen väite kylläkin mutta eikös nuo kuitenkin nämä hommat osaa.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön."

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... det/takuu/

Teeppäs valitus kuluttajansuojaan siitä neuvojasta. :)
Kuvasteita
Jartsa_5
Noppeli

JJP kirjoitti:"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön."

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... det/takuu/

Teeppäs valitus kuluttajansuojaan siitä neuvojasta. :)
Täytyypäs tehdä kunhan saa tuon mun ekan jutun pois päivä järjestyksestä :biggrin: ...no jos nyt en kuitenkaan...mutta sanon kyllä tuosta asiasta hänelle.Hyvä että oikaisit/hokasit asian.
Vastaa Viestiin